RuneW: Byggetråd - Status: Lavfrekvent støy i OpenElec-menyene - Side 32

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  11
Side 32 av 587 FørsteFørste ... 2 12 22 28 29 30 31 32 33 34 35 36 42 52 62 72 82 92 102 112 122 132 142 152 162 172 532 ... SisteSiste
Viser resultater 621 til 640 av 11737
    Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg tenkte på noe slikt:

-speaker-terminal-gif

Da blir det en slett plate et område på bakveggen, men det tåler vi. Da blir det jo lettere å lage lufttett også.

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Som jeg antydet, så det det vel at jeg skal ha et lag med SmartPanel innerst mot rommet som er det største problemet når det gjelder lufttetting. Klart, det er jo greit å prøve å få det tett i alle ledd...
    Dersom du bruker "fas"-profil (ikke perle eller slygge skrå) så vil det bar bli noen små spor på ca 5 mm som må fylles med akryl masse. Dersom du velger å gå for ferdigmalt, så får du akrylmasse i samme farge som panelen også:-D

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er klart - føler man seg eventyrlysten, kan man jo hengsle hele dritten og komme til samtlige paneler fra baksiden på en gang:

-speaker-terminal3-gif

Gjør kanskje det hele lettere. Aksess-panelet må selvsagt gummi-listes, som andre lydisolerte åpninger...

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg surrer videre i tankespinnet mitt... Vurderer å gå for 6 stk slike ved siden av hverandre istedenfor en stor:

-pm01-jpg

Prisen er så vidt jeg kan skjønne listepris/HiFi-Klubben-pris.

Som en kuriositet kan det nevnes at SmartHouse.com selger den for $16, eller ca 110 kroner m/mva.

I "rettferdighetens" navn må jeg legge til at frakt og innførselsavgifter kommer i tillegg, men det gir jo en viss pekepinn...

---

Men det kan se ut som det blir litt trangt med 6 slike ved siden av hverandre. Blir rett og slett ikke plass mellom to stendere (hvis disse platene er i nærheten av 10 cm brede...).

Kanskje jeg går for en slik HTP-2 som ble foreslått tidligere...

...og så fore på videre med BP10s'ere til jeg får dekket mine behov... (900 kroner vs $45 hvis noen skulle lure...).

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville det ikke blitt bedre hvis du f.eks hadde brukt en mdf-plate og slike: Biltema Norge og laget ett eget panel?
    da får du det jo akkurat den størrelsen og formen du vil ha, og i tillegg blir det mye billigere.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er absolutt inne på noe... selvgjort er velgjort osv...

Det har faktisk plaget meg litt at disse Russound-panelene bare kommer i lyse farger. Jeg har tenkt å male frontveggen i en mørk farge (har fått lov av W - jippi!) og hvite terminal-paneler ville sett lite pent ut.

Lager jeg noe selv, kan jeg jo male det i ønsket farge... Kanskje det til og med er mulig å lage det pent?

Hmm... Æ må tænk...

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det å hengsle hele dritten på ei plate syns jeg var en god ide! Her er forøvrig også noen billige termineringsplater. Skulle vel gå greit å plukke av terminalene og feie over med en lakkboks i ønsket farge da.
    Likte veldig godt den hdmi-kontakten på den siden...

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hey! Takk for link til nok et utvalg av slike termineringsplater!

Når vi snakker om HDMI: Er det noen som vet om det er noen stor degradering av signalkvaliteten i kontakter på denne måten? Hvis man bruker et panel på denne måten blir det jo:

1. Kabel mellom receiver og panel
    2. Panelgjennomføringen
    3. Kabel fra baksiden av panelet til PJ

Altså to ekstra kontakter i forhold til en direkte kabel mellom receiver og PJ.

Det samme sprøsmålet kan muligens også stilles når det gjelder høyttalerkabler og signalkabler...

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er jo flere på forumet som har vært tvunget til å bruke Clasern's 90grader HDMI-knekk pga dårlig plass bak htpc og bak vegghengte skjermer, uten at jeg har sett noen miste signalet av den grunn.

Mange gode løsninger her!

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Er jo flere på forumet som har vært tvunget til å bruke Clasern's 90grader HDMI-knekk pga dårlig plass bak htpc og bak vegghengte skjermer, uten at jeg har sett noen miste signalet av den grunn.
    Ja, skulle jo tro det hadde minimalt å si, men hvis man er i grenseland med lang kabler osv, så er det kanskje litt mer kritisk... Vel, vel. Den tid, den sorg.

---

Var det forresten deg, DrErling, som visste hvor man kunne få bestilt seg "custom laserskjærte" børstede alu-plater? Det var en eller annen fyr her inne som hadde laget seg en amp og bestilt en dritstilig frontplate. Lurer på om det var fra Tyskland???

Grunnen til at jeg spør, er at det kanskje hadde vært stilig med en "alu-plakett" med forklarende tekst skrudd fast over terminalene? Kanskje en heldekkende aluplate for den saks skyld, men da måtte man vel tenke litt mer på å isolere terminalene mot plata...

Active spastik sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    legger ved litt mål på platemate panelet samt bilde av baksiden "as requested"
    målene i skruhullene er fra center til center av hullene selv om ikke streken jeg tegnet ble heilt korrekt..

obs, disse målene er kan avvike en millimeter eller to :-D

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var det forresten deg, DrErling, som visste hvor man kunne få bestilt seg "custom laserskjærte" børstede alu-plater? Det var en eller annen fyr her inne som hadde laget seg en amp og bestilt en dritstilig frontplate. Lurer på om det var fra Tyskland???
    Nei, ikke meg. Tenkte først på Razortec, men han mekket vel det meste selv.

Grunnen til at jeg spør, er at det kanskje hadde vært stilig med en "alu-plakett" med forklarende tekst skrudd fast over terminalene? Kanskje en heldekkende aluplate for den saks skyld, men da måtte man vel tenke litt mer på å isolere terminalene mot plata...
    Det hadde jo vært uberstilig, helt enkelt!

Eller, lage en vektorisert tegning og få den laget i helt sort plexi her på bjerget? Blir i alle fall billigere (men sikkert ikke grisebillig)

Jeg kjenner bare til lokale firma som driver med slikt (Forus Industri).

DrE

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spastik
    legger ved litt mål på platemate panelet samt bilde av baksiden "as requested"
    målene i skruhullene er fra center til center av hullene selv om ikke streken jeg tegnet ble heilt korrekt..

obs, disse målene er kan avvike en millimeter eller to :-D
    Takker!

Active spastik sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har faktisk plaget meg litt at disse Russound-panelene bare kommer i lyse farger. Jeg har tenkt å male frontveggen i en mørk farge (har fått lov av W - jippi!) og hvite terminal-paneler ville sett lite pent ut.
    alle binding posts på platematen kan skrus ut, så å lakkere burde være greit

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fant igjen det tyske firmaet som kan lage custom graverte frontplater på bestilling. De heter Schaeffer AG. Tror det var i forsterker-bygge-tråden til NostraD denne linken dukket opp. Programmet "Front Panel Designer 3.5" kan lastes ned gratis fra siden deres og der kan man tegne og kose seg til den store gullmedalje.

Et sort-anodisert (?) alupanel på 500x30x2mm med gravert og oker(?)farget tekst kostet ca €28, og det synes jeg ikke er all verden med tanke på hvor fett en slik ting egentlig er!!!

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er også et firma med litt rimeligere løsninger enn "norsk-kjøpt russound" utstyr -> computer cables scsi firewire 1394 ilink cat 5 cat5 network hub usb cisco router serial parallel fiber optic accessories cables

En annen løsning (litt dyrere, it seams, men akk så pent!) -> Cliff.com.au
    type "D"-kontakter som de bruker her har jeg veldig veldig sansen for. Laget en gang kablingsopplegget for et studio og der brukte vi 19" wall plates for D-konnektorer med kontakter for CAT6, BNC, XLR, RCA. Dette så mighty profft ut (mente i alle fall vi ).
    Ser ut som om det finnes mye i D-serien (bla hdmi). Dette regnes vel gjerne som både profft og dyrt, men ser sinnsykt bra ut. Antall kontakter per kvadrat er nok noe mindre enn "vanlige wall plates", så det spørs om det ikke blir trangt?

Vår leverandør da vi brukte D-konnektorer (av type Neutrik) mener jeg var Siv.Ing. Njål Hansson AS, eller muligens Lys og AV teknikk.

DrE

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke helt sikker på om jeg fikk med meg essensen i hva egentlig type "D"-kontakter er... ops:

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et sort-anodisert (?) alupanel på 500x30x2mm med gravert og oker(?)farget tekst kostet ca €28, og det synes jeg ikke er all verden med tanke på hvor fett en slik ting egentlig er!!!
    Nå ser jeg for meg nettopp det... Et sort alupanel med stansede hull for D-konnektorer, med tekst gravert. Jepp, det ser fett ut!

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke helt sikker på om jeg fikk med meg essensen i hva egentlig type "D"-kontakter er... ops:

Kontakter med dette "utlegget"/chassiset. Finnes i alt mulige rare former.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, jeg tror det begynner å demre... Den HDMI-saken over er forresten helt konge! Hadde det gått an å få tak i en slik på samme sted som høyttaler-terminaler og phono-terminaler i samme tralt (type D), så kunne ting ha blitt temmelig lekkert!

Side 32 av 587 FørsteFørste ... 2 12 22 28 29 30 31 32 33 34 35 36 42 52 62 72 82 92 102 112 122 132 142 152 162 172 532 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •