RuneW: Byggetråd - Status: Lavfrekvent støy i OpenElec-menyene - Side 311

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  11
Side 311 av 587 FørsteFørste ... 171 181 191 201 211 221 231 241 251 261 271 281 291 301 307 308 309 310 311 312 313 314 315 321 331 341 351 361 371 381 391 401 411 421 431 441 451 ... SisteSiste
Viser resultater 6,201 til 6,220 av 11737
    Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Denonbuster
    Det blir nok helt klart ryddigst med samme farge i tak og spotkasse.
    Hadde kanskje blitt litt mye med forskjellige farger på frontvegg, sidevegger, tak og spotkasser......
    Du sier noe... en av mine mange skrikende mangler på talenter er fargesans, så jeg lar mer enn gjerne FruW ta seg av den biten. Hyggelig at hun viser interesse :-)

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Du sier noe... en av mine mange skrikende mangler på talenter er fargesans, så jeg lar mer enn gjerne FruW ta seg av den biten. Hyggelig at hun viser interesse :-)
    Jeg angrer jo noe veldig på den grønne veggen i min kino.
    Det er jo Grønn,Hvit og Svart hos meg, MEN W liker jo den fargen/komboen så bra, at det er "....helt uaktulet med noe maling....."

Intermediate randall sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Oslo
    Poster
    3,255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva gjør dette med valg av spot'er? (Husker ikke om du har valgt/kjøpt spot'er alt)

Du var jo en stund inne på tanken om matte svarte spot'er. Er kanskje ikke aktuelt lenger nå?

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av randall
    Hva gjør dette med valg av spot'er? (Husker ikke om du har valgt/kjøpt spot'er alt)

Du var jo en stund inne på tanken om matte svarte spot'er. Er kanskje ikke aktuelt lenger nå?
    Nei, svartmalte spot'er falt vel heller ikke i spesielt god jord hos fruen... Ikke at svart armatur var så ille, men heller kontrasten mellom relativt lyst stoff og spot'er. Det var ikke helt forenelig med tanken om at spot'ene ikke skulle "gjøre så mye av seg". Jeg er egentlig helt enig.

Det som hadde vært fint med (svart)malte spot'er er at man kunne kontrollere refleksjonen i disse. Jeg er litt usikker på hvor problematisk det blir med gjenskinn i spot-rekkene fra PJ når den tid kommer.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder spotter. Tror jeg at det viktigste er å ikke ta hvit, dernest ta en matt utførelse (børstet stål/messing/bronse).

Hvis jeg tolker fargekartet riktig så vil vel børstet messing være et alternativ som kunne passe.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Når det gjelder spotter. Tror jeg at det viktigste er å ikke ta hvit, dernest ta en matt utførelse (børstet stål/messing/bronse).

Hvis jeg tolker fargekartet riktig så vil vel børstet messing være et alternativ som kunne passe.
    Jeg vet ikke hva jeg skal kalle fargen til spot'en jeg har et prøveeksemplar av:

Men jeg skal ta en sjekk på om dette ikke kan fungere med stoff-fargen.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror den vil være veldig bra til det stoffet.

Intermediate Eleanor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    714
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fargen på den spotten går vel under betegnelsen børste stål, men den ser kanskje litt mørkere ut enn det.... Ellers ser vel ikke fargen på spottene så vesentlig når det gjelder lysabsorbsjon, ettersom man gjerne har en blank reflektor i selve lampa, og arealet på disse lampene ikke er så stort i forhold til resten av flatene i kinoen.

Den fragen du har "valgt" RuneW er vel helt ok til et rom som ikke bare skal benyttes til hjemmekino (litt mindre trykkende enn sort), men er vel egentlig ganske langt fra optimal med bruk front projisering.

Hva slags projektor er det du har tenkt å bruke i oppsettet ditt forresten?

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eleanor
    Ellers ser vel ikke fargen på spottene så vesentlig når det gjelder lysabsorbsjon, ettersom man gjerne har en blank reflektor i selve lampa, og arealet på disse lampene ikke er så stort i forhold til resten av flatene i kinoen.
    Det er ikke den totale lysmengden (lyskontroll) i rommet jeg er er redd for, men irriterende punkt-refleksjoner fra spot'ene.

Den fargen du har "valgt" RuneW er vel helt ok til et rom som ikke bare skal benyttes til hjemmekino (litt mindre trykkende enn sort), men er vel egentlig ganske langt fra optimal med bruk front projisering.
    Det har du evig rett i... og jeg siterer fra post 1:

"En liten ting: Kinorommet mitt kommer aldri til å bli noen kompromissløs kongekino med kullsvarte vegger og stjernehimmel. Det setter min frue en effektiv stopper for."

Så jeg må gjøre det beste ut av det... :-|

Hva slags projektor er det du har tenkt å bruke i oppsettet ditt forresten?
    Jeg har luktet litt på 1:2.35-lerret og da med en PJ med minne-zoom. Det er vel bare PT-AE3000 (og kommende PT-AE4000) som har dette, men den har fått såpass mye pepper her på forumet at jeg ikke vet om jeg tør... ;-)

Men det stemmer nok at den er for lyssvak for mitt relativt lyse rom vil jeg tro.

Intermediate Eleanor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    714
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det å inngå kompromiss kan vel også i enkelte sammenhenger sees på som en optimalisering... :-D

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det å inngå kompromiss kan vel også i enkelte sammenhenger sees på som en optimalisering... :-D
    Ja det er klart :-)

Intermediate randall sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Oslo
    Poster
    3,255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...fersket jeg FruW i å vandre rundt i "snart"-kinoen med en Dekomolton-prøve...
    Jeg stusset litt over det dekomolton-innlegget ditt. Er det slik at du har flere kinoer på gang? En snart-kino samt denne ikke-fullt-så-snart-kinoen som vi prøver å følge med på?

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hrmf, uff disse kjerringene.:-D Glad for at det er jeg alene som bestemmer i under etasjen. 1-0 til meg. 8)

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av randall
    Jeg stusset litt over det dekomolton-innlegget ditt. Er det slik at du har flere kinoer på gang? En snart-kino samt denne ikke-fullt-så-snart-kinoen som vi prøver å følge med på?
    Uff, nei, heldigvis er det bare en kino jeg baller med!

Det er stor forskjell på "snart"-kino og snart-kino !!!

Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Hrmf, uff disse kjerringene.:-D Glad for at det er jeg alene som bestemmer i under etasjen. 1-0 til meg. 8)
    Ja, verden hadde vært (i visse tilfeller) et bedre sted uten :-)

Eller kanskje: Visse deler av verden (f.eks. hjemmekinoene) ville ha vært et bedre sted uten.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Preproduksjon av gips-triangler...

Litt forsiktig produksjon av "spot-kammer-gips-triangler" i kveld... Først et prøveeksemplar som etterhvert passet greit nok:
    -img_2324-jpg

Deretter prøveproduksjon av 6 stk, her med primer langs kutten:
    -img_2327-jpg

Så får vi se om vi tar en prøve-liming når primeren er tørket.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Forbederelser til LED spot's i taket ++

Begynte såvidt å lime fast gips-trianglene i går kveld:
    -led4-jpg

Men mesteparten av den begrensede tiden gikk med til å lage tilgang til evt tak-led-spot's. Jeg har jo pratet litt om å ha ekstremt lavtbyggende spots integrert i tak-rammene. Dette betyr i praksis LED-spots.

Tanken var å ha 4 vaske-lys + et par se-hvilken-farge-du-har-på-ludobrikkene-spots litt tettere plassert og over spillebordet som vist under:
    -led3-gif
    (kablene går til et felles knutepunkt i enden av spotkassen, der jeg har tilgang via et "service-panel" på siden)

En grovt forenklet skisse m/rammer under:
    -led2-jpg
    (de blå strekene markerer "interfacet" mellom ramme og spotkasse)

Det var BEF som tipset om at jeg burde lage rammene komplett m/lysopplegg før de ble skrudd opp. På den måten kan spot'ene monteres i ro og mak under kontrollerte former mens rammene produseres. Planen er å rett og slett trekke en lang ledning ut fra kanten på rammen og føre denne inn i ventende k-rør som jeg trakk ferdig i går:

-led1-jpg

Merk! De skal kuttes plant med treverket (de røde ovalene).

Det er slett ikke sikkert dette blir noe av. Trikker-gutt mente at 2 x 5 x 35W spots langs veggene ville lyse opp godt nok. Men speider som jeg (ikke) er, så liker jeg å være beredt...

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har 6X50w hos meg, og det er mer en nok lys der.
    Så med dine totalt 350w bør det vel være nok lys?!?
    Mitt rom er jo hvitt, men det blir jo ikke akkurat batcave hos deg heller, så jeg tror det bør holde.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er mulig. Nå skal rommet mitt være litt mer "flerbruksrom" enn ditt, pluss at det er en del større... Vel, som sagt så er dette et "føre var"-opplegg :-)

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er mulig. Nå skal rommet mitt være litt mer "flerbruksrom" enn ditt, pluss at det er en del større... Vel, som sagt så er dette et "føre var"-opplegg :-)
    Selvsagt er det greit med "føre var" prinsippet.
    LED i taket er jo kult også da, man må aldri glemme "....viktigheten av å kunne vise til andre..."

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag ble det bare masseproduksjon av triangler, noe som resulterte i dette fugleskremselet (primer til tørking):

-img_2330-jpg

Fant forresten ikke noe mer av min kjøre KZ-primer så jeg brukte bare noe jeg fant. Primer G tror jeg det var. Men dette ser faktisk ut til å fungere enda bedre enn KZ på gipskanter!

Side 311 av 587 FørsteFørste ... 171 181 191 201 211 221 231 241 251 261 271 281 291 301 307 308 309 310 311 312 313 314 315 321 331 341 351 361 371 381 391 401 411 421 431 441 451 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •