RuneW: Byggetråd - Status: Lavfrekvent støy i OpenElec-menyene - Side 31

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  11
Side 31 av 587 FørsteFørste ... 11 21 27 28 29 30 31 32 33 34 35 41 51 61 71 81 91 101 111 121 131 141 151 161 171 531 ... SisteSiste
Viser resultater 601 til 620 av 11737
    Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Russound har jo en del spennende: Russound Wall Plate Solutions
    NCMS.no som er norsk importør: Russound PlateMate produkter

Produktkatalog her: http://www.russound.com/pdf/Accessories/platemate.pdf

Intermediate Ookami sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    620
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ang. lydvindu.
    Har ikke noe voldsomt peiling, men MadMan69's løsning har festet seg i mitt teflonhode.

Det ble bygget inn to vinduer for at symetrien i huset fra utsiden skulle se pent ut. Det ble også her bygget en spesiell løsning. Det ble kjøpt inn 4 lydisolrende vinduer med 4 lags glass i hvert vindu. To og to ble limt sammen for maks lyddemping. Disse ble så montert inn og foret igjen med lydpølser rundt hvert vindu. Dette ble meget bra. Med 120 db i rommet hører man nesten ingenting på utiden av huset. Du kan fortsatt ha en normalt forhold til dine naboer :-)

Mellom de to vinduene er det satt opp spesiell solkjermings rullegardin fra LucaFlex, noe som gjør at du har 100% lyskontroll 24 timer i døgnet.
    Mer her:
    http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/MadMan69

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hællæ folkens! Har vært på fjellet i helgen og har ikke hatt anledning til å henge med her. Takk for alle forslag. Noen kommentarer:

1. Nei, det MÅ vel ikke være elkopaneler. Jeg har per i dag et virrvarr av k-rør som kommer mot samme sted bak anlegget. Et stort poeng er at jeg må ha mulighet til å tette rundt rørene så godt som mulig.

2. Jeg må med skam å melde innrømme at jeg ikke vet hva "2u 19" rack" paneler er...

3. Det Lenexpo-greiene så jo stilig ut!

4. De std høyttaler-terminalene vil dessverre ta alt for stor plass. Jeg må ha noe "tettere".

5. Russound-sakene så også velig lekkert ut!

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ookami
    Ang. lydvindu.
    Har ikke noe voldsomt peiling, men MadMan69's løsning har festet seg i mitt teflonhode.
    Ja, denne kinoen har satt sine spor i hodet mitt også. Kan godt hende at løsningen hans fungerer bra i praksis, men i alle fall i teorien er det ikke optimalt. To og to lydvinduer (mer to glass hver) vil bli ett quadruple leaf-system, noe som blir frarådet i "miljøet".

Men han er svært fordnøyd med løsningen sin selv, så det helt gæli kan det jo ikke være... :-)

Det kan se ut som jeg kommer til å gå for ETT 13mm laminatglass (ca 8-1-4), hvis det ikke skjer noe dramatisk. Da blir i alle fall systemet mitt bare triple leaf...

---

Det kan utmerket godt hende at ManMan sine vinduer ender opp med å virke bedre enn mine. Det virker som det av og til er litt avstand mellom teori og praksis på dette feltet...

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    2. Jeg må med skam å melde innrømme at jeg ikke vet hva "2u 19" rack" paneler er...
    19" er standard rackbredde for det meste. Høyden besrives i U (1 unit, 2 unit, osv... Husker dog ikke i farten hvor mange cm en unit er...)

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av freddie
    19" er standard rackbredde for det meste. Høyden besrives i U (1 unit, 2 unit, osv... Husker dog ikke i farten hvor mange cm en unit er...)
    Er ikke 1 unit = 44 mm?

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Er ikke 1 unit = 44 mm?
    1.75" eller 44.45 mm for å være nøyaktig.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke det er dumt å kontakte NCMS nei. Jeg har vært i kontakt med de på jobb og det virker som de har god peiling.

Beklager rack-forvirrelsen

Se for deg racket til Jordan? Hun har vel omtrent 19" rack?
    Ved nærmere ettersyn (ca 10min) så... (jeg skulle si noe lurt her, men kommer ikke på det lengre...)

DrE

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Se for deg racket til Jordan? Hun har vel omtrent 19" rack?
    Ved nærmere ettersyn (ca 10min) så... (jeg skulle si noe lurt her, men kommer ikke på det lengre...)

DrE
    Hahaha

Jeg skjønner godt at det er lett å miste tråden noen ganger...

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

PlateMate-løsning

Har tenkt litt videre på høyttaler-terminal-problemet.

Jeg får mer og mer sansen for Russound PlataMate-løsningen. Det blir trolig en utfordring å få disse platene lufttette (ikke selve platenes skyld, men pga at jeg bruker panel på veggene (som ikke er slett). Jeg kommer derfor til å lage en slags boks i veggen hvor alle (de av-relaterte) k-rørene ender. Denne boksen blir plassert omtrent som skissert under:
    -boks-jpg

For å separere av-ledningene og 220V-ledningene, kommer jeg sannsynligvis til å ha to slike bokser under hverandre, en for av-ting og en for 220V:

-bok-02-jpg

Her er et "nærbilde" av av-boksen:

-bok-03-jpg

Jeg ser for meg at "av-k-rørene" kan ende rett innenfor boksen (de bør festes på et vis på oversiden) slik at ledningene kan ha en del "frigang" innenfor. Dette for å lette koblingen på baksiden av PlateMate-panelet. Jeg tror nesten jeg må gå for flere enklepaneler ved siden av hverandre istedenfor "alle panelers mor" (HTP-2) som jeg ser for meg kan bli et mareritt å koble opp til alle mulige tykke høyttalerledninger. Men den ser feit ut!

Active spastik sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Jeg tror nesten jeg må gå for flere enklepaneler ved siden av hverandre istedenfor "alle panelers mor" (HTP-2) som jeg ser for meg kan bli et mareritt å koble opp til alle mulige tykke høyttalerledninger. Men den ser feit ut!
    Hei RuneW. Jeg har kjøpt den platematen HTP-2, og kan skrive under på at det blir trangt. Men dersom du lager en stor nok "kasse" bak, og ikke kjøper den som "hører til" fra Russound (S-32-W), så tror jeg det ikke er noe problem. Jeg har installert S-32-W, og jeg skal nok få det til, men med 2 slike koblinger til subbene: http://avforum.no/forum/kabler/66407...tml#post823989, samt 7 ht ledninger blir det fort knot

Lykke til med prosjektet, ser utrolig lovende ut.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Ørjan!

Takk for tilbakemeldingen. Jeg er veldig interessert i dine erfaringer rundt HTP-2. Hvordan den ser ut på baksiden og dimensjoner etc. Har du lyst, kan du gjerne skrive litt mer om det.

Active spastik sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke festet boksen enda, men jeg kan ta et par bilder til deg i kveld, og legge ved litt specs

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spastik
    Jeg har ikke festet boksen enda, men jeg kan ta et par bilder til deg i kveld, og legge ved litt specs
    Suverent! Er litt interessert i hvor stort hull jeg må lage til den osv. Det ser ut som alle disse boksene har en eller annen standard høyde og er litt sugen på å vite hva denne høyden er (både totalt og hull-høyde).

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

koblingsboks

Mulig du kan bruke slike brønner som de bruker til spotter. Disse får du slik at de passer rett inn i cc 60cm. boksen kan du tre rørene rett inn i. Mulig den er litt dyp:???: . Clas Ohlson Internettbutikk

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paalab
    Mulig du kan bruke slike brønner som de bruker til spotter. Disse får du slik at de passer rett inn i cc 60cm. boksen kan du tre rørene rett inn i. mulig den er litt dyp:???: . Clas Ohlson Internettbutikk
    Ja, den blir minst 3-4 cm for dyp.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nesten du bør skrive bok om bygging av hjemmekino!!

Er det noe du overhode ikke har tenkt på??

Virker ikke sånn

Hvor mange kanaler skal du ha i kinoen?
    Hive deg på 11-kanals-bølgen eller noe enklere?

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Tror nesten du bør skrive bok om bygging av hjemmekino!!

Er det noe du overhode ikke har tenkt på??
    Så fullt som hodet mitt er av diverse ting med dette rommet, så håper jeg vikrelig ikke det. Er ikke plass til mer i alle fall ;-)

Hvor mange kanaler skal du ha i kinoen?
    Hive deg på 11-kanals-bølgen eller noe enklere?
    Jeg ser ikke for meg at jeg noen gang får råd til en receiver til 50k, men kommer uansett til å klargjøre rommet for dette. Så, ja, jeg drar høyttaler-k-rør, både til rear og front presence.

Det eneste som plager meg, er at jeg ikke er klar for evt. høyttaler i taket, rett over lytteposisjon. Det må vel bli det neste, eller? Greit nok å dra et rør dit, men en høyttaler over 5 cm dyp, vil skygge for projektoren...

Vel, vel...

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, er nå alltid greit å gjøre den "oppgraderingsvennlig" nå man først er i gang.

Vet iallefall hvor jeg skal se den dagen jeg får råd til å hive meg på ett sånt prosjekt

Hvilken plate var du redd ikke kom til å bli lufttett?
    Russound? finnes da vel små gummi/silikon lister som egner seg til sånt?
    Muligvis finner man sånt hos rørleggeren?

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, er nå alltid greit å gjøre den "oppgraderingsvennlig" nå man først er i gang.

Vet iallefall hvor jeg skal se den dagen jeg får råd til å hive meg på ett sånt prosjekt

Hvilken plate var du redd ikke kom til å bli lufttett?
    Russound? finnes da vel små gummi/silikon lister som egner seg til sånt?
    Muligvis finner man sånt hos rørleggeren?
    Som jeg antydet, så det det vel at jeg skal ha et lag med SmartPanel innerst mot rommet som er det største problemet når det gjelder lufttetting. Klart, det er jo greit å prøve å få det tett i alle ledd...

Jo mer jeg tenker på det, jo mer får jeg lyst til å lage et relativt stort lokk kanskje på størrelse med boksen bak, slik at det går an å komme til ved en senere anledning. Tenk hvis jeg f.eks. skal bytte høyttalerkabel...

Jeg ser for meg at det å prøve å tette rundt der den nye kabelen kommer ut av k-røret i blinde, gjennom et nevestort hull, med et ormebol av andre kabler i samme rommet, kan knekke selv den mest iherdige entusiast...

Side 31 av 587 FørsteFørste ... 11 21 27 28 29 30 31 32 33 34 35 41 51 61 71 81 91 101 111 121 131 141 151 161 171 531 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •