RuneW: Byggetråd - Status: Lavfrekvent støy i OpenElec-menyene - Side 308

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  11
Side 308 av 587 FørsteFørste ... 168 178 188 198 208 218 228 238 248 258 268 278 288 298 304 305 306 307 308 309 310 311 312 318 328 338 348 358 368 378 388 398 408 418 428 438 448 ... SisteSiste
Viser resultater 6,141 til 6,160 av 11737
    Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    D) Hvor FruW er på WN-skalaen (*) for øyeblikket...

For tiden er vi vel på omtrent:
    D = 92%

(*)
    Bytt ut WN med ett av følgende:

"Vi snakker jo aldri sammen mer!"
    "Jeg ser deg jo nesten ikke mer"
    "Du gjør jo ingen ting i huset!"
    "Du er en ensporet latsabb og bør skjerpe deg snarest!"
    Er 92% veldig hissig W, eller veldig medgjørlig W?

Btw: Hvilken vei fuget du? dra eller dytte?

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Denonbuster
    Er 92% veldig hissig W, eller veldig medgjørlig W?
    Hissig, men jeg må justere til nærmere 30%, eller kanskje ned mot 15%, for i kveld var det faktisk "ta og jobb litt nede i kjelleren i kveld, du". Jeg tror jeg må kjøpe noen blomster snart...:-P

Btw: Hvilken vei fuget du? dra eller dytte?
    Ingen av delene. Du vet jeg foretrekker å fuge sidelengs ;-) Neida, det var faktisk ikke plass til fugepistolen inne i rammeverket, så jeg hadde ikke noe valg...

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slettet, dobbelpost

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hissig, men jeg må justere til nærmere 30%, eller kanskje ned mot 15%, for i kveld var det faktisk "ta og jobb litt nede i kjelleren i kveld, du". Jeg tror jeg må kjøpe noen blomster snart...
    Jøss, da kan man ikke klage. Hos meg i går var det mer på 99%, hvor 100% er; jeg siterer ".....en av oss flytter ut..." så det blir lite med kino oppgradering på noen dager. Det er bedre i dag da

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

IT-gutter på Østlandet... hvor går man ut?

-011020091465-jpg

"Ette det no sånn Linux greier da?"

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I kveld var det tid for rot med k-rør. Det gjelder trekking av rør til spot'ene på sidekassene ++. Her et lite smakebilde:

-img_2255-jpg
    (tilførsel spot'er, 12V-trekk mellom spot'er & tilførsel til spot'er over vinduene)

Da jeg luftet ideen om å dra 12V og 230V-ledninger samme røret for min kabelpusher (elektriker), ble det en liten pause før han foreslo at han skulle komme en tur innom på fredags kveld å veilede meg litt...;-) Det gjelder tydeligvis å komme med hårete forslag (riktignok uten overlegg) for å få fart på disse håndverkerene ;-)
    Han var hos meg i går... Han fikk det til denne uka fordi W og barn var bortreist, så da jobbet han mest mulig overtid mens de var borte for å kanskje slippe dette når de er tilbake. Han kom ved 20-tiden ;-) på vei fra jobb.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    IT-gutter på Østlandet... hvor går man ut?
    Trodde ikke IT-gutter gikk ut, jeg ;-)

Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    "Ette det no sånn Linux greier da?"
    Men det er klart, hvis man først gjør det, så må dette være stedet

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøss, da kan man ikke klage. Hos meg i går var det mer på 99%, hvor 100% er; jeg siterer ".....en av oss flytter ut..." så det blir lite med kino oppgradering på noen dager. Det er bedre i dag da
    Det er gode og dårlige dager. I går var en god dag. Andre dager er det litt mer - turbulent...

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er gode og dårlige dager. I går var en god dag. Andre dager er det litt mer - turbulent...
    Sitter med en følelse av at det er på tide å begynne å føre statistikk over WN-tallet. Kan hende det åpenbarer seg spesielle tider hvor denne ligger på 90-100%? I så fall kan man kanskje tone ned kinoaktiviteten litt når dette tidspunktet nærmer seg... Så får man heller brette klær eller støvsuge barnerommene et par dager?

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Sitter med en følelse av at det er på tide å begynne å føre statistikk over WN-tallet. Kan hende det åpenbarer seg spesielle tider hvor denne ligger på 90-100%? I så fall kan man kanskje tone ned kinoaktiviteten litt når dette tidspunktet nærmer seg... Så får man heller brette klær eller støvsuge barnerommene et par dager?

Hehe - Hadde man kunnet forutsi en kvinnes mentale tilstand (*) kunne man gjort gode penger

(*) Selvsagt med unntak av den opplagte syklusen

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I kveld var det tid for rot med k-rør. Det gjelder trekking av rør til spot'ene på sidekassene ++. Her et lite smakebilde:

-img_2255-jpg
    (tilførsel spot'er, 12V-trekk mellom spot'er & tilførsel til spot'er over vinduene)

Da jeg luftet ideen om å dra 12V og 230V-ledninger samme røret for min kabelpusher (elektriker), ble det en liten pause før han foreslo at han skulle komme en tur innom på fredags kveld å veilede meg litt...;-) Det gjelder tydeligvis å komme med hårete forslag (riktignok uten overlegg) for å få fart på disse håndverkerene ;-)
    Har du tenkt til å fuge litt langs med disse rørene?
    En klatt innimellom slik at de ikke blir liggende og vibrere mot platene hver gang "Darla taps the tank"

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Så får man heller brette klær eller støvsuge barnerommene et par dager?
    I går var det onsdag, og pålagt støvsuge dag hos oss.
    I følge W, må dette gjøre hver onsdag, "......elller så ser det ut som et bombet h%&ehus..."

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paalab
    Har du tenkt til å fuge litt langs med disse rørene?
    En klatt innimellom slik at de ikke blir liggende og vibrere mot platene hver gang "Darla taps the tank"
    Hadde tenkt å gå en runde med en "silikon-bønne" her og der når alle rørene er på plass, ja. Men takk for påminnelsen. Må prøve å huske dette!

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I går var det onsdag, og pålagt støvsuge dag hos oss.
    I følge W, må dette gjøre hver onsdag, "......elller så ser det ut som et bombet h%&ehus..."
    Jeg prøver å Vaske/rydde 1. stk rom hver dag, da slipper du at alt hoper seg opp til helga. dvs det må sikkert ryddes litt, men alle rom har fått en gjennomgang i løpet av uka.
    På denne måten holder man W litt tilfredsstilt slik at man unngår "Du gjør jo aldri noe her i huset" 8)

Edit: Dersom noen tror at jeg bare har 5 rom så tar de feil. Det burde stått Områder...

Newcomer RfR sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah... kjenner at jeg gleder meg til jeg har komt dit du er nå, nesten ferdig....!
    Klart for innkjøp av utstyr, om der ikke er skrapa tomt når jeg kommer dit da

*Av og til lønne seg å ta fridager fra bygging av kino og heller bygge på noe annet.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Valgets kval...

6000,-

Det er det det koster. Å fylle/kle skråspotkassene med Ceiling Tiles fra Real Traps.

Jeg må innrømme at jeg er meget skeptisk til å bla opp dette beløpet siden jeg er mer enn usikker på om det i det hele tatt blir et merkbart resultat. Ideen er, som jeg sikkert har skrevet 31 ganger før, å bruke spot-kassene som bassfeller (dvs kassene mellom spot'ene). Så vidt jeg har skjønt, etter diverse lesing på diverse fora, er RealTraps sine produkter det beste man kan få sine klamme hender på når det gjelder effektiv fanging av lavere frekvenser. jeg har vært i kontakt med dem og de gikk god for en plassering som skissert:

-spotkasser-ct-gif

Men det er egentlig denne bruken disse platene er ment for:

-ceilingtiles-jpg

Så da kan man jo spørre seg om hva effekten av et par tynne striper langs veggene er... Riktignok har bassfeller mye mer effekt i hjørner, men dog...

I utgangspunktet hadde jeg tenkt å blåse i disse i første omgang og heller "oppgradere" senere ved behov, men med den farten jeg har, vet jeg ikke om jeg orker å gå to runder med dette...

Men 6000,- a gitt...

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    6000,-

Det er det det koster. Å fylle/kle skråspotkassene med Ceiling Tiles fra Real Traps.

Jeg må innrømme at jeg er meget skeptisk til å bla opp dette beløpet siden jeg er mer enn usikker på om det i det hele tatt blir et merkbart resultat. Ideen er, som jeg sikkert har skrevet 31 ganger før, å bruke spot-kassene som bassfeller (dvs kassene mellom spot'ene). Så vidt jeg har skjønt, etter diverse lesing på diverse fora, er RealTraps sine produkter det beste man kan få sine klamme hender på når det gjelder effektiv fanging av lavere frekvenser. jeg har vært i kontakt med dem og de gikk god for en plassering som skissert:

-spotkasser-ct-gif

Men det er egentlig denne bruken disse platene er ment for:

-ceilingtiles-jpg

Så da kan man jo spørre seg om hva effekten av et par tynne striper langs veggene er... Riktignok har bassfeller mye mer effekt i hjørner, men dog...

I utgangspunktet hadde jeg tenkt å blåse i disse i første omgang og heller "oppgradere" senere ved behov, men med den farten jeg har, vet jeg ikke om jeg orker å gå to runder med dette...

Men 6000,- a gitt...
    Hvor mange % av det totale tak arealet vil det bli da?

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paalab
    Hvor mange % av det totale tak arealet vil det bli da?
    Nei det er jo ikke stort, men som sagt så er det i hjørnene man "tar" bassen.

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er det bare å handle.
    Selv om du tester, og i utgangspunktet er fornøyd med resultatet.
    Vil du på et tidspunkt tenke at det muligens kunne blitt bedre om du hadde hatt disse bassfellene.

Du kommer helt sikkert til å kjøpe platene på et eller annet tidspunkt, like greit først som sist.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei det er jo ikke stort, men som sagt så er det i hjørnene man "tar" bassen.
    Ville nok drøyet jeg, du har jo en skråkant i stedet for hjørne også dermed vil jo lydbølgene bli reflektert på en annen måte enn hvis hjørnet var rett.

Side 308 av 587 FørsteFørste ... 168 178 188 198 208 218 228 238 248 258 268 278 288 298 304 305 306 307 308 309 310 311 312 318 328 338 348 358 368 378 388 398 408 418 428 438 448 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •