RuneW: Byggetråd - Status: Lavfrekvent støy i OpenElec-menyene - Side 303

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  11
Side 303 av 587 FørsteFørste ... 163 173 183 193 203 213 223 233 243 253 263 273 283 293 299 300 301 302 303 304 305 306 307 313 323 333 343 353 363 373 383 393 403 413 423 433 443 ... SisteSiste
Viser resultater 6,041 til 6,060 av 11737
    Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sendte deg en mail.....eller 24

Du får se hva du kan bruke, noe har du sikkert fra før også. Ellers er det bare å sende det du har......

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alt går altids bedre, hør fra en utsider, du kommer deg til slutt... :twisted:

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hey hey! Fått tatt i en skrutrekker i dag jo!

Vi prøver oss forsiktig igjen...

Har egentlig holdt på store deler av kvelden, men sånn kommer det ikke til å bli hver dag.

Vi begynte pent med å flytte samtlige "skråstag" 20mm til venstre på veggen:
    -001-jpg

Uten å begynne å dele ut skyld, var det helt klart at "noen" ikke husket om merkingen var senter eller siden av treverket...

Så var det rote-konstruksjonen over den indre døra sin tur:
    -002-jpg

Her blir det, som jeg etter fattig evne har forsøkt å illustrere, et slags "platå" på undersiden av skråflaten, slik at døra får litt spillerom.

Så var det "spikerslag" for nedkant av platene da... Jeg fantaserte en periode om å lage disse skråstag-greiene i ett stykke, men det ble for ambisiøst, så jeg gjorde det som dette. Ulempen er selvsagt at jeg må inn i etterkant med mellomstykker (merket med rødt under):
    -003-jpg

Et lite stykke kapp ble brukt til å merke hvor det var smart å forbore til skruer...:
    -012-jpg

Sånn omtrent:
    -011-jpg

Her en møysommelig kappet (både skrått på langs og med mm-presisjon på tvers) og merket stabel med skråkasse-bunn-spikerslag:
    -013-jpg
    (numerisk mot øst og med bokstaver for vestveggen... )

Tror du ikke lasermåleren min viste 2mm feil da!!! I alle fall ved korte avstander (50-70 cm). Skandale! Den første ble da selsvagt helt feil og jeg måtte bruke meteren på de påfølgende.

Ja, jeg rakk å få opp disse spikerslagene på øst og vestvegg i dag:
    -014-jpg

Som den våkne leser ser, så ble det disse pinlige mellomrommene som jeg selvsagt ikke får skrudd noe fast mellom:
    -015-jpg

Får se om jeg limer på noen klosser på klossene for å kunne skru fast, eller om jeg bare banker på plass noe med lim i endene. Erfaringsmessig holder sistnevnte i massevis. Det virker i alle fall slik hvis man prøver å få noe sånt ut.

Vi avslutter med et stemningsbilde av poden som alltid vil "være med" når jeg driver med snikkerier. "Har du en oppgave til meg, pappa?". Det er så trivelig når de er slik :-)

Så han fikk i oppgave å lage en bil. Med de tallrike hullboringene i alle slags plater, er det nok av "hjul" rundt omkring... Ja, så var det bildet, ja. Som vi alle ser så har jeg vært en forbilledlig læremester når det gjelder arbeidsstillinger:

-pode-jpg

Som sagt. Jeg har begynt litt igjen, men som dette blir det ikke hver dag framover. Vi får ta hver økt som en bonus!

Ha en fantastisk natt!

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Koselig å se du har fått tilbake litt gnist for arbeide igjen, men det er gått med mange timer på dette prosjektet ditt nå. Da er det litt kjedelig å la dette ligge dødt, men toppers at bilder kommer og aktiviteten er der sånn innimellom. Du får samle noen folk så har du dugnad nedi kjellern der, regner med det blir fart på sakene og du er ferdig før du får sagt kake.

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaggumeg, så ja!
    Jeg begynte jo å bli alvorlig bekymret for at "ting" hadde gått fullstendig i stå, og havnet i det uvisse?
    Heldigvis har han livnet til igjen, den godeste RuneW!

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har virket som du har vært inne i en uheldig periode Rune!?
    Med det i bakhodet, bør du FÅ PÅ PODEN SKO før han sager seg i tærne! :-D

Newcomer Orchard sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Som far så sønn!

Sitat Opprinnelig postet av norcad
    Det har virket som du har vært inne i en uheldig periode Rune!?
    Med det i bakhodet, bør du FÅ PÅ PODEN SKO før han sager seg i tærne! :-D
    Poden har vel lært av far at værneutstyr er viktig, derfor er jo "VÆRNESLIPPERS" en selvfølgelig del av utrustningen.

Godt du er i gjenge igjen Rune. Skjønner du føler du har slitt litt en periode nå, men nå blir alt så mye bedre!!!

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Orchard
    Poden har vel lært av far at værneutstyr er viktig, derfor er jo "VÆRNESLIPPERS" en selvfølgelig del av utrustningen.
    Hehe - du husker "verneslippersene", ja ;-)

Og for ordens skyld: Junior fikk selvsagt beskjed om å sage på en litt annerledes måte når fersket ham på denne måten, men jeg synes stillingen var såpass artig at jeg måtte arrangere et bilde og dele det med dere!

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Orchard
    Du kom meg i forkjøpet der

Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Som den våkne leser ser, så ble det disse pinlige mellomrommene som jeg selvsagt ikke får skrudd noe fast mellom:
    Hvorfor får du ikke skrudd disse? Du kan jo bare skru tvers igjennom skråstagene. Du bør selvsagt unngå å bruke alt for tykke skruer for å hindre sprekkdannelser.
    -015_mod-jpg

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes ikke vi skal gjøre narr av Runes oppmerksomhet rundt dette med sikkerhet. Det er jo til og med sikkerhetsnett på trampolinen. Dessuten, unger må få lov til å merke at verktøy faktisk kan være skadlig å bruke. Barn nå for tiden vokser opp omringet av beskyttelse. Men ikke dermed sagt at man ikke skal passe på litt.

Godt å se du er i gang igjen Rune, og det faktisk uten at blikket for detaljer har avtatt i den rolige perioden.

Intermediate TheNatural sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å se at du er igang igjen Rune. Men jeg tvilte ikke, du kommer aldri til å gi deg før du er i mål med dette prosjektet. Nå er det høst og jeg ser frem til å bli underholdt av din flotte tråd.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paalab
    Hvorfor får du ikke skrudd disse? Du kan jo bare skru tvers igjennom skråstagene. Du bør selvsagt unngå å bruke alt for tykke skruer for å hindre sprekkdannelser.
    -015_mod-jpg
    Ja, det stemmer at jeg kan gjøre det på denne måten. De vil komme til å ville "komme ut" (fra veggen), men det er jo verdt et forsøk...

Hvis noen lurer på hvorfor jeg ikke skrur dem rett i veggen, så er det fordi vinkelen bak ikke er 110% og i tillegg legger jeg dem an på et vater mellom stagene for å få et helt rett anlegg hele veien. Vanskelig å få til (for sånne som meg) hvis jeg skal skru dem rett i veggen...

Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Jeg synes ikke vi skal gjøre narr av Runes oppmerksomhet rundt dette med sikkerhet. Det er jo til og med sikkerhetsnett på trampolinen. Dessuten, unger må få lov til å merke at verktøy faktisk kan være skadlig å bruke. Barn nå for tiden vokser opp omringet av beskyttelse. Men ikke dermed sagt at man ikke skal passe på litt.

Godt å se du er i gang igjen Rune, og det faktisk uten at blikket for detaljer har avtatt i den rolige perioden.
    Hehe - narr og narr... Men for å være seriøs: virkelig farlig verktøy (type kappsag) får de streng beskjed om å holde seg unna, men en sag får de lov til å prøve seg litt fram med. Alle må så sage og spikke seg litt i fingeren (evt tærne) for å "forstå forholdet mellom stål og kropp" ;-)

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det stemmer at jeg kan gjøre det på denne måten. De vil komme til å ville "komme ut" (fra veggen), men det er jo verdt et forsøk...

Hvis noen lurer på hvorfor jeg ikke skrur dem rett i veggen, så er det fordi vinkelen bak ikke er 110% og i tillegg legger jeg dem an på et vater mellom stagene for å få et helt rett anlegg hele veien. Vanskelig å få til (for sånne som meg) hvis jeg skal skru dem rett i veggen...
    Dersom du lager bitene litt trange er det neppe noe problem.
    Har brukt en slik løsning på flere steder uten noen spesielle problemer med dette.

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller du kan forborre med et 3mm bor før du skrur. Unngår sprekk og unngår at biten tvinger seg ut av stilling. Litt ekstra jobb er bare posistivt! :-D

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcad
    Eller du kan forborre med et 3mm bor før du skrur. Unngår sprekk og unngår at biten tvinger seg ut av stilling. Litt ekstra jobb er bare posistivt! :-D

Hmmm.... ja, det stemmer jo selvsagt ops:. Forbore på sidene er jo obligatorisk, men hvis man forborer med disse bitene på plass, så vil de selvsagt også fortsette med det (å være på plass, altså).

Ikke bare har jeg hatt lang pause, men jeg har tydeligvis formattert hue også... Det kan jo bli underholdende utover

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

CinemaCam

Hvis noen undres over de litt rare vinklene til CinemaCam, så er det fordi jeg har hatt litt småproblemer med det. Jeg mente jeg hadde lagret bruker/passord i nettleseren, men dette var vekk som en sviske da jeg skulle rekonfigurere kameraet (les: endre vinkelen på det).

Og å glemme bruker/passord på denne innretningen er ingen spøk. For ikke så lenge siden byttet jeg router og måtte konfigurerer kameraet på nytt. Selvsagt hadde jeg også da glemt bruker/pass og måtte gjennom samme runde..

For det første må jeg resette kameraet til fabrikkinstillingene. Dette skal gjøres ved å trykke på en knapp "inni der" et sted. Jeg forsøkte litt i går kveld, men måtte gi opp da det øyensynlig ikke påvirket noe som helst. Det er mulig at bryteren må holdes inne enten mens strømmen er av, eller mens man slår på strømmen. Det har jo vært et stort poeng at denne møysommelige konstruerte kameraboksen skal være hermetisk lukket, men jeg har boret et 25mm stort hull i bunnen (med påfølgende skrot rundt omkring i boksen...) fra forrige omgang med dette tullet. Gjennom dette hullet skal man så prøve å lirke en binders ned i reset-hullet. Det er godt mulig at det var denne operasjonen som feilet. Hva vet jeg....

Uansett: Etter man har resatt kostebinderiet, må man slå den over til kablet modus og gjøre konfigureringen der. Å få en cat5 plugg inn og 90 grader til siden gjennom dette hullet husker jeg fra forrige gang at var et /(&€%/(%&€.

Så er det selvsagt runden med oppdateringer av bilder på visse intervaller mot en ekstern web server osv osv...

For å gjøre en lang historie kort: Jeg hengte heller boksen opp i en "underlig" vinkel enn gjøre om vinkelen på kameraet inne i boksen...

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slettet og flyttet til blu ray rippe tråd.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Eyyy... Er i gang i gjenn ja :-D

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Denonbuster
    Her er feilmeldingen ved oppstart av Suprip som jeg snakket om.

-feilmelding-jpg

Noen ideer?
    Vi kan ta det i rippe-tråden din, ok?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal bli godt no når hauststormane kjem å sjå at RuneW går i hi og virkelig setter fart på bygginga si. Når "RuneW mot straumen" sett i gang, då er det ingen som slår han. Det er berre å stå på, sitter klar for både det informative(framgang) og det enda meir informative(feil trinn) og det mest informative(korleis RuneW klarar å ha tid til alt pluss kinobygginga). Trur supporter gjengen til One-Man-Team RuneW no snart begynner å nærme seg Tippeligaen nivå, og dei er ikkje kun ein gjeng med medgangssupporterar 8-) Her er ein med både i medgang og motgang.

Stå på RuneW, vi er med deg

Side 303 av 587 FørsteFørste ... 163 173 183 193 203 213 223 233 243 253 263 273 283 293 299 300 301 302 303 304 305 306 307 313 323 333 343 353 363 373 383 393 403 413 423 433 443 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •