RuneW: Byggetråd - Status: Lavfrekvent støy i OpenElec-menyene - Side 300

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  11
Side 300 av 587 FørsteFørste ... 160 170 180 190 200 210 220 230 240 250 260 270 280 290 296 297 298 299 300 301 302 303 304 310 320 330 340 350 360 370 380 390 400 410 420 430 440 ... SisteSiste
Viser resultater 5,981 til 6,000 av 11737
    Active bergli sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    446
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    XTZ | Sound in Balance

Der har du et bra utvalg til en billig penge.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulere med dagen som va

Når jeg hadde Get, så klarte jeg ALDRI å få bilde fra S-video'en utgangen. Uansett hvor mye jeg prøvde og stresset på. De snakket om at det va noe jeg måtte forandre i meny'en, men det funket ikke. Så jeg ga opp.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bergli
    Når det kommer til høyttalere til "barnekinoen", hvorfor tar du deg ikke en tur til Nordby Digital?
    Fordi jeg ikke har bil? Neida, kødder. Ja, det var kanskje en god ide? Jeg er utrolig lite i Sverige til å bo så nærme, egentlig...

Siden du holder til i sarpsborg er det jo et langt steinkast unna. De fører XTZ til rimelige priser og de blir nesten fornærmet om du ikke pruter
    Vi hadde bryllupsreisen i Marokko og ble nesten kurert for livet når det gjelder pruting, men jeg gjør det likevel...

Jeg ga 6500 for 2x XTZ 12" Sub i pianolakk. XTZ Har små høyttalere i fine farger noe som dragene sette pris på.
    Er du en av de få som lever ut drømmen (marerittet) og har to drager? Nei, du tenker selvsagt i generelle vendinger... ;-)

Ja, XTZ er en het kandidat. Takk for tips! Jeg skal så snart jeg får tid ta meg en tur over broen og ta en titt.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Michaelsand
    Gratulere med dagen som va

Når jeg hadde Get, så klarte jeg ALDRI å få bilde fra S-video'en utgangen. Uansett hvor mye jeg prøvde og stresset på. De snakket om at det va noe jeg måtte forandre i meny'en, men det funket ikke. Så jeg ga opp.
    Hmmm... det er vel det jeg mistenker. Men siden de påstår at det er mulig, hadde det vært interessant å tatt den med og bedt dem få det til... ;-)

Vet vel hvordan det går. Det blir lovet på support, men teknikeren jeg evt møter hos Get sier at dette aldri har gått og driter i hva support har sagt.

Det enkleste er nok å gå for en (ellers rimelig bortkastet) HD PVR.

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Er det noen som kan bekrefte/avkrefte at det er mulig å få et s-video-signal fra en GET PVR-boks gjennom SCART-kontakten? Jeg er ikke istand til å få det til selv, og har hørt at andre heller ikke klarer det. Jeg skrev derfor til GET for å høre. Under er den siste korrespondansen med GET (etter at de foreslo å bruke en SCART-til-S-video-overgang (takk, såpass mye hadde jeg skjønt)):

Så: Er det mulig?
    Skal du sende signalet til TV med SVHS ingang eller via Reciever->HDMI? Eller hadde du andre tanker med dette?

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paalab
    Skal du sende signalet til TV med SVHS ingang eller via Reciever->HDMI? Eller hadde du andre tanker med dette?
    Alt skal inn på receiveren og så går det med HDMI fra receiver til TV. Receiveren har både composit, component, s-video og HDMI-muligheter inn. Jeg forsøker nå etter beste evne og lure s-video ut av GET boksen, men ettersom jeg ikke aner hva SCART-kontakten har muligheter til å gi ut, famler jeg litt i blinde...

Mulig den har component ut? Det er jo hakket bedre enn s-video i så fall. men jeg begynner å bli lei av å kjøpe diverse overganger så det hadde vært ok og fått noen fakta på bordet... ;-)

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alt skal inn på receiveren og så går det med HDMI fra receiver til TV. Receiveren har både composit, component, s-video og HDMI-muligheter inn. Jeg forsøker nå etter beste evne og lure s-video ut av GET boksen, men ettersom jeg ikke aner hva SCART-kontakten har muligheter til å gi ut, famler jeg litt i blinde...

Mulig den har component ut? Det er jo hakket bedre enn s-video i så fall. men jeg begynner å bli lei av å kjøpe diverse overganger så det hadde vært ok og fått noen fakta på bordet... ;-)
    Du får i hvertfall komponent ut fra SCART. Har koblet opp anlegget til muttern på denne metoden. Har også brukt dette for å koble opp trådløs sender fra stua til tvrommet.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paalab
    Du får i hvertfall komponent ut fra SCART. Har koblet opp anlegget til muttern på denne metoden. Har også brukt dette for å koble opp trådløs sender fra stua til tvrommet.
    Det er vel SCART RGB du mener? Er vel ikke helt 100% det samme?

SCART RGB er et sammensatt signal det også (kompositt).

Skal ikke påstå at det ikke finnes SCART plugger som har støtte for ordentlig komponent ut, men normalt er det kompositt-signaler.

DrE

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dagens Rune

Jeg har mange talenter. Å drite meg loddrett ut er en av de mer velutviklede. Bare les.

Etter den sedvalinge måneden uten å engang tenke på å bruke båten, var det i dag endelig på tide å få opp balja. Det er like dumt å drøye med dette hvert eneste år, men det blir alltid gjort. Det eneste som skjer i løpet av denne måneden er at det gror et tykt lag med skjell rundt vannlinjen. Dette er best å forsøke å få av så raskt som mulig. Gleden var derfor stor når jeg så at det var satt ut en velvoksen høyttrykksspyler på marinaen, rett ved slippen.

"Poeng for kundeservice!", tenkte jeg og rigget meg i kø bak den heldige båteier som for øyeblikket stod og vasket båten sin. Gleden gikk imidlertid etterhvert over i frustrasjon når de to gubbene som holdt på med båten aldri ble ferdige. Det var gnukking og gniing og skuring. Så litt høytrykks-spyling, deretter inspeksjon. Så litt gnukking igjen. Så, da det endelig begynte å ligne slutten, dro den ene gubben fram et langt tau og begynte møysommelig å høyttrykks-spyle hele driten. Da han spylte den delen som lå mot (den nye) bilen vår så dritten sprutet mot bilen, måtte jeg snu meg å bite i knoken for ikke å gjøre noe usømmelig.

"Å for noen forbaskede gniere!", tenkte jeg, "Så fort marinaen har satt ut en høytrykksspyler til almen nytte, skal de selvsagt ta hele høst-pussen av båten og la andre vente i timevis på spyleren!".

Og etter tauet, var det runde to med båten, for nå hadde den ene fjompen funnet noe mer småtteri som den andre skulle spyle vekk. Jeg rev meg i håret. Jeg prøvde med alle kroppens språk å fortelle dem: "BLI NÅ FOR /&%(&%( FERDIG MED DEN HØYTRYKKS-SPYLEREN!!!". Jeg skulte på dem med et drepende Jack-Nicholson-i-The-Shining-blikk, men de hadde tydeligvis verdens beste tid...

Så da den ene kom bort til meg og lurte på om jeg kunne flytte bilen litt bakover slik at de kom til helt på framsiden av båten, kokte det fullstendig over for meg og jeg sa at det ikke var noe problem i det hele tatt. Når de først hadde tatt hele høstpussen på marinaen, så kunne de da gjerne ta vårpussen med det samme! Jeg sa vel også noe slikt som at det var meningen man bare skulle ta det groveste ved marinaen, slik at ikke andre måtte vente i timevis. "Jammen det er best å ta det mens det er vått", sa mannen. "Ja, og nå er båten min snart tørr", repliserte jeg.

Da ble de skikkelig snurte og kjørte litt fram slik at jeg fikk plass rett bak dem.

Det eneste lille problemet var at de tok med seg høyttrykks-spyleren sin...

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe artig story!

Newcomer oledole79 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    haha..priceless

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    476
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HAHAHHHAHAHA made my day, takk og takk Rune!

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror du må nesten kjøpe deg en egen spyler gitt, men det er noen som tar kaka vet du men sånn er no det når man blir lurt og tror på det gode som skjer. Men men, du fikk i hvertfall sett på båtvask da.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Jeg tror du må nesten kjøpe deg en egen spyler gitt, men det er noen som tar kaka vet du men sånn er no det når man blir lurt og tror på det gode som skjer. Men men, du fikk i hvertfall sett på båtvask da.
    Hehe - det dummeste er at jeg har spyler hjemme. Kanskje jeg tar den med neste gang og erter på meg noen bak i køen ;-)

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe - det dummeste er at jeg har spyler hjemme. Kanskje jeg tar den med neste gang og erter på meg noen bak i køen ;-)
    Da vet du det til neste gang, er bare å bringe med sin egen og at marinaen hadde aldri hatt sånt stående. Den hadde nok blitt stjålet ganske fort, folk er jo slik i dag og alt som kan roskes vekk blir borte med andre ord.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er stygt å le av andres Ulykke, men HA HA HA:-D

(ikke hat meg er du snill)

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan i hvertfall det med å frembringe maveristende latter med påfølgende tårer Rune - det skal du ha Jeg hadde bange anelser i starten av historien hvor det skulle ende... he he

Når det gjelder signal ut fra Get boksen, så har jeg ett par scart til komponent overganger/omformere jeg skal selge. Er det av innteresse, kan du sende meg en PM. Dem ligger ut på avtorget under kabler.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mohhahaha!

Det er sant at det er lurt å ta det med en gang ja. Jeg pleier å dra rett hjem for å dra av dritten med varmt vann i høytrykksptleren. Det er meget effektivt.

Jeg hadde planer om å ta opp selv i dag (igjen), men den nye Evinruden nekter å starte fortsatt. Jeg prøvde forrige helg også uten hell, regnet da med at batteriet var "out o shape", noe som egentlig er ganske vanlig litt uten på høsten. Men der tok jeg feil gitt, en ny Evinrude med rett over 20 t på telleren nekter å starte. :evil: Det var artig med mye wakeboardkjøring i år (igjen) Rune! MEN til NESTE år!!!!!

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Mohhahaha!

Det er sant at det er lurt å ta det med en gang ja. Jeg pleier å dra rett hjem for å dra av dritten med varmt vann i høytrykksptleren. Det er meget effektivt.
    Skjell/rur blir jo 95% borte med spyleren, men det blir fortsatt et "sandpapir-lag" igjen. Klarer du å få vekk det med spyleren din, kommer jeg bort til deg nesten gang ;-)

Det har ikke blitt 5 meter med wakeboard på meg i år - egentlig knapt nok båt i det hele tatt...

Men til neste år...

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Når det gjelder signal ut fra Get boksen, så har jeg ett par scart til komponent overganger/omformere jeg skal selge. Er det av innteresse, kan du sende meg en PM. Dem ligger ut på avtorget under kabler.
    Interessant. Jeg har vel etterhvert funnet ut at den beste måten å få bilde ut av Get-boksen muligens er en slik sak.

Men hvis det er 29,- i måneden mere for en HD PVR med HDMI, lurer jeg på om det egentlig er like greit.

Side 300 av 587 FørsteFørste ... 160 170 180 190 200 210 220 230 240 250 260 270 280 290 296 297 298 299 300 301 302 303 304 310 320 330 340 350 360 370 380 390 400 410 420 430 440 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •