RuneW: Byggetråd - Status: Lavfrekvent støy i OpenElec-menyene - Side 297

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  11
Side 297 av 587 FørsteFørste ... 157 167 177 187 197 207 217 227 237 247 257 267 277 287 293 294 295 296 297 298 299 300 301 307 317 327 337 347 357 367 377 387 397 407 417 427 437 ... SisteSiste
Viser resultater 5,921 til 5,940 av 11737
    Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Que?

Ikke vet jeg, men spot'en ser mistenkelig mørk ut til å være ubehandlet stål?

Den er børstet/slipt og lakkert med matt klarlakk. kanskje med en dråpe svart innblandet.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "kjøp og se" er en alt for undervurdert fremgangsmåte

Skulle ønske jeg kunne gjøre mer av det!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ang. børstet krom/børstet stål diskusjonen på downlightsene må jeg bare kaste meg uti "diskusjonen" og si mitt.

Har vært borti forskjellige leverandører av downlights der noen bruker børstet stål, andre bruker børstet krom, men pussig nok er de veldig lik.
    Så som Rune tydeligvis velger å gjøre, er sikkert ikke dumt (med mindre mann kan stikke innom butikken å se på varene først).

I utgangspunktet er hvertfall de med betegnelsen børstel krom veldig blank, og sikkert lysreflekterende. Lite egnet for kinorom kanskje?
    Men nå skal det sies at jeg aldri har sett eller montert Helios, men andre typer fra el-produkter har jeg hatt mellom fingrene.

Mye tekst med lite innhold :-D

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I rettferdighetens navn har hun faktisk gjort en mesteparten av malejobben. Det ble bare et litt ambisiøst prosjekt med egensnekret skrivepult-anordning, DIY-skapdører, omlegging av det elektriske og lister (som skal males, kappes og males) i alle bauger og kanter (det er ikke bare tak og gulv-lister i et irriterende L-formet rom, men lister rundt skapdører, falske "speil" i dører og selvsagt geriktene rundt dør/vindu). Ja, for ikke å glemme full nedpussing og maling av alle de eksisterende møblene til riktig matchende farge...
    Det høres jo ut som dere har like mye øye for detaljer, ihvertfall, du og W. Koselige barnerom er jo også viktig i en familie.

Jeg var også gjennom noen andre oppussingsprosjekter før jeg satte i gang med kinoen. Man kan jo ikke bare tenke på sin egen personlige baby, selv om man aldri bør la babyer være uten oppmersomhet for lenge av gangen.

Gleder meg uansett til fortsettelsen av "the neverending hjemmekino story".

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    "kjøp og se" er en alt for undervurdert fremgangsmåte

Skulle ønske jeg kunne gjøre mer av det!
    Det virker muligens litt ekstravagant, ja, men jeg har dessverre ikke tid til å sette av mange timer for å finne ut hvor jeg evt kunne ha dratt for å se på en. Dessuten sparte jeg så mange penger på å kjøpe turbo på GIK at jeg synes jeg kan ta meg råd til det ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sett denne?
    http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/51893

Mener du nevnte noe om disse en gang?

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Sett denne?
    http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/51893

Mener du nevnte noe om disse en gang?
    Ja, det stemmer det vettu så jeg får bare takke og bukke for tips! Men med farten jeg har nå for tiden blir det nok et par år til jeg trenger å tenkte på frontrekke.

Fremdriften min minner meg om når man kopierer en fil fra en ripete CD-R og antatt tid først er 2 minutter, så blir det 50 minutter, så blir det 1276538761554124 minutter...

Men nå er poderommet ferdig (for mitt vedkommende), så nå blir det muligehter i kjelleren igjen...

---

Fikk forresten denne ekstravagante spot'en i posten her om dagen og den lignet relativt lite på den i reklamen. Slik ser den ut:

-img_1779-jpg

Altså som helt normalt børstet stål - ikke denne "sotede" fargen som man fikk inntrykk av på bildet på websiden... Ja, ja. Godt jeg ikke bestilte 10 da. Men FruW likte den da ;-)

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spoten så fin ut i seg selv, men mulig litt feil farge. Etter reklamebildene å bedømme, burde den jo vært sort.....

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes egentlig spoten var fin. Hvis du/dere skal ha fargen på taket som ble antydet tidligere (0505-fargen) så vil jeg nesten mene at børstet stål blir like fint som den sotede, blir ikke så stor kontrast mellom tak og spot.

Men det er klart, hvis du får gjennomslag for dine ønsker, så vil kanskje den sorte passe bedre

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Synes egentlig spoten var fin. Hvis du/dere skal ha fargen på taket som ble antydet tidligere (0505-fargen) så vil jeg nesten mene at børstet stål blir like fint som den sotede, blir ikke så stor kontrast mellom tak og spot.
    Har du og FruW noe på gang, eller? Det er akkurat som å høre hennes argumenter i alle fall ;-) Men jeg er litt med på tankegangen: Enten så lite synlig som mulig, eller med god kontrast.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har du og FruW noe på gang, eller. Det er akkurat som å høre hennes argumenter i alle fall ;-)
    Du skulle bare visst :twisted:

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Spot blues

Fikk forresten denne ekstravagante spot'en i posten her om dagen og den lignet relativt lite på den i reklamen. Slik ser den ut:

-img_1779-jpg

Altså som helt normalt børstet stål - ikke denne "sotede" fargen som man fikk inntrykk av på bildet på websiden... Ja, ja. Godt jeg ikke bestilte 10 da. Men FruW likte den da ;-)
    BLÆH!

Det er så morsomt noen ganger...

Her er svar fra EL-produkter på spørsmålet om spot-farge:

"Hei

Det er nok rett farge du hår fått.

Bildene på nettsiden er av den gamle typen og vi har dessverre ikke fått oppdatert dette. Har gitt beskjed til han som har ansvare for bildene så han skal få fikset dette."

Vel, at jeg har fått "rett farge" er vel en sannhet med modifikasjoner all den tid jeg ikke har fått den fargen jeg ble forespeilet på websiden...:???:

Newcomer Cinemarillion sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spot-blues, eller black-light, i mørket er alle spotter grå.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bruker tiden på ripping

Når jeg endelig ble (grynt) ferdig med poderommet, ble jeg selvsagt syk, så (grynt) mens jeg ikke har ork til å snekre, bruker jeg (grynt) tiden på jobb (*) til å (re)rippe BD-samlingen min. Til alle som er redde for å bli smittet over forumet: Det er nok bare en av mine obligatoriske bimånedlige forkjølelser...

Jeg har tydeligvis mye å lære om BD-ripping, for etter å ha tatt alle 40 (eller så) filmene mine, fant jeg ut at bare omlag halvparten lot seg spille av på en fornuftig måte på min Popcorn Hour A-110/Yamama 663... Alle filmene med Dolby TrueHD ble uten lyd...

Nå har jeg i alle fall kommet fram til at ClownBD er verktøyet som fungerer best for meg i denne sammenheng. Sånn i tilfelle andre skulle være i samme situasjon, mener jeg...

(*) Det tar 1 minutt per film å sette igang en rip, sånn i tilfelle sjefen min leser dette.

Edit: Leif

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg endelig ble (grynt) ferdig med poderommet, ble jeg selvsagt syk, så (grynt) mens jeg ikke har ork til å snekre, bruker jeg (grynt) tiden på jobb (*) til å (re)rippe BD-samlingen min. Til alle som er redde for å bli smittet over forumet: Det er nok bare en av mine obligatoriske bimånedlige forkjølelser...

Jeg har tydeligvis mye å lære om BD-ripping, for etter å ha tatt alle 40 (eller så) filmene mine, fant jeg ut at bare omlag halvparten lot seg spille av på en fornuftig måte på min Popcorn Hour A-110/Yamama 663... Alle filmene med Dolby TrueHD ble uten lyd...

Nå har jeg i alle fall kommet fram til at CloneBD er verktøyet som fungerer best for meg i denne sammenheng. Sånn i tilfelle andre skulle være i samme situasjon, mener jeg...

(*) Det tar 1 minutt per film å sette igang en rip, sånn i tilfelle sjefen min leser dette.
    Hva slags hardware bruker du? Intern BD-spiller i stasjonær PC? Ripper du til intern HDD, eller ripper du direkte til en ekstern HDD? Eller direkte til popcorn hour-boksen?

Spør av ren nysgjerrighet, siden jeg er ukjent med annen bruk av BD enn å putte BD-plata direkte i BD-avspilleren.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Hva slags hardware bruker du? Intern BD-spiller i stasjonær PC? Ripper du til intern HDD, eller ripper du direkte til en ekstern HDD? Eller direkte til popcorn hour-boksen?

Spør av ren nysgjerrighet, siden jeg er ukjent med annen bruk av BD enn å putte BD-plata direkte i BD-avspilleren.
    Jeg har en Synology 407 NAS med 3x1TB disker satt opp i Raid5 (2TB effektivt) som filserver. Her har jeg film, musikksamlingen og dokumentene mine, så det blir sikkert ikke lenge før det blir fullt...

Hva var det du spurte om igjen? Ja, selve rippingen, ja. Det er en stasjonær BD-ROM-stasjon på PC'n, ja. Og ditto på en laptop jeg har. Begge deler funker. Og jeg legger, som du nå har forstått, ikke BD-filene på PCH'en, men på serveren.

Det er mest for moro at jeg legger BD-filmene på serveren, men for barnefilmene er det selvsagt helt genialt å slippe unna disc jockey-jobben ;-)

---

Jeg begynner å få litt kontroll på selve rippe-prosessen nå, men sliter fortsatt med å få til filmer med PCM-lyd. Der blånekter receiveren for at jeg har noen fler enn 2 kanaler, noe som blir litt stusselig...

Baller også en del med YAMJ (Yet Another Movie Jukebox). Dette er veldig kort fortalt et program som tar utgangspunkt i filmsamlingen din (basert på filnavnene) og bygger opp en "hjemmeside" (.html-filer) som viser filmbiblioteket ditt på en innbydende måte. A-110 har en innebygget nettleser og kan vise dette (og da ser det omtrent slik ut):

Jeg sliter imidlertid med at bare .iso-filer (DVD-rips) funker. .ts-filene (BD) vil ikke la seg avspille på denne fancy måten. Jeg tar gjerne imot ekspert-tips!

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg i alle fall kommet fram til at CloneBD er verktøyet som fungerer best for meg i denne sammenheng. Sånn i tilfelle andre skulle være i samme situasjon, mener jeg....
    Var innom en annen tråd (hvor jeg mener å huske at du også var, men husker ikke hvilken), hvor det ble anbefalt et program som heter DVDFab HD Decypter dette er mulig å bruke i gratisversjon. Har du prøvd dette?

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg i alle fall kommet fram til at CloneBD er verktøyet som fungerer best for meg i denne sammenheng. Sånn i tilfelle andre skulle være i samme situasjon, mener jeg...
    Det er ikke uten grunn at jeg har en t-skjorte med sauer som surfer på cd-plater... Clone-gutta har alltid laget snadderprogramvare! :wink:

DrE

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sliter imidlertid med at bare .iso-filer (DVD-rips) funker. .ts-filene (BD) vil ikke la seg avspille på denne fancy måten. Jeg tar gjerne imot ekspert-tips!
    Ikke noe ekspert-tips kanskje, men du kan jo vurdere å stappe innmaten i ts/m2ts-kontainerene i matroska kontainer (mkv) med mkvmerge.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Det er ikke uten grunn at jeg har en t-skjorte med sauer som surfer på cd-plater... Clone-gutta har alltid laget snadderprogramvare! :wink:

DrE
    Jeg skrev litt feil... det skulle stått ClownBD. Lett å skrive feil når man har uttalen i hodet og skal skrive det ned. Det er jo også litt av poenget med dette navnet. Forfatteren skriver (om navnet ClownBD):

"(as it's a bit of a joke, until the real CloneDVD-HD is published by our heros)."

Ja, våre helter er da selvsagt SlySoft - de med sauene du vet... ;-)

Side 297 av 587 FørsteFørste ... 157 167 177 187 197 207 217 227 237 247 257 267 277 287 293 294 295 296 297 298 299 300 301 307 317 327 337 347 357 367 377 387 397 407 417 427 437 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •