RuneW: Byggetråd - Status: Lavfrekvent støy i OpenElec-menyene - Side 296

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  11
Side 296 av 587 FørsteFørste ... 156 166 176 186 196 206 216 226 236 246 256 266 276 286 292 293 294 295 296 297 298 299 300 306 316 326 336 346 356 366 376 386 396 406 416 426 436 ... SisteSiste
Viser resultater 5,901 til 5,920 av 11737
    Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg synes den børstede modellen var enda finere, og enda bede til kino med matt overflate.

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Hei du! Nok en skap-mann

Du, den svartkrommede Helios-spot'en var virkelig lekker!

Jeg må virkelig revurdere spot-kjøpet her! Har egenrlig sendt avgårde en bestilling til elhandel.no, men prøver å kansellere den... Vi får se hvordan det går...
    Så var det noen feil med linkene til bildene igjen....
    Denne gangen var det rett og slett dobbel link...

Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Jeg synes den børstede modellen var enda finere, og enda bede til kino med matt overflate.

Er for øvrig enig med deg på dette

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer

Enig! Visste ikke om dette alternativet. Skulle ønske jeg hadde fått nyss om disse spot'ene før jeg bestilte de andre. De faller jo komplett igjennom nå...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    8)
    Sitat Opprinnelig postet av paalab
    Så var det noen feil med linkene til bildene igjen....
    Denne gangen var det rett og slett dobbel link...

Er for øvrig enig med deg på dette
    I utgangspunktet uenig med dere, men spørs såklart på bruk/sted/farger ellers i rommet.
    Børstet crome er det "alle" vil ha, merker det hvertfall på kundene jeg har montert hos (inkl. meg selv faktisk). Så neste gang det blir noe hus på meg, har jeg lyst å montere noe som er annerledes.
    But hey, that's just me

Vi får høre dommen fra sjefen når han logger på 8)

edit: Og jaggu, der kom han meg i forkjøpet, hehe..

Intermediate randall sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Oslo
    Poster
    3,255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig! Visste ikke om dette alternativet. Skulle ønske jeg hadde fått nyss om disse spot'ene før jeg bestilte de andre. De faller jo komplett igjennom nå...
    De helios'ene var faktisk ganske lekre, ja. Beklager dypt og inderlig at jeg tipsa deg om de du kasta deg rundt å bestilte på elhandel..ops:

Var ikke forventet at RuneW skulle "kaste seg rundt" akkurat. Den sedvanlig mer omtenksomme og grundige RuneW ville nok ikke gått i den fella..

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ting tar tid Rune.8) Hvilken alder har du selv tror du når dette prosjektet er ferdig?

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av iceguy
    8)

I utgangspunktet uenig med dere, men spørs såklart på bruk/sted/farger ellers i rommet.
    Børstet crome er det "alle" vil ha, merker det hvertfall på kundene jeg har montert hos (inkl. meg selv faktisk). Så neste gang det blir noe hus på meg, har jeg lyst å montere noe som er annerledes.
    But hey, that's just me

Vi får høre dommen fra sjefen når han logger på 8)

edit: Og jaggu, der kom han meg i forkjøpet, hehe..
    Hehe - det skal sies at dommen kom etter å ha sett et 10x10mm bilde på mobilen, surfende på AVForum på en hytte i Skjeberg, men synes selv etter å ha sett ett bedre bilde at børstet krom ser ganske fint ut. Det er jo et stort poeng i en kino med PJ at ting ikke skal reflektere for mye.

Sitat Opprinnelig postet av randall
    De helios'ene var faktisk ganske lekre, ja. Beklager dypt og inderlig at jeg tipsa deg om de du kasta deg rundt å bestilte på elhandel..ops:

Var ikke forventet at RuneW skulle "kaste seg rundt" akkurat. Den sedvanlig mer omtenksomme og grundige RuneW ville nok ikke gått i den fella..
    Hehe - ikke noe å beklage overhodet. Jeg hadde jo egentlig tenkt å kjøpe noe lignende (Robus-greier) hadde det ikke vært fordi de ikke ble tatt inn lenger. Forresten så liker ikke krokodilla mørke spot'er, så da blir det uansett hva slags spot jeg ender opp med en som vinner (og ikke minst, en som taper...).

Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Ting tar tid Rune.8) Hvilken alder har du selv tror du når dette prosjektet er ferdig?
    En sånn alder at:

- hvis man hadde vært dame hadde det vært ufint å spørre om alderen
    - man er tilbake til da det er noe å skryte av hvis man har hatt sex
    - man er flere ganger på do på natta enn på dagen
    - man egentlig bare trenger trådløs overføring av lyd-data rett inn på høreapparatet (eller hvis flerkanalsopplevelse er ønsket: høreapparatene)

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så lenge kan det vel ikke bli..

Intermediate randall sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Oslo
    Poster
    3,255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En sånn alder at:

- hvis man hadde vært dame hadde det vært ufint å spørre om alderen
    - man er tilbake til da det er noe å skryte av hvis man har hatt sex
    - man er flere ganger på do på natta enn på dagen
    - man egentlig bare trenger trådløs overføring av lyd-data rett inn på høreapparatet (eller hvis flerkanalsopplevelse er ønsket: høreapparatene)
    Regner med at opplegg for teleslynge er med i byggeplanene/to-do lista?:wink:

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av randall
    Regner med at opplegg for teleslynge er med i byggeplanene/to-do lista?:wink:
    Blir mer og mer aktuelt, ja ;-)

Neida, jeg lover ingen ting, men hvis jeg kan få en progresjon av hastigheten når høsten setter inn (dvs. det har den jo allerede gjort), så har jeg et fattig håp om at jula kan bli spesiell i år...

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Litt avsporing igjen...

Ok. Avsporing, men i mangel av noe bedre å skrive om... Har lovet poden i lengere tid å lage denne "laserpistolen" som jeg skrev om for noen sider siden, og i kveld var det like greit å komme igang.

Mye rot for lite...:
    -laser-03-jpg

Ikke akkurat rakketforskning - to batterier og en liten laser rappet fra et laservater:
    -laser01-jpg
    (litt dumt det der, men jeg var helt sikker på at jeg hadde en liten peke-laser et sted, men når jeg ikke fant den, måtte vateret lide...)

De er egentlig små og søte disse laser-enhetene:
    -laser02-jpg
    (men skjære hode av Darth Vader gjør de ikke - heldigvis...)

Noen tror de blir verdens tøffeste bare fattern har smekket sammen en laserpistol til dem...:
    -laser-04-jpg

---

På kino-siden. Fikk faktisk kansellert ordern hos elhandel.no slik at nå står jeg fritt i valg av spot'er igjen. Ordren ble kansellert i dag søndag, så noen jobber tydeligvis hele helgen der borte. Bra elhandel.no!

---

FruW og jeg har pratet litt farger i kinoen og hun heller til beige i taket. Jeg hadde tenkt meg grå molton i tak og på spot-kasser, men dette mente hun ikke var noe særlig i forhold til den fargen vi har på veggene. Det er faktisk godt mulig. Av de mange talentene jeg ikke har, så er fargeteft definitivt ett av dem.

Hvorfor skriver jeg om dette? Jo fordi det har litt med valg av spot'er å gjøre. Hvis det blir en form for grå med gulinnhold, eller beige, så kanskje ikke disse svartkrommede spot'ene er det lekreste? Det var i alle fall det fruen mente, men jeg er sannelig ikke sikker...

Her er kartet over Dekomolton-fargene:

Mulige det er noe i nærheten av 0505 fruen tenkte på. Hmmm..... vi har nok litt diskusjon foran oss her...

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Edit: Du får vell ikke bestilte direkte fra el-produkter vil jeg tro, men må gjøre det via ett elektro-firma.
    Jeg er trøtt og husker muligens dårlig, men du (og jeg og vi to og alle andre) får i alle fall kjøpt dem på Lampetorget.no for 240,- per stk.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er trøtt og husker muligens dårlig, men du (og jeg og vi to og alle andre) får i alle fall kjøpt dem på Lampetorget.no for 240,- per stk.
    Du har helt rett..
    Men jeg kjøper de direkte fra el-produkter (dvs. via firma'et jeg jobber hos) 8)

-Arve

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har helt rett..
    Men jeg kjøper de direkte fra el-produkter (dvs. via firma'et jeg jobber hos) 8)

-Arve
    Hehe - ja, det er noen som har det... :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe - ja, det er noen som har det... :-)
    For oss uten mulighet for dedikert kinorom, så synes jeg vi må ha våre fordeler også. (les: misunnelse) 8)

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tøff laser 8) Kunne ikke gjort det stort bedre selv
    Spennende å se hvilken farge som velges til taket

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har vist seg å være såpass stor usikkerhet rundt utseende og matching mot farger, så jeg så meg nødt til å bestille 1 stk av disse dowllights'ene...

Det råder nemlig noe usikkerhet om utseendet. Er det børstet krom eller er det matt stål (det er muligens akkurat det samme)? Samme el-nummer, men noe avvikende beskrivelser...

Uansett må man nesten ha den i hendene før man ser ordentlig hvordan den er og eneste måten var å kjøpe den

Ellers svirrer tankene litt rundt LED-pærer i disse spot'ene. Allerede tidlig i planleggingsfasen vurderte jeg relativt mørke vegger med svært god indirekte belysning som et ledd i målet om en "transformerende kino". Men 10 stk konvensjonelle 50W spot'er blir jo rene badstuen i sommerhalvåret (pluss at det er sløsing med energi). Mulig at det hadde vært smart å investere i LED-pærer isteden?

Ser at ultraleds.co.uk har en del. Denne f.eks.:

Lyser som en 45W halogenpære og bruker usle 3.6W. Problemet er selvsagt dimming. Og hva med X-comfort-aktuatorer og dimming av LEDs? Nei må ble det litt mye her igjen...

---

Barnerommet, som ser ut til å bli min personlige Mongstad/Holmenkollen (i alle fall tidsmessig), tar snart kål på meg, men i løpet av denne uka skal jeg bli ferdig. Hvis ikke får kjærringa ta resten. Det var hun som absolutt ville starte på dette prosjektet...

kanskje jeg kan begynne med det jeg engentlig skal.

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hjemme hos oss er dette ofte to helt forskjellige ting

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har vist seg å være såpass stor usikkerhet rundt utseende og matching mot farger, så jeg så meg nødt til å bestille 1 stk av disse dowllights'ene...
    Det råder nemlig noe usikkerhet om utseendet. Er det børstet krom eller er det matt stål (det er muligens akkurat det samme)? Samme el-nummer, men noe avvikende beskrivelser...

Uansett må man nesten ha den i hendene før man ser ordentlig hvordan den er og eneste måten var å kjøpe den
    Vil vel si at det er børstet stål... krom er jo noe man legger på for å få det blankt.

Matt stål vil jeg påstå er ubehandlet.

Barnerommet, som ser ut til å bli min personlige Mongstad/Holmenkollen (i alle fall tidsmessig), tar snart kål på meg, men i løpet av denne uka skal jeg bli ferdig. Hvis ikke får kjærringa ta resten. Det var hun som absolutt ville starte på dette prosjektet...

Kan ikke W male da? så kan du holde på i kinoen mens hun maler og malingen tørker?

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Denonbuster
    SÅ kanskje jeg kan begynne med det jeg engentlig skal.
    Hjemme hos oss er dette ofte to helt forskjellige ting
    Que?

Vil vel si at det er børstet stål... krom er jo noe man legger på for å få det blankt.

Matt stål vil jeg påstå er ubehandlet.
    Ikke vet jeg, men spot'en ser mistenkelig mørk ut til å være ubehandlet stål?

Kan ikke W male da? så kan du holde på i kinoen mens hun maler og malingen tørker?
    I rettferdighetens navn har hun faktisk gjort en mesteparten av malejobben. Det ble bare et litt ambisiøst prosjekt med egensnekret skrivepult-anordning, DIY-skapdører, omlegging av det elektriske og lister (som skal males, kappes og males) i alle bauger og kanter (det er ikke bare tak og gulv-lister i et irriterende L-formet rom, men lister rundt skapdører, falske "speil" i dører og selvsagt geriktene rundt dør/vindu). Ja, for ikke å glemme full nedpussing og maling av alle de eksisterende møblene til riktig matchende farge...

Beklager - jeg må ta en liten gråtepause...

Side 296 av 587 FørsteFørste ... 156 166 176 186 196 206 216 226 236 246 256 266 276 286 292 293 294 295 296 297 298 299 300 306 316 326 336 346 356 366 376 386 396 406 416 426 436 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •