RuneW: Byggetråd - Status: Lavfrekvent støy i OpenElec-menyene - Side 295

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  11
Side 295 av 587 FørsteFørste ... 155 165 175 185 195 205 215 225 235 245 255 265 275 285 291 292 293 294 295 296 297 298 299 305 315 325 335 345 355 365 375 385 395 405 415 425 435 ... SisteSiste
Viser resultater 5,881 til 5,900 av 11737
    Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Er det disse du mener, Håkon?

Fant dem ikke først hos elhandel.no fordi gikk under navnet Tronic. At de er radiostøybeskyttet høres jo bra ut (klikk på bilde for link).

Newcomer OJMARØ sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Er det disse du mener, Håkon?

Fant dem ikke først hos elhandel.no fordi gikk under navnet Tronic. At de er radiostøybeskyttet høres jo bra ut (klikk på bilde for link).
    Hei. De som du viser bilde av der er meget bra, men hus uansett på å bruke dimmer som passer med trafo for å unngå støy... Ensto er veldig goe på dimmere. Elko har hatt en del problemer med sine.. Jeg bruker selv X-comfort dimmere og Micro Matic. Det viktigste er at dimmeren er beregnet for elektronisk trafo..

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er nok det, for jeg har akkurat snakket med ham og han hadde ikke noen spesiell formening om emnet, bortsett fra at han ville ha brukt 2 x 105W trafoer isteden for en stor...
    Det ante meg ja

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paalab
    Det ante meg ja
    Grunnen for å bruke 2 trafo istedet for en, er for å slippe å paralell koble på noen av utgangene på trafo. Trafo har 3 utganger og da bør det heller ikke koble mer enn 3 spotter til den. Har du 4 spotter bruker du 2 trafo8)

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OJMARØ
    Grunnen for å bruke 2 trafo istedet for en, er for å slippe å paralell koble på noen av utgangene på trafo. Trafo har 3 utganger og da bør det heller ikke koble mer enn 3 spotter til den. Har du 4 spotter bruker du 2 trafo8)
    Har hørt argumentet før ja.. (Vi bruker samme elektriker)

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp. Det var argumentasjonen hans og den går jeg god for. Et annet argument for å bruke 2 trafoer er at strekket var i lengste laget. Det er 180cm i luftlinje mellom midtspot'en og de ytterste, noe som sannsynligvis blir litt drøyt når man skal ha en kabel litt rundt omkring samme veien.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. De som du viser bilde av der er meget bra, men hus uansett på å bruke dimmer som passer med trafo for å unngå støy... Ensto er veldig goe på dimmere. Elko har hatt en del problemer med sine.. Jeg bruker selv X-comfort dimmere og Micro Matic. Det viktigste er at dimmeren er beregnet for elektronisk trafo..
    Det er godt å høre for jeg slo til på 4 slike (og 10 av de tidligere nevnte spot'er) for 5 minutter siden :-)

Så sier X-Comfort-dimmerene og disse funker bra sammen? Bedre og bedre!

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp. Det var argumentasjonen hans og den går jeg god for. Et annet argument for å bruke 2 trafoer er at strekket var i lengste laget. Det er 180cm i luftlinje mellom midtspot'en og de ytterste, noe som sannsynligvis blir litt drøyt når man skal ha en kabel litt rundt omkring samme veien.
    På gira sine trafoer anbefaler de maks lengde 2m mener jeg å huske...
    (Ps husk å bruke PLS90 kablel fra dimmer til trafo og videre til spott...)

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (Ps husk å bruke PLS90 kablel fra dimmer til trafo og videre til spott...)
    Selvsagt! Tror du jeg er helt tett i pappen eller?

Eh... hva er egentlig PLS90-kabel...?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvsagt! Tror du jeg er helt tett i pappen eller?

Kabel som tåler 90 grader. denne type kabel er påbudt når man driver med himlinger med spotter. kan bli varmt oppi der!

elhandel.no - PLS90 2X1,5MM2 LAVVOLT

Litt info fra Tec-con:
    T E C C O N *** s m a r t e *** l ø s n i n g e r*****

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, takker og bukker! Litt klokere (skal forresten ikke så mye til) i dag også :-)

Newcomer stigarve sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For en byggetråd RuneW!
    Virker som om du har tenkt på alt. Nå har jeg dessverre ikke maktet å pløye meg gjennom ALT, men sett på en god del.

Mulig jeg har oversett det, men savnet bare et oversiktsbilde på hvordan ting er nå.

PS: Er forresten grønn av misunnelse!

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stigarve
    For en byggetråd RuneW!
    Virker som om du har tenkt på alt. Nå har jeg dessverre ikke maktet å pløye meg gjennom ALT, men sett på en god del.
    Hehe - takk så masse og hjertelig velkommen. Litt skuffende at du ikke har lest ALT dog. Burde være fort gjort ;-)

Sitat Opprinnelig postet av stigarve
    Mulig jeg har oversett det, men savnet bare et oversiktsbilde på hvordan ting er nå.
    Webkameraet CinemaCam er vel det nærmeste jeg kommer presentasjon av nåværende status/oversiktsbilde, men jeg skjønner at det ikke er så interessant/spennende nå i disse dager (hvor barnerom har pri 1 og dermed basta (poden begynner i 1. klasse til mandag så får vi håpe vi er stort sett i mål da og kan begynne på kinoen igjen)).

Ellers er vel følgende bilde det nærmeste jeg kan skaffe tilveie av et situasjonsbilde per idag:

Newcomer veumen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Måtte bare komme ut av skapet..

Har nå hoppet inn i tråden noen mnd (1,5 år ) etter at tråden startet.. og har vel til nå brukt ca 1 uke på å komme meg til side 130.. har valgt å overse hvor mange poster jeg har foran meg men aner at det er mange.. litt artig da er at jeg plutselig om 1 uke eller 2 frem i tid vil se min egen post i denne tråden
    Må bare få si at dette til nå er lektyre som tar en med på oppturer og nedturer som i en ellers god bok. Har til tider vært frustrert over å ikke kunne ta del i debatten når hoppetester ble utført og gips ble tatt ned igjen osv osv... spennende da er å se hvordan dette arter seg
    Som mange andre må jeg få benevne at dette er godt dokumentert og at du virkelig gir av deg selv (prosjektet).. Stå på!!
    Sees ajour i tråden ett godt stykke frem i tid

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha - har du vært med siden hoppetestene du! Ja, da har du hengt lenge i klesskapet ;-)

Velkommen ut!

Intermediate randall sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Oslo
    Poster
    3,255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe.. selv er jeg sjeleglad for at jeg har hengt med siden tidenes morgen i dette oppslagsverket av bibelske dimensjoner.
    Det er derfor kun i perioder, etter ferier etc, at jeg har måtte dra ut telefonen, låse inn min bedre halvdel, krokodillen, og sette meg ned foran PC'n for å oppdatere meg på det siste innen håndverk, problem(?)løsning(?) og generell BS..

BTW; Vært litt for lett å følge med i det siste, Rune. Du må se å få sendt sneipen på skolen, avslutta rummet hans, og komme deg ned in da dungeon igjen for mer "action"..gjesp..

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av randall
    hehe.. selv er jeg sjeleglad for at jeg har hengt med siden tidenes morgen i dette oppslagsverket av bibelske dimensjoner.
    Det er derfor kun i perioder, etter ferier etc, at jeg har måtte dra ut telefonen, låse inn min bedre halvdel, krokodillen, og sette meg ned foran PC'n for å oppdatere meg på det siste innen håndverk, problem(?)løsning(?) og generell BS..

BTW; Vært litt for lett å følge med i det siste, Rune. Du må se å få sendt sneipen på skolen, avslutta rummet hans, og komme deg ned in da dungeon igjen for mer "action"..gjesp..
    Hehehe - vi er nok relativt enige der ja ;-)

Det blir dessverre en del "utenomsportslig" for meg (ute at jeg skal gå for mye i detaljer (barnerommet er jo bare hyggelig, egentlig)) for tiden, så det blir veldig mye 3P (planlegging og piss-preik) for tiden.

Beklager dette. Jeg er like lei det som dere andre...:neutral:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bare legge meg ut i diskusjonen, har fulgt med tråden, etter å brukt 2-3 dager på å lese meg igjennom tråden fra side 1 8)

Finnes nå en "ny" versjon av PLS 90 kabelen, tror det er PLS90 (FR) eller noe slik. Den er flertrådet i stedet for mange trådet, med andre ord: man slipper niter/endehylser. Tidsbesparende, selv om det er kanskje ikke ditt spesialfelt, hehe..

Forslag til downlights:
    El-Produkter*:: Helios
    Vippes inntil 75 grader visstnok, men 35 watt maks.

Ja, nok en elektriker som har sneket seg inn i tråden din.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av iceguy
    Må bare legge meg ut i diskusjonen, har fulgt med tråden, etter å brukt 2-3 dager på å lese meg igjennom tråden fra side 1 8)

Finnes nå en "ny" versjon av PLS 90 kabelen, tror det er PLS90 (FR) eller noe slik. Den er flertrådet i stedet for mange trådet, med andre ord: man slipper niter/endehylser. Tidsbesparende, selv om det er kanskje ikke ditt spesialfelt, hehe..

Forslag til downlights:
    El-Produkter*:: Helios
    Vippes inntil 75 grader visstnok, men 35 watt maks.

Ja, nok en elektriker som har sneket seg inn i tråden din.
    Hei du! Nok en skap-mann

Du, den svartkrommede Helios-spot'en var virkelig lekker!

Jeg må virkelig revurdere spot-kjøpet her! Har egenrlig sendt avgårde en bestilling til elhandel.no, men prøver å kansellere den... Vi får se hvordan det går...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei du! Nok en skap-mann

Du, den svartkrommede Helios-spot'en var virkelig lekker!

Jeg må virkelig revurdere spot-kjøpet her! Har egenrlig sendt avgårde en bestilling til elhandel.no, men prøver å kansellere den... Vi får se hvordan det går...
    Tar ingen ansvar for at prosjektet ditt ikke blir ferdig til antatt tid pga downlight-tipset altså 8)

Edit: Du får vell ikke bestilte direkte fra el-produkter vil jeg tro, men må gjøre det via ett elektro-firma.

PS: La inn link av den Helios'n som fungerte.

Side 295 av 587 FørsteFørste ... 155 165 175 185 195 205 215 225 235 245 255 265 275 285 291 292 293 294 295 296 297 298 299 305 315 325 335 345 355 365 375 385 395 405 415 425 435 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •