RuneW: Byggetråd - Status: Lavfrekvent støy i OpenElec-menyene - Side 291

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  11
Side 291 av 587 FørsteFørste ... 151 161 171 181 191 201 211 221 231 241 251 261 271 281 287 288 289 290 291 292 293 294 295 301 311 321 331 341 351 361 371 381 391 401 411 421 431 ... SisteSiste
Viser resultater 5,801 til 5,820 av 11737
    Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av paalab
    kjører Forefox 3.0.13 og denne fungerer helt fint
    Det var jo bra det da. Slik ser det ut i de to nettleserene hos meg:

-untitled-1-jpg

Haha - nå ser selvsagt begge to dårlige ut hos meg, men FF-versjonen ENDA dårligere...

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, da var vi igang igjen da...

Jeg startet med tak-delen av rammeverket til boksene:
    -img_1657-jpg
    (en liten skjøt, men det gjør ikke noe)

Jeg kom ikke på noen bedre ide for å få stagene helt nøyaktig ned til 270mm fra taket enn å lage alle noe korte og så fore i bakkant til de fikk en godkjent plassering:
    -img_1665-jpg

Her er rammeverket for vestsiden mer eller mindre klart:
    -img_1670-jpg
    (litt knoting i forbindelse med døra må påregnes)

Spotkassene vil ikke gå forbi lerretsveggen:
    -img_1668-jpg

---

Ellers ble FruW "sjokkert" da hun kom en tur innom og så at det skulle være spot-kasser på sidene også. "Rommet blir jo bare mindre og mindre" og en del andre mer eller mindre lite flatterende kommentarer ble ytret. Skjønner ikke helt den, for akkurat disse skrå sidekassene har vel vært med i designet nærmest fra dag 1 og jeg har aldri lagt skjult på at de vil komme...

Men, men...

Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når hun får sett det endelige resultatet blir hun vel fornøyd alikevel! Min særdeles tilgivende halvdel har gjort et par grimaser og felt en tåre eller to under mine verste HiFi/Hjemmekinoinnfall. Etter stormen kommer det nesten alltid fint vær og alle kan glede seg over resultatet!

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spoonfeedme
    Når hun får sett det endelige resultatet blir hun vel fornøyd alikevel! Min særdeles tilgivende halvdel har gjort et par grimaser og felt en tåre eller to under mine verste HiFi/Hjemmekinoinnfall. Etter stormen kommer det nesten alltid fint vær og alle kan glede seg over resultatet!
    Jepp. Om 10 år er alle sorger glemt. Nei, vent! Om ti år er jeg jo akkurat ferdig med kinoen! Om 15 år da ;-)

Tror du ikke sullingene på Ford-verkstedet knakk et rør når de skulle demontere turboen da, så nå går jeg å venter på at de skal få tak i et slikt et. Blir liksom aldri ferdig med dette tullet...

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes det blir fint jeg Rune, er i hvertfall gjort grundig arbeid her og du jobber jo etter tegningen ? Det er nok ikke lenge til den er ferdig, hva tror du om ferdig før jul ? Skikkelig ferie og julaften i kinoen.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Ellers ble FruW "sjokkert" da hun kom en tur innom og så at det skulle være spot-kasser på sidene også. "Rommet blir jo bare mindre og mindre" og en del andre mer eller mindre lite flatterende kommentarer ble ytret. Skjønner ikke helt den, for akkurat disse skrå sidekassene har vel vært med i designet nærmest fra dag 1 og jeg har aldri lagt skjult på at de vil komme...

Men, men...
    Det er uttrolig hva kona mi blir overrasket av under prosjektene foregår her hjemme.... Og i 99 % av tilfellene er det forklart ganske inngående forklart tidligere! Så du har ikke opplevd noe du er alene om

Du er mr. Green Glue him self hvis jeg ikke tar feil? Skal legge på en vegg hjemme i forbindelse med et mindre prosjekt i stua. Mye mulig jeg har et spørsmål eller to ved en senere anledning hvis det går greit?

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Jeg synes det blir fint jeg Rune, er i hvertfall gjort grundig arbeid her og du jobber jo etter tegningen ? Det er nok ikke lenge til den er ferdig, hva tror du om ferdig før jul ? Skikkelig ferie og julaften i kinoen.
    Det er vel et uoffisielt mål å bli ferdig til jul ja. Jentungen hadde jo "hjemmekino" på ønskelisten til forrige jul, så det hadde vært fint å innfri dette året :-)

Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Det er uttrolig hva kona mi blir overrasket av under prosjektene foregår her hjemme.... Og i 99 % av tilfellene er det forklart ganske inngående forklart tidligere! Så du har ikke opplevd noe du er alene om
    Godt å høre!

Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Du er mr. Green Glue him self hvis jeg ikke tar feil? Skal legge på en vegg hjemme i forbindelse med et mindre prosjekt i stua. Mye mulig jeg har et spørsmål eller to ved en senere anledning hvis det går greit?
    Jeg er vel mere Mr Green enn jeg er Mr GreenGlue, men jeg har i alle fall holdt på en del med klisset så bare å spørre når den tid kommer!

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Petet videre med den provoserende konstruksjonen over utgangsdøra i dag (selv om mesteparten av tiden gikk med til å surre rundt på barnerommet (ja, også på dagtid)).

Under er et forsøk på å finne ut hvor "knekken" burde gå:
    -img_1671-jpg
    (det gikk fint, helt til jeg av en eller annen grunn prøvde å åpne døra i prossessen og knocket langvateret (som jeg hadde fininstilt i 10 minutter) totalt ut av stilling).

Her er det meste av strukturen på plass:
    -img_1672-jpg

Og her en litt uforståelig framstilling av platenes posisjon i forhold til rammeverket:
    -img_1673-jpg

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir veldig bra. Og når kona plutselig oppdager alle fordelene med en hjemmekino er ikke bare allting glemt, men du vil oppleve at hun skryter til slekt og venner over den fantastiske handy-hunken hun er gift med. :-D

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror du ikke sullingene på Ford-verkstedet knakk et rør når de skulle demontere turboen da, så nå går jeg å venter på at de skal få tak i et slikt et. Blir liksom aldri ferdig med dette tullet...
    Nei, medmindre du kjører som folk!
    Røret som knakk, var antakelig returrøret for olja fra turboen? Overfallsmutteren for røret har en tendens til å kokse seg fast i røret, og dermed vries dette i filler når en stakkars mekaniker skal forsøke å løsne røret fra en (mishandlet(?)) turbo!
    Og hvorfor kokser det seg fast?
    Jo, fordi kinobyggere og andre megastressede folk slenger fra seg den stakkars bilen, uten tanke på at lagrene i en nærmest rødglødende turbolader, fort kan lide en prematur "død", og dermed også et turbohavari.
    Selv om dagens syntetiske oljer langt på vei demmer opp for slikt, burde det allikevel vært obligatorisk med en "warning" omkring akkurat dette!
    Gjør det derfor til en vane å la motoren gå på tomgang tre-fire minutter etter stressende avleveringer av krapylet i barnehagen, hastige returer fra det stedlige postkontor, enn si overivrige transporter av nyinnkjøpt verktøy og utstyr til ditt fremtidige nirvana.
    Når enn akkurat DET, måtte gå i lås. ;-)

Jaaada, dette ble litt OT. Men i anstendighetens navn; nødvendig nok. I alle fall for oss som er utstyrt med motorer med "pustehjelp" under panseret!
    Factum est, er at man fort-vekk kan klore til seg en helt grei projektor for hva en slik motorreparasjon koster!
    Forutsatt at man vet litt om hvordan slike ting funker.
    I all vennskapelighet: "Be warned"!

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, du har faktisk forbløffende rett i at det var en mutter-greie til et oljerør!

Meeeen...

La bilen stå og gå på tomgang i 4 minutter hver gang man parkerer? Erru spenna gæærn mann? Det er vel ingen som gjør slikt? Jeg er for glad i ungene mine (og deres unger) til meningsløst å pøse ut med ekle avgasser på den måten. Dessuten (som du har vært inne på) livet mitt er for kort til sånt.

Da får heller den pokkers turboen ryke en gang hvert 7 år - eller bedre, jeg kjøper et bilmerke som man kan forvente at fungerer ved helt normal bruk.

Jeg er forresten en sedat sjåfør og den bilen har i alle fall ikke fått kjørt seg fra min side. Kanskje den forrige eieren var hakket tøffere i kjørestilen?

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, det ante meg nok ja!

Ellers var vel tomgangskjøringsgreia satt litt på spissen. Det er helst etter langvarig og stor belastning på motoren, (som trekking av en tung henger eller høy fart på motorvei) at man bør ta rådet til følge.
    Putrer man til daglig rundt i nabolaget eller kjører pent og rolig til og fra jobb, skal det mye til at man "knekker" turboen.

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    om du ikke bruker 4 min, så bør motoren uansett (turbo eller ei) få surre noen sekunder (15-20) slik at den får roet seg ned litt før du stopper...
    stans av motor direkte fra kjøring er "motor drepere" uansett
    det samme gjelder opprusing av motoren i løpet av de 10 første sekundene...

Over til det egentlige emnet.
    Mangler du et bilde i den forrige posten din?
    EDIT: Post 5808

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Hehe, det ante meg nok ja!

Ellers var vel tomgangskjøringsgreia satt litt på spissen. Det er helst etter langvarig og stor belastning på motoren, (som trekking av en tung henger eller høy fart på motorvei) at man bør ta rådet til følge.
    Putrer man til daglig rundt i nabolaget eller kjører pent og rolig til og fra jobb, skal det mye til at man "knekker" turboen.
    Jeg kjører sjelden "aktivt" eller "inspirert" eller hva man kaller grisekjøring i bilbladene, så bilen er nok mere "lun" en "glovarm" når jeg parkerer den ;-)

om du ikke bruker 4 min, så bør motoren uansett (turbo eller ei) få surre noen sekunder (15-20) slik at den får roet seg ned litt før du stopper...
    stans av motor direkte fra kjøring er "motor drepere" uansett
    det samme gjelder opprusing av motoren i løpet av de 10 første sekundene...
    Nei og nei! Jeg som pleier å legge en murstein på gassen og la bilen stå å gå med motoren hvinende rundt rødstreken de første 10 minuttene når det er ekstra kaldt på vinteren og jeg må ha bilen fort varm

Over til det egentlige emnet.
    Mangler du et bilde i den forrige posten din?
    EDIT: Post 5808
    Det skal være 3 bilder. Hvor mange ser du?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser ingen iallefall. Kun 3 røde "fine" kryss..

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bildene i post 5808 vises ikke her heller, så da er det nok noe kluss med url´ene for bildene. :?

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen!

Active Xell sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan bekrefte at urlene er feil. Dette opplever jeg til stadighet selv og tror det er en bug i forumet. Det kan virke som om at hvis det går en viss tid fra man laster opp et vedleg til det er "aktivt" i en post så blr vedlegget fjernet. Problemet er at det til synelatende fortsatt er der når man driver og skriver posten. Hver gang jeg lager en post der jeg legger inn bilder som er hentet fra vedlegg så passer jeg på å forhåndsvise posten hver gang jeg har lagt til en ny img-link i teksten. Det ser ut til å hjelpe.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Xell
    kan bekrefte at urlene er feil. Dette opplever jeg til stadighet selv og tror det er en bug i forumet. Det kan virke som om at hvis det går en viss tid fra man laster opp et vedleg til det er "aktivt" i en post så blr vedlegget fjernet. Problemet er at det til synelatende fortsatt er der når man driver og skriver posten. Hver gang jeg lager en post der jeg legger inn bilder som er hentet fra vedlegg så passer jeg på å forhåndsvise posten hver gang jeg har lagt til en ny img-link i teksten. Det ser ut til å hjelpe.
    Denne bug'en på avforum begynner å gå meg på nervene :evil: Mener å ha detektert at denne bug'en er spesielt framtredene ved bruk av FireFox. Har du den samme erfaringen, Xell?

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Noe å bygge kino med?

I rekken av endeløse unnskyldninger for hvorfor jeg ikke jobber raskere med kinobyggingen kan jeg for i dag legge til "Hjelpe far å flytte ut av hus". SeniorW har vært enkemann i 3-4 år nå og funnet seg et nytt kvinnfolk han skal flytte inn til. Så dermed er det selging av hus med ditto flytting og kasting av alt mulig dritt. Jeg juger ikke når jeg sier at gammer'n hadde over 15 kg med b-ø-y-d-e spiker, ja for hvem vet når man trenger noe slikt? Eller hva med et komplett lager av samtlige tennplugger han har hatt (de brukte i tilfelle det fortsatt skulle være uklart...) i sine biler de siste 30 år? Ja, hvem vet? De kan jo komme til nytte... Heldigvis var det meste av brukt-motorolje-samlingen hans allerede fjernet...

Det ha vært SeniorW Sunde skrev om da han skrev "Kjekt å ha"

Uansett, poenget er at med to uthus i tillegg til selve boligen (vi snakker bondelandet her), så blir det et så avsindig berg av skrot at man bare får lyst til å sette seg ned å grine. Og spesielt når dinosauren skal sloss for hver lille fille jeg vil kaste.

Vel, det er det jeg har holdt på med i dag.

---

Men jeg er dessverre/heldigvis sønn av min far, og innimellom finner man merkelige ting man vet man aldri i livet kommer til å få bruk for, men likevel kvier seg for å kaste, spesielt når det er verktøy - og jeg er veldig svak for verktøy ;-)

Som denne underlige saken her:
    -img_1683-jpg

Her har vi "klypa":
    -img_1680-jpg

Kruseduller og greier - rene pyntegjenstanden:
    -img_1678-jpg

Noen som aner hva det er?

Og kan jeg bygge kino med den

Side 291 av 587 FørsteFørste ... 151 161 171 181 191 201 211 221 231 241 251 261 271 281 287 288 289 290 291 292 293 294 295 301 311 321 331 341 351 361 371 381 391 401 411 421 431 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •