RuneW: Byggetråd - Status: Lavfrekvent støy i OpenElec-menyene - Side 290

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  11
Side 290 av 587 FørsteFørste ... 150 160 170 180 190 200 210 220 230 240 250 260 270 280 286 287 288 289 290 291 292 293 294 300 310 320 330 340 350 360 370 380 390 400 410 420 430 ... SisteSiste
Viser resultater 5,781 til 5,800 av 11737
    Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Jo, takk, svindel er det rette ordet. Jeg endte opp med å kjøpe en ny turbo fra en kar på GIK turbo for 9.000 ink mva. Han visste ikke om han skulle le eller gråte da han hørte at Ford tok 27.000 for den samme turboen. Men selve monteringen må jeg nesten gjøre hos Ford. For det første går ikke bilen og den står hos Ford. For det andre måtte det sjekkes for splinter etter turboen her og der, så jeg tror jeg overlater det til dem.

Og du vet jo hvordan det gå hvis JEG skulle ha gjort det - da hadde vi ikke snakket om 30 minutter, men 30 dager...

Jo mer jeg tenker etter jo mer usikker blir jeg på om disse berømmelige 27.000 virkelig kan ha vært for BARE turboen, selv om det var det de sa på verkstedet. Har jeg skikkelig uflaks så er det mye annet som må byttes som er i denne prisen, selv om jeg flere ganger ble forsikret om at det var bare turboen. Vi får se til mandagen...
    Nå ble jeg glad over at tipset mitt førte frem
    Men for all del, sjekk hvor mange timers jobb de mener dette er på Ford verkstedet. Nitro sitt anslag med 30 minutters jobb må du ta med en hel spade salt, men det finnes grenser for hvor mange steder de skal sjekke etter splinter og hvor lang tid det tar også.
    Det er vel ingen som kan nekte deg å frakte bilen til et annet sted om det er flere tusenlapper å spare!?
    Vi må jo gjøre alt vi kan for at dette blir billigst mulig for deg, slik at vi sikrer videre fremdrift i kinobyggingen :-D

Active Nitro sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcad
    Nå ble jeg glad over at tipset mitt førte frem
    Men for all del, sjekk hvor mange timers jobb de mener dette er på Ford verkstedet. Nitro sitt anslag med 30 minutters jobb må du ta med en hel spade salt, men det finnes grenser for hvor mange steder de skal sjekke etter splinter og hvor lang tid det tar også.
    Det er vel ingen som kan nekte deg å frakte bilen til et annet sted om det er flere tusenlapper å spare!?
    Vi må jo gjøre alt vi kan for at dette blir billigst mulig for deg, slik at vi sikrer videre fremdrift i kinobyggingen :-D
    Som sakt her er det ingen som kan nekte deg og ta med bilen da pristilbudet er helt hinsides, Lete etter splinter??? hvor tror de eventuelle biter er, har denne tatt kvelden mens du kjørte er disse eventuelle bitene allerede borte, du trenger og rengjøre på innsugsiden, skrap så rent for avleiringer på eksossiden. Hvis man skulle lete etter biter som de sier så må toppen av, da tar de seg betalt for dette men om de tar den av er veldig tvilsomt. Du bør ikke ta tiden med en spade salt, du vil sikker bruke en kveld men det er normalt ikke mer en 3 skruer, en par klemmer + to oljeslanger/rør. Men føler du deg ikke komfortabel med denne jobben så sjekk for pris noen flere steder. Jeg byttet akuratt en regreim for en en bekjent, merkeverkstedet sa at han måtte bytte motor til 47000kr, reima kostet 500kr + en conac og bilen er helt som den var. Det burde jo være noen seriøse mindre bilverksteder i ditt område som tar en slik jobb for noen få tusenlapper.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nitro
    Som sakt her er det ingen som kan nekte deg og ta med bilen da pristilbudet er helt hinsides, Lete etter splinter??? hvor tror de eventuelle biter er, har denne tatt kvelden mens du kjørte er disse eventuelle bitene allerede borte, du trenger og rengjøre på innsugsiden, skrap så rent for avleiringer på eksossiden. Hvis man skulle lete etter biter som de sier så må toppen av, da tar de seg betalt for dette men om de tar den av er veldig tvilsomt. Du bør ikke ta tiden med en spade salt, du vil sikker bruke en kveld men det er normalt ikke mer en 3 skruer, en par klemmer + to oljeslanger/rør. Men føler du deg ikke komfortabel med denne jobben så sjekk for pris noen flere steder. Jeg byttet akuratt en regreim for en en bekjent, merkeverkstedet sa at han måtte bytte motor til 47000kr, reima kostet 500kr + en conac og bilen er helt som den var. Det burde jo være noen seriøse mindre bilverksteder i ditt område som tar en slik jobb for noen få tusenlapper.
    Jada, "mitt" verksted er helt sikkert billigere, men det er et par grunner til at jeg lar Ford gjøre jobben:

- De har allerede feilsøkt og funnet ut at det var turboen (noe jeg helt sikkert blir fakturert for uansett)

- Jeg kommer til å selge bilen ASAP og da kan det være greit å kunne skilte med at turboen er byttet på merkeverksted (jada, jeg vet det bare er psykologisk)

- Tor det eller la være, men verkstedmesteren på Ford er en kompis (light). Han er på ferie nå, men er tilbake på mandag. Da skal han få kjørt seg og forklare en del priser og ting og tang.

- Jeg orker ikke styret med å få bilen fraktet fra A til B og få bestilt time(r) hos et nytt verskted (som har jobb til langt utover høsten virker det som). Det er litt mye "utenomsportslig" for meg akkurat nå, så jeg har rett og slett ikke overskudd til å styre for mye. Vil bare bli ferdig med ting.

Ellers så leste jeg nylig denne oppløftende statistikken fra klikk/motor:

Sitat Opprinnelig postet av klikk/motor
    De 10 minst pålitelige nye bilene:

112. Hyundai Santa Fe (2006) 82,2%
    113. Jaguar S-type (1999-2007) 81,2%
    114. Volvo XC90 (2002) 80.6%
    115. Land Rover Freelander (2006) 80.1%
    116. Ford S-Max (2006) 79.9%
    117. Land Rover Discovery (2004) 79.5%
    118. Alfa Romeo 159 (2006) 79.0%
    119. Jaguar XF (2008 ) 78.0%
    120. Ford Galaxy (2006) 76.3%
    121. Audi A5 (2007) 75.8%
    Her ser vi svart på hvitt at Ford Galaxy IKKE er på siste plass :-)

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

"Bilen min er faktisk mye bedre enn Audi A5 "

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ..om prisen er stiv så er kundeservicen på ford (Stamsaas) utrolig bra!

Fikk byttet inn min gamle ford (da det var en feil de ikke fikk fikset i Stavanger), ringte til Stamsaas, "bare kom så skal vi fikse en grei bil til en grei pris". Jeg kom, de tok den inn uten "å se på den", og for en liten sum så fikk jeg en mondeo Ghia (min gamle var den billigste sorten), som har gått mye mindre, kraftigere motor og med to år full bruktbil-forsikring.

Meget god kundeservice - har de i Særp!
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Active Nitro sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jada, "mitt" verksted er helt sikkert billigere, men det er et par grunner til at jeg lar Ford gjøre jobben:

- De har allerede feilsøkt og funnet ut at det var turboen (noe jeg helt sikkert blir fakturert for uansett)

- Jeg kommer til å selge bilen ASAP og da kan det være greit å kunne skilte med at turboen er byttet på merkeverksted (jada, jeg vet det bare er psykologisk)

- Tor det eller la være, men verkstedmesteren på Ford er en kompis (light). Han er på ferie nå, men er tilbake på mandag. Da skal han få kjørt seg og forklare en del priser og ting og tang.

- Jeg orker ikke styret med å få bilen fraktet fra A til B og få bestilt time(r) hos et nytt verskted (som har jobb til langt utover høsten virker det som). Det er litt mye "utenomsportslig" for meg akkurat nå, så jeg har rett og slett ikke overskudd til å styre for mye. Vil bare bli ferdig med ting.

Ellers så leste jeg nylig denne oppløftende statistikken fra klikk/motor:

Da fikser sikker "kompisen" en grei deal på mandag, Han kan sikkert fakturere på timer og da blir det straks en annen pris. Håper du får fikset dette så det blir penger igjen til noe utstyr i kjelleren. Jeg får pakke og dra til Gardermoen da det er Race i helgen, har jobbet litt da været har vært dårlig. God helg!

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Triste greier dette
    Fikk meg en liten latter etter å ha trykket på linken
    Håper ikke hele kinobudsjettet sprekker
    Lykke til!

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe - nei vi får vel prøve å skjerme kinobudsjettet. Det finnes da nok av andre salderingsposter som mat, barnehage, strøm - nei, dumt, ikke strøm da, men en rekke andre unødvendigheter...

Turboen blir montert litt senere i dag og bilen skal være klar i morgen.

---

Ellers har jeg starter forsiktig med videre arbeider i kinoen! Wow! Endelig tilbake på sporet...

Det er jo slik at jeg faktisk har en helt uke med bare et krapyl hjemme og dette krapylet er "selvgående" og jeg kan faktisk få GJORT ting hjemme. Dessverre har dette faktum ikke gått FruW hus forbi og jeg ble nesten på gråten da hun presenterte ukas prosjekt: Pusse opp rommet til den mellomste poden. Jeg så for meg mine kinoframskritt renne ut som sand mellom fingrene, men heldigvis kom vi fram til et kompromiss: Kino på dagtid - barnerom på kveldstid. Godt det er en pill råtten sommer!

Første dag ble det en del rot med henting av turboer (og min nye Nokia 5800 som selvsagt måtte lekes litt med) på postkontoret men jeg fikk i alle fall gjort klar for neste dags økt.

Sideskråkassene består av en rekke like biter og her er vi i full gang med serieproduksjonen:
    -img_1640-jpg
    (deilig og ryddig garasje er et must for å få gjort noe)

Formiddagens produksjon av 25- og 40-graders (eller noe deromkring) vinkler:
    -img_1653-jpg

Jeg kommer til å begynne med vestveggen neste arbeidsdag:
    -img_1655-jpg

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Woho!
    Back in action ;-)

Sommerværet den siste tiden passer egentlig fint til å oppholde seg innendørs ja...

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hey, tilbake i turbofart som vanlig

Men altså:
    [...]faktum ikke gått FruW hus forbi og jeg ble nesten på gråten da hun presenterte ukas prosjekt: Pusse opp rommet til den mellomste poden. Jeg så for meg mine kinoframskritt renne ut som sand mellom fingrene, men heldigvis kom vi fram til et kompromiss: Kino på dagtid - barnerom på kveldstid.
    Så da blir det å pusse opp barnerom etter at ungene har lagt seg...

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [...]faktum ikke gått FruW hus forbi og jeg ble nesten på gråten da hun presenterte ukas prosjekt: Pusse opp rommet til den mellomste poden. Jeg så for meg mine kinoframskritt renne ut som sand mellom fingrene, men heldigvis kom vi fram til et kompromiss: Kino på dagtid - barnerom på kveldstid.
    Endelig litt framgang i kinoen igjen :-D
    Hva innebærer denne oppussingen da? Maling?
    Godt det ble inngått et kompromiss.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paalab
    Hva innebærer denne oppussingen da? Maling?

Litt maskering, noen spann med maling, litt dynamitt i hvert spann, tend på og spring (lukk igjen døren) Og vips, rommet ferdig malt!

Da har du god tid til kino'n.

- Og lykke til!
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Hey, tilbake i turbofart som vanlig

Men altså:

Så da blir det å pusse opp barnerom etter at ungene har lagt seg...
    He he!

Genialt, ikke sant? Da blir det jo umulig og jeg må ned i kjelleren igjen :-)

Neida. Vi stapper overskudd av ormeyngel inn på soverommet vårt (det er det de pleier å havne utover natten likevel...).

Dessverre er det nok ikke bare en skvett maling. Vi snakker omlegging fra åpent til skjult anlegg, fjerning av gamle plater og påsetting av SmartPanel (som må males...). Og så skal det lages en alkove med DIY pult/hylle. Men det som jeg knoter med er å få til en lur overgang mellom gammel og ny, inkompatibel laminat. Denne skjøten kommer selvsagt akkurat der poden vil rulle fram og tilbake med kontorstolen... Kommer til å prøve å lime ny og gammel sammen på et vis... Nok om det!

Dette er skrevet på en 5800 koblet opp på det trådløse nettverket mitt. Veldig praktisk hvis man ikke orker å strekke seg etter laptopen (eller ikke har plass på lunchbordet som nå...).

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Litt maskering, noen spann med maling, litt dynamitt i hvert spann, tend på og spring (lukk igjen døren) Og vips, rommet ferdig malt!

Da har du god tid til kino'n.

- Og lykke til!
    Mythbusters testet dette, og det fungerte veldig dårlig, selv om alle vet at det virker (ref. Mr Been)
    [YOUTUBE]3hNkUyQaXwE&feature=fvst[/YOUTUBE]

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant noe liknende...
    [YOUTUBE]0nbbqG_dq2o[/YOUTUBE]

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Merkelige bilder?

En annen ting, nå som jeg har manges oppmerksomhet:

Er det bare hos meg at bildene ser elendige ut i FireFox, men riktige ut i IExplorer?

Som dette f.eks:

Hos meg i FireFox 3.5.1 ser det ut som noen har kjørt på med masse kontrast og gørr, men i IE set det ut som det gjør i PhotoShop hos meg. Merkelig.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjører Forefox 3.0.13 og denne fungerer helt fint

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dessverre er det nok ikke bare en skvett maling. Vi snakker omlegging fra åpent til skjult anlegg, fjerning av gamle plater og påsetting av SmartPanel (som må males...).
    Om jeg kunne komme med en kommentar til dette med maling av plater og barnerom. Personlig ville jeg valgt ferdig malte plater på et barnerom som skal tas i bruk relativt snart. Med tanke på at de søte små skal sove og tilbringe en del timer i rommet, så skal visstnok de ferdig malte platene være mer allergivennlig enn om man maler selv. Vi brukte ferdig malte i "barneavdelingen" hos oss pga. at minstemann er allergisk og astmatisk. Koster litt mer men kanskje fornuftig i det lange løp. Dog, jeg finner ingen dokumentasjon på stående fot.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Om jeg kunne komme med en kommentar til dette med maling av plater og barnerom. Personlig ville jeg valgt ferdig malte plater på et barnerom som skal tas i bruk relativt snart. Med tanke på at de søte små skal sove og tilbringe en del timer i rommet, så skal visstnok de ferdig malte platene være mer allergivennlig enn om man maler selv. Vi brukte ferdig malte i "barneavdelingen" hos oss pga. at minstemann er allergisk og astmatisk. Koster litt mer men kanskje fornuftig i det lange løp. Dog, jeg finner ingen dokumentasjon på stående fot.
    tar du tiden med i bildet sparer du ikke noe på å kjøpe umalt. bruker du ferdig malte, er det bare å stable, stryke farget akrylmasse i hjørnene og så liste.
    selvmalte vegger vil "gasse" i ukesvis selv om du ikke merker noe spesiellt til det.
    Velger selv ferdigmalte plater til tv-stuen min. (når jeg kommer så langt da...) ligger klare i kjelleren:-D

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde ting vært så farlig som antydet her, hadde vi vel vært 1K og ikke 7T her på moder jord...

Avgasser etter nymotens vannbasert maling bekymrer meg ikke det aller minste. Dessuten har de ikke den riktige fargen ferdigmalt så sånn var det med den saken ;-)

Tipper mitt radon-problem er ca 100 ganger verre...

Side 290 av 587 FørsteFørste ... 150 160 170 180 190 200 210 220 230 240 250 260 270 280 286 287 288 289 290 291 292 293 294 300 310 320 330 340 350 360 370 380 390 400 410 420 430 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •