RuneW: Byggetråd - Status: Lavfrekvent støy i OpenElec-menyene - Side 289

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  11
Side 289 av 587 FørsteFørste ... 149 159 169 179 189 199 209 219 229 239 249 259 269 279 285 286 287 288 289 290 291 292 293 299 309 319 329 339 349 359 369 379 389 399 409 419 429 ... SisteSiste
Viser resultater 5,761 til 5,780 av 11737
    Newcomer Cinemarillion sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei! Nå har jeg kommet til side 59, og er kjempeinspirert, men har naturligvis ikke noe sted å gjøre noe slikt enda. Foreløpig er det studenttilværelse med 3 rom med ettermiddagssol, W og guttunge. Men når jeg bare får flytta litt ut av byen så blir det vel årnings, håper jeg.

Utrolig bra tråd, godt med sommerferie så man kan få lest alt sammen

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cinemarillion
    Hei! Nå har jeg kommet til side 59, og er kjempeinspirert, men har naturligvis ikke noe sted å gjøre noe slikt enda. Foreløpig er det studenttilværelse med 3 rom med ettermiddagssol, W og guttunge. Men når jeg bare får flytta litt ut av byen så blir det vel årnings, håper jeg.

Utrolig bra tråd, godt med sommerferie så man kan få lest alt sammen
    Hei Cinemarillion og velkommen til tråden!

Hehe - side 59 ja.... Da har du mye svada foran deg ;-)
    (og kanskje ett og annet nyttig tips, håper jeg)

Du får begynne å planlegge alt nå, så kan du sette igang når du får muligheten!

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har vel nesten en dato til klargjøring du nå, vegger er malt og mye annet som er gjort i rommet. Kan ikke stå igjen for mange timer der inne nå, mye pettersmart løsninger her i hvertfall. Morsom tråd som har en del artige saker, fortsett sånn og er vel ikke lenge til du tuner lyden i rommet. Blir moro å se åssen dette blir altså, har virkelig troen på dette prosjektet og så mye jobb som har blitt lagt igjen her. Det er helt sjukt og ikke snakke om mange bra løsninger.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig hyggelig skrevet på en varm sommerkveld, RW!

Det er nok dessverre/heldigvis (stryk det som ikke passer) et stykke igjen. I korte trekk:

- Pussing av bakspotkasse
    - Bygging av sidespotkasser
    - Bygging av DIY-lydvinduer
    - Gjøre ferdig vinduskarmene og montere lydvinduer
    - Kle disse kassene med molton/stoff
    - Demontere og spraylakkere spot'er
    - Montere spoter i kasser
    - Male siste strøk
    - Legge gulv
    - Bygging av frontvegg / lerret
    - Bygging av senter-feste bak lerret (*)
    - Bygging av L+R-feste bak lerret (*) ?
    - Bygging av rack
    - Demping av frontvegg (bak lerretet)
    - Bygge takrammene (molton-trukne) m/spots (?)
    - Beliste alt mulig
    - Gerikter på dører/vinduer
    - Bygge ut små skjevheter i den ene lyddøra for bedre tetting
    - Og alt det andre jeg har glemt

Og sist, men ikke minst, kjøpe utstyr og møbler...

Skal nok ha noe å pusle med utover høsten også skarru se!

(*) Avhengig av utstyr

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde vært moro om du klarte å feire 2 års jubileum sammen med avdukning den 13 november 09 :-D Men når jeg tenker på det så kan du godt bare somle litt...mange her inne som kommer til å bli litt rådville når kinoen...*kremt..multirommet* står ferdig og ikke det er noe å følge med på lenger...

Newcomer Cinemarillion sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var jeg i boks! (Så langt)

Utrolig mye bra å ta med seg både av tankegods og av bildedokumentasjon. Jeg sitter og humrer og ler, og så spør W om jeg leser tråden til Rune igjen. Kjempebra! Ho har også lest (utdrag), og sier at ho skjønner at jeg leser tråden for han skriver så bra. Tror faktisk jeg har fått ekstra hjemmekinogoodwill fra min fruW på grunn av denne tråden. Ho skjønner at jeg ikke er så gal som ho trodde. Men for min (vår) del ligger aktualiseringen et stykke frem i tid, så vi får se på holdbarheten på goodwillen da...

Så mange artige og gode formuleringer og kompetente spørsmål og svar (og en ikke uanseelig mengde BS og tomprat). Artig at det er så mange dyktige folk her, jeg føler at jeg kommer til kort med relevant kunnskap i denne forsamlingen, men utfra hva jeg har sett kan jeg ihvertfall si at du ikke trenger være redde for de hvite frakkene enda. Alle "sykdomstegn" er virker å være subkliniske, men hvis det mot formodning skulle komme noen med hvite frakker så får vi se om vi kan fikse en uttalelse som sier at dette er "helt normalt".

Det er ihvertfall ikke mer avvikende enn man må akseptere...

Men jeg tror bekymringen er noe overdrevet, i likhet med andre problemstillinger i tråden. Kanskje en attest heller er noe å kunne forevise for husets lokale helsemyndighet innimellom?

Bare å nevne det i tråden så skal jeg se hva jeg kan få til, for jeg kommer til å fortsette å lese!

andreasW

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heeeeeeeeeerregud for en dokumentert hjemmekino bygging ! Har sett igjennom hele tråden nå (har lest mest der hvor det er bilder.. det er alltid artigst), og sitter igjen med ett (ok, mange tusen) spørsmål:
    ville ikke byggingen blitt MYE mer effektiv uten å ha det kameraet til stede hele tiden ?
    Jeg syns det er litt synd at det ikke blir noe kino-nirvana, men jeg er likevel sykt spent på hvordan resultatet blir! Skal prøve å følge med videre i tråden. lykke til, rune! arbeidet ditt inspirerer nok mange av oss lesere.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Okey dokey!

Nå nærmer mitt selvvalgte kino-bygge-sølibat seg slutten sammen med en sommerferie preget av regn og meningsløse (ut)flukter med/fra regnet...

Nå har jeg tenkt å begynne å sette av noen timer med bygging per dag igjen, men så var det det med pengene da...

Dette stemningsbildet er av vårt (host) kjære (host) fremkomstmiddel 2 dager før en ukes rundtur i Sverige:

-dsc03483-jpg

Dette etter at den verste skyen av først svart, så hvit røyk hadde lagt seg... På dette tidspunktet fungerte bilen faktisk ganske bra. Det var bare vindusviskerene, klimaanlegget og turboen som ikke fungerte som det skulle. Heia Ford, VW, Seat som har greid å koke sammen noe så komplett udugelig som disse drittbilene. Ja, de er geniale så lenge de fungerer, men hvor lenge gjør de det?

Det viste seg at det var turboen som hadde tatt kvelden fullstendig. Pris på ny turbo hos Ford: 27.000...

Den eneste grunnen til at jeg våget å kjøpe denne rullende verksted-magneten, var fordi det fulgte med 3-års bruktbilgaranti fra Star Bilverksteder. Planen var å kvitte seg med bilen i god tid før de 3 årene var omme...

Klikk gjerne på linken for en god latter...

Men nå orker jeg ikke å skrive mer om Ford i denne omgang...

---

Så vi får se hvordan det går framover, men jeg skal i alle fall prøve å komme i byggemodus igjen. Det er faktisk ganske tungt å komme igang igjen med alt det skrotet som skal gjøres inne og ute med huset etter 1 mnd med latskap (nei, vi kan ikke gjøre DET i ferien osv...).

Newcomer Schumi sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uff uff, skjipt med bilen da

Men du som er strukturert og tolmodig, takler fint dette herane

Pluss du har hele Avforumet som støtter deg, "heia RuneW" :-D

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du hørt med andre som selger/overhaler turboer? Reprasjon på andre steder enn merkeverksted? For det hørtes veldig dyrt ut. Vet at turbohavari er er dyrt, men dette hørtes i overkant mye ut.... Feks: Velkommen. Det var noe av det første jeg fant når jeg søkte på googel.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så nå når turbo'en endelig har gått så er det bare å vente på at forstillinga og klima-anlegget ryker også.

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For all del ikke la Ford loppe deg for idiotiske summer for et turbobytte.

Er det en 1,9L Galaxy du har?

GIK-turbo: Din leverandør av turbo HAR turboer til både 115 og 130hk. Sjekk med dem først!

EDIT: Dine betraktninger rundt Ford er jeg forøvrig VELDIG enig i. Og ja jeg fikk en god latter når jeg klikket på linken til bilverkstedet med den gode garantien......

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke alene... Foreldrenes bil har tatt sommerferie også :-/ men det er en Opel eller Skropel.
    Rolig ferie for alle sammen her i gården mens de venter på at noen har tid til og reparere.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Hey hey!

Takker for all moralsk support og fine turbo-linker! Hva skulle jeg gjort uten AVForum!

Mailer er sendt til begge firmaer.

Jeg har selvsagt googlet noe. For eks så har tyske ebay noen spennende saker, som f.eks. dette.

Det blir jo helt latterlige priser i forhold til det Ford-verkstedet opererer med. Jeg skal LOVE å komme tilbake til saken (kinobygging), men må få lov til å få ut litt "steam" når det gjelder Ford og verkstedet (Stamsaas). Jeg nevnte vel over at jeg hadde problemer med klimaanlegget. Det hadde begynt å blinke ved oppstart av bil, en tydelig feilkode for ett eller annet, uten at jeg noengang fikk noen forklaring på HVILKEN feilkode det dreide seg om. Løsningen til Ford var å bytte A/C-pumpe (6000,-) og klimaanlegg-kontrollpanelet (8000,-). Når jeg fikk høre dette spurte jeg om hva feilkoden kunne komme av. Kunne det f.eks. være at en knapp hadde satt seg fast og sto inne, for jeg hadde jo sagt at knappene til viftehastigheten var usedvanlig trege? Tja, tjo, det kunne det forsåvidt være...

Og lo-and-behold, tror du ikke knappene "løsnet" etterhvert og feilkoden stoppet og anlegget virket igjen - i alle fall tilsynelatende.

14000 + arbeid spart på å ikke følge verkstedets anbefalinger blindt.

Hvorfor ville de bytte AC-pumpe? Jeg de så sporstoffer rundt denne, men dette viste seg å være fra en tidligere test som var kjørt. En nylig test (som jeg hadde gjort på et ikke-merkeverksted) med et sporstoff av en annen farge, viste ingen lekkasje rundt AC-pumpe.

Altså: Ingen tankegang og vill bestilling av deler synes å være standardløsningen - det er jo dette de tjener penger på. Nei takke meg til redelige, uavhengige verskteder som f.eks. Din Bilservice.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis dem her driver med turno, er det ett godt valg litt lenger opp i Østfold - dem er meget dyktige! Minges Universal Service

"Vi holder oss unna bremseklosser og rustsveising, og tar heller register- reim skifter,skifte av toppakninger eller tetting av diesel lekasjer på bilen, hvor andre kanskje må ta pumpen ut." Det var meget bra sagt og godt det er noen spesialister på området også!

Active Nitro sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Overhalling og testing av turbo vil normal ligge i prisområde 4500-6000 kr, sjekket pris seinest for noen uker siden til min Volvo buss. 27000 er rein svindel som vanlig med merkeverksteder, og montere ut en turbo burde være barnemat for en petimeter som du, maks 30min medregnet 15min på og hente verktøy, om ikke denne bilen er helt spesiell. Har tatt ut noen turboer i min tid og det er stort sett veldig greit, pass bare på at den får smøring før du starter opp med ny turbo(dette forklarer de som overhaler den for deg). eller se feks her:GIK-turbo: Monteringsanvisninger

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nitro
    Overhalling og testing av turbo vil normal ligge i prisområde 4500-6000 kr, sjekket pris seinest for noen uker siden til min Volvo buss. 27000 er rein svindel som vanlig med merkeverksteder, og montere ut en turbo burde være barnemat for en petimeter som du, maks 30min medregnet 15min på og hente verktøy, om ikke denne bilen er helt spesiell. Har tatt ut noen turboer i min tid og det er stort sett veldig greit, pass bare på at den får smøring før du starter opp med ny turbo(dette forklarer de som overhaler den for deg). eller se feks her:GIK-turbo: Monteringsanvisninger
    Jo, takk, svindel er det rette ordet. Jeg endte opp med å kjøpe en ny turbo fra en kar på GIK turbo for 9.000 ink mva. Han visste ikke om han skulle le eller gråte da han hørte at Ford tok 27.000 for den samme turboen. Men selve monteringen må jeg nesten gjøre hos Ford. For det første går ikke bilen og den står hos Ford. For det andre måtte det sjekkes for splinter etter turboen her og der, så jeg tror jeg overlater det til dem.

Og du vet jo hvordan det gå hvis JEG skulle ha gjort det - da hadde vi ikke snakket om 30 minutter, men 30 dager...

Jo mer jeg tenker etter jo mer usikker blir jeg på om disse berømmelige 27.000 virkelig kan ha vært for BARE turboen, selv om det var det de sa på verkstedet. Har jeg skikkelig uflaks så er det mye annet som må byttes som er i denne prisen, selv om jeg flere ganger ble forsikret om at det var bare turboen. Vi får se til mandagen...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Jo, takk, svindel er det rette ordet. Jeg endte opp med å kjøpe en ny turbo fra en kar på GIK turbo for 9.000 ink mva. Han visste ikke om han skulle le eller gråte da han hørte at Ford tok 27.000 for den samme turboen. Men selve monteringen må jeg nesten gjøre hos Ford. For det første går ikke bilen og den står hos Ford. For det andre måtte det sjekkes for splinter etter turboen her og der, så jeg tror jeg overlater det til dem.

Og du vet jo hvordan det gå hvis JEG skulle ha gjort det - da hadde vi ikke snakket om 30 minutter, men 30 dager...

Jo mer jeg tenker etter jo mer usikker blir jeg på om disse berømmelige 27.000 virkelig kan ha vært for BARE turboen, selv om det var det de sa på verkstedet. Har jeg skikkelig uflaks så er det mye annet som må byttes som er i denne prisen, selv om jeg flere ganger ble forsikret om at det var bare turboen. Vi får se til mandagen...
    Aldeles tørrlagt på kino-stoff tror jeg faktisk de fleste her hadde sett frem til 30 dager med turbo-(de)monterings-anvisning , vips plutselig hadde omsetningen på bilverkstedene i norge droppa kollektivt med 5% , hence alle viste om absolutt alle feilene det var mulig å gjøre , og kunne gjøre det selv i en håndvendig
    Flira godt når jeg klikka på linken , noe som heter luck and skill er symbiotisk
    Neida , jeg bryr meg ikke om hva de andre sier , jeg synes du er flink jeg Rune
    Lykke til med Turbo'n , satser på at Fordverkstedet ditt ikke suger til seg det resterende budsjettet for å 'ferdigstille'(hvis mulig) kinoen din

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ville faktisk vært en meget god bilderepotasje - turbo bytte med RuneW på 30 dager!

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva var det jeg sa Rune, svart motor..... nei svart bil var det. Svart bil = svart sommer. Det var jo frytelig trist at det faktisk stemte.

Side 289 av 587 FørsteFørste ... 149 159 169 179 189 199 209 219 229 239 249 259 269 279 285 286 287 288 289 290 291 292 293 299 309 319 329 339 349 359 369 379 389 399 409 419 429 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •