RuneW: Byggetråd - Status: Lavfrekvent støy i OpenElec-menyene - Side 286

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  11
Side 286 av 587 FørsteFørste ... 146 156 166 176 186 196 206 216 226 236 246 256 266 276 282 283 284 285 286 287 288 289 290 296 306 316 326 336 346 356 366 376 386 396 406 416 426 ... SisteSiste
Viser resultater 5,701 til 5,720 av 11737
    Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Pokker så mye fine detaljerte bilder, er ikke lenge til dette blir en bok her altså. Har snakka om det før men det er så godt illustrert, her kapper man skjærebenker i to og det hele. Her skjer det ting med andre ord og denne kinoen er vel nesten klar etter sommerferien vil jeg mene og tro. Moro å se gnisten er tilbake, driver litt selv og maler i casa del waters her. Måtte ta et røsk for takene mine var så mørke, fått tatt kjøkkentaket i dag så jeg regner meg at jeg klarer stuetaket på et par dager i hvertfall. Da får jeg anlegget mitt til å lyse frem igjen, veldig vanskelige lysforhold i denne brakka. Men jeg håper at dette løser seg når jeg får gått løs på taket her i stuen, kjøkkenet ble veldig bra og lyst og ingenting er bedre enn det.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke at jeg har så mye greie på trafoer og slikt men jeg satte opp spotter og trafoer i stua i en leilighet jeg hadde. Der var det ihvertfall 4-5 trafoer rundt omkring og jeg hørte dem ALDRI, så det tror jeg ikke du trenger å bekymre deg for. Hvilket merke de var husker jeg ikke, men de klarte 5stk 35W spotter tror jeg. Jeg ville gått for så få trafoer som mulig av den enkle grunn at da blir det færre komponenter som kan gå til h..... Jeg sverger til ordtaket: Keep it simple stupid! Ikke det at du er stupid på noen måte :-D Det ser tvert imot veldig bra ut med de skrå spotkassene. Selv om jeg har blitt kalt både petimeter og perfeksjonist må jeg nok innrømme at du går meg en (høy) gang.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Pokker så mye fine detaljerte bilder, er ikke lenge til dette blir en bok her altså. Har snakka om det før men det er så godt illustrert, her kapper man skjærebenker i to og det hele.
    Hehe - ja, bare bildene fra hærpingen av mine diverse arbeidsbenker kunne fyllt et par bøker. Makan til pøbel! :-)

Sitat Opprinnelig postet av Panza
    Ikke at jeg har så mye greie på trafoer og slikt men jeg satte opp spotter og trafoer i stua i en leilighet jeg hadde. Der var det ihvertfall 4-5 trafoer rundt omkring og jeg hørte dem ALDRI, så det tror jeg ikke du trenger å bekymre deg for. Hvilket merke de var husker jeg ikke, men de klarte 5stk 35W spotter tror jeg. Jeg ville gått for så få trafoer som mulig av den enkle grunn at da blir det færre komponenter som kan gå til h..... Jeg sverger til ordtaket: Keep it simple stupid! Ikke det at du er stupid på noen måte :-D
    KISS = Keep It Simple Stupid er helt klart noe det kan være lurt å følge, selv om jeg føler at jeg muligens ikke alltid klarer det med dette prosjektet...

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Molton + spots = sant!

Jeg har snakket med ekspertisen innen molton her på forumet og fått bekreftet at det ikke er noe problem å kle "spot-kasser" i molton. Dermed går jeg for også å kle bak-spot-kassen med molton. Da slipper jeg unne masse sparkling/pussing (noe blir det muligens) som jeg hater intenst.

Da blir det noe slikt:
    -kino-jpg

Alt innenfor de røde strekene kles i molton og brettes noe inn i det "blå feltet". Der inne i gropen skal jeg ha noe "lydslukende" materiale uansett så der trengs det ikke noe molton. På den måten slipper jeg unna "brette-problemer" med moltonen.

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare et tips til festing av molton: Spray lim fra Clas.... funker som bare det.

Mye mulig du vet dette selv, om du ikke gjorde - så vet du det nå

LINK

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg visste at spraylim var anbefalt, men ikke hvilket. Takker og bukker for tips!

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlemssøknad til NorgeDusteforbund neste?

Noen, nei mange ganger gjør jeg ting som jeg siden ikke skjønner poenget med senere. Som f.eks. den merkelige fasongen bak-spot-kassen fikk, der jeg... nei, vent nå litt. Vent nå litt... Denne gangen husker jeg faktisk hvorfor det ble som det ble... Jeg hadde jo i utgangspunktet en firkantet kasse, jeg, som jeg sagde av og lagde en vinkel på. Det er derfor målene ble som de ble. Altså for en gangs skyld ikke pur idioti, men en slags logisk forklaring.

Det hjelper litt, men ikke så veldig.

Saken er den at den øverste platen er ca 8 cm høy og molton-ramme-taket vil gå ca 5 cm ned. Dermed blir det en 3 cm høy rand som både er estetisk tvilsom og vanskelig å få til:

-spotkasse01-jpg

Neste post på programmet blir derfor å lage to lister (en på hver side) saget i vinkel, slik at jeg kan "forlenge" den skrå platen helt til den når tak-rammen, slik:

-spotkasse02-jpg

Dette behøvde ingen vite, men nå ble det en slags huskelapp til meg selv ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har ikke ord lenger for det arbeidet du legger ned i denne ""kinoen""
    eneste ordene jeg har er... "han der er klin gæern...."

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nok en diagnose skarru se ;-)

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Jeg har nok en diagnose skarru se ;-)
    Det er flere av oss som passer inn i denne (delvis i hvertfall)
    [YOUTUBE]Tj6g3lGj6IA[/YOUTUBE]
    YouTube - Prima vera - de gærne har det godt

Og så en du kanskje har hørt før 8)
    [YOUTUBE]4C3A866p_e0[/YOUTUBE]
    YouTube - Øystein Sunde - Byens Hi-fi Asyl (Fra programmet Retro 2003)
    Er heldigvis ikke kommet så langt enda

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her var det lite med bilder....noen som opplever det samme?

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Denonbuster
    Her var det lite med bilder....noen som opplever det samme?
    På hele denne siden tenker du på?

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen bilder siden 19. Juni!!

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, i posten til paalab. post #5710

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paalab
    Ingen bilder siden 19. Juni!!
    Hehe - i så fall er du nok ikke alene om å merke denne effekten ;-)

Jeg surrer litt rundt nede i kinoen, men både jeg og dere begynner vel å bli rimelig lei hele dritten, så jeg prøver å begrense antallet kjedelige bilder ala typen "nå har jeg skrudd på en plate til".

Jeg har nå i alle fall kledd hele bak-spot-boksen og også fått satt på disse berømmelige justerings-klossene:

Neste post på programmet er å begynne sparklingen av boksene. Hadde tenkt å begynne å går kveld, men etter å ha kommet hjem kl 10:30 fra en fotballkamp med et deprimerende resultat (det 6. strake tapet vårt :? ) orket jeg ikke løfte en finger...

Kommer til å bruke 2-komponent "stålplast" til å fylle skruehullene og vanlig grovsparkel til hjørnene. Det er jo ikke så grisenøye når det uansett skal dekkes med stoff.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer til å bruke 2-komponent "stålplast" til å fylle skruehullene og vanlig grovsparkel til hjørnene. Det er jo ikke så grisenøye når det uansett skal dekkes med stoff.
    Vi forventer bilder av en "småruset" RuneW på Webcam etter noen striper med sparkel
    Fra spøk til alvor: Husk å lufte godt...

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pussing og dritt...

Vel ruset og ruset... Går det an å ruse seg på pussestøv?

Her er leamikket sparklet og klart:
    -img_3307-jpg

Og her har vi gjort et, mer eller mindre vellykket, forsøk på å begrense spredningen av pussestøvet:
    -img_3309-jpg

Selv med elektrisk pusse-redskap var stålsparkelen relativt seig å pusse ned gitt ;-) Har tatt ca 80% i kveld og det var mer enn nok for den råtne kroppen min. Særlig pussing over hodehøyde (der du må stå mer eller mindre UNDER for å se hva du driver med og ta store doser støy i øyne, neste, munn & ører) klarer jeg å styre meg for...

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trenger nok bare litt inspirasjon... :-D

Foregår ting hos Loffen68 som burde inspirere nå hehe

Active EXCEL sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Har foretatt et tilbakeblikk (puh) i tråden på jakte etter detaljer rundt lyddørene og hvordan dette er løst. Kommer nok til å "rappe" opp til flere gode løsninger...:-D MEN, jeg evner ikke å finne info om hvor du har kjøpt disse (40dB) dørene?

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Trenger nok bare litt inspirasjon... :-D

Foregår ting hos Loffen68 som burde inspirere nå hehe
    Hehe - ja, jeg holder et øye med Loffen & Co ja ;-)

Sitat Opprinnelig postet av EXCEL
    Har foretatt et tilbakeblikk (puh) i tråden på jakte etter detaljer rundt lyddørene og hvordan dette er løst. Kommer nok til å "rappe" opp til flere gode løsninger...:-D MEN, jeg evner ikke å finne info om hvor du har kjøpt disse (40dB) dørene?
    Jeg kjøpte dem her. Det må legges til at akkurat dørene mine var det muligens en produksjonsfeil på, siden vi måtte "tilpasse" hengslene for å få dem på plass. Jeg ble lovet at det skulle komme en servicemann å se på dette, men han kom aldri. I tillegg bøyer selve dørbladene seg noe slik at ikke begge listene (det er doble) tetter 100%. Den ytterste listen som ikke tetter er veldig tynn og jeg er ikke sikker på effekten av denne, men det er irriterende. Jeg kommer sannsynligvis uansett til å legge på en ekstra tetningslist slik som jeg gjorde med ytterdøra, så dette har ikke så mye å si i praksis. Men irriterende er det.

Dette i betraktning vil jeg ikke uten videre anbefale disse dørene (Swedoor), selv om det kan ha vært at jeg var spesielt uheldig.

Side 286 av 587 FørsteFørste ... 146 156 166 176 186 196 206 216 226 236 246 256 266 276 282 283 284 285 286 287 288 289 290 296 306 316 326 336 346 356 366 376 386 396 406 416 426 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •