RuneW: Byggetråd - Status: Lavfrekvent støy i OpenElec-menyene - Side 281

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  11
Side 281 av 587 FørsteFørste ... 141 151 161 171 181 191 201 211 221 231 241 251 261 271 277 278 279 280 281 282 283 284 285 291 301 311 321 331 341 351 361 371 381 391 401 411 421 ... SisteSiste
Viser resultater 5,601 til 5,620 av 11737
    Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    En tips-side til jeg kom over:

PRO DRYWALL TIPS, LEARN HOW TO DRYWALL

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og dette kommer du med etter at jeg har satt opp nær ett tonn med gips?

Hehe - neida, takk for tips! Jeg trenger alt jeg kan komme over, jeg. Særlig på ting som skal synes.

Men jeg synes slike videoer som dette er litt provoserende:

[YOUTUBE]Sbi7PRJrvs0[/YOUTUBE]

Omtrent som å se på et trylle-show. Jeg ser hva du gjør, men skjønner fortsatt ikke hvordan...

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Og dette kommer du med etter at jeg har satt opp nær ett tonn med gips?

Hehe - neida, takk for tips! Jeg trenger alt jeg kan komme over, jeg. Særlig på ting som skal synes.

Men jeg synes slike videoer som dette er litt provoserende:

[... se original post for video ...]

Omtrent som å se på et trylle-show. Jeg ser hva du gjør, men skjønner fortsatt ikke hvordan...
    Bare for å si det slik: De gutta der har gjort det før. Så for øvrig et loft hos noen naboer der noen dyktige polakker hadde vært i sving på pipevanger og andre hjørner, og STEIKE, de hjørnene var fine. Jeg hadde sannsynligvis ikke klart det om jeg hadde all tid i verden tilgjengelig. Men jeg HAR sparklet noen skjøter hjemme med ganske bra resultat. Mye av trikset handler om å ha bred nok sparkelspade, slik at man får godt anlegg mot den plane flaten.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...330.000 visninger på denne tråden nå RuneW, det begynner å nærme seg noe slikt som ny norsk forumrekord tror jeg... Fremdeles spennende å følge med ja - venter i STOR STOR spenning på å se deg sittende i sweetspot de korte sekundene før mor sier at huset er ALT for lite og at hun har funnet en GLIMRENDE nytt prosjekt nedi gata...

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke gi meg mareritt nå!!!

:-)

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig det er et eller annet som jeg ikke får med meg, men for meg så det ut som helt vanlig sparkling. Sparklet en hel leilighet (tak/vegger) for litt siden med lettsparkel, papirremse remse og bred sparkelspade. :neutral:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Stemmer roffe. Når man sparkler og maler en gipsflate (tak eller vegg) så må skjøtene tapes med en pappremse eller en slags nettingtape, og så sparkler man oppå for å dekke tapen. Dette for å "armere" skjøten. En sprekk på 1/10 mm vil bli synlig på en glatt overflate.

I Runes tilfelle kunne man kanskje el-høvlet en forsenkning på kanten der hvor platene møtes og primet gipsen, og legge i en slik tape. Alternativt kan man jo sparkle opp området rundt slik at forhøyningen på kanten som tapen medfører blir vanskelig å oppdage.
    Dette er en vanvittig tråd!
    Den siste jeg sjekker før jeg legger meg og den første jeg sjekker om morgenen, prioriteres foran nettavisene

Hva med veggfornyer, en tykk og slett papirtapet som er å få kjøpt hos de fleste byggvarehus?

Skråskjære gipsplatene, sparkle for så å legge veggfornyeren utenpå..?

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Mulig det er et eller annet som jeg ikke får med meg, men for meg så det ut som helt vanlig sparkling. Sparklet en hel leilighet (tak/vegger) for litt siden med lettsparkel, papirremse remse og bred sparkelspade. :neutral:
    Blæh! Du sager vel damer i to og du...

Alle klarer å sparkle - det er det å få det så provoserende perfekt på en så irriterende lett måte som er uforståelig (for meg)... ;-)

For å dra dame-sage-sammenligningen videre:
    Alle kan sage en dame i to - det er det å gjøre det med et minimum av søl som er vanskelig...

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av quiltmaster
    Skråskjære gipsplatene, sparkle for så å legge veggfornyeren utenpå..?
    Det er jo muligens en løsning, men hva med hjørnene (ikke kantene)?

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blæh! Du sager vel damer i to og du...

Alle klarer å sparkle - det er det å få det så provoserende perfekt på en så irriterende lett måte som er uforståelig (for meg)... ;-)

For å dra dame-sage-sammenligningen videre:
    Alle kan sage en dame i to - det er det å gjøre det med et minimum av søl som er vanskelig...
    Min erfaring er at det er essensielt med korrekt type sparkel, samt en god og bred sparkelspade. Resten ligger i hendene. Se Karate Kid og lær: Wax on - wax off.

Å sage en dame i to er vel ikke så vanskelig med rett verktøy. Kanskje værre å lime hu sammen igjen.....

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo muligens en løsning, men hva med hjørnene (ikke kantene)?
    Godt poeng, du har jo alkoven for PJ å ta hensyn til også..

Dårlig forklart men; Alternativet er å brette inn i alkoven. Innbrettet vil overlappe hverandre, slik som når man legger tapet med overlapp, og deretter lage et snitt langs overlappen, ta bort overskytende slik at veggfornyeren blir kant i kant. VELDIG dårlig forklart egentlig... :-?

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neida, ikke dårlig forklart. Det kan til og med hende at det vil funke bra! Det er jo det eller tape. Og man får akkurat samme problemet med tape.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neida, ikke dårlig forklart. Det kan til og med hende at det vil funke bra! Det er jo det eller tape. Og man får akkurat samme problemet med tape.
    Bra det var forståelig
    Mulig fordel kontra tape er jo at det vil bli dekt helt, slipper å finsparkle tape-kanten.

Active Nitro sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får prøve meg med et forslag igjen, jeg kjenner nemlig en til som hater og sparkle og pusse, sparkle og pusse osv osv, Mitt forslag, bruk MDF plater på disse kassene, da går det ganske bra og få perfekte gjeringer som kan limes.

feks som jeg gjorde på denne subben: http://avforum.no/forum/diy-do-yours...-15-slave.html

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nitro
    Jeg får prøve meg med et forslag igjen, jeg kjenner nemlig en til som hater og sparkle og pusse, sparkle og pusse osv osv, Mitt forslag, bruk MDF plater på disse kassene, da går det ganske bra og få perfekte gjeringer som kan limes.
    Hmmm... ikke så dumt! Jeg regner med det går bra med spot'ene også med MDF? Det er jo ofte spot'er i tørt, nesten selvantennende trepanel. Jeg må knote litt ekstra med en akksess-luke og da frister det enda mer med MDF.

Skal se om jeg finner en ny MDF-pusher. Hafslundsøy trelast (som var min gamle pusher) har dessverre, dessverre lagt inn årene. Trodde en periode jeg egenhendig skulle klare å holde liv i dem, men det gikk nok ikke

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    feks som jeg gjorde på denne subben: http://avforum.no/forum/diy-do-yours...-15-slave.html
    Det der var jo perfekt... Snikkerboden din er ikke så verst den heller (sikle)!

Active Nitro sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle være kurant og kjøpe, de fleste byggvareshoper har MDF men utvalget kan være begrenset, tror ikke spottere i MDf er noe problem, varmeproblemet er oppover, evnt kan du legge på et lag alutape for og stoppe varmestråling.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle være kurant og kjøpe, de fleste byggvareshoper har MDF men utvalget kan være begrenset, tror ikke spottere i MDf er noe problem, varmeproblemet er oppover, evnt kan du legge på et lag alutape for og stoppe varmestråling.
    Lite med kinobygging å gjøre (men mer med nitro...) , men jeg var på Street Legal i Fredrikstad i år og denne karen skulle ta en "demo":

Men tror du ikke det var for kaldt for at nitroen skulle forbrenne ordentlig da. Så han tok ikke sjansen på å ødelegge hele kostebinderiet...

Newcomer Norgoon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gipsplatene kan skråskjæres med gipskniven eller du kan bruke en gipshøvel (rasp) til å gjøre den jobben. Sparkling utføres på vanlig måte med papirstrimmel. Egentlig ganske ukomplisert for en som har litt håndlag - og det ser det ut som du har. Tålmodigheten din kan det under ingen omstendigheter settes spørsmålstegn ved så dette burde gå veldig bra. Å skjære gips med håndsirkelsag el.l. er ikke å anbefale med tanke på støv, ikke noe spesielt bra for verktøyet heller....

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Norgoon
    Egentlig ganske ukomplisert for en som har litt håndlag - og det ser det ut som du har.
    Vel, jeg har en egen evne til å gjøre det ukompliserte komplisert, så...

Takker og bukker for innspill uansett. Jeg får få ferdig "skjelettet" først, så ser vi om det blir verdt å kle inn med plater.

Side 281 av 587 FørsteFørste ... 141 151 161 171 181 191 201 211 221 231 241 251 261 271 277 278 279 280 281 282 283 284 285 291 301 311 321 331 341 351 361 371 381 391 401 411 421 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •