RuneW: Byggetråd - Status: Lavfrekvent støy i OpenElec-menyene - Side 269

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  11
Side 269 av 587 FørsteFørste ... 129 139 149 159 169 179 189 199 209 219 229 239 249 259 265 266 267 268 269 270 271 272 273 279 289 299 309 319 329 339 349 359 369 379 389 399 409 ... SisteSiste
Viser resultater 5,361 til 5,380 av 11737
    Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Tror dette blir veldig lekkert. Regner med at fargen er mørkere enn den fargen lerretet vil få, og da har jeg ingen innvendinger.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Tror dette blir veldig lekkert. Regner med at fargen er mørkere enn den fargen lerretet vil få...
    Ja, det får vi da inderlig, inderlig håpe på ;-)

---

Jeg er litt i villrede om jeg skal ta siste strøket med maling nå, eller om jeg skal vente til jeg har gjort ferdig det aller meste av det andre. Greit å ha et strøk å gå på hvis jeg kommer borti en vegg med ett eller annet under bygging av diverse.

På den annen side: Panel er jo ganske greit å flekk-male, bare man tar hele panel-bredder.

Newcomer Burley sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Jeg er litt i villrede om jeg skal ta siste strøket med maling nå, eller om jeg skal vente til jeg har gjort ferdig det aller meste av det andre. Greit å ha et strøk å gå på hvis jeg kommer borti en vegg med ett eller annet under bygging av diverse.

På den annen side: Panel er jo ganske greit å flekk-male, bare man tar hele panel-bredder.
    Tro det kan lønne seg å vente med det siste strøket. Man kan banne på at man kommer borti veggene mye når veggene er ferdigmalt enn hvis de mangler 1 strøk. Slik er det alltid her i hus.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Burley
    Tro det kan lønne seg å vente med det siste strøket. Man kan banne på at man kommer borti veggene mye når veggene er ferdigmalt enn hvis de mangler 1 strøk. Slik er det alltid her i hus.
    Jepp, det er paraplyeffekten. Tar man med paraply, vil det ikke regne. Drøyer jeg med siste strøket, klarer jeg meg uten å være nær veggene overhodet.

Men tror jeg skal følge min første innskytelse og smelle opp (bør være gjort i løpet av en kveld med mitt tempo ) spot-kassene som neste post på programmet.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, det er paraplyeffekten. Tar man med paraply, vil det ikke regne. Drøyer jeg med siste strøket, klarer jeg meg uten å være nær veggene overhodet.

Men tror jeg skal følge min første innskytelse og smelle opp (bør være gjort i løpet av en kveld med mitt tempo ) spot-kassene som neste post på programmet.
    Dette ser jo meget så flott ut!! Tror jeg ville gått igang med en malingsrunde til, så er det gjort.

Regner med at spot-kassene er ferdig løpe av en dag eller to da

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg holder på å pusse opp gangen vår, med maling av vegger og mekking av nytt tak med spotter i.

Av god erfaring, så anbefaler jeg, som nevnt over, å vente med det siste strøket til du er ferdig med taket ihvertfall.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har egentlig maling nok til begge deler...

Newcomer Schumi sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja dette så meget lekkert ut RuneW!

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker! Vi får nå se når det blir enda mer ferdig hvorvidt det blir ok eller ikke.

---

Jeg er forøvlig litt i "hengemyr-modus" i det jeg ikke får bestemt meg for hvordan jeg skal gjøre med "spot-kassene". Jeg må gruble - og for meg tar dette la-a-ang tid, selv om jeg har to NM i grubling...

Følgende punkter sliter jeg med:

1. Hvor mange cm mellom hver spot?
    2. Hvordan skal overgangen mellom spotkasser og vegg gjøres pent?
    3. Hvordan skal overgangen mellom spot-område og ikke-spot-område gjøres pent?
    4. Detaljer rundt dørene der spotkassen må spetzializeres.

Jeg har ikke tenkt å male meg inn i et hjørne. Derfor må spot-kassene lages på en slik måte at jeg forholdsvis enkelt skal kunne ta ut platene og bytte dem med bassfelle-plater (f.eks. slike fra RealTraps). Dette gjør det hele mer komplisert (hørt den før?), for da må jeg altså segmentere kassene i potensielt-bassfelle-områder og spot-områder.

I utgangspunktet hadde jeg sett for meg 36x48-stag fra vegg til tak med plater mellom. For hvert spot-område hadde jeg tenkt meg dobbelt-stag, slik at jeg kunne ha egnede (gips?) plater der. Noe ale det som er skissert under:

-spotkasser-jpg

Mellom spot-områdene kunne jeg ha hatt avtagbare plater som kunne byttes med bassfelle-plater om ønskelig. Dette kunne f.eks hva vært sponplater kledd med samme stoff som taket.

Men hvordan få dette stilig har jeg ikke mental/estetisk kapasitet til å finne ut av sånn på sparket. Mulig det går an å feste spon-platene med lister som dekker skjøten mellom spot-platene og spon-platene eller noe slikt.

Argh... jeg er tom for ideer akkurat nå gitt. Kanskje jeg skal male et strøk til...

Newcomer Schumi sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Første så slår meg mtp avstanden spottene kan være er at 90 cm er bra, Jeg ville sagt mellom 60-90 cm siden du har dem i kassen rundt rommet.
    De andre punktene har jeg absolutt ingen tips til deg, for det er umulig å toppe dine ider

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Schumi
    Første så slår meg mtp avstanden spottene kan være er at 90 cm er bra, Jeg ville sagt mellom 60-90 cm siden du har dem i kassen rundt rommet.
    Hmm.. kanskje jeg skulle presset inn enda en spot så det blir litt mindre luft? Jeg er veldig åpen for ideer her (også)?

Sitat Opprinnelig postet av Schumi
    De andre punktene har jeg absolutt ingen tips til deg, for det er umulig å toppe dine ider
    Blæh!

:-)

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenk i alle fall på at vanlige spotpærer har en spredningsvinkel på ca 35grader.
    Av den grunn bør man være oppmerksom på "huller" i lysfeltet, om avstanden mellom spotene blir for stor.
    I mitt lille rede bruker jeg 60cm avstand, og får et jevnt og fint lys ut av det.
    Uten at dette skal stå som noen norm. ;-)

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Tenk i alle fall på at vanlige spotpærer har en spredningsvinkel på ca 35grader.
    Av den grunn bør man være oppmerksom på "huller" i lysfeltet, om avstanden mellom spotene blir for stor.
    I mitt lille rede bruker jeg 60cm avstand, og får et jevnt og fint lys ut av det.
    Uten at dette skal stå som noen norm. ;-)
    Jeg skal definitivt lage en tilsvarende skisse for noe som nærmer seg 60cm avstand mellom spot'ene. Takker!

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er du hjemme?
    En liten inspeksjonsrunde?

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paalab
    Er du hjemme?
    En liten inspeksjonsrunde?
    Hehe - ja, nå vet du vel at jeg var hjemme ;-)

Takk for besøket, forresten! Alltid hyggelig med en inspeksjon i ny og ne.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette begynner virkelig å ligne noe altså, kjempe moro at det går i røkk og napp hos deg. Det her blir jo helt knall og det skal ingen ta fra deg, gleder meg til å se final results som vi så fint kaller det.

Keep up the good work Rune, dette blir bare toppers....

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe - ja, nå vet du vel at jeg var hjemme ;-)

Takk for besøket, forresten! Alltid hyggelig med en inspeksjon i ny og ne.
    Det er altid hyggelig å kunne stikke innom og diskutere løsninger i "Live" og betrakte de geniale løsningene som allerede er gjort.
    Fargen ble kjempebra! Rullegardinene var jo helt konge :-D
    Du bør nok vurdere å løsne Webcamen litt så du får et strøk under denne også 8)
    Kommer på å satse på å legge opp en HDMI kabel etter det gamle prinsippet ditt i min tv-stue/kino.
    Skal prøve å tenke litt på spottløsningen din.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Dette begynner virkelig å ligne noe altså, kjempe moro at det går i røkk og napp hos deg. Det her blir jo helt knall og det skal ingen ta fra deg, gleder meg til å se final results som vi så fint kaller det.

Keep up the good work Rune, dette blir bare toppers....
    Ja, rykk og napp er det rette uttrykket ;-)

Tusen takk for moralsk support!

Sitat Opprinnelig postet av paalab
    Det er altid hyggelig å kunne stikke innom og diskutere løsninger i "Live" og betrakte de geniale løsningene som allerede er gjort.
    Fargen ble kjempebra! Rullegardinene var jo helt konge :-D
    Du bør nok vurdere å løsne Webcamen litt så du får et strøk under denne også 8)
    Hehe - mulig jeg løsner CinemaCam'en før neste strøk, slik at vi får litt farge bak den også ja ;-)

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke at det er av så voldsom almen interesse, men en av utfordringene i forbindelse med spot-kasser og ventilasjon er dette:

-vent-jpg

Avsuget fra rommet skjer fra et rør som er tegnet med blått på bildet. Dette skal fordeles (via to lydfeller) til to ventiler (markert med røde ellipser). Utfordringen er å lure det ene røret bak "PJ-alkoven". Jeg vet det finnes firkantede rør og det bør også finnes overganger - men jeg har ikke sett slike noe sted enda...

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Clas Ohlson har firkant-rør og overganger:
    Clas Ohlson Internettbutikk - Alt for en enklere hverdag

Side 269 av 587 FørsteFørste ... 129 139 149 159 169 179 189 199 209 219 229 239 249 259 265 266 267 268 269 270 271 272 273 279 289 299 309 319 329 339 349 359 369 379 389 399 409 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •