RuneW: Byggetråd - Status: Lavfrekvent støy i OpenElec-menyene - Side 265

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  11
Side 265 av 587 FørsteFørste ... 125 135 145 155 165 175 185 195 205 215 225 235 245 255 261 262 263 264 265 266 267 268 269 275 285 295 305 315 325 335 345 355 365 375 385 395 405 ... SisteSiste
Viser resultater 5,281 til 5,300 av 11737
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hva var egentlig årsaken til dette kravet, Rune? Hadde du helt bestemt deg for å bygge baffelvegg med skjult frontrekke?

(litt vanskelig å holde følge med alle avgjørelser som blir gjort. Lettere å se når det blir bygd... hehe )

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av djaan
    Hva var egentlig årsaken til dette kravet, Rune? Hadde du helt bestemt deg for å bygge baffelvegg med skjult frontrekke?

(litt vanskelig å holde følge med alle avgjørelser som blir gjort. Lettere å se når det blir bygd... hehe )
    Jeg er litt usikker på hvilket krav du tenker på?

Senterkanalen ikke se ut som en dass, men det perfekte kjøpet for meg er en brukt frontrekke hvor senteren f.eks har fått en skikkelig ripe som reduserer markedsverdien.

Ingenting er skrevet i stein, men oppsettet jeg har fablet om de siste månedene er vel to kapable stereohøyttalere med en senter i samme serie, skjult bak et lydtransparent lerret.

Håpet er at kun frontene skal stikke seg ut i rommet og at alt av utstyr skal være integrert i lerrets-veggen. Et forhåpentligvis "ryddig look".

Et alternativ er jo å kjøre full frontrekke skjult bak lerretet, men jeg er litt skeptisk til hvordan dette er å lytte til som ren stereo.

Et tredje alternativ er å kjøre en kombi av de to alternativene. "Snille" stereohøyttalere foran til musikk og "slemme" kino-høyttalere bak lerretet. De JBL'ene som Lygren kjører med er jo noe som kunne passe der.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Senterkanalen ikke se ut som en dass, men det perfekte kjøpet for meg er en brukt frontrekke hvor senteren f.eks har fått en skikkelig ripe som reduserer markedsverdien.
    Ahaaaaa.....I see :shock:

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et tredje alternativ er å kjøre en kombi av de to alternativene. "Snille" stereohøyttalere foran til musikk og "slemme" kino-høyttalere bak lerretet. De JBL'ene som Lygren kjører med er jo noe som kunne passe der.
    Siterer meg selv her....

Vet ikke om alternativet over engang er mulig uten en mekanisk høyttaler-switch av irriterende manuell karakter.

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paalab
    Skal se om jeg får tatt bilde av dette. Jeg har 2 typer paneler hjemme den ene typen er veldig slett, og ser litt ut som er malt med veldig fin pensel, og er relativt glatt. Den andre ser ut som om du har dratt over et strøk med "svamprulle" rett før den er tørket. dvs relativt grov struktur og veldig matt.
    Her kommer bilder som illustrerer utsagnene. Begge veggene har fargen "Cafelatte" (selv om bildene kan virke noe ulike)

Her kan du se strukturen på den matte veggen:
    -img_8722-jpg

Den oppfører seg omtrent slik med lys i mot:
    -img_8725-jpg

Her et bilde av den "blanke" panelen:
    -img_8724-jpg

Den oppfører seg omtrent slik med lys i mot:
    -bilde6607_mod-jpg
    Legg merke til at du faktisk kan se speilbilde av hyllen.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, det er jo et tankekors at ikke malere bruker slikt (jeg visste ikke i hvilke grad de brukte det)...

Jeg får vel gjøre det på gamlemåten, eller evt på denne måten:

YouTube - mr bean painting his house
    Likte maskeringen av druene...

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siterer meg selv her....

Vet ikke om alternativet over engang er mulig uten en mekanisk høyttaler-switch av irriterende manuell karakter.
    Hva med å sette opp en "Sone 2" stereoforsterker på frontene som synes?
    Alternativt bruke A/B utgangene på forsterkeren.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her kommer bilder som illustrerer utsagnene. Begge veggene har fargen "Cafelatte" (selv om bildene kan virke noe ulike)
    Hvilken glans snakker vi om da?

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken glans snakker vi om da?
    Ferdigmalte plater, så jeg vet ikke. Vil tippe 07 som jeg brukte på de resterende veggene som ble ganske like, men ikke samme struktur.
    Du kan gjerne kalle det juks, men når prisen lå på 129kr pr plate ferdig malt så skal man ikke klage (normalt 179kr)

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ferdigmalte plater, så jeg vet ikke. Vil tippe 07 som jeg brukte på de resterende veggene som ble ganske like, men ikke samme struktur.
    Du kan gjerne kalle det juks, men når prisen lå på 129kr pr plate ferdig malt så skal man ikke klage (normalt 179kr)
    07 høres lite ut. Jeg vet ikke hva slags MDF-plater du har, men på Huntonit sine ferdigmalte plater ser det i alle ut til at de har brukt glans 20:

"Huntonit MDF ferdigmalte veggplater er malt med en vannbasert akrylmaling, glans ca. 20"

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå var det noe jeg kunne blande meg inn i heldigvis
    Lakksprøyte og malesprøyte er to forskjellige ting. Prøv for all del ikke å benytte en luftdrevet lakksprøyte til maling innendørs. En ting er at du må blande ut malingen MYE, en annen ting er at trykkluften forstøver malingen og lager et sant helv*** å se/puste/jobbe i.

En elektrisk malesprøyte pumper maling, forstøver ikke, og er ikke avhengig av at malingen er tynnere enn vann.
    Ulempen (med de to billigvarianten jeg har prøvd) er at de øser på sinnsykt mye maling på veldig kort tid.
    Jeg malte om en kjøkkeninnredning for noen år siden, og fikk tre erfaringer;
    1. Jeg klarte ikke å løpe fort nok til å få jevn "lakkering"
    2. Jeg brukte ca 400% mer maling enn om jeg hadde benyttet rull eller kost.
    3. Alle kanter var vanskelig å dekke, og når de ble dekket var resultatet sig som jeg brukte lenger tid på å pusse ned igjen, enn tiden det hadde tatt å male hele skiten med kost :evil:

PS! Jeg grunner og maler et soverom om dagen, og drømmer om enklere løsninger selv. Maling er så utrolig kjedelig!

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcad
    Godt. Alltid hyggelig å høre fra deg :-)

En elektrisk malesprøyte pumper maling, forstøver ikke, og er ikke avhengig av at malingen er tynnere enn vann.
    Ulempen (med de to billigvarianten jeg har prøvd) er at de øser på sinnsykt mye maling på veldig kort tid.
    3. Alle kanter var vanskelig å dekke, og når de ble dekket var resultatet sig som jeg brukte lenger tid på å pusse ned igjen, enn tiden det hadde tatt å male hele skiten med kost :evil:

PS! Jeg grunner og maler et soverom om dagen, og drømmer om enklere løsninger selv. Maling er så utrolig kjedelig!
    Hehe - men så vidt jeg skjønner hadde både 1 og 2 løst seg hvis du hadde hatt litt mer løpetrening?

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lakksprøyte og malesprøyte er to forskjellige ting. Prøv for all del ikke å benytte en luftdrevet lakksprøyte til maling innendørs. En ting er at du må blande ut malingen MYE, en annen ting er at trykkluften forstøver malingen og lager et sant helv*** å se/puste/jobbe i.

Vil vel tro at det finnes en mulighet for mengde justering på sprøyta.
    Det er en liten kunst i seg selv å sprøytelakkere/male. Har ikke sprøytet noe maling enda, men har lakkert en del med vanlig bengalakk og Akryllakk.
    Der er jo trikset fler tynne strøk for å unngå sig.
    Man begynner først med alle kanter slik at du får dekket disse. beveger så sprøyten relativt fort fra side til side. Husk å stoppe malingspruten i det du bytter retning. (dvs at den bare spruter mens du har en jevn bevegelse).

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min søsters hus ble malt innvendig med sprøyte. Denne jobben var det et malerfirma som gjorde. De sprøytemalte hele 3 ganger, uten bra resultat.
    Det ble mye klumper med maling noen steder, og for lite maling andre steder.
    Det var også stor forskjell i glans.
    Til slutt ble det malt med rulle, da det sprøyte malte resultatet var utrolig dårlig.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Denonbuster
    Min søsters hus ble malt innvendig med sprøyte. Denne jobben var det et malerfirma som gjorde. De sprøytemalte hele 3 ganger, uten bra resultat.
    Det ble mye klumper med maling noen steder, og for lite maling andre steder.
    Det var også stor forskjell i glans.
    Til slutt ble det malt med rulle, da det sprøyte malte resultatet var utrolig dårlig.
    Ja, hvis et malerfirma med (sannsynligvis) dyrt utstyr ikke klarte å få det bra med sprøyte, ser jeg ingen grunn til at jeg skulle klare det...

Men det er mulig. Men svogeren min klarte det faktisk ganske bra med lånt utstyr. Men det er nok ikke verdt maset for de relativt få kvadratmeterene jeg skal dekke.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, hvis et malerfirma med (sannsynligvis) dyrt utstyr ikke klarte å få det bra med sprøyte, ser jeg ingen grunn til at jeg skulle klare det...

Men det er mulig. Men svogeren min klarte det faktisk ganske bra med lånt utstyr. Men det er nok ikke verdt maset for de relativt få kvadratmeterene jeg skal dekke.
    Med en rulle kan du jo fint få til å lage en struktur som vist på bilde nr 1 i post nr. 5285

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Send en PM til BEF - mener å huske at han er sprøytemann...

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller smiske litt med Søskenbarnet til din W som er maler...

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Send en PM til BEF - mener å huske at han er sprøytemann...
    Han sprøyter lim og ikke maling såvidt jeg har forstått. Uansett er BEF en lur mann å sjekke ting med. Han gjør ikke noe som ikke ser bra ut!

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men det går ganske bra med rulle også altså! Jeg var kanskje mest ute etter å skaffe meg en ny elektrisk dings... ;-)

---

Har forresten grunnet ferdig 99% nå. Kom over gamle synder når jeg skulle grunne i går natt. Det ble tynt med MDF-plater på slutten, så ved (de obligatoriske) feilkappene måtte det skjøtes. Dette oppdaget jeg først når jeg malte. Det var en plateskjøt 10 cm fra gulvet i bakre venstre hjørne. Dette må jo sparkles og grunnes en gang til. I tillegg har vi skruehullene etter feste av MDF-platene i hjørnene. Her har jeg også en jobb å gjøre før endelig maling kan påbegynnes...

Side 265 av 587 FørsteFørste ... 125 135 145 155 165 175 185 195 205 215 225 235 245 255 261 262 263 264 265 266 267 268 269 275 285 295 305 315 325 335 345 355 365 375 385 395 405 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •