RuneW: Byggetråd - Status: Lavfrekvent støy i OpenElec-menyene - Side 264

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  11
Side 264 av 587 FørsteFørste ... 124 134 144 154 164 174 184 194 204 214 224 234 244 254 260 261 262 263 264 265 266 267 268 274 284 294 304 314 324 334 344 354 364 374 384 394 404 ... SisteSiste
Viser resultater 5,261 til 5,280 av 11737
    Newcomer Schumi sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Den lista der fikk meg til å miste motivasjonen, du er MEGET nøyaktig og flink!
    Gleder meg til å se malingen ferdig, kjør på

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv tenkt på å lakke mine stikkontakter, men en ting som gjorde at det stoppet opp var at jordpinnene sitter i dekselet, og dermed må maskeres eller pusses igjen etter lakkering... Uansett pirkete arbeid :-?

Synd at de løse dekslene til Elko i andre finisher er så dyre, men det blir jo likevel en dråpe i havet om man tenker over totalkostnaden på et slikt rom...

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av djaan
    Litt lett puss med mellomfint papir, så en boks med plastprimer, en boks valgfri farge lakk, og en boks med klarlakk fra din nærmeste lakk eller byggforretning burde være oppskriften for fine kontakter.
    Plastprimer var ukjent for meg. Info?

Sitat Opprinnelig postet av Schumi
    Den lista der fikk meg til å miste motivasjonen, du er MEGET nøyaktig og flink!
    Gleder meg til å se malingen ferdig, kjør på
    Vel, den lista der har jeg hatt i hodet (hele døgnet) det siste halve året, så da kan du tenke deg...

Men du trenger vel ikke motivasjon? Du er jo så godt som ferdig!

Newcomer Schumi sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er bare så imponert over din innsats vilje, det er en fryd å se tråden!

Å lakkere stikkene er ikke noe problem, jeg brukte 10 min å maskere jordingen. Men så hadde jeg en smal teip tilgjengelig.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Schumi
    Jeg er bare så imponert over din innsats vilje, det er en fryd å se tråden!
    Jeg kan ikke annet enn å takke og bukke! Det er viktig å gjøre noe helt annet enn å bygge kino noen (få) timer i døgnet. Gjerne totalt meningsløse ting. Som f.eks. å tape fast et "minnepinne-video-kamera" på et fjernstyrt fly og se hvordan det fungerer:

[YOUTUBE]Z8oThq72l6s[/YOUTUBE]
    (evt. YouTube - fly kamera)
    [av en eller annen grunn er videoen blank her på avforum, men regner med det er noe bug]

Vi befinner oss i vakre Glengshølen, 2 minutter med sykkel (og 3 minutter cruisende med en vintage Mercedes med V8 under panseret) fra huset vårt.

80% av familien W i starten av videoen. Jeg har flyskrekk (gjelder heldigvis bare RC fly) og overlater roret til en som nesten vet hva han holder på med.

---

Men nok dilldall. Nå skal jeg ut og male litt igjen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Plastprimer var ukjent for meg. Info?

Jeg har hørt, og selv opplevd at lakken sprekker eller krakkelerer hvis man ikke bruker plastprimer på deler av plast. Husker ikke detaljer, men det sprayboksen het "plast primer-ett eller annet"...eller noe slikt
    Den har også den egenskapen at den sikrer god heft mellom plasten og lakken.

Spray godt på med denne før den vanlige grunningen så sitter lakken lenge.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Blæh...

Er det ikke meningen man skal ha det morsomt en lørdags kveld da?

Det viste seg å være ganske kjedelig å male (som om jeg ikke visste det fra før...). Jeg fikk nå i alle fall grunnet 2 av 4 vegger og malt 1. strøk på topputforingene. Helt på tampen fikk jeg malt det nye nattbordet (som ble lemfeldig snekret sammen i ettermiddag) til husets yngste herskerinne også...

Gadd ikke ta noen bilder. Nye CinemaCam-bildet under isteden:
    -bah-jpg

(fargen på grunningen er i beste fall "lignende" Marrakesh)

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Malingsprøyte bare tull?

Er det bare svada å handle inn en slik?

Det er jo så elendig kjedelig å stå og male og gadgets er alltid morsomt. Men jeg må innrømme at jeg er mer enn litt skeptisk...

Hadde vært interessant å hørt fra malings-guruene som lusker her ;-)

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har da allerede en kompressor - kan du ikke kjøpe en egnet malingssprøyte til den? Jeg er NOOB på malingssprøyte, men kunne godt likt å vite svaret (til fremtidige formål).

Biltema har "proff" lakksprøyte, men er den egnet til vanlig ineriørmaling (f.eks. hvis den blir tynnet litt)?

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ulempen med en lakksprøyte er at du må maskere mye.
    Alt som ikke er maskert vil få "Marrakesh-malestøv" på seg.
    På den annen side har du muligheten til å få en skikkelig matt finish på veggene.
    Ved å la veggene tørke litt, kan du sprøyte på litt maling til (som ikke flyter) dermed vil du få en veldig ru/matt overflate.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Du har da allerede en kompressor - kan du ikke kjøpe en egnet malingssprøyte til den?
    Når jeg tenker etter, så HAR jeg faktisk en sprøyte til kompressoren... Men denne er jo beregnet til typisk billakkering. Vet ikke om disse er noe annerledes enn det Bosch-greiene. Tenker på diverse stillinger av dyse/trykk osv. Håpet kanskje den linkede sprøyten er mer for dummies (meg)...

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paalab
    Ulempen med en lakksprøyte er at du må maskere mye.
    Alt som ikke er maskert vil få "Marrakesh-malestøv" på seg.
    Hvis du ser tilstanden til rommet mitt, så skjønner du at dette er et veldig lite problem ;-)

Sitat Opprinnelig postet av paalab
    På den annen side har du muligheten til å få en skikkelig matt finish på veggene.
    Ved å la veggene tørke litt, kan du sprøyte på litt maling til (som ikke flyter) dermed vil du få en veldig ru/matt overflate.
    Matt er ok, men ru?

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du ser tilstanden til rommet mitt, så skjønner du at dette er et veldig lite problem ;-)

Matt er ok, men ru?
    Litt avhengig av hvor godt malingen flyter om du får spisse eller runde dråper når de tørker.
    Skal se om jeg får tatt bilde av dette. Jeg har 2 typer paneler hjemme den ene typen er veldig slett, og ser litt ut som er malt med veldig fin pensel, og er relativt glatt. Den andre ser ut som om du har dratt over et strøk med "svamprulle" rett før den er tørket. dvs relativt grov struktur og veldig matt.

Newcomer Burley sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg tenker etter, så HAR jeg faktisk en sprøyte til kompressoren... Men denne er jo beregnet til typisk billakkering. Vet ikke om disse er noe annerledes enn det Bosch-greiene. Tenker på diverse stillinger av dyse/trykk osv. Håpet kanskje den linkede sprøyten er mer for dummies (meg)...
    Lakksprøyte fungerer heller dårlig sammen med maling. Malingen blir somregel alt for tykk. Det kan samle seg opp maling ved dyse tuppen som plutselig skyter i vel, dermed får man fine "dråper" på veggen. Snakker nå av erfaring 8) 5 timer med pussing av veggen for å fjerne dråpene igjen :P

Jeg har faktisk prøvd en slik male sprøyte sak som du linker til. Riktignok ikke bosch. Det fungerte overraskende bra, men jeg foretrekker fortsatt rull og kost Føler man har litt bedre kontroll da.... syns nå jeg.....

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det bare svada å handle inn en slik?

Det er jo så elendig kjedelig å stå og male og gadgets er alltid morsomt. Men jeg må innrømme at jeg er mer enn litt skeptisk...

Hadde vært interessant å hørt fra malings-guruene som lusker her ;-)
    Er absolutt ingen malings guru , men har prøvd Europris sine elektriske varianter. Kort fortalt de er IKKE brukbare!

Bosch varianten så bedre ut men lurer litt på om ikke maling har en viskositet som egner seg dårlig for sprøyting. Det er vel en grunn til at malere nesten ikke bruker sprøyter i det hele tatt, så vidt jeg vet (unntaket er låvemaling hvor jeg vet at noen bruker det, men da er det rødt rundt låven i stor omkrets)

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Er absolutt ingen malings guru , men har prøvd Europris sine elektriske varianter. Kort fortalt de er IKKE brukbare!

Bosch varianten så bedre ut men lurer litt på om ikke maling har en viskositet som egner seg dårlig for sprøyting. Det er vel en grunn til at malere nesten ikke bruker sprøyter i det hele tatt, så vidt jeg vet (unntaket er låvemaling hvor jeg vet at noen bruker det, men da er det rødt rundt låven i stor omkrets)
    Nei, det er jo et tankekors at ikke malere bruker slikt (jeg visste ikke i hvilke grad de brukte det)...

Jeg får vel gjøre det på gamlemåten, eller evt på denne måten:

[YOUTUBE]3hNkUyQaXwE[/YOUTUBE]
    YouTube - mr bean painting his house

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Rune

Har fulgt med tråden din med stor interesse en stund nå. Morsomt å se at det begynner å komme maling på veggene. Da får man ihvertfall et inntrykk av hvordan sluttresultatet blir seende ut(bør være en motivasjonsbooster)

AV Utstyr
    - .....
    - Frontrekke må bestemmes og handles
    (her vil jeg ha et par ok utseende fronter og en senter som gjerne kan se ut som en dass, men ha samme lydsignatur. Tips mottas med takk ;-))
    Ramlet over en evt. kandidat til senterhøytaler som oppfyller ett av "kravene" nevnt over.

Om den har noen andre kvaliteter bortsett fra dette vites ikke

-wirelessspeaker-jpg

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rune, årsaken til at Youtube-videoene dine ikke vises er at du bruker hele URLen, du skal kun bruke video-koden inne i Youtube-taggen for at det skal fungere.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av striky
    Rune, årsaken til at Youtube-videoene dine ikke vises er at du bruker hele URLen, du skal kun bruke video-koden inne i Youtube-taggen for at det skal fungere.
    Takk Striky! Dette visste jeg jo (eller rettere sagt: burde ha visst).
    (og takk så meget for u-hjelpen ;-)

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hans L
    Ramlet over en evt. kandidat til senterhøytaler som oppfyller ett av "kravene" nevnt over.

Om den har noen andre kvaliteter bortsett fra dette vites ikke

Side 264 av 587 FørsteFørste ... 124 134 144 154 164 174 184 194 204 214 224 234 244 254 260 261 262 263 264 265 266 267 268 274 284 294 304 314 324 334 344 354 364 374 384 394 404 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •