RuneW: Byggetråd - Status: Lavfrekvent støy i OpenElec-menyene - Side 262

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  11
Side 262 av 587 FørsteFørste ... 122 132 142 152 162 172 182 192 202 212 222 232 242 252 258 259 260 261 262 263 264 265 266 272 282 292 302 312 322 332 342 352 362 372 382 392 402 ... SisteSiste
Viser resultater 5,221 til 5,240 av 11737
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ja her har det skjedd mye siden jeg var inne og kikket. Kikket gjonnnom halve artikkellen bare for å kikke litt. Og der var det poster jeg ikke hadde sett før? Og så mye fuging siden sist da, en skamm at jeg ikke har vært innom. Men jeg må jo bare si en ting Rune .............. det er jo på grensen til galskap. Og det er utrolig gøy å følge med hehe. Bare synd jeg har vært for mye opptat av jobb. Prosjektet ditt ser jo suverent bra ut da.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av toddi
    Ja her har det skjedd mye siden jeg var inne og kikket. Kikket gjonnnom halve artikkellen bare for å kikke litt. Og der var det poster jeg ikke hadde sett før? Og så mye fuging siden sist da, en skamm at jeg ikke har vært innom. Men jeg må jo bare si en ting Rune .............. det er jo på grensen til galskap. Og det er utrolig gøy å følge med hehe. Bare synd jeg har vært for mye opptat av jobb. Prosjektet ditt ser jo suverent bra ut da.

Hehe - ja, her går du fort glipp av en patron eller to med fugemasse hvis du ikke henger med ;-)

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hva blir det neste?

bare videresende en SMS jeg fikk for 3 minutter siden fra FruW:

"Den nye fargen ser lovende ut"

:-D

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    bare videresende en SMS jeg fikk for 3 minutter siden fra FruW:

"Den nye fargen ser lovende ut"

:-D
    :-D Bedre kan det ikke være.
    Ny tittel på byggetråd "RuneW's Kino med litt WAF"

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merker vi nå at terskelen for WAF har sunket etter alle disse årene med forberedelser, dvs at hun akseptere mer nå enn for 2-3 år siden?

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har muligens gått over i apati...

Neida, vi må vel alle jenke oss litt i forhold til hverandre, er det ikke slik (det skal være) da?

Når det er sagt, så er det vel liten tvil om hvem av FruW og meg som må jenke seg mest

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har muligens gått over i apati...

Neida, vi må vel alle jenke oss litt i forhold til hverandre, er det ikke slik (det skal være) da?

Når det er sagt, så er det vel liten tvil om hvem av FruW og meg som må jenke seg mest
    Det er vel ofte slik...
    Stol på Tøffe Tøfflus, snurr film!

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noch ein malingprøve ble gjort i kveld - denne gangen med Marrakesh:
    -img_2987_th-jpg
    Men det spørs om min onde, men geniale plan vil fungere. Jeg hører det for meg: "Jeg synes du sa du skulle prøve noe litt mørkere, jeg?"
    Ja, her er du offer for det med kontrasten, egentlig, for Marrakesh-fargen er egentlig ikke så mørk, og sammenlignet med f.eks. sort eller en svært mørk bruntone (som du har vurdert på frontveggen), så er den ganske lys.

Tok meg friheten til litt virtuell kontrastmaling:

Her ser du hvordan Marrakesh plutselig ser lysere ut igjen.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Ja, her er du offer for det med kontrasten, egentlig, for Marrakesh-fargen er egentlig ikke så mørk, og sammenlignet med f.eks. sort eller en svært mørk bruntone (som du har vurdert på frontveggen), så er den ganske lys.
    Tja, offer og offer, så lenge FruW gikk god for Marrakesh, så er jeg i så fall et lykkelig offer ;-)

men egentlig burde jeg selvsagt ha gjort som du har gjort virtuelt. Begynt med en skikkelig mørk maling (som naturligvis ville ha blitt avvist), for så å ta en men-denne-da? med Merrakesh rett ved siden av.

Men nå ser det ut til at det går greit - helt uten juks!

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trikset på slike ting er å overdrive litt når mann spør første gang.
    Dermed tror motparten (les W) at dere inngår et kompromiss når du gir litt etter.

Eksempel.
    Du skal bygge deg en hytte. Tegn hytta slik du vil ha den, legg til et lite anneks (som du egentlig ikke har tenkt til å bygge).
    Send inn søknad til kommunen Kommunen sier at hytta blir for stor, du foreslår at du kan fjerne annekset. Og byggesaksbehandleren i Kommunen er fornøyd. :twisted:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (Med fare for å havne på motstandar laget(dvs FruW sitt)) so trur eg no det blir bra med den Marrakesh fargen på veggane...(...klikk...øhhhh, kven slukte lyset og forlot meg her åleine???... ....jeg er ensom...)

På sikt so instalerar du vel svarte gardiner på skinner langs veggane som kjem fram frå bak lerretet når "remove before launch" -dekselet blir åpna på fjernkontrollen og rommet går inn i "war-room" modus... 8)

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Finden
    (Med fare for å havne på motstandar laget(dvs FruW sitt)) so trur eg no det blir bra med den Marrakesh fargen på veggane...(...klikk...øhhhh, kven slukte lyset og forlot meg her åleine???... ....jeg er ensom...)
    Motstanderlaget? Nei, nei, FruW og undertegnede er endelig på samme lag (når det gjelder farge på veggene)!

Sitat Opprinnelig postet av Finden
    På sikt so instalerar du vel svarte gardiner på skinner langs veggane som kjem fram frå bak lerretet når "remove before launch" -dekselet blir åpna på fjernkontrollen og rommet går inn i "war-room" modus... 8)
    Hehehe ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehehe ;-)[/QUOTE]

I stedet for blendegardiner i vinduene, skulle du integrert "blendevegger" på rull i taket langs alle veggene....i svart moltion. hehe....8)

Da kunne FruW fått "alt" som hun ville til kjellerstue, men når du setter i gang, blir det batcave :P

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når du og kona er enige, så er det jo bra.

Ellers så kan jeg jo si at min tommelfingerregel har vært at alt i rommet skal være mørkere enn lerretet.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av djaan
    I stedet for blendegardiner i vinduene, skulle du integrert "blendevegger" på rull i taket langs alle veggene....i svart moltion. hehe....8)

Da kunne FruW fått "alt" som hun ville til kjellerstue, men når du setter i gang, blir det batcave :P
    Det ville ha vært løgn å si at jeg aldri har vært innom tanken på å lure inn mørke "gardiner" integrert i spot boksene som dette:

-boks-jpg

Når som vi har blitt (mer eller mindre) enige om en såpass mørk farge som Marrakesh, blir ikke slike artige påfunn som over like "tvingende nødvendige" lenger.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Motstanderlaget? Nei, nei, FruW og undertegnede er endelig på samme lag (når det gjelder farge på veggene)!
    Hjelp lite om dykk spillar på samme laget om ho alltid taklar deg når du har fått tak ballen!!!

Har ikkje heilt fått med meg korleis inner måla av rommet har endra seg etter ditt passelig tjukke lag med gips+++ har blitt påført veggane og taket

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den batteridrevne makita stikksagen du mangler i settet ditt ble nettopp lovprist av TV2 Hjelper Deg`s kjendis-snekker.

(sånn i tilfelle du har problemer med å få regningene til å strekke til) 8)

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Den batteridrevne makita stikksagen du mangler i settet ditt ble nettopp lovprist av TV2 Hjelper Deg`s kjendis-snekker.

(sånn i tilfelle du har problemer med å få regningene til å strekke til) 8)
    Se der du! Jeg mangler den fortsatt i samlingen og fikk ikke noe mindre lyst på den nå! Takk for tips!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rune: Kjøpte ikke du en sånn multitool sag ting for en tid tilbake?

Tror du brukte den til å lage utsparinger i stenderene i forbindelse med mørkleggingsgardinene eller noe rundt vinduene......

Hva slags merke og pris var det på den?

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av djaan
    Rune: Kjøpte ikke du en sånn multitool sag ting for en tid tilbake?

Tror du brukte den til å lage utsparinger i stenderene i forbindelse med mørkleggingsgardinene eller noe rundt vinduene......

Hva slags merke og pris var det på den?
    Det er sikkert Fein-saga du tenker på:

Jeg kjøpte den på Coop Obs! for et par tusen. Husker ikke akkurat hvor mye, men husker utmerket godt at den var på tilbud, 400,- billigere, bare noen dager etter at jeg kjøpte den... :?

Den har imidlertid vært verdt hver eneste krone. Som alle andre med en Fein-sag sier: Jeg fatter ikke hvordan jeg klarte meg uten!

PS! Bildet er bare nesten tilsvarende settet mitt. Det virker som det er utallige varianter ute og går og det er ikke alltid lett å sammenligne priser.

PPS! Fein-verktøyet egner seg IKKE til å dele kokosnøtter med. Jeg prøvde med dette medfølgende bladet (til 399,-):

Bladet gikk i dass og kokosnøtten forble uåpnet ;-)

Side 262 av 587 FørsteFørste ... 122 132 142 152 162 172 182 192 202 212 222 232 242 252 258 259 260 261 262 263 264 265 266 272 282 292 302 312 322 332 342 352 362 372 382 392 402 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •