RuneW: Byggetråd - Status: Lavfrekvent støy i OpenElec-menyene - Side 260

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  11
Side 260 av 587 FørsteFørste ... 120 130 140 150 160 170 180 190 200 210 220 230 240 250 256 257 258 259 260 261 262 263 264 270 280 290 300 310 320 330 340 350 360 370 380 390 400 ... SisteSiste
Viser resultater 5,181 til 5,200 av 11737
    Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Denonbuster
    Lurer også på dette med de platene dine. Noen grunn at de er valgt, og ikke vanlig gips?
    Hvilke plater? MDF-panelet på veggene?

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av djaan
    Men Rune: Jeg har akkurat fått malt et lag med grunning i gangen vår (nei jeg skal ikke ha hjemmekino i gangen).
    Duverden som det motiverer å få litt farge på veggene!! Ett eller annet som forteller meg at man begynner å nærme seg et "ferdig" resultat.
    Jepp! Det er en god følelse, selv om jeg ikke helt klarer å lure meg selv til å tro at jeg snart er ferdig ;-)

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MDF på veggene ja.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MDF på veggene ja.
    Valget av MDF var ingen audiovisuell bevisst handling. Jeg kjøpte en haug med SmartPanel på et "sjokk-tilbud" på Smart Club (en historie i seg selv, som jeg sikkert har skrevet om før i denne tråden...) for 4 år siden.

Når det er sagt, synes jeg dette er en helt grei løsning. Som sagt - det verste jeg vet er å sparkle og pusse... ;-)

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det lønner seg å blande samme fargekode i grunningen også.
    Lurt å integrere de små i jobbingen en gang i blant (når man skal støvsuge gipsstøv mm) pass bare på at bitsene ikke ligger på gulvet, for da forsvinner de i samme slengen. Dvs alt som lar seg støvsuge blir borte.. :neutral:

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paalab
    Lurt å integrere de små i jobbingen en gang i blant (når man skal støvsuge gipsstøv mm) pass bare på at bitsene ikke ligger på gulvet, for da forsvinner de i samme slengen. Dvs alt som lar seg støvsuge blir borte.. :neutral:
    Det er jo på en måte fair - det samme skjer med deres småleker når jeg støvsuger i stua...

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Valget av MDF var ingen audiovisuell bevisst handling. Jeg kjøpte en haug med SmartPanel på et "sjokk-tilbud" på Smart Club (en historie i seg selv, som jeg sikkert har skrevet om før i denne tråden...) for 4 år siden.

Når det er sagt, synes jeg dette er en helt grei løsning. Som sagt - det verste jeg vet er å sparkle og pusse... ;-)
    Så vidt jeg har skjønt er det vel rikelig med gipslag bak MDF-panelene også, eller?

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det gips bak MDF platene ???

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Så vidt jeg har skjønt er det vel rikelig med gipslag bak MDF-panelene også, eller?
    Skulle mene det... Denonbuster, det er altså ikke MDF istedenfor gips, men i tillegg (til 2 lag gips), bare så det er klinkende klart.

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes vel ikke ett rom i dette landet som er bedre gipset enn Rune stt tror jeg, det eneste som mangler er horisontale stivere i reisverket ops:

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Loffen68
    Det finnes vel ikke ett rom i dette landet som er bedre gipset enn Rune stt tror jeg, det eneste som mangler er horisontale stivere i reisverket ops:
    Du og de horisontale stiverene dine ;-)

Det er forresten mange rom med flere lag gisp enn mitt. Det er et i distriktet her med planlagte 4 lag på utvalgte veggflater så vidt jeg har latt meg fortelle... Svigerfar til en kollega jobber som snekker og skulle bygge kinoen. Det hører med til historien at eieren flyttet før kinoen ble helt ferdig.

Men at det finnes langt galere mennesker enn meg er det liten tvil om - om enn ikke så mange...

Newcomer flisa sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg har syndet litt her... Fant ikke noe grunning i farten

Taket: Taket skal jeg ikke male, men kle "stoff-rammer" m/molton. Grunnen til at jeg gjør dette er tredelt:

1. For å kunne kontrollere akustikken i rommet (legge akustikkplater inne i rammene etter behov)

2. Stoff er det ultimate innen matthet -> Null reflekser fra lerretet

3. Og dette er det suverent viktigste punktet. Jeg slipper å sparkle/pusse det &/%(%)( gipstaket!!!
    ja det er fort gjort og synde litt. :-)

1. ja det er viktig del og få kontroll på akustikken i rommet.det skal jo bli et rom der du/dere kan sitte og høre på musikk og se film :-)

2. ja helt klart at det er det ultimale.

3.he he ja det er også en god grunn. pusse er er ikke noe gøy .
    jeg har jobbet som maler i 20 år så forstår deg godt.

4.er planen din og lage en samme løsning som hrro her på forumet. bare med en 90 grades kasse langs lang veggene.

5. disse lyd glassene du har bestilt hvor tykke er de. ? va var prisen på disse?.

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er forresten mange rom med flere lag gisp enn mitt. Det er et i distriktet her med planlagte 4 lag på utvalgte veggflater så vidt jeg har latt meg fortelle... Svigerfar til en kollega jobber som snekker og skulle bygge kinoen. Det hører med til historien at eieren flyttet før kinoen ble helt ferdig.

Men at det finnes langt galere mennesker enn meg er det liten tvil om - om enn ikke så mange...
    Du er muligens mindre gal, men tydeligvis mer standhaftig!

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle mene det... Denonbuster, det er altså ikke MDF istedenfor gips, men i tillegg (til 2 lag gips), bare så det er klinkende klart.
    Det har jeg fått med meg, lurte bare på om MDF platene dine var spesielt gunstige, sett med AVHengige øyne.....

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av flisa
    ja det er fort gjort og synde litt. :-)
    Say no more... ;-)

3.he he ja det er også en god grunn. pusse er er ikke noe gøy .
    jeg har jobbet som maler i 20 år så forstår deg godt.
    Og du gjør det på en tiendel av tiden (sannsynligvis enda raskere) jeg ville ha brukt, så kan du tenkte det hvor fristende det er for meg...

Jeg har sparklet to tak og begge på små bad med EN gipsskjøt. Det holdt for meg...

4.er planen din og lage en samme løsning som hrro her på forumet. bare med en 90 grades kasse langs lang veggene.
    Blir nok ikke så ulikt siden vi bruker samme konsulent ;-)

Det blir forresten mest sannsynlig skråkasser langs vegg/tak på sidene og firkantkasser foran og bak. Og ingen kasser på tvers over rommet.

5. disse lyd glassene du har bestilt hvor tykke er de. ? va var prisen på disse?
    Det er 13 mm laminert glass (8+1+4 ?) og de blir bestilt gjennom mitt nettverk av tvilsomme leverandører til under disken pris. Kommer på et sted mellom 2500 og 3000 for begge glassene.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har jeg fått med meg, lurte bare på om MDF platene dine var spesielt gunstige, sett med AVHengige øyne.....
    Jeg er helt sikker på at RuneW vil foreta målinger etterhvert når rommet begynner å bli utstyrt med lydgivende utstyr. Om det trengs noen akustikktilpasninger da, så kommer nok det også. Ser for meg motoriserte, heldekkende dempevegger som kommer på plass utenpå de andre veggene ved et tastetrykk, skjult for W i det daglige bak lerretsveggen.

8) ;-)

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, det tror jeg ikke. Noen sier de er "harde" (men om dette er synsing eller ikke vet jeg ikke), men jeg har uansett tenkt å ta førsterefleksjonene, så det bekymrer meg overhodet ikke.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Du er muligens mindre gal, men tydeligvis mer standhaftig!
    Det gjenstår jo å se. RuneW er jo heller ikke ferdig ennå... (Beklager ondskapen som ligger i å minne om det...)

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er helt sikker på at RuneW vil foreta målinger etterhvert når rommet begynner å bli utstyrt med lydgivende utstyr. Om det trengs noen akustikktilpasninger da, så kommer nok det også. Ser for meg motoriserte, heldekkende dempevegger som kommer på plass utenpå de andre veggene ved et tastetrykk, skjult for W i det daglige bak lerretsveggen.

8) ;-)
    Hehe - i så fall tror jeg det begynner å bli på tide å planlegge dette litt brennende kvikt ;-)

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det gjenstår jo å se. RuneW er jo heller ikke ferdig ennå... (Beklager ondskapen som ligger i å minne om det...)
    Jeg kom i alle fall lenger!

Side 260 av 587 FørsteFørste ... 120 130 140 150 160 170 180 190 200 210 220 230 240 250 256 257 258 259 260 261 262 263 264 270 280 290 300 310 320 330 340 350 360 370 380 390 400 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •