RuneW: Byggetråd - Status: Lavfrekvent støy i OpenElec-menyene - Side 255

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  11
Side 255 av 587 FørsteFørste ... 115 125 135 145 155 165 175 185 195 205 215 225 235 245 251 252 253 254 255 256 257 258 259 265 275 285 295 305 315 325 335 345 355 365 375 385 395 ... SisteSiste
Viser resultater 5,081 til 5,100 av 11737
    Newcomer Burley sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Hmmm.... ser ut til at jeg må være et firma for å handle her... Får vel starte et da :-)
    De selger jo PRITT produkter på de fleste "bokforhandlere" Veit at kjeden Notabene eller hva den heter har det. Kjøpte det der til et skoleprosjekt jeg hadde for noen år siden......

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alternativt kan du jo bruke denne på den turkise.

En penn som kan brukes på misfargede fuger eller turkis Tac-It

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Burley
    De selger jo PRITT produkter på de fleste "bokforhandlere" Veit at kjeden Notabene eller hva den heter har det. Kjøpte det der til et skoleprosjekt jeg hadde for noen år siden......

Hehe - ja, sløvt av meg... De har den jo bla på Binders:

Sitat Opprinnelig postet av paalab
    Alternativt kan du jo bruke denne på den turkise.
    Fake fugegrå på turkis tack-it... Tror jeg må sove på den ;-)

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Her går det unna...

En liten oppsummering av de siste dagers forsøk på fremgang:

For å få DIY lydvinduet til å fungere det være tett. Tett mot utforingslistene. Men det hjelper jo ikke hvis ikke utforingslistene er tette mot sitt underlag og det er denne biten jeg krangler med nå for tiden.

Side-utforingene skal tette mot listen (som jeg satte på for noe som virker som 100 år siden) merket med rødt:
    -img_2937-edit_th-jpg

Den var selvsagt ikke i lodd (dvs. stenderen den var skrudd fast i var ikke i lodd). Derfor måtte jeg på 3 av fire slike lister til og justere... Siden utforingen skal ligge og tette mot listene hele veien, nytter det ikke med 3-4 klosser for å rette. Her måtte jeg til med sirkelsaga og lage ultrafine kiler med 1 m lengde og 0-3 mm tykkelse (worst case)... Av bitter erfaring vet jeg at den eneste måten å få til en slik kile på, er å lage 300 stk og ta den som blir mest vellykket (minst mislykket).

Under har jeg limt fast en slik rette-kile og brukt 4 av de 299 for å presse inn emnet:
    -img_2938_th-jpg
    (hvis noen lurer: den blå tapen er for ikke å lime fast vateret...)

Når så disse listene var godkjent av den lokale flisespikkeren, var turen kommet til de innerste festene til utforingslistene. Tilpassing ble gjort med dette merkelige instrumentet:
    -img_2941_th-jpg

Og dette ble til slutt samlingen av avstands-klosser:
    -img_2939_th-jpg

Her en typisk side, klar til å få påskrudd en utforingslist:
    -img_2943_th-jpg

---

Vet ikke om noen hang med når jeg forklarte tegningen under?

Greia er i alle fall den at topp-utforingen også trenger feste i bakk-kant (inn mot gardinen). Disse festene (en i hver ende) må jeg, som jeg har forsøkt å illustrere på skissen over, lage på side-utforingene. En tapp på toppen og en kloss limt fast på denne.

Nå er det jo engang slik at det alltid er noe. Og denne gangen var det stopp-punkt-innstillingen på gardinen. Jeg er ikke 100% sikker på at jeg er i mål når det gjelder stopp-punktene. Derfor vil jeg gjerne at jeg skal ha aksess til knappene for innstilling av disse. Ideelt sett så kunne jeg tenkt meg å fuge "fast" side-utforingene, mens topp-utforingen skal tettes med et dobbelt sett med tette-lister og dermed være mulig å skru ned uten å rive huset. Derfor vil jeg prøve å få tilgang til disse &%(&%) knappene med topp-utforingen fjernet.

Men som vi ser - dette kan bli en utfor(dr)ing (haha - den var jeg fornøyd med!):
    -img_2945-edit_th-jpg

Jeg skal prøve å lage et hakk på hver side av denne tappen (og tilsvarende på den pålimte klossen) slik at jeg akkurat får en finger eller et annet instrument bort på knappene.

Her er 4 ferdige kappede, tappede og klosspålimte utforinger:
    -img_2948_th-jpg

Nå skal de få et par strøk maling. Så kommer fuging, skruing. Så begynner disse vinduene å ligne noe etterhvert...

Newcomer Schumi sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha du er pinade ikje sanne :lol:

Men du slutter aldri å imponere!

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Galskap

Pakke på pulten i dag:

-dsc00606-jpg

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Schumi
    Haha du er pinade ikje sanne :lol:

Men du slutter aldri å imponere!
    +1

Jeg vil tippe at beslutningsprosessen til "den lokale flisespikkeren" er relativt kort.

For øvrig tror jeg det kan bli riktig flott med kakao-farget molton til Cafe-Latte-veggene til mor. Men hvis hun er veldig stilsikker og opptatt av å være "moderne", kan du jo nevne at en interiørarkitekt som deltok i et radioprogram for en tid tilbake, sa at Cafe-Latte var heeelt ut, det er gråtoner som gjelder nå, Valmue, Sort Pepper etc.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    For øvrig tror jeg det kan bli riktig flott med kakao-farget molton til Cafe-Latte-veggene til mor. Men hvis hun er veldig stilsikker og opptatt av å være "moderne", kan du jo nevne at en interiørarkitekt som deltok i et radioprogram for en tid tilbake, sa at Cafe-Latte var heeelt ut, det er gråtoner som gjelder nå, Valmue, Sort Pepper etc.
    Hehe - må innrømme at familien W er relativt lite på hugget når det gjelder moter - heldigvis!

Men rent bortsett fra det: Gråtoner er jo egentlig fornuftig med tanke på fargenøytralitet etc. kan jo nevne dette med siste mote for FruW, men tror nok at Cafe-Latte + Kakao vil seire ;-)

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe - må innrømme at familien W er relativt lite på hugget når det gjelder moter - heldigvis!

Men rent bortsett fra det: Gråtoner er jo egentlig fornuftig med tanke på fargenøytralitet etc. kan jo nevne dette med siste mote for FruW, men tror nok at Cafe-Latte + Kakao vil seire ;-)
    Her er jo beviset på at Caffe-latte + kakao er ut, og diverse grå farger er inn

Schumi sin tråd.....

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cafe-Latte ++ blir kanskje lunere og kocsjhligere, meg synes hvertfall at rommet til Schumi ble lekkert, der er det gråtoner som gjelder.

Edit: For treg igjen, Denonbuster var før meg...

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Denonbuster
    Her er jo beviset på at Caffe-latte + kakao er ut, og diverse grå farger er inn

Schumi sin tråd.....
    Ja, jøss, du trenger ikke overbevise meg om at Schumi sitt rom er grise-lekkert!

Har printet ut en side av Schumi-rommet til ho mor så får vi se om hun er like lett å overbevise...

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anbefaler deg(les: sjefen) å sjekke ut Lady 1623 Marrakesh. Tror jeg brukte glans 10 hos meg. Fungerer yppelig i kinoen da den virker lys når det er lyst, og omvendt. Er en grå-farget variant.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gonigogo
    Anbefaler deg(les: sjefen) å sjekke ut Lady 1623 Marrakesh. Tror jeg brukte glans 10 hos meg. Fungerer yppelig i kinoen da den virker lys når det er lyst, og omvendt. Er en grå-farget variant.
    Det skal jeg skrive bak øret. Vi var jo i Marrakesh på bryllupsreisen vår, så kanskje det er mulig å bruke det som argument...

Hvorfor ikke mindre glans enn 10, foresten?

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv Marrakesh i Lady 10 på et kombinert tv-stue/gjesterom, og det er en grei og behagelig farge det.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor ikke mindre glans enn 10, foresten?
    Jeg måtte faktisk ned i boden å sjekke glansen(egentlig en merkelig setning !) på en rest jeg hadde. Den hadde glans 15. Uansett, grunnen for å ikke gjøre det enda mattere var at jeg syns det kanskje kunne bli litt for dødt. Regner med det er refleksjoner du også er redd for, og det merkes overhodet ikke hos meg iallefall.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gonigogo
    Jeg måtte faktisk ned i boden å sjekke glansen(egentlig en merkelig setning !) på en rest jeg hadde. Den hadde glans 15. Uansett, grunnen for å ikke gjøre det enda mattere var at jeg syns det kanskje kunne bli litt for dødt. Regner med det er refleksjoner du også er redd for, og det merkes overhodet ikke hos meg iallefall.
    Ja, refleksjoner fra lerretet ja. Leser mye rundt omkring og det er ikke måte på hvor matt det skal være - og det virker jo også logisk?

Kan det bli for matt?

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det virker selvsagt logisk ja! Selv malte jeg hele lerretsveggen helt matt sort, og når jeg snurrer film så har jeg det helt mørkt i rommet... men noen refleksjoner fra veggene har jeg ikke merket meg i det hele tatt.
    Dette rommet skal vel også være et slagt oppholdsrom, så feks glans 10 tror jeg ikke blir noe problem. Litt glans på veggene gir jo rommet litt mere liv når det er lyst i rommet.

Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ihvertfall opplevd at ned mot 03 på veggen er litt krise mht til hvor lett det blir merker ved berøring. Blandet opp til ca. 07 og det ble mye mer robust. Sort 02 i taket med lav høyde blir det merker i bare man ser på det...

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt poeng med berøring ja, glemte det i farta. Små søte fingermerker er ikke fullt så søte når det er en million av de

Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...og når man forsøker å vaske eller pusse vekk en flekk og ender med et stort tydelig sveipmerke på veggen. Beware!

Side 255 av 587 FørsteFørste ... 115 125 135 145 155 165 175 185 195 205 215 225 235 245 251 252 253 254 255 256 257 258 259 265 275 285 295 305 315 325 335 345 355 365 375 385 395 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •