RuneW: Byggetråd - Status: Lavfrekvent støy i OpenElec-menyene - Side 247

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  11
Side 247 av 587 FørsteFørste ... 107 117 127 137 147 157 167 177 187 197 207 217 227 237 243 244 245 246 247 248 249 250 251 257 267 277 287 297 307 317 327 337 347 357 367 377 387 ... SisteSiste
Viser resultater 4,921 til 4,940 av 11737
    Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Når du kjører ned gardina må jo spot'ene slukke automagisk! Det må jo være det minste å kunne forlange...

Hva? Har du solgt SLR'en... sånt gjør man da ikke...?

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å se at det er litt framdrift igjen!
    Jeg for min del har brukt tiden på barn med omgangssyke og bursdagsfeiring så min tid i TV-stuen har blitt liten de siste dagene.
    En liten video snutt på veien:
    YouTube - Top 10 Home Theater Mistakes www.thehometheaterinsider.com
    Legg spesielt merke til punkt nr 1. :-D

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    Når du kjører ned gardina må jo spot'ene slukke automagisk! Det må jo være det minste å kunne forlange...
    Det er klinkende klart! Både spot'er og gardiner skal kjøres vi noe X-comfort-lignende system. Dermen kan de programmeres til diverse "scenarioer" ala skru ned spotene til 10% når gardinene senkes osv.

Spot'ene i vinduene har flere funksjoner, men en av dem er faktisk å ha litt lys i vinduene slik at det ikke ser helt "usosialt" ut når jeg har senket gardinene (selv om det selvsagt er akkurat det det er...).

Joda, hvis man har planer om å kjøpe et annet så :-)

Jeg solgte et Olympus E-510 som jeg aldri ble fortrolig med. Det frontfokuserte for meg til stadighet og jeg ble helt gal av det. Her om dagen tok jeg det med til en forhandler for å vise ham hva som er problemet og få ham til å snakke med Olympus. Det endte selvsagt med at vi prøvde å framprovosere feilen i 20 minutter uten å lykkes. Det var dråpen. Så la jeg ut hele stasen på finn.no 1 time etterpå...

Nå vurderer jeg et brukt 450D.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Det er klinkende klart! Både spot'er og gardiner skal kjøres vi noe X-comfort-lignende system. Dermen kan de programmeres til diverse "scenarioer" ala skru ned spotene til 10% når gardinene senkes osv.

Spot'ene i vinduene har flere funksjoner, men en av dem er faktisk å ha litt lys i vinduene slik at det ikke ser helt "usosialt" ut når jeg har senket gardinene (selv om det selvsagt er akkurat det det er...).

Joda, hvis man har planer om å kjøpe et annet så :-)

Jeg solgte et Olympus E-510 som jeg aldri ble fortrolig med. Det frontfokuserte for meg til stadighet og jeg ble helt gal av det. Her om dagen tok jeg det med til en forhandler for å vise ham hva som er problemet og få ham til å snakke med Olympus. Det endte selvsagt med at vi prøvde å framprovosere feilen i 20 minutter uten å lykkes. Det var dråpen. Så la jeg ut hele stasen på finn.no 1 time etterpå...

Nå vurderer jeg et brukt 450D.
    Har et 400D (Canon) og er kjempefornøyd med det!
    450 er arvtageren og burde være minst like bra.

Intermediate TheNatural sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir stilig med vindusspottene og blendingsgardinene, utrolig hva du får til Rune.

Du snakket litt tidligere om eventuelt kjøp av akustikktiltak fra utlandet (USA?), har du sjekket frakt? Jeg regner med at du kan dra til Gardermoen for å hente?

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TheNatural
    Du snakket litt tidligere om eventuelt kjøp av akustikktiltak fra utlandet (USA?), har du sjekket frakt? Jeg regner med at du kan dra til Gardermoen for å hente?
    Jeg bor jo 30 minutter fra Tistedalen (dvs. Halden), så for meg er det gunstig å bruke JetCarriers båtfrakt og hente pakkene selv hos dem.

Men frakten ble likevel ganske avskrekkende (ca 2500,-) for de platene det var snakk om. Pga dette og ugunstig dollarkurs, har jeg bestemt meg for å se det an litt og heler gjøre klart for innfelling av bassfelle-plater senere.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har bestilt 450D på Elkjøp :-)

Har bestilt 450D på Elkjøp, så nå er jeg vel tilgitt? Har nøyd meg med kit-objektivet enn så lenge, så får vi se om jeg finner noe brukt som er bedre etterhvert.

Det vil vel uansett bli hakket bedre enn de /(&%%€/€/€#/ mobil-bildene som har florert i det siste...

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bestilt 450D på Elkjøp, så nå er jeg vel tilgitt? Har nøyd meg med kit-objektivet enn så lenge, så får vi se om jeg finner noe brukt som er bedre etterhvert.

Det vil vel uansett bli hakket bedre enn de /(&%%€/€/€#/ mobil-bildene som har florert i det siste...
    Bildene blir garantert bedre! Objektivet som følger med er egentlig ganske bra, men et fast objektiv (f.eks. 50mm) ville jo vært de beste.
    På min ønskeliste står det kamerastativ.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paalab
    Bildene blir garantert bedre!
    Hehe - det var en spøk da ;-)

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Now we're talking! :-D Gleden ved å ta bilder er bare så MYE større når man kan eksperimentere med et SLR enn et "usselt" kompaktkamera.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer (Har 350D selv og er fornøyd med det, kunne bare ønsket meg den flotte skjermen som er på 450D 8) )

Bildene blir garantert bedre! Objektivet som følger med er egentlig ganske bra, men et fast objektiv (f.eks. 50mm) ville jo vært de beste.
    På min ønskeliste står det kamerastativ.
    50mm 1,8 er ikke mulig å oppdrive brukt og er vistnok det beste kjøpet blandt Cannon linsene. Men det koster jo under 1K nytt så det er jo mulig å koste på seg. :-D

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Gratulerer (Har 350D selv og er fornøyd med det, kunne bare ønsket meg den flotte skjermen som er på 450D 8) )

50mm 1,8 er ikke mulig å oppdrive brukt og er vistnok det beste kjøpet blandt Cannon linsene. Men det koster jo under 1K nytt så det er jo mulig å koste på seg. :-D
    Det ligger på 1195 hos komplett.no Komplett.no - Canon EF 50mm f/1.8 II
    Men et er jo et slik objektiv man bør ha :Komplett.no - Canon EF 50mm f/1.4 USM
    1.4 er helt konge når det gjelder å ta bilder uten blitz.
    Har et Minolta kamera fra før (analogt) med 50/1.7 objektiv. Tar dritbra bilder i mørket/ innendørs uten blitz

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Som en trøst til deg så er visstnok ikke oppløsningen noe særlig bedre, så da er det jo ikke så stort med stor skjerm likevel...

Har et Minolta kamera fra før (analogt) med 50/1.7 objektiv. Tar dritbra bilder i mørket/ innendørs uten blitz
    Ja, 50mm til generell innendørsfotografering går vel til nød på analoge kameraer, men for (ikke fullformat) digitale kameraer, blir det jo i praksis 80mm og da er det ikke mye man får med seg innendørs...

Men kanskje denne...:
    Akam.no - Prisguide - Sigma 30mm F1.4 EX DC HSM for Canon

Newcomer Schumi sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gralla med nytt kamera

Har også slr, ett 350 som brukes til bygge kamera eller andre ting jeg er redd 40D skal bli ødelagt på. Og har denne 50mm 1.4 linsen, den er veldig bra til innendørs hvis man skal ta bilder av ting eller mennesker litt close up. Men for oversikts bilder er den for tele. Som du sier den er jo i praksis 80mm.

Vet ikke så mye om sigmaen du linket til, men vet at 10-20 som jeg tar de fleste bildene med er kanon bra til prisen. Den er 3.5 ved 10, men noe større blender ved 20mm.

Hvis jeg skulle valgt en combo på 3 linser ville jeg valgt sigma sin 10-20mm, 50 1.4 for portrett og produkter el. lign, og canon sin 24-105 F4. Da mangler du jo ett spekter på 4mm, men betyr ikke all verden.

Hvis du får dilla på SLR så vil du nok fort oppgradere til fullformat kamera, og da er 24-105 genial, og det er en L-linse.

Jeg ville også hatt en blitz på hånd, det er faktisk nødvendig i noen situasjoner uten at bildene blir dårligere av den grunn.

Ser jeg skriver linse her, men det skal jo hete objektiv.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for råd! Jeg får passe meg så jeg ikke blir bitt av basillen da ;-) Blir fort dyrt...

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Følg linkene under "Canon Lens Recommendations" midt på siden, så finner du mye interessant stoff, både hvilke linser/objektiver som vurderes som best, HVORFOR de er best og hvilke alternativer som finnes i markedet:

Canon Lenses - Canon EF Camera Lens Information

Her er tester av mange (alle?) Canon-linser og andre som passer på Canon-SLRs:

Canon Digital SLR Camera & Lens Reviews

Newcomer Schumi sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er også en genial side for alt man lurer på innen Canon SLR

Canon Digital Photography Forums - Powered by vBulletin

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ligger på 1195 hos komplett.no Komplett.no - Canon EF 50mm f/1.8 II
    Eller til 938,- link 8)

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Test: Lyd gjennom k-rør?

Tid for nok en sprø test - denne gangen i hvilken grad lyd transporteres gjennom k-rør. Jeg husker at det var litt uenighet rundt dette i forbindelse med min lette maniske tetting av bokser og bekymring rundt rørene.

Holder på med å spille in/varme opp et par Klipsch RS-52 og i den forbindelse går det an å gjøre litt tester rundt dette med lydvandring. Det første jeg la merke til var at Klipschene låter som kattepiss. Om dette kommer av en lett stresset billigforsterker og langt kabelstrekk, eller uinnspilthet vet jeg ikke, men det låter i alle fall ubeskrivelig elendig. Jeg orker ikke tenke mer på akkurat det og vil heller vise en video jeg tok som tar oss med fra rommet med skingrende (nei, nå skrev jeg mer likevel...) ulyd via dørslusene og inn i naborommet hvor det går et sett med k-rør fra bakpanel-boksen min:

[YOUTUBE]zcemBGOZPbg[/YOUTUBE]

---

Ja og så har jeg fått montert gardin, sluser, akustikkplater, toppforing og spot'er i vindu #2, men jeg orker ikke å bildedokumentere med det kameramaterialet jeg rår over på det nåværende tidspunkt... ;-)

Ha en lykkelig natt!

Active ktm525 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ting jeg vil annbefale deg er å bruke kameraet dit med kit linsen og se hvilke brennvidder du bruker mest og eventuelt hvilke du savner. Jeg har ett nikon d300 og jeg kjøpte meg telelinse til 5000.- som jeg tenkte var genialt å ha/bruke. Blir nesten aldri brukt, men har fått helt dilla på lave brennvidder. Husk også ett godt stativ vil gi deg mye glede av det objektivet du har siden lukkertida kan økes iforhold til håndholdt.
    husk også at f1.4 vil gi mye lys men vil gi meget lite dybdeskarphet noe som ikke alltid er like gunstig. Veien til fotolykke er ikke alltid masse utstyr, bruk bena (beste zoomen du kan få) og stativ vil hjelpe til med å samle nok lys for å oppnå det du ønsker. Lykke til med ditt nye kamera

Side 247 av 587 FørsteFørste ... 107 117 127 137 147 157 167 177 187 197 207 217 227 237 243 244 245 246 247 248 249 250 251 257 267 277 287 297 307 317 327 337 347 357 367 377 387 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •