RuneW: Byggetråd - Status: Lavfrekvent støy i OpenElec-menyene - Side 233

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  11
Side 233 av 587 FørsteFørste ... 93 103 113 123 133 143 153 163 173 183 193 203 213 223 229 230 231 232 233 234 235 236 237 243 253 263 273 283 293 303 313 323 333 343 353 363 373 ... SisteSiste
Viser resultater 4,641 til 4,660 av 11737
    Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Tja... Husk at et slik kinobygg er noe du kanskje bare gjøre en gang
    Det er nok mest sannsynlig, ja. Men tenkegangen min er at selve rommet skal gjøres så grundig som overhodet mulig for dette er ikke noe man lett endrer på - mye på samme måte som at jeg heller kjøper et middels hus på en fin tomt (med ok naboer) enn et fint hus på et ikke-så-heldig sted...

Elektronikk, møbler og finish har egentlig ikke så høy prioritering i første omgang, for dette er ting som (i forhold til byggingen av selve rommet) relativt lett kan byttes ut.

På samme måte tar jeg det rolig selv om ikke mørke vegger er aktuelt per i dag. Hva er vel et malingstrøk mot det andre jeg har hatt for meg det siste året?

Men nå er jeg på viddene igjen.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av djaan
    Fantastisk!! Jeg synes du har en tålmodighet jeg ikke evner å beskrive engang.
    Hadde jeg støtt på dette problemet kan du være sikker på at jeg hadde gitt blanke F og gått rundt resten av livet og irritert meg grønn på at det ble feil. Ikke for at jeg ikke orket å fikse det.... RESPEKT
    Hey! Tusen takk for hyggelig tilbakemelding og moralsk støtte!

:-)

Sitat Opprinnelig postet av Adyton
    Denne hjemmekinobyggeprosessen imponerer på mange områder og plan, men mest imponerende er det at du ikke gir opp nå i innspurten hvor mange av oss ville sagt til hxxxte, nå gidder jeg ikke mer, dette får holde... Men ikke du, gode mann, du fortsetter og fortsetter ufortrødent, som en hjemmeinobyggingens perpetum mobile, deluxe duracell-varianten :-).

Så stå på, Rune, vi kikker deg over skulderen og heier deg fram.
    Hehe - takker Adyton!

Men innspurt og innspurt. Vet ikke jeg... selv tør jeg ikke høpe at jeg er mer enn ca halvveis... Kanskje litt tidlig å starte spurten... ;-)

Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Jeg sjekket med en leverandør i Oslo, men de ville montere de samtidig - til ublu priser.
    Hvis man tenker på hvor mange timer en amatør bruker på å montere disse /&€%(%&€ gardinene, så kanskje prisen ikke er så ublu likevel?

Active Timion sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    403
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Klarer ikke finne frem i denne superlange tråden lenger...

RuneW jeg trenger hjelp!

Jeg skal mørklegge kinoen jeg også. Men jeg har slitt med å finne produkter fra lokale levrandører. Hva er det du bruker her og hvor har du fått tak i produktet?

Det ser så "nett" og fint ut kontra monstret jeg har sett på. Er det dyre saker?

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Det var da noen vanvittig forseggjorte arbeidstegninger da, Burre! Veldig interessant konsept også! vi får komme tilbake til saken når sofa er kjøpt inn og er i sterkt behov for heving!
    Veldig fort gjort i Inventor. Ser forresten nå at løsningen også trenger en spak for å senkes igjen etter løft, men det kan løses med en enkel pedal.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Timion
    RuneW jeg trenger hjelp!

Jeg skal mørklegge kinoen jeg også. Men jeg har slitt med å finne produkter fra lokale levrandører. Hva er det du bruker her og hvor har du fått tak i produktet?

Det ser så "nett" og fint ut kontra monstret jeg har sett på. Er det dyre saker?
    Adyton på forumet her er min mørkemann. Og ja, det er relativt dyre saker (synes jeg i alle fall). Helt nøyaktig pris er dessverre litt uoffisielt, men at det er femsifret kan jeg avsløre.

Newcomer Schumi sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt fantastisk hvor inspirerende denne tråden er!!!
    Tålmodigheten din imponerer til stadighet og når topper som du bare drar høyere :applaus:

Dette ser MEGET bra ut

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Adyton på forumet her er min mørkemann. Og ja, det er relativt dyre saker (synes jeg i alle fall). Helt nøyaktig pris er dessverre litt uoffisielt, men at det er femsifret kan jeg avsløre.
    Det er vel kanskje ikke så dyrt om de er vanskelig å montere. Det var 5-sifret det tilbudet jeg fikk også. Da på relativt store vinduer, kvalitetsprodukter med Somfy-motor og inkludert montering.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...har også fått innstallert mørkeleggingsgardiner, og det var utrolig dyrt - OG dårlig... Jeg husker jeg så noen veldig interessante saker på Bauhaus for en tid tilbake siden, som faktisk heller ikke så ut til å koste så alt for mye, men samme kan det være, nå har du jo kjøpt uansett (tror du har noenlunde samme som jeg har...). Hos meg er for øvrig problemet at de ikke holder seg i "sporet", det funker jo sikkert langt bedre hos deg!

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ...har også fått innstallert mørkeleggingsgardiner, og det var utrolig dyrt - OG dårlig... Jeg husker jeg så noen veldig interessante saker på Bauhaus for en tid tilbake siden, som faktisk heller ikke så ut til å koste så alt for mye, men samme kan det være, nå har du jo kjøpt uansett (tror du har noenlunde samme som jeg har...). Hos meg er for øvrig problemet at de ikke holder seg i "sporet", det funker jo sikkert langt bedre hos deg!
    Det vet jeg nå ikke, men at det er relativt viktig at dukrøret er i vater og duken i lodd tror jeg vi kan slå fast....

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    stående applaus og trampklapp for tålmodigheta di RuneW!
    blei jo perfekt den rullegardinen din!

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 2biassen
    stående applaus og trampklapp for tålmodigheta di RuneW!
    blei jo perfekt den rullegardinen din!
    Takker så meget, men perfekt blir den i alle fall ikke. Velfungerende muligens, med tid og stunder...

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Timion
    Hvis du bare skal mørklegge, men ikke vil legge femsifret beløp i det og ikke har behov for motorisering, så vil en borrelås rundt vinduet med en tilklippet lystett duk (eventuelt plate) med påsydd eller limt borrelås kunne settes opp på kort tid med svært godt resultat.
    Har løsningen med plater på vårt soverom, men det er en permanent løsning uten borrelås. Er allergisk til det ekstreme på lys i rommet der jeg sover
    Nevner dette siden denne tråden har utrolig mange lesere som er interesert i forskjellige løsninger.

Intermediate maskinisten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Hvis du bare skal mørklegge, men ikke vil legge femsifret beløp i det og ikke har behov for motorisering, så vil en borrelås rundt vinduet med en tilklippet lystett duk (eventuelt plate) med påsydd eller limt borrelås kunne settes opp på kort tid med svært godt resultat.
    Har løsningen med plater på vårt soverom, men det er en permanent løsning uten borrelås. Er allergisk til det ekstreme på lys i rommet der jeg sover
    Nevner dette siden denne tråden har utrolig mange lesere som er interesert i forskjellige løsninger.
    Det forslaget med borrelås likte jeg veldig godt, muligens noe jeg kan prøve å få til i mitt eget AV rom, har to dører med glass i som jeg gjerne skulle ha blendet når jeg ser film.

Newcomer Adyton sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Noe å ta seg til???

Det er godt at det ikke er bare jeg som sitter våken på natta uten noe å ta seg til....annet enn å surfe på avforum 8)
    det er to ting en må gjøre før en køyer - sjekke byggetråden til RuneW, og utviklingen på børsene i østen ;-).

Det er nok å gjøre, ja, og så få timer i døgnet.....

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er vertfall den mest underholdene tråden på forumet :-D

Tålmod til og plages så mye har ikke jeg... for min del så hadde det vært leid inn proffer for et par hundre sider siden hehe :-D

Hadde egentlig fortjet og fått lyd og bilde kalibrering av proffer gratis når romet står ferdig :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, da sitter jeg her igjen. På jobb og lite å finne på. Klokken er 02.11 og jeg ser ingen rapport fra RuneW i dag.....Hva har skjedd? (Ja jeg vet dette kan høres ut som begynnelsen på en såpeopera serie....)

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, da sitter jeg her igjen. På jobb og lite å finne på. Klokken er 02.11 og jeg ser ingen rapport fra RuneW i dag.....Hva har skjedd? (Ja jeg vet dette kan høres ut som begynnelsen på en såpeopera serie....)
    Vel, jeg hadde en flott tur med podinnen i lysløypa. Det tok jo 1.5 time....

Dette begynner å ligne på disse pinlige samtalene med sjefen hvor jeg skal prøve å gjøre rede på hva jeg har brukt tiden på jobb til...

Så falt jeg for fristelsen til å se episode 9 av 24...

---

Ellers så vatret jeg dukrør nr 2 og fant ut at dette også selvsagt var ute av vater (dette visste jeg egentlig fra før). Uansett, det ble tatt ned og foret ned på samme måte og på samme side som dukrør en - denne gangen før alt det andre ble skrudd opp. Jeg kjørte også tester med grovinnstiling av stopp-punkter. Deretter foret jeg ut festene til slusene.

Ellers så har jeg fundert litt rundt forbedring av slusene. Når jeg testet lystettheten på dagtid, fant jeg ut at bunnlisten tettet 100% mot bunnen, men i slusene kunne jeg, hvis jeg la øyet helt inntil duken, såvidt se gjenskinn fra bunnen av slusen:

-sluse-jpg

Merkelig nok er ikke disse slusene malt med matt svart maling på innsiden, noe jeg mener burde være opplagt (men så tenker ikke jeg som alle andre heller). Så i går funderte jeg på om det hadde vært mulig å formørke innsiden av disse slusene uten å ødelegge børstene i enden.

Jeg har fortsatt til gode å komme opp med noen virkelig gode ideer, men jeg ser for meg en tynn (sirkulær) pensel som jeg fører inn fra siden så jeg ikke får det minste maling på børstene. Men dette høres tidkrevende ut - male 5 og 5 cm av gangen (det er ikke plass til mye maling på en slik litenpensel) og føre penselen hele veien inn (og ut) sidelengs for hver gang...

Active Xell sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ser ut til å være relativt god plass mellom kanten av duken og bunn av slusa. Hva med å male en smal list svart og tre den inn i slusa?

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Xell
    Det ser ut til å være relativt god plass mellom kanten av duken og bunn av slusa. Hva med å male en smal list svart og tre den inn i slusa?
    Se det var en god ide! Denne plassen er nok litt overdrevet, men det skal uansett gå fint. Må bare huske på å forbore 3 hull som matcher skruehullene.

Har forresten lekt med tanken på å bruke svart filt isteden for maling - enten å lime en stripe filt rett på bunnen, eller kombinasjon av ditt forslag og filt - lime filt på en list som igjen limes i bunnen av slusa. Jeg får sette igjang produksjon av 1 mm tykke lister! Moro!

Newcomer Orchard sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Maling av bunnen av lista

Se det var en god ide! Denne plassen er nok litt overdrevet, men det skal uansett gå fint. Må bare huske på å forbore 3 hull som matcher skruehullene.

Har forresten lekt med tanken på å bruke svart filt isteden for maling - enten å lime en stripe filt rett på bunnen, eller kombinasjon av ditt forslag og filt - lime filt på en list som igjen limes i bunnen av slusa. Jeg får sette igjang produksjon av 1 mm tykke lister! Moro!
    Hvis du tar et lite plastrør som er 4-5 cm og litt tykkere enn penselen, trer dette inn mellom børstene før du trer inn penselen slipper du jo søl. Slipper også søl med ferdigmalte lister!:???:

Side 233 av 587 FørsteFørste ... 93 103 113 123 133 143 153 163 173 183 193 203 213 223 229 230 231 232 233 234 235 236 237 243 253 263 273 283 293 303 313 323 333 343 353 363 373 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •