RuneW: Byggetråd - Status: Lavfrekvent støy i OpenElec-menyene - Side 228

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  11
Side 228 av 587 FørsteFørste ... 88 98 108 118 128 138 148 158 168 178 188 198 208 218 224 225 226 227 228 229 230 231 232 238 248 258 268 278 288 298 308 318 328 338 348 358 368 ... SisteSiste
Viser resultater 4,541 til 4,560 av 11737
    Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av paalab
    Med en liten modifisering og en gassdemper så holder beina seg båre oppe under sofaen i normalstilling, og skyver beina på plass i heiset stilling
    Hehe - men da kan man vinke farvel til ett-hånds-grepet, og må krype innunder sofaen for å fiske tak i beina mens man løfter den ;-)

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Hehe - men da kan man vinke farvel til ett-hånds-grepet, og må krype innunder sofaen for å fiske tak i beina mens man løfter den ;-)
    Et lite håndtak i front, så er vi ikke så langt fra et-hånds grepet, men er på to håndsgrepet.
    1.Vipp ned håndtaket og bøylen ligger mot gulvet.
    2. Løft så sofaen og bøylen smetter på plass selv

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paalab
    Et lite håndtak i front, så er vi ikke så langt fra et-hånds grepet, men er på to håndsgrepet.
    1.Vipp ned håndtaket og bøylen ligger mot gulvet.
    2. Løft så sofaen og bøylen smetter på plass selv
    Ja, det går kanskje an å få til noe i den gata når den tid kommer, ja... :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg spionert på tråden en stund uten å ha noe fornuftig å tilføye, mulig det ikke blir noen stor forandring etter dette innlegget, men uansett, denne sofaløsningen klarer jeg ikke la være å tenke på.

- Hva med gasslifter som man finner på kontorstoler?
    De bygger jo som regel altfor mye i høyden, men med riktig sofa med litt plass oppunder, og kanskje en indre opphevet forsterkning som dette ligger an på, vil det kanskje være gjennomførbart?

Vet ikke hva disse tåler av vekt, men det burde kanskje holde med to slike med mekanisk synkroniserte "utløsningsarmer"?

En relativt kjapp google gav meg disse;
    S6103 Gas Cylinder with 3.2" of travel

S3997 Swivel Plate

Det blir, hvis plassmessig mulig, iallefall en stillegående løsning, i stil med resten av rommet! Nest best etter pneumatikk og hydraulikk

EDIT: Mente ikke nødvendigvis at to slike små beregnet på kontorstoler skal holde oppe en tung sofa med x antall personer i, avhengig av intimitetsnivå, men som idé, eventuelt om man finner sylindre som er kraftige og små samtidig.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei og velkommen til en medsærping!

Gass-sylinder-ideen var en ny vri! Et problem er vel at disse demperene gir etter når de blir belastet? Har akkurat testet litt på min egen kontorstol og den går litt ned når jeg setter meg på den. Det er langt fra sikkert det blir noe problem, men med en slik sofa vil nok høyden variere med belastningen (dvs antall mennesker "ombord").

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nok et stol-alternativ

Jeg surfet litt rundt etter stoler og kom over denne:

Jeg har kontaktet den lokale butikken for å finne ut bredden. Den ser jo ikke så bred ut i alle fall.

Den er litt dyrere enn Jysk-saken, men den er til gjengjeld svingbar, noe som kan komme godt med i "transformeringen". Og hvis den i tillegg er litt mindre knirkete så er det jo et pluss. Men som sagt - er det for bred er den uaktuell uansett.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg har kontaktet den lokale butikken for å finne ut bredden. Den ser jo ikke så bred ut i alle fall.

Den er litt dyrere enn Jysk-saken, men den er til gjengjeld svingbar, noe som kan komme godt med i "transformeringen". Og hvis den i tillegg er litt mindre knirkete så er det jo et pluss. Men som sagt - er det for bred er den uaktuell uansett.
    Vil tro at den er mindre knirkete. Det finnes kanskje ikke stoler med mer knirk i skinnet enn den stolen fra Jysk i hele verden. ;-)

Intermediate bjarne82 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde buesofa fra Jysk en gang - og den gikk på bålet! Kunne høre den knirket og vred seg når flammene tok han også... Nytelse til siste knirk!

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjarne82
    Hadde buesofa fra Jysk en gang - og den gikk på bålet! Kunne høre den knirket og vred seg når flammene tok han også... Nytelse til siste knirk!
    Men hva skal en stakkar gjøre da, når rommet står der skinnende i all sin prakt, mens lommeboka er nesten tom. Da er Jysk greit til man får råd til noe mer. Det er forresten ikke noe knirk i sofaen jeg kjøpte der, en billig sofesofa i mørk grå tekstil.

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Men hva skal en stakkar gjøre da, når rommet står der skinnende i all sin prakt, mens lommeboka er nesten tom. Da er Jysk greit til man får råd til noe mer. Det er forresten ikke noe knirk i sofaen jeg kjøpte der, en billig sofesofa i mørk grå tekstil.
    Det finnes jo flere typer med skinn impregnering som du kan smøre disse knirkestolene fra Jysk med. Kan være at det hjelper.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Denonbuster
    Det finnes jo flere typer med skinn impregnering som du kan smøre disse knirkestolene fra Jysk med. Kan være at det hjelper.
    Vet ikke om det hjelper med skinnimpregnering på skai (eller hva det var)?

Jeg har forresten kjøpt mye jeg er fornøyd med på Jysk, jeg, så Jysk er ikke automatisk det samme som dritt.

Active Xell sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    ...
    Ellers har du jo denne varianten:
    Lenestol BOSTON med krakk - pris: 1299,- hos JYSK.

... Men tar forbehold om at jeg ikke vet om den kan lenes bakover. ...
    Den er oppgitt med varierende høyde og dybde så da må man vel kunne anta at den kna lenes bakover.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,803
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Denne lingner litt på de recliner stolene jeg også valgte til hjemmekinoen. Fordelen med slike stoler er at de hovedsakelig flytter seg fremover når seteryggen felles ned, slik at de ikke trenger så mye plass bakover.

Minuset med å bruke slike i hjemmekino sammeneng, er vel at seteryggen blir såpass høy at det kan påvirke opplevelsen av bakhøytalerene noe, men det kommer vel også litt ann på hvor høyt bakhøytalerene monteres og hva som blir "standard" kino sittestilling :-D .

Skinn knirking blir vel ofte ikke det store problemet i hjemmekino sammenheng, da man vel ofte har noe "motlyd" i utgangspunktet, men det er klart at hvis noen ikke klarer å sitte stille og hele tiden bare må bevege på seg, kan det jo bli litt irriterende....
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mekanikk-guruer, hjelp meg!

Jeg skal love å snart gi meg med denne hevesofa-digresjonen, men før jeg gir meg helt må jeg kommer med en siste krampetrekning.

Jo mer jeg tenker over det, jo mer frister Biltema-jekk-løsningen. Denne jekken har veldig lav byggehøyde og bør kunne plasseres/bygges opp på en slik måte at den kan gå fra min-høyde og oppover, strategisk plasser på to punkter under sofaen.

Så til utfordringen fra meg:

Konstruer en relativt enkel konstruksjon som blir en ramme man kan sette en sofa oppå og som blir løftet vertikalt med to slike Biltema-jekker.

krav til konstruksjon:

- Den må fungere i hele jekkens arbeidsområde (24 cm)
    - Den må få plass under sofaen (dette kommer jo an på sofaen, men si at den må ha en min høyde på 20 cm)
    - Den må være stabil (ikke noe gynge-følelse når man sitter i sofaen)
    - Den må kunne heves på to punkter (jekkene) uten at den kommer skjevt og setter seg fast. Jeg vurderte selv en konstruksjon med et rør-i-rør i hvert hjørne, men er redd dette kan dra seg skjevt og sette seg fullstendig fast?

Utfordringen går til "drevne" mekanikere (ala paalab) som kan (i teorien) garantere for konstruksjonen... :-)

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Minuset med å bruke slike i hjemmekino sammeneng, er vel at seteryggen blir såpass høy at det kan påvirke opplevelsen av bakhøytalerene noe, men det kommer vel også litt ann på hvor høyt bakhøytalerene monteres og hva som blir "standard" kino sittestilling :-D
    Hmmm... må innrømme at jeg ikke har tenkt på denne problemstillingen... Jeg må ta en tur og evt prøvesitte for å se hvor langt hodet mitt kommer opp på nakkestøtten.

Intermediate frippsi sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    510
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal love å snart gi meg med denne hevesofa-digresjonen, men før jeg gir meg helt må jeg kommer med en siste krampetrekning.
    Vet ikke om disse to variantene er nevnt før men.. Tenkte med en gang elektrisk frisør stol, og etter et raskt søk kom jeg over denne:

2 stk slike bør vel holde.

En annen variant jeg kom tilå tenke på er en "Lowrider" sofa. Men aner ikke om det er mulig og evt. hvor mye et slikt kit koster.

Beklager om jeg ga deg ENNÅ mer å tenkte på nå.. ops:

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe - uten å undersøke nærmere, vil jeg anta at prisen på den saken der umiddelbart vil gjøre den selv-ekskluderende, men man vet jo aldri... har du noen linker til slike produkter?

Forøvrig minner det nederste bildet meg om favoritt-scenen min i Biler:

"Liker du det du ser, storbygutt?"

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Minuset med å bruke slike i hjemmekino sammeneng, er vel at seteryggen blir såpass høy at det kan påvirke opplevelsen av bakhøytalerene noe, men det kommer vel også litt ann på hvor høyt bakhøytalerene monteres og hva som blir "standard" kino sittestilling :-D .
    Anbefalingen fra Dolby og DTS-laboratoriene for bakhøyttalerne er jo en montering rundt 70 cm over hodehøyde om jeg husker rett. Personlig har jeg valgt å plassere dem enda litt høyere enn det, siden jeg har en opphevet bakre rad.

Jeg opplever med en høy montering av bakhøyttalerne ingen problemer med en slik stol.

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Er det "Reno" som de selger på Bohus?
    den er ca 80 cm bred

Intermediate frippsi sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    510
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe - uten å undersøke nærmere, vil jeg anta at prisen på den saken der umiddelbart vil gjøre den selv-ekskluderende, men man vet jo aldri... har du noen linker til slike produkter?

Forøvrig minner det nederste bildet meg om favoritt-scenen min i Biler:

"Liker du det du ser, storbygutt?"
    Eh.. 1020 daler... Vel jeg syns iallefall tanken var god ;-)

Takara Belmont hydraulic bases for styling salon chairs

Side 228 av 587 FørsteFørste ... 88 98 108 118 128 138 148 158 168 178 188 198 208 218 224 225 226 227 228 229 230 231 232 238 248 258 268 278 288 298 308 318 328 338 348 358 368 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •