RuneW: Byggetråd - Status: Lavfrekvent støy i OpenElec-menyene - Side 227

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  11
Side 227 av 587 FørsteFørste ... 87 97 107 117 127 137 147 157 167 177 187 197 207 217 223 224 225 226 227 228 229 230 231 237 247 257 267 277 287 297 307 317 327 337 347 357 367 ... SisteSiste
Viser resultater 4,521 til 4,540 av 11737
    Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Åssen rekker du å pleie kona, skrive på forum, jobbe, hygge deg med barna, tegne og komme med gode ideer samt bygge kino? Har du et døgn som er lengre enn 24t? Det er bare helt utrolig hvor mye aktivitet det er her inne, kjempe bra at det skjer ting igjen og håper given er større nå enn før.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jobbe?

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Men det blir vel en utfordring å løfte opp sofaen i bakkant? I alle fall hvis man bare er en?
    Hvorfor i huleste skal du løfte sofaen i bakkant hvis du er alene. Det er jo først når alle tre stolene fremme er opptatt at sofaen trenger å brukes - og da er dere tre i rommet allerede! :-D
    Ser ut som den vil ha en tendens til å skli av i framkant når man tipper den også?
    New design with extedend features incomming! ;-)

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Hvorfor i huleste skal du løfte sofaen i bakkant hvis du er alene. Det er jo først når alle tre stolene fremme er opptatt at sofaen trenger å brukes - og da er dere tre i rommet allerede! :-D
    For å sette det (veldig) på spissen: Hvorfor vaske alene før man får besøk når det er mye lettere når man er flere ;-)

Ja, jeg vet det er søkt. Det er et ikke-problem.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk at takhøyden bare er 230 da

Og jeg vet forresten allerede hva hun ville ha sagt: "Da kan vel de største bare sette seg bakerst"?

Makan til festbrems ;-)
    Takhøyde på 230 er vel fint til hevesofa. Jeg har plattform og 217 i takhøyde. Fungerer for alle andre enn potensielle basketballspillere, det.

Men jeg ville som tidligere nevnt i tråden tatt dette i Fase 2 når alt annet er på plass. Kan jo hende at W faktisk synes det er litt moro å se film i kinoen når det kommer til stykket og at hun ser behovet for at de bakerste kommer litt høyere når det er flere enn 3 som skal dele opplevelsen.

Det er noe med å vise behovet i praksis. ;-)

Og skulle det nå vise seg at behovet er der kun et par ganger i året, så kan det kanskje være like greit med et par europaller i beredskap... ;-)

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vaske
    Øy, det er et ikke-ord for mannfølk! :razz:

Justert tegning:
    -sofa_3-jpg

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Takhøyde på 230 er vel fint til hevesofa. Jeg har plattform og 217 i takhøyde. Fungerer for alle andre enn potensielle basketballspillere, det.
    Jeg tenkte vel mere på om det var nok med 230 for å komme over basket-spillerene foran...

Og skulle det nå vise seg at behovet er der kun et par ganger i året, så kan det kanskje være like greit med et par europaller i beredskap... ;-)
    Har de det på Europris?

:-)

Kom til å tenke på enda en løsning hvis man skal gjøre det enkelt, litt inspirert av disse:

Det kommer jo an på hvor mye luft det er under sofaen om det er mulig å gjennomføre, men noe slikt burde vel være mulig å sveise sammen på en ettermiddag?

-heve-sofa-jpg

At rammen under er stiv er jo et must for å unngå sideveis bevegelse. Mulig at festene oppunder sofaen bør være hengslede slik at man kan ta en og en side (alene ;-)).

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Europris høres ikke bra ut, ..
    Vil tro (ut fra erfaring) at kvaliteten på Jysk og Europris er temmelig lik.

Likte foresten godt at du benevnte Fru W som dronningen når dere skulle se på møbler.... Det er veien å gå! Samt at linja om full åpenhet er en forsikring mot fremtidige tilbakefall.

Hevesofaprosjektet er spennede. Følger det med stor interesse.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvesatt Jysk-stolen i dag med blandede følelser.

+ Meget behagelig i full liggestilling

- Knirk deluxe
    - Medium behagelig i sittestilling

Fikk ikke tid til å teste ut stabiliteten til evt mellomstillinger, men den mellomstillingen jeg prøvde var helt ok. Den knirket relativt heftig - strekker man seg etter popcornet, må man nok forvente irriterte hysj ;-)

Det er mulig dette lar seg "modde" med et tøystykke mellom rygg/sete det det virket som det knirket mest. Forøvrig det merkeligste "skinnet" jeg har sett på noe møbel. Lurer på hvilket dyr det er tatt fra ;-)

Konklusjon:
    Jeg ville ikke ha gitt 2500,- for en slik stol, men har de halv-pris-tilbud er det godt mulig jeg klasker til.

Intermediate maskinisten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

- Knirk deluxe

Fikk ikke tid til å teste ut stabiliteten til evt mellomstillinger, men den mellomstillingen jeg prøvde var helt ok. Den knirket relativt heftig - strekker man seg etter popcornet, må man nok forvente irriterte hysj ;-)

Det er mulig dette lar seg "modde" med et tøystykke mellom rygg/sete det det virket som det knirket mest. Forøvrig det merkeligste "skinnet" jeg har sett på noe møbel. Lurer på hvilket dyr det er tatt fra ;-)

Konklusjon:
    Jeg ville ikke ha gitt 2500,- for en slik stol, men har de halv-pris-tilbud er det godt mulig jeg klasker til.
    Sikkert okseforhud..

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm... med tanke på hvor få skjøter det var så må det i så fall ha vært en særdeles velutstyrt okse som donerte stellet sitt... ;-)

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke du er klar over strekkbarheten i forhud :roll:

En normal forhud fra en mann kan strekkes ut til å dekke en halv fotballbane! (pls ikke prøv dette hjemme) Hvordan det er med en okse vet ikke jeg men skulle sikkert dekke en stol!
    Har en link til dette et sted men nå er det natta...........

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikker på du ikke tenker på overflaten av tynntarmen nå counter? Ikke at dette har noen relevans for temaet forøvrig

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor ikke lage bein etter campingbord prinsippet?
    da er det bare å løfte opp sofaen , vippe ned beinene (sitter sammen på en side) som er høyere enn de eksisterende, så gjenta samme operasjon på andre siden.
    Etter dette prinsippet...

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kunne sikkert ha gått. Litt knotete å krabbe under sofaen forå låse den, men...

En (annen) fattigmanns-løsning kunne muligens ha vært noe slikt:
    -heve-sofa4-jpg

Altså en ramme (rødt) som sofaen hviler på (og er skrudd fast i). I denne rammen skrur man på kostruksjonen til høyre (som jeg håper er relativt sidestabil). God vinkel på beina sørger for at den ikke vipper over. Pål får sitte foran hvis det blir noe prolem. Påsveisede "derter" sørger for at beina stopper der de skal og disse må være såpass korte at de ikke kommer nedpå gulvet. Håpet er at en slik konstruksjon blir en ett-greps-greie, slik at man med et løft vippe beina den ene eller den andre veien. Noe mykt og glatt bør surres rundt stålet slik at de slir pent innunder sofaen uten å ripe opp for mye...

Noen meter firkantstål, en vinkelsliper og et sveiseapparat er jo alt som skal til.... Noen ide om evt hvilken dimensjon, Pål? Hvis dette er la-seg-gjørbart da...

Jeg hørte med pris på aktuatoren nevt tidligere og det var slike priser at jeg raskt utsatte automatikken til V2. Vi snakker vel rundt 10k for et ferdig opplegg, minst.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    En normal forhud fra en mann kan strekkes ut til å dekke en halv fotballbane!
    Denne påstanden vil jeg bestride, og krever bildebevis før jeg overhodet prøver å se dette for meg!

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med noen litt brede klosser å sette under beina. De kan du oppbevare bak skilleveggen til lerretet... ;-)

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

- Knirk deluxe

Konklusjon:
    Min erfaring også. Jeg ga 1500 for mine, og syntes det var en grei pris.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med noen litt brede klosser å sette under beina. De kan du oppbevare bak skilleveggen til lerretet... ;-)
    Eller under sofaen for den saks skyld... Det enkleste er ofte det beste. Kanskje klosse-løsningen er den ultimate?

Skal ikke ta så alt for mange minuttene å lage noe slikt:
    -heve-sofa5-jpg

Det er klart - dingle-med-beina-problemet blir jo ikke løst...

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    40*40*3 kaldformet eller noe i den duren kanskje (tatt rett ut i lufta).

Med en liten modifisering og en gassdemper så holder beina seg båre oppe under sofaen i normalstilling, og skyver beina på plass i heiset stilling
    -sofa-jpg

Side 227 av 587 FørsteFørste ... 87 97 107 117 127 137 147 157 167 177 187 197 207 217 223 224 225 226 227 228 229 230 231 237 247 257 267 277 287 297 307 317 327 337 347 357 367 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •