RuneW: Byggetråd - Status: Lavfrekvent støy i OpenElec-menyene - Side 221

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  11
Side 221 av 587 FørsteFørste ... 81 91 101 111 121 131 141 151 161 171 181 191 201 211 217 218 219 220 221 222 223 224 225 231 241 251 261 271 281 291 301 311 321 331 341 351 361 ... SisteSiste
Viser resultater 4,401 til 4,420 av 11737
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Jeg tror jeg kan snakke for alle her på forumet med å si: Vi ønsker deg velkommen sterkt tilbake med mer her i tråden når du er klar!
    Signed , ut i fra et egosentrisk point of view mister jeg mye underholdning/education fremover , men forstår samtidig at det kanskje kan bli litt mye , både for den ene og den andre av de utførende/pårørende
    WB when the time is right

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Hmmm, det var trist Rune. Men det er en ting jeg ikke skjønner. Uansett hva rommet skal brukes til, er det ikke like greit å bygge det ferdig. Det er jo så "lite" igjen. Jeg er litt på tynn is og ufin når jeg sier dette, men jeg får faktisk en litt "rar" følelse i magen på dine vegne. Jeg kjenner jeg faktisk blir litt småirritert. :cry:
    Har en rar følelse i magen selv... Og rommet blir bygget ferdig, men muligens med litt mindre entusiasme enn før. Ja, jeg blir litt oppgitt jeg også, men til FruW's forsvar så har vi ikke mye plass her i huset. Husk på at per snute så har vel du "dobbelt så mange" kvadratmeter å boltre deg på enn meg?

Ble litt nysgjerrig på hva FruW har hatt som visjon for bruken av rommet? Kompromiterer det kino-visjonen totalt? Ekstra stue? Lekerom for småW'er? :???:
    Nei, ikke totalt. Jeg skal ikke svartmale det fullstendig. Det viser seg at hun hadde sett for seg rommet som et oppholdsrom for den yngre garde på en eller annen måte. Hun husker fra sin ungdom at de hadde en kjellerstue som de kunne samles i, uten å jage foreldrene ut av huset. Jeg skal ikke brette ut for mye her, men siden vi aldri hadde noe slikt rom i det huset jeg vokste opp, hadde jeg rett og slett ikke dette i tankene på samme måte som FruW.

So far so good. Jeg vil tro de fleste normale ungdommer skulle klare å få tiden til å gå i et slikt multimedia-rom... Jeg vet at jeg skulle klart det i alle fall ;-)

Men et "stapp-og-glem"-rom for 5-10 åringer der de kan herje fritt hadde jeg ikke akkurat tenkt meg, og det virker som FruW og undertegnede er litt uenige om definisjonen av "ungdom"... I tillegg er det dette med sitteplasser. I min uendelige naivitet hadde jeg tenkt å starte med en treseters sofa og muligens bygge det ut med en hevet 3-seter på raden bak, men dette blir i følge sterke krefter i husholdningen alt for lite sitteplasser og alle sammen skulle helst sitte rundt et bord... Hvis noen har en god ide til hvordan dette kan forenes med en kino så vær så god!

Pauser, om de bare er på noen korte stunder eller lange, er iblant sunt uansett - ingen grunn til å drepe hverken hverdagslivet eller prosjektet. Jeg tror jeg kan snakke for alle her på forumet med å si: Vi ønsker deg velkommen sterkt tilbake med mer her i tråden når du er klar!
    Jepp. Og det er ikke slik at det plutselig er helt håpløst og at jeg skrinlegger hele prosjektet, men det er mulig at jeg ser meg nødt til å gå tilbake på en del planer og at rommet faktisk blir mer kjellerstue enn kino. Men etter å ha drømt om ekte hjemmekino i 25 år og endelig hadde både tid og økonomi til faktisk å gjennomføre det, så er det relativt surt å ikke gjøre det 100%.

Ekstra irriterende er det selvsagt at jeg har lagt så forferdelig mye tid i detaljene...

Men jeg skal i alle fall gjennomføre et lydisolert, firkantet rom. Når det kommer til stykket, så er det ikke sikkert det er så mye mer enn fargevalg og møblering vi er uenige om. Med litt fleksibilitet og lure ideer, kan det godt hende at jeg kommer unna med noe som aldri vil bli på Hjemme Hos-nivå, men som kan bli et ok kompromiss. Det er vel noe slikt jeg skriver på post en i denne tråden også. Det blir en kino full av kompromisser.

Det er nok min egen feil at jeg ble litt oppslukt og glemte dette mer og mer og begynte å fantasere om en fullblods kino...

Vel, vel...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rune, et spørsmål litt på siden av pågående "diskusjonen".. hvor mye må man gi for en Hilti patronpistol?

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forstår at du gikk på en smell her RuneW. De fleste med noen år på baken kjenner vel til dette med å bli oppslukt og spore helt av.
    Men det er jo ikke akkurat verdens eller kinorommets undergang dette her synes jeg. Rommets konstruksjon som jo er skreddersydd for kino vil jo alltid være der, og selv om du noen år må godta noen kompromisser mtp fargevalg, møblering osv, så vil din tid komme!
    Og da står jo rommet det klart til et malingsstrøk og noen nye heftige kinomøbler. Og en ting kan jeg love deg, tiden frem til barna er store nok til å ønske seg dette sammen med deg går MYE fortere enn du tror.

Tenk på alle oss som er 10 år eldre og fortsatt ikke har begynt med noe kinorom, for ikke å glemme de som ikke har plass til det overhodet. Vi som må sitte i en forferdelig lys cafelatte farget vanlig stue, med de utrolig kjedelige 3 og 4 seter Ekornes møblene plassert i hjørnet, med høyttalerne plassert i hjørne og inntil vegg, og........................ Og attpå til må vi se på film der!!!!
    Det er oss det er synd på NEMLIG!

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uansett er ikke jobben du har lagt ned totalt bortkastet da, ett eller annet vil det jo bli brukt til. Jeg kanskje noe mer plass å boltre meg på i utgangspunktet, men av økonimiske grunner leier vi ut den ekstra boltreplassen du nå bygger. Og du er klar over at muttern også bor nede?

Ser fru W Hotel Cæsar?

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcad
    Forstår at du gikk på en smell her RuneW. De fleste med noen år på baken kjenner vel til dette med å bli oppslukt og spore helt av.
    Men det er jo ikke akkurat verdens eller kinorommets undergang dette her synes jeg. Rommets konstruksjon som jo er skreddersydd for kino vil jo alltid være der, og selv om du noen år må godta noen kompromisser mtp fargevalg, møblering osv, så vil din tid komme!
    Og da står jo rommet det klart til et malingsstrøk og noen nye heftige kinomøbler. Og en ting kan jeg love deg, tiden frem til barna er store nok til å ønske seg dette sammen med deg går MYE fortere enn du tror.
    Word :!:

Kanskje dere egentlig ikke er så voldsomt langt fra hverandre mht bruksområde, men at det kan være greit å få renset litt luft av og til. Timeantallet brukt til nå er jo ganske høyt, og de samme timene har kanskje FruW tilbrakt mye alene...hva vet jeg.
    Håper prosjektet kommer sterkt tilbake, om ikke imorgen eller om 5mnd, men en gang omstendighetene rundt tillater det!

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke noen ta en dugnad hos RuneW her nå da? Dette rommet hadde jeg håpet å se ferdig altså, men det er veldig trist at du må legge ned dette fantastiske prosjektet ditt. Dette må dere virkelig ta en Avforum dugnad på, er jo flere som bor i nærheten som kunne sikkert ha gjort en liten håndsrekning. Det er virkelig kjedelig at ting skal stoppe her og har fulgt med fra sidelinjen lenge her og sett frem til ferdig prosjekt.

Håper det blir realisert altså....

Men jeg skjønner kona di også oppi alt dette her, de krever sitt de også men jeg tror dere har godt av en liten ferie til et varmt strøk og komme tilbake sterkere.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Send fru W til syden et par uker da får du ei strålende blid og medgjørlig dame med på kjøpet.. hehe Jeg har fulgt med i denne tråden så lenge jeg kan huske (altså veldig lenge).. Og det ville vært en skam om rommet blir noe annet enn det det er bygd for.

Active Timion sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    403
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Samtidig må jeg si at jeg synes det til tider kan bli

litt i overkant dedikert i enkelte kinoer. Blir det for mye sort på veggen mister man jo hele romfølelsen. Ja jeg vet at sort/grå frmhevver bildet, men jeg for min del har en kone som også liker film og skal bruke vår kino antakelig nesten like mye som meg. Barna vil jo også bruke den og jeg unner de også et smakfullt rom. Men smaken er jo som baken.. etc.

RuneW! jeg hadde i utgangspunktet samme problem rund mine planer om en kinosoffa. Jeg ønsker meg en dedikert løsning,

-soffa-jpg

Mens kona lenge ville ha en hjørnesoffa.

Tiden vil vise, jeg vinner nok

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det heter jo at den som såver synder ikke. Hele rommet er vel i så tilfelle en stor synd. Etter det jeg har skjønt har byggingen pågått på natten, mens barn og fru i utgangspunktet skal sove.

Årsaken til at jeg spurte om fru W ser på Hotel Cesær er at hun akkurat har kanselert AVforums svar på Hotel Cesær. Og nå som det er fryktelig spennende!!! Hun er vel klar over at det vil komme massive klager til "Avforum redaksjonen" nå som såpeoperaen er utsatt på ubestemt tid?

Hvis jeg beveger meg veldig langt over til "den andre siden", kan jeg forstå henne bittelitegran.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Hadde en ny og "trivelig" runde med FruW i går kveld. Det viser seg (som jeg egentlig har vært inne på helt fra post en) at hun og jeg har en relativt avvikende oppfatning av hva rommet skal brukes til, og at hun først nå har oppfattet at dette begynner å ligne en kino...

Jeg skal ikke gå i detalj, men at "framdriften" får en skikkelig knekk er det dessverre liten til om. Jeg var egentlig litt smålei i utgangspunktet, men nå har jeg jaggu mistet litt motet gitt.

Kommer i alle fall til å roe ned rapporteringen vesentlig inntil videre.
    Huffda. Det er jo synd at hun ikke ser verdien av dette prosjektet.

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    I min uendelige naivitet hadde jeg tenkt å starte med en treseters sofa og muligens bygge det ut med en hevet 3-seter på raden bak, men dette blir i følge sterke krefter i husholdningen alt for lite sitteplasser og alle sammen skulle helst sitte rundt et bord... Hvis noen har en god ide til hvordan dette kan forenes med en kino så vær så god!
    Jeg har alltid prøvd å annonsere meg seg selv som løsningsorientert i stedet for problemorientert, so here goes:

Forslag: Kjør en "Bidda"-variant!!

I mine øyne innebærer løsningen to tresetere, et foldebord og to-tre pall'er.
    Da har du sitteplasser til minst 8!

-sofa-og-pall-jpg

-foldebord-jpg

SmåW-modus:
    De to treseterene er vendt mot hverandre med et bord i midten og en pall på hver kortende av bordet (8 sitteplasser).

Kino modus:
    Bakre rekke er en fast treseter og står i samme pos som SmåW modus (men ideelt sett med en hevemekanisme), mens fremre er en treseter på hjul og snus rundt mot lerret. De to pall'ene blir forskammel for de lykkelige på fremste rad :-) Bordet foldes sammen og settes til ryggen mot første rag og fungere som minibord til dem bak.

-sofabein-jpg

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta det litt med ro noen dager og fir litt på kravene, så går det seg til skal du se. Det kan jo hende fruW synes det blir litt mye nattarbeid og avforum også...

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var virkelig trist å høre. Hvis det, om mulig, går an å gi en dråp trøst så er vi mange med deg som har noen runder med kona i blandt. Her hjemme går det virkelig varmt noen ganger - ofte rundt mine jevnlige planer om å fornye det jeg har i stua av utstyr. Og ikke minst volum på film når Msport Jr. sover (jeg vet hvor grensene går for han, men hun er "litt" følsom" rundt det der.

Det er jo ikke like store problemer som du har fått, men formålet er å gi litt trøst og forståelsesfulle kommentarer. Og en ting til - det ordner seg alltid for snille gutter! (ok, den siste var kanskje, en bløtt velbrukt klisje - men velmenende) Tenkte jeg skulle dratt en til, men den er for grov og på svensk.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av henrikm
    Rune, et spørsmål litt på siden av pågående "diskusjonen".. hvor mye må man gi for en Hilti patronpistol?
    Jeg vet ikke nøyaktig, men den er ganske dyr. Tror oppunder 1000 spenn. Jeg har lånt den av min svoger og håper han har glemt det ;-)

Ups! Glemte at han av og til leser i denne tråden...

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcad
    Tenk på alle oss som er 10 år eldre og fortsatt ikke har begynt med noe kinorom, for ikke å glemme de som ikke har plass til det overhodet. Vi som må sitte i en forferdelig lys cafelatte farget vanlig stue, med de utrolig kjedelige 3 og 4 seter Ekornes møblene plassert i hjørnet, med høyttalerne plassert i hjørne og inntil vegg, og........................ Og attpå til må vi se på film der!!!!
    Det er oss det er synd på NEMLIG!
    Hehehe - jada, jeg er faktisk allerede ferdig med å synes synd på meg selv og har begynt å tenkte løsninger (som Kokken over her). Kommer tilbake til deg, Kokken.

Newcomer Schumi sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uff av meg dette var trist lesing!

Vet ikke om FruW har lest denne tråden, men hvis hun ikke har det så be henne lese den så skifter nok hun fort mening
    Og dere blir enig om en kino egnet til deres bruk.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Uansett er ikke jobben du har lagt ned totalt bortkastet da, ett eller annet vil det jo bli brukt til. Jeg kanskje noe mer plass å boltre meg på i utgangspunktet, men av økonimiske grunner leier vi ut den ekstra boltreplassen du nå bygger. Og du er klar over at muttern også bor nede?

Ser fru W Hotel Cæsar?
    Eh, nei, ikke noe Cæsar her i gården...

Men jada, vi har ikke SÅ liten plass, men FruW synes det fortsatt er bortkastede 24 m2 hvis det blir et dedikert filmrom som omtrent aldri blir brukt. Jeg er i og for seg enig i den tankegangen.

Jeg luftet så vidt muligheten for å bygge på litt for å kompensere, men den ideen falt visst ikke i helt god jord den heller ;-)

Sitat Opprinnelig postet av gonigogo
    Word :!:

Kanskje dere egentlig ikke er så voldsomt langt fra hverandre mht bruksområde, men at det kan være greit å få renset litt luft av og til. Timeantallet brukt til nå er jo ganske høyt, og de samme timene har kanskje FruW tilbrakt mye alene...hva vet jeg.
    Håper prosjektet kommer sterkt tilbake, om ikke imorgen eller om 5mnd, men en gang omstendighetene rundt tillater det!
    Jepp. En runde i ringen med jevne mellomrom kan være sunt i og for seg... Og ja og ja til det du antyder.

Og det blir ikke 5 mnd. Ikke 5 uker heller ;-)

Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Kan ikke noen ta en dugnad hos RuneW her nå da? Dette rommet hadde jeg håpet å se ferdig altså, men det er veldig trist at du må legge ned dette fantastiske prosjektet ditt. Dette må dere virkelig ta en Avforum dugnad på, er jo flere som bor i nærheten som kunne sikkert ha gjort en liten håndsrekning. Det er virkelig kjedelig at ting skal stoppe her og har fulgt med fra sidelinjen lenge her og sett frem til ferdig prosjekt.
    Du er faktisk inne på litt av problemet. Og der satte faktisk FruW meg skikkelig fast. Hun mente at det er så mange som følger med på dette etterhvert at jeg føler et visst press på at det skal bli perfekt, og hun har helt rett.Tenk så mange som har "kastet bort" tid på å følge med og har store forventninger og så ender det opp med et "var dette alt?". Jeg er faktisk rett og slett litt redd for å skuffe :-(

Det er selvsagt min og bare min feil, siden jeg eksponerer dette prosjektet så inni hampen. Men jeg har slik glede av dialogen i denne tråden at jeg ikke klarer å la være ;-)

Sitat Opprinnelig postet av Farskaka
    Send fru W til syden et par uker da får du ei strålende blid og medgjørlig dame med på kjøpet.. hehe Jeg har fulgt med i denne tråden så lenge jeg kan huske (altså veldig lenge).. Og det ville vært en skam om rommet blir noe annet enn det det er bygd for.
    Godt råd Farskaka og velkommen som aktiv deltaker i denne tråden!

Rart du skulle nevne det - jeg har faktisk planer om å sende FruW og en venninne en uke til syden i vår... Men jeg vet ikke om det teller når de skal ha med seg ungene?

Et forsøk verdt i alle fall!

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For meg må du gjøre det som passer best for deg og familien, alle trenger å holde sammen og du kan fortsatt jobbe på rommet men i mindre doser da. Det går jo ann det også, ta en liten pause og tenke igjennom ting og få FruW på andre tanker. Tror a trenger en liten avkobling og dere gjør litt sammen, så glemmer rommet for en liten stund. Men vi har respekt for deg og ditt, men noenganger må familien virkelig tas i første rekke.

Det går nok bra og vil takke deg for alt arbeid du har delt med oss her, har i hvertfall sett mye fine løsninger på saker og ting. Synd ikke FruW ser det samme som vi gjør, men snakk litt med a om evt møbler og slikt. Da pleier dem å få en annen tone og bli litt int.... Lykke til.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Timion
    RuneW! jeg hadde i utgangspunktet samme problem rund mine planer om en kinosoffa. Jeg ønsker meg en dedikert løsning,

-soffa-jpg

Mens kona lenge ville ha en hjørnesoffa.

Tiden vil vise, jeg vinner nok
    Ja, den var lekker den, det skal du ha! Ser ut som det er mulighet for en sweet spot/quality time combo ;-)

Lykke til i drakampen ;-)

Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Huffda. Det er jo synd at hun ikke ser verdien av dette prosjektet.
    Hun ser verdien - av kronene som ruller... Men bruksverdien er hun dessverre fullstendig og komplett blind for er jeg redd. Men jeg er ikke så sikker på at det er hun som er så spesiell. Vi som henger på avforum hele dagen er kanskje ikke representative for snittet i Norge når det gjelder verdien av en hjemmekino...

Side 221 av 587 FørsteFørste ... 81 91 101 111 121 131 141 151 161 171 181 191 201 211 217 218 219 220 221 222 223 224 225 231 241 251 261 271 281 291 301 311 321 331 341 351 361 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •