RuneW: Byggetråd - Status: Lavfrekvent støy i OpenElec-menyene - Side 215

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  11
Side 215 av 587 FørsteFørste ... 75 85 95 105 115 125 135 145 155 165 175 185 195 205 211 212 213 214 215 216 217 218 219 225 235 245 255 265 275 285 295 305 315 325 335 345 355 ... SisteSiste
Viser resultater 4,281 til 4,300 av 11737
    Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Nå som dere har blitt to forventer jeg fremgang også på dagtid. Regner med at bildene fra formiddagens økt snart er på plass.
    Den ene er dessverre like lat som den andre...

Sitat Opprinnelig postet av spoonfeedme
    Bare husk at en av tvilligene i slike tilfeller har en tendens til å bli ond og kan legge planer om å ta over verden... The evil twin...
    Tviler på det. Av en eller annen grunn tror jeg ikke han har det i seg ;-)

Sitat Opprinnelig postet av toddi
    Fint fuget. Men synes fuge sprøyta så tung å klemme på? Må få deg ei ordentlig fugesprøyte:
    Hehe - ja, den er ikke akkurat egnet til tyktflytende fugemasse med minst mulig tut den plast-sprøyta der...

Om du har teipet patronen fast? hehehehe
    Jepp. Den sa takk for seg da jeg forsøkte å få ut en Sikaflex metall-patron. Etter den episoden har den vært særdeles lite samarbeidsvillig, selv med plastpatroner. Så jeg må tape patronene fast for at de ikke skal sprette ut når jeg med mine enorme underarmsmuskler klemmer til ;-)

Sitat Opprinnelig postet av enkelte
    Ser du har Trioving 5950 sluttstykke, disse kan justeres "sideveis" med to skruer som sitter inne i karmen på siden av sluttstykket.(en til reilen og en til fallen,disse nås gjennom slissene i sluttstykkets fremkant)
    Ser ikke ut som om det er noe mer å gå på der, men du kan jo prøve.
    Ellers pleier gummilister å "gi seg" litt når døren har stått lukket en stund og dette kan gjøre det ørlite grann enklere å lukke den.
    Ellers er det jo en grei "barnesikring" at den ikke smeller igjen så voldsomt.
    Synet ditt er det i alle fall ikke noe i veien med! Ja, vi har justert sluttstykket ganske tight for å sikre at listene tetter hele veien. Det er mulig at vi kan slippe opp litt, men det virker som døra "geiper" litt oppe og nede og at vi trenger å dra den så tight som mulig.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Forsiktig fuging

Prøvde meg på litt forsiktig fuging av kantene på akustikkplatene. Dette er upløyd mark for min del, så det var litt spenning i hvordan resultatet ble. Det ble egentlig ok, men heldigvis er ikke dette inne i selve kinoen, så det er ikke helt krise om det blir litt merkelig...

Uansett, slik ble det i alle fall (på dette veldig tilgivende bildet):

-img_2827_th-jpg

Så får vi se om det blir litt mer aktiv fuging når jeg får tid.

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du imponerer til stadighet. Dette ser som alltid veldig bra ut.

Blir det samme løsning på begge dørene?

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Denonbuster
    Du imponerer til stadighet. Dette ser som alltid veldig bra ut.
    Nå ja - husk at dette bildet avslører veldig lite, men resultatet ble omtrent som jeg hadde håpet.

Blir det samme løsning på begge dørene?
    Det var tanken det, ja, selv om jeg neppe kommer til å kaste bort mange hundre kroner på utforingslister denne gangen ;-)

---

Tok forresten en dør-lukke-test med akustikkplatene på plass og det var liten forskjell med og uten disse platene. Men jeg regner med at hvis jeg fuger rundt det hele, så kan det bli virkelig plagsomt å få døren igjen. Derfor ser jeg for meg at jeg fuger alle sprekkene minus den ene vertikale sprekken inntil lyddør-karmen på håndtak-siden. Dette er en 5mm sprekk, men siden den er såpass høy, blir det likevel over 20 cm2 som luften kan tyte ut gjennom. I tillegg kommer jeg til å lirke ut en del isolasjon som jeg dyttet mellom Leca og stender. Det er nok her skoen trykker, siden døra ghorde motstand også uten akustikkplater.

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er litt på tynn is her, men gjorde meg en tanke:
    Om det er helt "hermetisk" lukket mellom dørene, vil vel lydbølgene fra den ene døra forplantes i den neste. Vil derfor tro at det med litt "lufting" (ut til sidene, ikke gjennom døra) vil dempe mer, enn om det er helt lukket.... men som sagt, tynn is:-D

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lydbølgene vil nok forplantes, tett eller ikke. Jeg er som du, litt usikker på hvor stor effekt slik "luft-fjæring" i en lukket kasse har rent lydisoleringsmessig. Jeg var inne på temaet med en akustiker en gang. Jeg hadde plukket opp et tips om at det lønte seg å perforere sideveggene i en dobbeltdør-konstruksjon. Jeg spurte akustikeren om dette hadde noe med lydisolering å gjøre, men han mente at det antageligvis hadde med evakuering av luft å gjøre og ikke hadde den helt store betydningen akustisk sett.

Nå gjaldt nok dette små perforereringer f.eks. en rekke hull nederst på veggen. Av samme akustiker har jeg latt meg fortelle at løsningen min med akustikkplater foran en "åpen løsning" i alle fall ikke er den dummeste.

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når vi snakker om lyddører her: Finnes det lyddører som passer inn i vanlige karmer? har i dag vanlig 80*210 dør, lurer på å bytte denne med lyddør, men vil helst ikke lage for mye "arbeid" rundt, W mener jeg bruker nok tid allerede.

Tenkte hvis det var mulig å bare bytte dørbladet....... så kunne det hende at W ikke merket noe til en ny dør

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når vi snakker om lyddører her: Finnes det lyddører som passer inn i vanlige karmer? har i dag vanlig 80*210 dør, lurer på å bytte denne med lyddør, men vil helst ikke lage for mye "arbeid" rundt, W mener jeg bruker nok tid allerede.

Tenkte hvis det var mulig å bare bytte dørbladet....... så kunne det hende at W ikke merket noe til en ny dør
    Du må ha karmen også. Lydørbladet vil ikke passe i vanlig karm. Grunnet fler hengsler, andre typer hengsler, og for svak karm, noen få fakta om lyddøra. Det er billligere og mye mindre arbeid å bytte hele døra, med karm. Jeg har ei til salgs. På 210*100 m . Grå, 40 db og branndør. Uten vrider og låskasse

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Prøvde meg på litt forsiktig fuging av kantene på akustikkplatene. Dette er upløyd mark for min del, så det var litt spenning i hvordan resultatet ble. Det ble egentlig ok, men heldigvis er ikke dette inne i selve kinoen, så det er ikke helt krise om det blir litt merkelig...

Uansett, slik ble det i alle fall (på dette veldig tilgivende bildet):

-img_2827_th-jpg

Så får vi se om det blir litt mer aktiv fuging når jeg får tid.
    Ser bra ut. Blir bra dette her. Du er en alt muligmann skjønner jeg

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du fuget hele gulv/ekspansjonfuga om igjen? Jeg skulle ha sett det mye før. Kunne fortalt deg med en gang at silikon ikke funker der, mot betongen.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du fuget hele gulv/ekspansjonfuga om igjen? Jeg skulle ha sett det mye før. Kunne fortalt deg med en gang at silikon ikke funker der, mot betongen.
    Nå henger jeg ikke helt med?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå henger jeg ikke helt med?
    Undskyld, kansje dårlig forklart. Helt i begynnelen fuget du ei fuge mellom gulv og vegg. Gulvfuge mot betongpulken og betongvegg.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går i fuging ser jeg. Jeg synes du er god som klarer å fuge med den sprøyta. hehe

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Undskyld, kansje dårlig forklart. Helt i begynnelen fuget du ei fuge mellom gulv og vegg. Gulvfuge mot betongpulken og betongvegg.
    Ok. Det er litt sent nå ja... Mener du at silikon ikke funker mot betong selv når den er godt primet?

Går i fuging ser jeg. Jeg synes du er god som klarer å fuge med den sprøyta. hehe
    Jeg har snart svart belte i fuging vettu ;-) Synes faktisk ikke var så ille (før den gikk i stykker da...). I motsetning til en del (andre) billig-pistoler, så stopper fugemassen når du slipper håndtaket f.eks.

Men det beste er vel proff-verktøy...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Det er litt sent nå ja... Mener du at silikon ikke funker mot betong selv når den er godt primet?

Jeg har snart svart belte i fuging vettu ;-) Synes faktisk ikke var så ille (før den gikk i stykker da...). I motsetning til en del (andre) billig-pistoler, så stopper fugemassen når du slipper håndtaket f.eks.

Men det beste er vel proff-verktøy...
    Joda det hjelper å prime. Jeg så du hadde gjort det, med hvit "melke primer" 8) ,. Den primeren er grei den, men får mye bedre primer som er for fuging. Tror nok det holder, ser jo ut som du har vært nøye med regjøring også. Men det du skulle ha brukt var polyuretan masse

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men det var kansje det du brukte andre gangen. Den svarte tett og lim fra Casco

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja er greit når de slipper trykket når man legger sprøyta i fra seg. Har du satt noe slutt dato for prosjektet?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det er en casco fugepistol er den faktisk veldig bra til prisen. Den er selvfølgelig ikke noe mot en Hiltisak til over tusenlappen. Men den har gjort jobben her hos meg ihvertfall. Veldig enkel og rask å bytte patron på også.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Hvis det er en casco fugepistol er den faktisk veldig bra til prisen. Den er selvfølgelig ikke noe mot en Hiltisak til over tusenlappen. Men den har gjort jobben her hos meg ihvertfall. Veldig enkel og rask å bytte patron på også.
    Hilti sin er god den, men den frir ikke patronen. som er vesentlig under finfuging. derfor er ikke den brukende. Denne er den beste. Fant ikke annet bilde . må kikke litt til. tror den heter noe med H 45 eller 40.http://www.sika.no/upload/No/Verkt%F...egning_H45.pdf

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant den. Denne er tingen. Ikke noe annet kan måle seg her,!Dana Lim DK: Fugepistol H-40

Side 215 av 587 FørsteFørste ... 75 85 95 105 115 125 135 145 155 165 175 185 195 205 211 212 213 214 215 216 217 218 219 225 235 245 255 265 275 285 295 305 315 325 335 345 355 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •