RuneW: Byggetråd - Status: Lavfrekvent støy i OpenElec-menyene - Side 205

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  11
Side 205 av 587 FørsteFørste ... 65 75 85 95 105 115 125 135 145 155 165 175 185 195 201 202 203 204 205 206 207 208 209 215 225 235 245 255 265 275 285 295 305 315 325 335 345 ... SisteSiste
Viser resultater 4,081 til 4,100 av 11737
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Vel, jeg skriver jo "Platen vil bli gjort fast i de to listene til høyre og gli på listen på sålesiden". Dette er jo et forsøk på nettopp frikoble såle-delen fra Leca-delen.

Men jeg har muligens misforstått spørsmålet ditt?

Neinei...My bad.

Leste ikke godt nok i innlegget ditt. Men da opprettholder du jo standarden for gjennomtenkthet eller hva jeg skal kalle det

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hurra! :-)

Nå vet jeg ikke hvor "frikoblet" det blir med denne løsningen. Ei heller hvor "bra" det blir (terskelmessig), men sånn ca blir det nok!

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du trenger ikke la treffet bli en flere-dagers, Rune. Jeg tipper hovedtyngden av aktivitetene skjer på lørdag, en liten snartur til Lillestrøm bør du vel kunne lirke inn. Hotellet ligger vegg-i-vegg med et kjøpesenter, så du kan jo lempe av fruW der.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Du trenger ikke la treffet bli en flere-dagers, Rune. Jeg tipper hovedtyngden av aktivitetene skjer på lørdag, en liten snartur til Lillestrøm bør du vel kunne lirke inn.
    Hmmm.... dere begynner å få meg på gli... Hvis PJ-shootout'en skjer på lørdag (før kvelden) er det jo egentlig hipp som happ hvor jeg møter opp... Og en sub-shootout er jo heller ikke å forakte. Jeg kunne muligens ha parkert FruW og ungeskokken (for det er der problemet ligger, hvis dere ikke har skjønt det enda ;-)) hos en venninne i Oslo så lenge. Jeg her jo allerede fått grønt lys for en dag i Oslo, så jeg kan jo evt flytte denne til 21/2. Jeg skal høre med FruW så kommer jeg tilbake til saken. Det er en del på lista over påmeldte jeg godt kunne ha tenkt å hilst på.

HTF-T-skjorta kan jeg jo bruke her også ;-)

Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Hotellet ligger vegg-i-vegg med et kjøpesenter, så du kan jo lempe av fruW der.
    FruW + ormeyngelet i et kjøpesenter i 5-6 timer. Jeg tror du må ha røyka fotsoppen din, gutt ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

FruW + ormeyngelet i et kjøpesenter i 5-6 timer. Jeg tror du må ha røyka fotsoppen din, gutt ;-)
    etterhvert begynner krypet og kjede seg.... og stikker av...
    plutselig hører man ungen sier ingenstedsfra; ""hva skjer hvis jeg trykker på den røde store knappen der mamma...?""

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der "etterhvert" = 20 minutter...

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Terskelarbeider + fortsettele av mørkelegging

TERSKEL-PROSJEKTET
    Siden fugemassen etter sist tetting var tørket (nok), var det på tide med å lage tersker i mellomrommet mellom dørene. Det er litt viktig at denne kommer på plass med det første for jeg vil helst ikke mase i stykker denne fugen som den forrige.

Min kjære målestav, som har fulgt meg trofast gjennom lag på lag med plater, måtte i kveld bøte med livet og gjøre ny innsats...:
    -img_2763_th-jpg

...som underlagslist til terskel:
    -img_2764_th-jpg

Som den observante ser, så har jeg gått fra 3-list-løsning til 2-list-løsning... eh..vel...blås i det... Listene ble skrudd fast i betongen med nylonplugger og 5x40mm skruer (håper det holder...).

Modifisert vater ble brukt for å sikre noenlunde vannrett underlag:
    -img_2765_th-jpg

Og tynne tynne fliser ble limt på for å justere høyden med mikrometer presisjon (not):
    -flis-jpg

Med karen i bakgrunnen og rettholdt ble det produsert fliser i diverse beskjedne tykkelser (noen av den passet til og med):
    -img_2767_th-jpg
    (flisa ser ikke tynn ut på bildet, takket være undertegnedes ukontrollerte, aspartam-induserte skjelving)

Ikke at det synes på dette bildet, men disse listene ligger sånn ca vater begge veier:
    -img_2768_th-jpg

Jeg lar limet til rette-flisene tørke før jeg går videre med terskelprosjektet. Jeg skal altså skru fast en tilsaget lamiatplate i den øverste listen på bildet og la den "gli" på den nederste. Skruene blir på utsiden av side-utforingene og dermed ikke synlige. Det er mulig at jeg også skur fast et par ekstra klosser på sidene, på midten, slik at platen blir presset mot den "frie" lista.

MØRKELEGGINGS-PROSJEKTET

Dette viktige (og mildest talt utfordrende) prosjektet har ligget uforskammet brakk en god stund pga at jeg har manglet to vitale komponenter. Lenge før jul ble en pakke med disse delene sendt, men posten surret dem vekk. Til slutt måtte gardin-pusheren min sende ett par til og se, idag to pakker samtidig, både den bortkomne og den nye...

Det er dingsen-uten-navn til høyre her jeg manglet:
    -img_2755_th-jpg

Og sånn ser hele leamikken som skal oppunder inni bak der ved vinduet ut:
    -img_2759_th-jpg

Nå som delene endelig er i hus, er det opp til den lokale byggesnilen å hakke og pete for å få plass til saker og ting. Etter en runde med huggjern og hammer (og Feinsaga selvsagt), ser det ut til at det i alle fall er plass nok på den ene siden:
    -img_2769_th-jpg

Her med vinkelen på plass:
    -img_2770_th-jpg

Duken kommer den omtrent på toppen av langfingerneglen min på bildet over. Da skulle den komme omtrent rett ned i duk-slusen under.

---

Ja, skuffende lite fremgang i kveld, men det gikk en del med til tankevirksomhet og frustrasjon. Jeg har f.eks funnet ut at jeg har beregnet drøye 10 mm for smal åpning til gardinen. Dette betyr i klartekst at jeg må til å hakke og sage og kåle oppunder på den ene siden. Garantert mye svetting, krampetendenser og ufint språkbruk...

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med flensepippen og fjoseskruen på plass er det klart det går bedre. Men skjønner frustrasjonen med å få ting på plass i trange rom.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Med flensepippen og fjoseskruen på plass er det klart det går bedre. Men skjønner frustrasjonen med å få ting på plass i trange rom.

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Listene ble skrudd fast i betongen med nylonplugger og 5x40mm skruer (håper det holder...).
    Hvorfor limer du ikke fast listene på gulvet med SuperFix eller noe i tillegg til skruene for å være sikker?
    Synd at du hadde feilberegnet plassen til gardinen.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,797
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går det ikke ann å bare korte inn bredden på rullgardinen med de 10mm du trenger? Det er vel til og med side skinner som også vil skjule eventuelle avvik i tilkuttingen av duken, eller er det noe annet som gjør at disse rullgardinene ikke kan tilpasses?

"Flensepippen" og "fjoseskruen" ja, godt at det er noen som skjønner teknisk belending og snakker flytende kano her...
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Går det ikke ann å bare korte inn bredden på rullgardinen med de 10mm du trenger? Det er vel til og med side skinner som også vil skjule eventuelle avvik i tilkuttingen av duken, eller er det noe annet som gjør at disse rullgardinene ikke kan tilpasses?
    Jeg begynner å bli gammel. Når jeg tenker etter så er jo disse 10-15 mm er et gammelt problem og løsningen er, som du helt korrekt antyder, å kappe gardinen til passende bredde. Litt ekstra spenning i hverdagen er det selvsagt at jeg også må kappe selve trommelen (dukrøret), men dette ordner seg nok.

Jeg kom faktisk på at det var slik jeg skulle gjøre det ca kl 03:15 i natt og vurderte seriøst om jeg skulle gå ned på kontoret og redigere posten min eller ikke...

Men nå er jeg uansett optimist igjen! Får jeg et par timer fri, så tror jeg at jeg kanskje får opp gardinen i kveld!

Edit: Det er jo slett ikke "alu-trommel", men en trommel av stål...

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paalab
    Hvorfor limer du ikke fast listene på gulvet med SuperFix eller noe i tillegg til skruene for å være sikker?
    Det med at "jeg håper det holder" var en spøk, men det var kanskje det du skrev også? :-)

Jeg har imidlertid tenkt å fuge fast listene (ekstra tetting pga at jeg har laget hull i betongen når jeg skrudde dem fast)...

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Det var da som p*kker'n :-( . Book heller om til denne så kan vi sikkert drøse vel og lenge ;-)
    Dessverre! Jeg kom på at jeg skal til Bergen denne landstreff-helgen, så med mindre det blir forandringer (svært lite sannsynlig) må jeg kaste inn håndkledet.

Dritt også...

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dessverre! Jeg kom på at jeg skal til Bergen denne landstreff-helgen, så med mindre det blir forandringer (svært lite sannsynlig) må jeg kaste inn håndkledet.

Dritt også...
    Bugger! Da får vi forhåpentligvis en annen anledning senere.

Det er blitt lenge siden jeg var på servicejobb i Sarpsborg nå, så kanskje jeg må tipse kollegaene mine der borte at de trenger besøk av litt spesial-kompetanse ;-)

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje jeg kan drive litt sabotasje så det blir behov for deg?

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Burde ikke være nødvendig: Det ene industri-anlegget som jeg designet SW til og satte i drift, det er nå litt antikvarisk og trenger snart oppgradering. Delelageret til elektronikken begynner å bli tom hos leverandør. Så hvis vi får neste oppgraderingsjobb der, da skal jeg sørge for at det blir meg som gjør jobben igjen. Ulempen er at det er mer enn et år frem i tid...

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Både du og jeg vet at det sannsynligvis er perfekt timing ;-)

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dritt også...
    Det betyr jo derimot at du får anledningen til å treffe oss som skal på Projektor 2009 men ikke på landstreffet

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp det ble pose, men ikke pose og sekk. Men pose er bra det. Gleder meg!

Side 205 av 587 FørsteFørste ... 65 75 85 95 105 115 125 135 145 155 165 175 185 195 201 202 203 204 205 206 207 208 209 215 225 235 245 255 265 275 285 295 305 315 325 335 345 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •