RuneW: Byggetråd - Status: Lavfrekvent støy i OpenElec-menyene - Side 199

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  11
Side 199 av 587 FørsteFørste ... 59 69 79 89 99 109 119 129 139 149 159 169 179 189 195 196 197 198 199 200 201 202 203 209 219 229 239 249 259 269 279 289 299 309 319 329 339 ... SisteSiste
Viser resultater 3,961 til 3,980 av 11737
    Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvis du har bestilt og fått(?) lyddører ville jeg vel faktisk ha klaget. Bare å skru de ned igjen.

Helt nødvendig med to ytterdører sa du? Å ja, det stemmer. HTF2009 skal jo avvikles hos deg. Det holdt jeg på å glemme....

Jeg hadde faktisk tro på at denne tråden kom seg over 200 sider med innlegg (std oppsett) før nyttår. Det er ikke mye igjen nå gutter. Stå på og godt nytt år!

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe - nei, det skal vel holde hardt å bli ferdig med kinoen iløpet av de neste 23 timer og 20 minutter eller hva det er.

Når det gjelder de 2 mm. Det er jo litt mer kritisk med lyddører en dører til boden da ;-) Små tuer (eller små sprekker) kan velte store lass vet du!

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regnet ikke med at kinoen skulle være ferdig til nyttår, men at tråden inneholder 4000 innlegg.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Hvis du har bestilt og fått(?) lyddører ville jeg vel faktisk ha klaget. Bare å skru de ned igjen.
    Hmmmmnja... Jeg skal i alle fall nevne det for noen. Kanskje det er et kjent problem og de kan sende med et annet sett med hengsler eller noe...

Helt nødvendig med to ytterdører sa du? Å ja, det stemmer. HTF2009 skal jo avvikles hos deg. Det holdt jeg på å glemme....
    Hehe, jeg tror jeg kan love at det skal bli vel så mye subsonisk trykk per kubikkmeter lokale hos meg i alle fall ;-)

Jeg hadde faktisk tro på at denne tråden kom seg over 200 sider med innlegg (std oppsett) før nyttår. Det er ikke mye igjen nå gutter. Stå på og godt nytt år!
    Ja, godt nytt år til alle sammen fra meg også forresten! Tror ikke det blir mye aktivitet på meg her i morgen kveld - skjønt man vet jo aldri...

En liten hilsen til min kollega, Frode, som ligger på sykehuset, der han blir til godt over nyttår etter et ake-uhell i går. Du er for gammelt til slik vettu, Frode

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regnet ikke med at kinoen skulle være ferdig til nyttår, men at tråden inneholder 4000 innlegg.
    Den var ment til posten over. Gadd ikke quote og får nå svi...

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ett (eller to) innlegg nærmere det. :-D

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Hehe - nei, det skal vel holde hardt å bli ferdig med kinoen iløpet av de neste 23 timer og 20 minutter eller hva det er.

Når det gjelder de 2 mm. Det er jo litt mer kritisk med lyddører en dører til boden da ;-) Små tuer (eller små sprekker) kan velte store lass vet du!
    Haha, joda, jeg vet jo det! ;-)
    Men går fru W eller for den saks skyld naboen (?) overende med en +3(?) dB lydøkning pga en 2mm sprekk da?

Ellers var det jo dine neste års ønsker og forsetter jeg tenkte på.
    Og da har du jo straks 8760 timer til rådighet, om det holder?

Takker i alle fall for fantastisk lesning, "tusenvis" av bilder og andre mer eller mindre "provoserende" tiltak i denne tråden, i året som snart er til ende!
    Stå på, RuneW!

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Haha, joda, jeg vet jo det! ;-)
    Men går fru W eller for den saks skyld naboen (?) overende med en +3(?) dB lydøkning pga en 2mm sprekk da?
    Hehe, nei men jeg gjør det!

Men for å være litt seriøs. Det jeg håper på er jo å få til en balansert konstruksjon. Altså at dørene ikke blir et veldig mye svakere punkt enn veggene, f.eks. I alle papier jeg har lest om dette emnet (og tro meg, det har blitt noen sider i løpet av denne byggeperioden), blir det terpet og terpet på viktigheten av å få slike dører tett. Skal man ha en virkelig god lyddør, kommer man f.eks ikke unne magnetiske tetningslister, altså lister som tetter magnetisk når døren lukkes, slik som på kjøleskap. Dørene mine er egentlig for hobbydører å regne i denne sammenhengen....

Ellers var det jo dine neste års ønsker og forsetter jeg tenkte på.
    Og da har du jo straks 8760 timer til rådighet, om det holder?
    Ja det stemmer jo det. Det var for 2009 - puh!

Takker i alle fall for fantastisk lesning, "tusenvis" av bilder og andre mer eller mindre "provoserende" tiltak i denne tråden, i året som snart er til ende!
    Stå på, RuneW!
    Selv takk for mental support, Scrooge!

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, i den grad jeg kan formå det da?

Ellers må jeg si meg skrekkelig misunnelig over din tålmodighet og nøyaktighet, fra en som hittil (i min engere krets), har fått stempel som en pirk og en "plage" når det gjelder slikt.
    Føler meg nærmest "degradert" til tømmerhogger eller steinknuser i forhold, uten dermed å fornærme disse.
    Selv om jeg tidvis "styrer" litt med 1/100mm presisjon i en dreiebenk, så blir jeg jo fortsatt en pingle, over tid. :-?
    Håper virkelig at jeg en dag kan beskue dette "AV-tempelet", såsant jeg lever!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg brukt et par uker og rundt fire hele arbeidsdager på å lese gjennom HELE tråden. Takker spesielt RuneW for et fantastisk initiativ, og takk til alle som har bidratt til denne fantastiske tråden.

I mangel på fantasi så henger jeg meg på de andre oppmuntrende kommentarene gitt til Rune tidligere.

Like irritert som fruW har kunne vært til tider har min W vært bare for den tiden jeg har brukt på å lese denne tråden. Men nå har begge to blitt så gira at vi er inne på tanken på å kjøpe oss tomt og bygge hus. 8)
    1. pga selve byggingen
    2. pga byggingen av en (selvsagt) hjemmekino

Godt nytt år til alle sammen. Gleder meg til fortsettelsen i 2009!!!

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for hyggelige ord, djaan!

Gratulerer! Det er ingen liten prestasjon, bare å lese gjennom alt dette ;-)

Og godt nytt år!

Active EXCEL sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har fulgt med stort sett "all the way", men vært "knipen" på kommentarene. Passer på nå slik at 200 sider kan nås... Jeg føyer meg inn i hordene av nesegrus beundrende AVforumere.. detta er en utrolig givende byggetråd!
    Lykke til videre med arbeidet i 2009!

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EXCEL
    Har fulgt med stort sett "all the way", men vært "knipen" på kommentarene. Passer på nå slik at 200 sider kan nås... Jeg føyer meg inn i hordene av nesegrus beundrende AVforumere.. detta er en utrolig givende byggetråd!
    Lykke til videre med arbeidet i 2009!
    Hehehe - ja, hvis vi ikke når 200 sider for 2009, er hele prosjektet totalt fiasko ;-)

Takk for moralsk støtte! Jeg skal forsøke å holde koken i 2009, skjønt både dere og jeg begynner vel å bli lei hele dette prosjektet...

Active EXCEL sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehehe - ja, hvis vi ikke når 200 sider for 2009, er hele prosjektet totalt fiasko ;-)

Takk for moralsk støtte! Jeg skal forsøke å holde koken i 2009, skjønt både dere og jeg begynner vel å bli lei hele dette prosjektet...
    ...da kan jeg for min del berolige deg med at det vil bli et savn av dimensjoner når prosjektet ditt en dag blir ferdig og oppdateringer i prosjektet uteblir(her regner jeg med at fruW ikke er heeelt enig)
    Uansett: godt nytt år!

Newcomer Schumi sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Er du galen galmann Dette prosjektet er på mange måter AV-forumet!
    En sann inspirasjon er denne tråden og ikje minst byggmester RuneW :thumbsup

Intermediate Joey Bane sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det snegler seg framover, både mot ferdigstillelse, og 200 sider

Pågangsmotet ditt er det bare å bøye seg i MDF-støvet for

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har følgt med siden side 1, og beundrer hvor nøyaktig du er.

Ha eitt riktig godt nytt år.

Ove

Active EXCEL sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "BUMP"

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe - dere gutter, dere gutter!

Har dere ikke begynt på rakettene deres enda? Ups... det var ikke lov lenger det, nei. Nå er det ca 1 time til gjestene våre kommer og da blir det tynt med meldinger fra denne kanten. Jeg overlater tråden til dere så lenge ;-)

Kanskje jeg sniker meg innom til neste år en gang

Newcomer Schumi sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe - dere gutter, dere gutter!

Har dere ikke begynt på rakettene deres enda? Ups... det var ikke lov lenger det, nei. Nå er det ca 1 time til gjestene våre kommer og da blir det tynt med meldinger fra denne kanten. Jeg overlater tråden til dere så lenge ;-)

Kanskje jeg sniker meg innom til neste år en gang

Har ikke tid til raketter nå!

Godt nyttår alle sammen!

Side 199 av 587 FørsteFørste ... 59 69 79 89 99 109 119 129 139 149 159 169 179 189 195 196 197 198 199 200 201 202 203 209 219 229 239 249 259 269 279 289 299 309 319 329 339 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •