RuneW: Byggetråd - Status: Lavfrekvent støy i OpenElec-menyene - Side 192

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  11
Side 192 av 587 FørsteFørste ... 52 62 72 82 92 102 112 122 132 142 152 162 172 182 188 189 190 191 192 193 194 195 196 202 212 222 232 242 252 262 272 282 292 302 312 322 332 ... SisteSiste
Viser resultater 3,821 til 3,840 av 11737
    Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Ellers gir jo edderkopper en utvidet opplevelse i forbindelse med filmer som "Arachnofobia". :-)
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får kle deg i kinomo og tilordne deg japansk holdning til edderkopper; der skal edderkopper visstnok bringe lykke til hjemmet ;-)

Bedre er det i alle fall med norske edderkopper enn Rattus Norvegicus i veggene. Har sett noe stygge tilfeller når de går amok i kabling, og DET må være surt når en tenker på hvor mange meter med kabel som ligger i veggene

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av striky
    Jeg er redd denne kan bli for lyssvak i rommet ditt, med lyse vegger og stort lerret. Så denne på Electroworld med samme lerretsstørrelse (265) og lerret med gain > 1, i et helt sortmaskert rom, og der var den akkurat på grensen av hva man kan "tolerere".
    Jeg har ikke peiling så bær over med meg... Både Epson TW2000 og Panasonic AE3000 er oppgitt med "Lysstyrke 1600 ANSI". Betyr dette at også TW2000 er i grenseland, eller er det andre mekanismer som gjør at den kommer bedre ut?

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Du får kle deg i kinomo og tilordne deg japansk holdning til edderkopper; der skal edderkopper visstnok bringe lykke til hjemmet ;-)

Bedre er det i alle fall med norske edderkopper enn Rattus Norvegicus i veggene. Har sett noe stygge tilfeller når de går amok i kabling, og DET må være surt når en tenker på hvor mange meter med kabel som ligger i veggene
    Hehehe - så store dyr som rotter regner jeg med å slippe ;-)

Lurer forresten på om jeg har en kimono på loftet...

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Argh!

Jeg har knotet litt med å skjønne hvordan jeg skulle sette sammen og henge opp disse mørkeleggingsgardinene. Heldigvis viste det seg at det manglet en vesentlig del - heldigvis for min mentale helse, dessverre for fremgangen i prosjektet...

Et annen tilbakeslag var at jeg til min skrekk oppdaget at jeg har for liten bredde til å få plass til dukrøret med beslagene der jeg har gjort (for liten) plass til dem over vinduene. Dette medfører at jeg må ta vekk litt på begge sider. På den motsatte siden av motorsiden, må jeg f.eks ta vekk 10-15mm på det skraverte området her (&%€/€/% Olympus og /&%€%€#/#€ autofokus):

-pc092616-edit_th-jpg

Det høres ut som en jobb for MrFein, men jeg orker ikke å begynne i dag. Jeg må finne ut litt er nøyaktig HVOR mye jeg må ta vekk først.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Jeg har ikke peiling så bær over med meg... Både Epson TW2000 og Panasonic AE3000 er oppgitt med "Lysstyrke 1600 ANSI". Betyr dette at også TW2000 er i grenseland, eller er det andre mekanismer som gjør at den kommer bedre ut?
    Før du evnt kjøper en TW2000 kan du jo teste med en først.....

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TW2000 VET jeg jo duger :-)

Det var derfor jeg lurte litt med AE3000 (som er oppført med samme lysstyrke).

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke man får noe særlig bedre deal på TW2000 enn nå... Med mindre noen mot formodning sitter med større restlager av denne enn godt er.

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lysstyrken som er oppgitt på Panasonic stemmer ikke med virkeligheten. TW2000 er langt mer lyssterk, og det selv i økonomimodus (som ligger i området 800-1000 Ansi). 1600-modusen på TW2000 gir ekstremt mye lys, og er ikke egnet til hjemmekinobruk.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker så mye, striky! Jeg var ikke klar over at man ikke kunne ta den oppgitte lysstyrken for god fisk. En illusjon fattigere, men forhåpentligvis noe lurere...

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av striky
    1600-modusen på TW2000 gir ekstremt mye lys, og er ikke egnet til hjemmekinobruk.
    Selv ikke i dagslys på sommeren med dårlig lyskontroll? Tenker da f.eks å se på fotballkamp.

Intermediate eMTea sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    litt OT:
    Hvor var det du kjøpte de "gardinoppsamlerne" dine? BTW; den justeringsnøkkelen er jo identisk med den som dreamscreen bruker på sine lerret!

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

For spesielt interesserte

Sitat Opprinnelig postet av eMTea
    litt OT:
    Hvor var det du kjøpte de "gardinoppsamlerne" dine? BTW; den justeringsnøkkelen er jo identisk med den som dreamscreen bruker på sine lerret!
    Jeg er ikke helt sikker på hva "gardinoppsamlerne" er for noe. Er det disse alu-rørene som på fagspråket kalles "dukrør" tro? De som man snurrer gardin-duken rundt? Det er en felles forumbruker som har solgt meg disse delene.

Kan godt hende Dreamscreen bruker samme motor som disse gardinene mine. Sikkert derfor nøkkelen er lik?

Bare husk: Det er jeg som er dum her...

---

Det er vel kun spesielt interesserte som bryr seg filla om mine gardin-eventyr, men here goes...

Det er sikkert mange som tror jeg bare driver dank i disse dager, men saken er at jeg jobber på spreng. Da mest med tenkearbeider rundt montering av disse berømte markeleggingsgardinene. Tenking tar tid for gamle menn som meg - særlig når det er noe spesielt som skal gjøres på en spesiell måte.

Som jeg var inne på tidligere, ble det for trangt for meg i det rommet jeg har laget til gardinene. Nå viser det seg at det bare er å kappe både dukrør og duk, så det var ingen dramatikk rundt dette likevel.

Å feste dukrøret skal nå uansett ikke bli den enkleste operasjonen i verden. Kort sagt foregår det på den måten at man skrur fast en brakett i den ene enden, trer dukrøret på denne og så vipper den andre enden av dukrører med brakett opp på plass. Det er her morsomhetene starter. For å skru fast denne siste braketten med dukrøret "i veien" skal bli - "interessant" :-)

For å gjøre det hele enda mer artig, er det trangt i enden også (av grunner jeg ikke skal kjede dere med). Derfor måtte jeg sørge for å sette sammen brakett-konstruksjonen slik at den bygget minimalt i enden. Derfor ble "forsenkede" maskinskruer kjøpt inn på Biltema i dag, sammen med en masse annet stæsj for brakettmontering og festing (som franske skruer og mini-skralle-fastnøkler (eller hva det heter)):

-img_2426_th-jpg

Braketthull boret for forsenkning av skruer:
    -img_2428_th-jpg

Maskinskrue Dremelized til riktig lengde:
    -img_2429_th-jpg

Enden av brakett som bygger minimalt:
    -img_2432_th-jpg

Litt Fein-arbeider m/støvsuging klar:
    -img_2436_th-jpg
    (vi vil helst ha så lite skrot som mulig mellom veggene...)

Markering av skruehull til brakett:
    -img_2440_th-jpg
    (man får her et intrykk av hvor trangt det egentlig er)

Mutant blyant genmodifisert til formålet:
    -img_2443_th-jpg

Litt nærmere:
    -img_2439_th-jpg

Denne braketten skal altså festes med tre franske skruer og da med dukrøret montert. Mener det er ca 30 mm klaring mellom toppen av dukrøret og braketten. Dette er en jobb for noen tynne, svake datafingre. Hey! Det er jo akkurat det jeg har!

Når jeg får de siste delene mine, kan jeg måle opp helt nøyaktig og begynne monteringen for alvor...

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Selv ikke i dagslys på sommeren med dårlig lyskontroll? Tenker da f.eks å se på fotballkamp.
    Jeg regner ikke fotballkamp i dagslys som "hjemmekinobruk". Den høye lysstyrken kommer selvsagt til sin rett i slike ekstremtilfeller, ja.

Newcomer Reiny sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe. Du er helt rå Rune!! Står og knoter inne i deeet trange opplegget og avlikevel så klarer du å huske på å ta bilder??
    Siste jeg hadde tenkt på var bilder i et sånt tilfelle (mens jeg sto der å banna sikkert).
    Men klager ikke, det er veldig bra å se hvordan du løser ting 8) .

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=RuneW]

---

Det er vel kun spesielt interesserte som bryr seg filla om mine gardin-eventyr, men here goes...

QUOTE]

De fleste som fremdeles henger med er vel å betrakte som spesielt interesserte , så vi er naturligvis takknemlige for at du orker å bruke din tredje arm til å dokumentere galskapen mens du måler til brakettene.
    Var ikke klar over at det fantes forsenket franske treskruer engang :???:
    Godt jeg har en foregangstråd å bla i den dagen jeg endelig setter i gang å røsker kjellerstua opp med rota

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av halvnakke

---

De fleste som fremdeles henger med er vel å betrakte som spesielt interesserte , så vi er naturligvis takknemlige for at du orker å bruke din tredje arm til å dokumentere galskapen mens du måler til brakettene.
    Godt jeg har en foregangstråd å bla i den dagen jeg endelig setter i gang å røsker kjellerstua opp med rota
    Det var forsenkede maskinskruer han skrev...:wink:
    Et lite tips eller 3...
    1. Skru inn alle der franske treskruene en gang i hullet sitt (90% av lengden) før du prøver å montere med rullen på, da vil det gå mye lettere å skru inn skruene når det er trangt!
    2. Kil fast en lektebit eller noe mellom lekaen og innerveggen, da kan du lett støvsuge opp det som måtte falle imellom.
    Ikke minst lett når du mister skruen eller skrallenøkkelen (noe man garantert gjør når man jobber på slike trange steder :wink: )
    3. Anskaff deg en magnet eller "plukkestang" det faller sikkert noe ned i veggen likevel

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av halvnakke
    Hva har jeg skrevet for noe rart nå da mon tro? Jeg tror heller ikke det finnes forsenkede franske treskruer. Det var noen forsenkede maskinskruer involvert, vet jeg...

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paalab
    1. Skru inn alle der franske treskruene en gang i hullet sitt (90% av lengden) før du prøver å montere med rullen på, da vil det gå mye lettere å skru inn skruene når det er trangt!
    For-boring og for-skruing er allerede gjort ;-)

2. Kil fast en lektebit eller noe mellom lekaen og innerveggen, da kan du lett støvsuge opp det som måtte falle imellom.
    Ikke minst lett når du mister skruen eller skrallenøkkelen (noe man garantert gjør når man jobber på slike trange steder :wink: )
    Jepp. Hadde tenkt å dytte i mellom en plastrull, men lektebit gjør vel omtrent samme nytten.

3. Anskaff deg en magnet eller "plukkestang" det faller sikkert noe ned i veggen likevel
    Ja! Sånn har jeg ikke!

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja! Sånn har jeg ikke!
    Magnetverktøy:

Biltema delenr: 19-239, Pris 34.90
    Bøybar gripearm

Biltema delenr: 19-2242, Pris 16.90

Og i samme slengen...
    Inspeksjonspeil, leddet

Biltema delenr: 20-330, Pris 29.90
    Dette er noe man bare ha

Side 192 av 587 FørsteFørste ... 52 62 72 82 92 102 112 122 132 142 152 162 172 182 188 189 190 191 192 193 194 195 196 202 212 222 232 242 252 262 272 282 292 302 312 322 332 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •