RuneW: Byggetråd - Status: Lavfrekvent støy i OpenElec-menyene - Side 189

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  11
Side 189 av 587 FørsteFørste ... 49 59 69 79 89 99 109 119 129 139 149 159 169 179 185 186 187 188 189 190 191 192 193 199 209 219 229 239 249 259 269 279 289 299 309 319 329 ... SisteSiste
Viser resultater 3,761 til 3,780 av 11737
    Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Jeg ser AVShop har lerretet de brukte på Electroworld til salgs til demo-pris (dog ikke til så veldig redusert pris akkurat). Tenkte jeg skulle høre med dem om dette. Problemet er selvsagt hvor(dan) noe slikt slikt skulle ha vært lagret til jeg blir ferdig med dette evighetsprosjektet
    Skru opp et par kroker i taket på kontoret ditt, så kan det jo henge der så lenge!

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må med skam å melde innrømme at jeg vet for lite om dette... eneste jeg er sikker på er at det er dyrt...

Hvordan blir det med 16:9 med en slik da?
    16:9 er ikke noe problem. Det er flere måter å gjøre det på, hvis du har en justerbar linse, skifter du enkelt mellom pass through og anamorfisk horisontalt strekk. Eventuelt kan linsen stå fast på anamorfisk strekk, og en videoprosessor tar seg av resten.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehehe - anamorfisk linse og videoprosessor! Spørs om dette blir en li-i-i-iten sprekk i budsjettet på ca 20k for PJ ;-)

Ser for meg at dette er en (sikker veldig god) løsning litt fram i tid.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehehe - anamorfisk linse og videoprosessor! Spørs om dette blir en li-i-i-iten sprekk i budsjettet på ca 20k for PJ ;-)

Bitteliten budsjettsprekk, ja... Som en krusning i opprørt hav. En dråpe i det store sluket. En fjert i orkanen. ;-)

Synes du skal gå for dette, jeg, slik at jeg kan lese her i tråden hvordan det gjøres.

Newcomer Reiny sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bare vent til det er klart for front-ht... da skal du nok få ett og annet tips som blir bra (ny sprekk? jaaa)

Active Nitro sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

eemm

Mulig litt seint, men er det silikon du bruker rund rørene og boksene? problemet med silikon at malingen ofte missfarges rund der det er silikon, i såfall er akryl bedre. I allefall fikk jeg et påskudd til og rykke et par plasser opp på lista

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor langt fra silikonen kommer evt denne misfargingen da? Jeg har jo maskert + at det kommer bokser i framkant.

Men hvis jeg vet at det kommer til å bli et problem, så bør jeg kanskje ta tak i det nå.

(alle bokser/rør oppunder taket vil forøvrig bli bygget inn i spot-boksene, så disse vil man uansett ikke se)

Active Nitro sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor langt fra silikonen kommer evt denne misfargingen da? Jeg har jo maskert + at det kommer bokser i framkant.

Men hvis jeg vet at det kommer til å bli et problem, så bør jeg kanskje ta tak i det nå.

(alle bokser/rør oppunder taket vil forøvrig bli bygget inn i spot-boksene, så disse vil man uansett ikke se)
    Gjorde noe av det samme selv da jeg brukte det jeg hadde og her dro missfargingen seg ca 10mm innover i malingen, det skjedde gradvis så jeg oppdaget det ikke før ca 1 år etter maling.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Hvis det er en slags kjemisk reaksjon, kan jeg jo alltids forsøke pusse/skrape vekk silikonet som måtte ha forvirret seg utenfor hullet og maskere når jeg maler, slik at det ikke blir fysisk kontakt mellom maling og silikon. Vil denne reaksjonen skje selv om det ikke er kontakt, så får det bare skje.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Bitteliten budsjettsprekk, ja... Som en krusning i opprørt hav. En dråpe i det store sluket. En fjert i orkanen. ;-)
    Flesker jeg til med linse+prosessor til 30k ekstra vet jeg om en viss FruW som blir relativt opprørt, og det er et hav man ugjerne møter i opprørt tilstand...

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uten å bidra til det opprørte havet :roll: så har jeg tidligere lånt ut min linse og prosessor (Crystalio VPS2300 og Prismasonic FE1500) slik at det går ann å se selv om det er verd bryet. Dette tilbudet kan du også få RuneW.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flesker jeg til med linse+prosessor til 30k ekstra vet jeg om en viss FruW som blir relativt opprørt, og det er et hav man ugjerne møter i opprørt tilstand...
    Det var en spøk, men det skjønte du sikkert. Trekker jeg ut elektrikerregningen så koster sikkert bare mørkleggingen din av vinduene dine mer enn oppussingen av mitt lille hjemmekinorom (eller deromkring), så jeg vet hva det vil si å være på stramt budsjett... Det er mer at dette fremstår som det perfekt gjennomførte hjemmekinobyggverket, og da ville dette være prikken over i'en.

Men uansett blir dette en kongekino. Den er jo snart ferdig også, nå, eller? Har du et estimat for når du kan si "snurr film" i dette rommet?
    (Personlig opererer jeg nå med ferdigdato en gang i andre halvdel av januar, med en haug shortcuts i forhold til gjennomføringen av ditt prosjekt).

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Uten å bidra til det opprørte havet :roll: så har jeg tidligere lånt ut min linse og prosessor (Crystalio VPS2300 og Prismasonic FE1500) slik at det går ann å se selv om det er verd bryet. Dette tilbudet kan du også få RuneW.
    Jeg takker og bukker og kommer tilbake til saken når/hvis det blir aktuelt!!!

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var en spøk, men det skjønte du sikkert. Trekker jeg ut elektrikerregningen så koster sikkert bare mørkleggingen din av vinduene dine mer enn oppussingen av mitt lille hjemmekinorom (eller deromkring)[...]
    Hehehe - nå skal vi ikke overdrive... men jeg tar poenget ;-)

Jeg ser imidlertid ikke bort fra at jeg vil bruke mer tid på å mørkelegge ett vindu enn du gjør på hele kinoen din!

Men uansett blir dette en kongekino. Den er jo snart ferdig også, nå, eller? Har du et estimat for når du kan si "snurr film" i dette rommet?
    (Personlig opererer jeg nå med ferdigdato en gang i andre halvdel av januar, med en haug shortcuts i forhold til gjennomføringen av ditt prosjekt).
    Nei, jeg har sluttet med å estimere når jeg er ferdig - skuffer bare meg selv og andre. Men "i løpet av vinteren" skulle mye være gjort...

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehehe - nå skal vi ikke overdrive... men jeg tar poenget ;-)

Jeg ser imidlertid ikke bort fra at jeg vil bruke mer tid på å mørkelegge ett vindu enn du gjør på hele kinoen din!

Nei, jeg har sluttet med å estimere når jeg er ferdig - skuffer bare meg selv og andre. Men "i løpet av vinteren" skulle mye være gjort...
    Da har du jo ikke nevnt hvilken vinter!
    Spennende å følge med på disse blendingsgardinene, løsninger og utseende :grin:

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paalab
    Spennende å følge med på disse blendingsgardinene, løsninger og utseende :grin:
    Akkurat nå skjønner jeg null og nix av disse delene, så jeg får håpe det går opp et lys etterhvert...

Newcomer Reiny sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat nå skjønner jeg null og nix av disse delene, så jeg får håpe det går opp et lys etterhvert...
    Om du SER lyset Rune har du deffinitivt IKKE fått til blendingsgardinene

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hø hø hø :-)

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gardin-deler

Se bort fra denne posten. Den er der bare for å lagre bildene av gardin-delene i forbindelse med et spørsmål til leverandøren....

Motor satt sammen:
    -pc052600_th-jpg

Enkelt-delene:
    -pc052602-edit_th-jpg

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    C skal inn i B som låses av A,det er grunnen til at E skal penetrers av H og resultatet blir F,hvis du trenger hjelp bruker du G.

Alt skal inn på høyre side av motoren hvis den ligger til venstre.

I er propellen,dette er en viktig komponent som du ikke har bruk for

Side 189 av 587 FørsteFørste ... 49 59 69 79 89 99 109 119 129 139 149 159 169 179 185 186 187 188 189 190 191 192 193 199 209 219 229 239 249 259 269 279 289 299 309 319 329 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •