RuneW: Byggetråd - Status: Lavfrekvent støy i OpenElec-menyene - Side 185

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  11
Side 185 av 587 FørsteFørste ... 45 55 65 75 85 95 105 115 125 135 145 155 165 175 181 182 183 184 185 186 187 188 189 195 205 215 225 235 245 255 265 275 285 295 305 315 325 ... SisteSiste
Viser resultater 3,681 til 3,700 av 11737
    Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av spoonfeedme
    Hvis det RuneW gjør her er "standard" prosedyre så vil jeg gjerne se hvordan de mer avanserte prosedyrene arter seg .
    Vi får kalle det for standard, det er sånn det skal gjøres enkelt og greit. Det finnes ikke noen bedre detaljert byggetråd noen sted, vi får kalle det for en standard avansert prosedyre. Dette er hjemmekino for vidrekommende.

Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et eller annet bokforlag bør kjenne sin besøkelsestid og få gitt denne tråden i bokform. Det finnes jo gjør-det-selv bøker om alt mulig annet og det må jo være et marked for denne også. Jeg kan nesten se det for meg: Flott glanset hardback med stor innholdsfortegnelse, masse bilder, indeks bak med referanser til alle løsningene osv. I tillegg kan man utbrodere med en del lydteori, kalibreringsteori og annet informasjon slik at man sitter igjen med en norsk hjemmekinobibel!

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spoonfeedme
    Et eller annet bokforlag bør kjenne sin besøkelsestid og få gitt denne tråden i bokform. Det finnes jo gjør-det-selv bøker om alt mulig annet og det må jo være et marked for denne også. Jeg kan nesten se det for meg: Flott glanset hardback med stor innholdsfortegnelse, masse bilder, indeks bak med referanser til alle løsningene osv. I tillegg kan man utbrodere med en del lydteori, kalibreringsteori og annet informasjon slik at man sitter igjen med en norsk hjemmekinobibel!
    Jeg ser ikke noe negativt om denne tråden til en evt bokform, og det tror jeg ville vært til nytte for mange som sitter med store planer for bygging. Hjemmekino for dummies? Det går ikke ann å få det mer detaljert enn dette, synes han Rune skulle tatt kontakt med et forlag. Tror det er penger å hente her altså, skulle gladelig kjøpt boken jeg. Det vil ta litt tid med redigering med klipp og lim funker det meste, ta med verkøybruk og det hele. Til dette trenger man det og det, finpuss gipsen før sen settes opp og sparkle alle kanter og hjørner. Dette lover bra

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En tenkt anmeldelse av boken:

Sitat Opprinnelig postet av Hjemmekino
    Runes hjemmekino for Dummies!
    Boken viser utførlig metode, med gode illustrasjoner.
    Den tar for seg alt fra snekring av vegger og tak til sparkling og fuging.
    Det finnes også en rekke forslag på tekniske løsninger som ikke ble brukt i prosjektet,
    samt at den viser en del mulige feller/feil man kan komme ut for.
    Terningkast 6!
    Gratulerer med "Ferdig" rom!:grin:
    Godt å se at alle platene er på veggen!
    Synd med den feil freste platen, men det ser ut til at litt sparkel vil dekke det meste:smile:

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha - dere er morsomme dere gutter :-)

Men nå er jeg endelig igang igjen med "håndfaste arbeider". Deilig! Brukte faktisk aller mest tid i går på å rydde og støvsuge. Utrolig mye skrot ov verktøy som blir liggende å slenge...

Nå blir det en kveld til med fugearbeider (mye tid gikk med på å fore ut el-bokser med utfringsringer i går), så starter arbeidene med mørkeleggingsgardinene!

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil ha den boka i "Steelbook Edition"!!!!

Kjære samboer,hvis du leser dette så vet du hva jeg ønsker meg til jul!

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Millmaker
    Jeg vil ha den boka i "Steelbook Edition"!!!!

Kjære samboer,hvis du leser dette så vet du hva jeg ønsker meg til jul!
    Her kommer en kort versjon Vedlegg 41596

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wow! Nesten ferdig, jo. Og jeg vil tro at hvis noen har lyddøde gipsvegger, så må det være deg. Dette blir bare utrolig bra. :-)

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med alt dette bok-snakket, ble jeg nervøs og har nå tatt en "backup" av hele tråden. Dette ble gjort med den lite elegante metoden å vise tråden i utskriftsvennlig versjon med 150 innlegg per side (da ble det bare 25 sider) og lagre html-siden fra browseren (FF) for hver side. Da ble det 25 html-filer med hver sin folder med alle bildene i. HTML-formatet er relativt forståelig, så da kan en datadust som meg klare å sette det sammen igjen hvis katastrofen skulle være et faktum og AVForum går opp i røyk (hvem vet hva som skjer når 2.0 skal innføres ;-)).

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Med alt dette bok-snakket, ble jeg nervøs og har nå tatt en "backup" av hele tråden. Dette ble gjort med den lite elegante metoden å vise tråden i utskriftsvennlig versjon med 150 innlegg per side (da ble det bare 25 sider) og lagre html-siden fra browseren (FF) for hver side. Da ble det 25 html-filer med hver sin folder med alle bildene i. HTML-formatet er relativt forståelig, så da kan en datadust som meg klare å sette det sammen igjen hvis katastrofen skulle være et faktum og AVForum går opp i røyk (hvem vet hva som skjer når 2.0 skal innføres ;-)).
    Html kan du vel åpne i Word, og deretter lagre som *.doc og så igjen lage *.pdf Vips så har du et dokument som kan sendes til trykk;-)

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, hver sin lyst...

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uansett Rune, så burde du ihvertfall lage deg din egen bok om ikke annet.

En presentasjonsperm som du legger til allmenn skue til de som kommer på besøk.
    Tenker da på bildedokumentasjoner og sånne ting.
    Er jo utolig gøy å ha i ettertid.

En annen ting som er kjekt med dette, er jo at hvis det skulle skje noe, noe går galt en plass, så kan du jo bare titte på bildene og finne ut eksakt hvor ting er hen inni vegger og slikt. Slipper å rive halve rommet hvis katastrofen inntreffer!

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å ha bilder av en byggeprosess, være det seg kino eller et bad er en meget smart ide uansett. Det er ikke bare kinoen jeg har masse bilder av, for å si det slik.

Og det er langt, langt fra alle bildene av kinoen som finner veien til AVForum heller, forresten...

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å ha bilder av en byggeprosess, være det seg kino eller et bad er en meget smart ide uansett. Det er ikke bare kinoen jeg har masse bilder av, for å si det slik.

Og det er langt, langt fra alle bildene av kinoen som finner veien til AVForum heller, forresten...
    Helt enig. Det er greit å ha noe å referere til dersomn det skulle være tvil. Husker forresten da jeg kjøpte huset vårt at badet i andre etasje var gjort mye på egeninnsats. Der var prosessen godt dokumentert med bilder, så jeg synes det var ganske så trygt. Badet er for øvrig i daglig bruk nå, og har vært det i 7 år uten problemer.

Lurt å tenke på dokumentasjon på det man gjør dersom man skal selge en dag også. Dette under forutsetning av at man gjør en skikkelig jobb, selvsagt.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Lurt å tenke på dokumentasjon på det man gjør dersom man skal selge en dag også. Dette under forutsetning av at man gjør en skikkelig jobb, selvsagt.
    Hehe - godt dokumentert dårlig jobb er kanskje ikke sjakktrekket ved salg nei ;-)

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe - godt dokumentert dårlig jobb er kanskje ikke sjakktrekket ved salg nei ;-)
    Det er definitivt ingen fare i ditt tilfelle. :-)

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har du ikke sett bildene av badene mine da ;-)

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lagde forresten for moro skyld et Word-dokument av tråden hittil. Ble på 2378 A4-sider...

Det er sikkert en lurere måte å konvertere på enn deg jeg klarte. For at ikke bildene skulle kuttes, måtte jeg ha liggende sider.

Det blir omtrent som dette:

-sider-jpg

For evt. gale hunder, så kan Word-dokumentet lastes ned her (12MB).

Så da er det bare å skrive ut...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt utrolig bra, denne tråden skal ingen ende ta i kreativitet! Nå i bokform...jøss

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe - jeg håper ingen gjør alvor av å skrive ut disse 2000+ sidene. Det var 99% ment som en spøk fra min side...

Side 185 av 587 FørsteFørste ... 45 55 65 75 85 95 105 115 125 135 145 155 165 175 181 182 183 184 185 186 187 188 189 195 205 215 225 235 245 255 265 275 285 295 305 315 325 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •