RuneW: Byggetråd - Status: Lavfrekvent støy i OpenElec-menyene - Side 178

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  11
Side 178 av 587 FørsteFørste ... 38 48 58 68 78 88 98 108 118 128 138 148 158 168 174 175 176 177 178 179 180 181 182 188 198 208 218 228 238 248 258 268 278 288 298 308 318 ... SisteSiste
Viser resultater 3,541 til 3,560 av 11737
    Newcomer Reiny sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Takk for titten i kinorommet ditt i går Rune. Til de av dere som ikke har sett rommet "live" må jeg si at det ser mye bedre ut enn på bilder. Rune har virkelig lagt sjela si i all jobb der.

Litt HTF`08 Off topic: Kan de av dere som tok bilder sende de til meg? vwgutten (a) hotmail.com
    ...klarte selvfølgelig å glemme kamera mitt hjemme.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Reiny
    Takk for titten i kinorommet ditt i går Rune. Til de av dere som ikke har sett rommet "live" må jeg si at det ser mye bedre ut enn på bilder. Rune har virkelig lagt sjela si i all jobb der.
    Nåja, for oss sjelløse sier ikke det all verden...

Men takk uansett ;-) Du fikk jo ikke akkurat den mest inngående guidede turen akkurat, da men... Det meste av det du så, så du mens du bar i en ene enden av en Erna - og da tenker man stort sett "ikke slipp" og ikke på så mye annet ;-)

Takk for hjelpen, forresten!

Bilder blir det nok i bøttevis på HTF-siden når vi får samlet dem (og oss).

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vi sleper oss videre - Level 3 complete

Jeg begynner så smått å komme til hektene igjen etter HTF og tuslet litt nede i dypet igjen i kveld.

Ble i alle fall ferdig med vegg 3 med Smartpanel:
    -pb252587_th-jpg

Slo forøvrig til med en klassiker igjen på siste plate, med 1 mm nøyaktighet og 10 cm feil (noe man kan skimte midt på dette bildet):
    -pb252586_th-jpg

Det går liksom ikke an å la være ;-)

Vel, vel. Det er bare en sparkle/pusse-jobb. Dette hjørnet kommer dessuten med stor sannsynlighet til å bli dekket av en vertikal bassfelle, så jeg tar det ikke så tungt.

---

Har regnet over og funnet ut at jeg mangler to plater. Det var nesten det! Jeg kjøpte jo 60 plater i sin tid, for å bruke i hele kjelleren, så jeg synes egentlig ikke det var så verst beregning...

Newcomer Reiny sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ser bra ut Rune. Da er det bare å feire en ny level med ny film 8) .

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp! Det står mellom disse:

;-)

Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et lett valg!

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spoonfeedme
    Et lett valg!
    Ja, men Batman er ikke så verst den heller!

Mamma Mia, du... er riktig nok litt , men er ikke helt ødelagt heller...

Neida, det blir nok denne skal du se:

Intermediate HansMarius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde seriøst vurdert Mamma Mia om du hverken har sett den eller Wall-E. Greit nok at det er fett lydspor på Wall-E, men jeg (som en hardbarka action-junkie:-p) ser lett Mamma Mia en gang til over Wall-E for å si det sånn.

Makan til feel-good film skal du lete lenge etter...

Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er vel litt spesiell der for jeg frykter en skikkelig feel-bad trip av den suppa Mamma-Mia! Får liksom gysninger på ryggen og begynner å kaldsvette. Nei, den filmen tør jeg ikke å se...

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det valget er lett. Batman hadde lett vunnet mellom Mamma Mia og Dark Night. Mamma Mia kommer aldri (da mener jeg ALDRI) bli vist eller sett på i mitt (lille) kino anlegg.

Har hørt masse skryt av Wall-E, er den så bra som de sier?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    haha:-) feel-bad trip, da må du ha skutt noe dårlige greier først tror jeg:-p

Jeg og fruen så denne når den kom på kino, og ila det første kvarteret tenkte jeg "hva i helvette er det vi har begitt oss ut på nå? Det er jo bare synging og kliss???!!!" men det tok seg kraftig opp etter dette, og jeg gikk ut av salen som et nytt menneske! Eller nå juger jeg faktisk...men filmen var bra:-)

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Michaelsand
    Det valget er lett. Batman hadde lett vunnet mellom Mamma Mia og Dark Night. Mamma Mia kommer aldri (da mener jeg ALDRI) bli vist eller sett på i mitt (lille) kino anlegg.

Har hørt masse skryt av Wall-E, er den så bra som de sier?

NEI,

og for å forklare hvorfor: Filmen starter utrolig bra, og det tegner opp til å bli skikkelig søt og artig. Første halvtime er veldig bra, deretter ler jeg ikke en eneste gang. Filmen mister litt av potensen synes jeg og de har ikke klart å følge opp den gode starten. Sikkert mange som er uenige der, men jeg føler meg ikke akkurat som noe utskudd når det gjelder film og underholdning - jeg er relativt mainstream vil jeg tro.

Når det gjelder Batman, så er ikke det en film man velger mellom - den er selvskreven i enhver entusiasts samling!!!

Når det gjelder visning av Mamma Mia i både din og min kino, så må jeg vel kanskje si meg enig - jeg kommer ikke til å se denne filmen igjen selv; grunnen til det er at dette er en film man nesten må se på kino. Har man ikke sett den derimot, så er det verdt en titt selv om man må snurre den hjemme...

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel en av de filmene som skal til for å lure FruW ned i kinoen, så den skal nok sees før eller senere. Og den jeg vet som et faktum at den havner under treet om en måneds tid også ;-)

Men ikke krange om den er bra eller dårlig her da gutta boys!

Og Wall-E blir nok mest ment som en referansefilm.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Siste 2 plater hanket inn...

Siste på ryktebørsen er at SeniorW har vært og handlet inn to identiske SmartPanel-plater (alltid et spenningsmoment om nye/gamle passer i not/fjær) i dag. Så da er det ingen unnskyldning for ikke å ha sørveggen klar innen relativt kort tid.

Når all SmartPanel er på plass, vil jeg ta en fugerunde (bare vegg/vegg-hjørner og rundt diverse hull/bokser), før en generell opprydning av mdf-støv og kapp.

Deretter kommer oppgaven jeg går inn i med skrekkblandet fryd: Mørkeleggingsgardinene

Dette blir kompliserte saker - og når det å sette opp MDF-plater tar tid, så kan man jo bare fantasere om hvordan dette blir! For å rekapitulere - her er en skisse av konstruksjonen i vinduet:

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du mulighet til å komme til yttervinduet?
    Det kan jo tenkes at du får kondens / dugg på dette vinduet når det er kaldt ute.
    Eller har du en viss utlufting inne i karmen din?

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden jeg skal ha et lydvindu innerst mot rommet, vil behovet for "tett utforing" være vesentlig redusert. Jeg vurderer å perforere utforingslisten (omtrent like nærme yttervinduet som spotene), evt. la det være en spalte mellom inner-delen og ytter-delen av utforingslisten.

Fordel: Utskifting av luft og redusert kondensfare

Ulempe: Lite vakkert støv og dyr i vinduet...

Har også fantasert litt om å plassere en bitteliten vifte for å røre litt på lufta som et alternativ til det over.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Jepp! Det står mellom disse:

;-)
    Den dagen rommet står ferdig, kan det faktisk være et aldri så lite sjakktrekk å ha Mamma Mia på lager. FruW vil sikkert sette stor pris på det. Er det noen sjanse for at det blir Mamma Mia visning i romjula for vennnindegjengen? :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mistet du et liv (plate) på level 3 som tilsynelatende så enkelt ut? Det lurer alltid en uventet fare bak (eller kanskje ved) et hjørne.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må bare få komme innom denne Mamma Mia-diskusjonen. Jeg var i London og så musicalen Mamma Mia! i fjor. Ok, jeg synes ABBA har en del geniale låter, men musical er liksom ikke helt min greie (det lille jeg så av filmen Evita forårsaker fremdeles posttraumatisk stress) og var vel mer enn på kanten skeptisk. Men siden noen andre spanderte så tenkte jeg at det fikk briste eller bære. Men makan til opptur har jeg til gode å oppleve både før og siden. Det var bare helt vannvittig bra. Og filmen vil antagelig bli en av kandidatene til premierefilmen i min kjeller. Ledsaget av en blid fru og kanskje en skvett sjampis.

Nok om dét. Er jammen spent på det lydvindu/mørkeleggings/antidugg/downlight-prosjektet ditt

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir definitivt ikke priemiere i kinoen i romjulen, nei...

Og jeg skal i alle fall ikke disse noen ABBA-låter. Som sagt Mamma Mia er på vei inn i husholdningen (riktignok i SD), selv om jeg ikke tror den type film er innertier for mitt vedkommende... Skjønt jeg kan ta feil, jeg har jo stor sans for musicalen Little Shop of Horrors...

Side 178 av 587 FørsteFørste ... 38 48 58 68 78 88 98 108 118 128 138 148 158 168 174 175 176 177 178 179 180 181 182 188 198 208 218 228 238 248 258 268 278 288 298 308 318 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •