RuneW: Byggetråd - Status: Lavfrekvent støy i OpenElec-menyene - Side 170

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  11
Side 170 av 587 FørsteFørste ... 30 40 50 60 70 80 90 100 110 120 130 140 150 160 166 167 168 169 170 171 172 173 174 180 190 200 210 220 230 240 250 260 270 280 290 300 310 ... SisteSiste
Viser resultater 3,381 til 3,400 av 11737
    Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Dumt med GG'n nå som du var så godt i gang.. Men ellers ser det jo meget bra ut da. Reckhorn'n ser jo meget lekker ut, gratulerer!

Når det gjelder fokusen på kamera ditt - ja det enkleste er noen ganger det beste..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilket kamera tenker du på å kjøpe da? You ARE a gadget man, så jeg tenkte du allerede kanskje har begynnt prosessen? Sikkert lettere å få med FruW med på det. Bilder av krapylene med et skikkelig kamera er sikkert lettere å argumentere for enn fars stadige behov for "praktisk" verktøy

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal love deg at det var en lang prosess bare å få kjøpt Olympus-kameraet (som liksom skulle spare oss for tusener i fotograf-ugifter...). Olympusen er bra det, bare det hadde fokusert riktig litt oftere...

Men det er ikke til å leve med, så det blir vel noe nytt etter hvert.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Reckhorn'n ser jo meget lekker ut, gratulerer!
    Vi kommer til å bruke den om 1.5 uke!

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synd med kameraet ja, hva kom det seg av at du ikke valgte folkekameraet Canon Eos 400/450D? "Alle" har jo det?

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Synd med kameraet ja, hva kom det seg av at du ikke valgte folkekameraet Canon Eos 400/450D? "Alle" har jo det?

Hva skal du med Canon, når det finnes Nikon?

Nei da, synes det er mye bra ute i markedet nå.. Pentax K100\200 er jo ikke et dumt valg som også tåler mye..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva skal du med Canon, når det finnes Nikon?
    Same shit, different wrapping! Jeg holder meg til ett merke, har kunn hatt canon kamera de siste åra. Når jeg ikke er fornøyd bytter jeg merke. På mobilsiden har jeg hatt Nokia siden 3210 kom på markedet. DET var telefon det.

Nei da, synes det er mye bra ute i markedet nå.. Pentax K100\200 er jo ikke et dumt valg som også tåler mye..
    Canon EOS 1000D Kit til 4k er vel ett lite kupp?

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Med fare for å dra denne tråden ut på viddene (igjen), så valgte jeg Olympus E-510 pga følgende:

- Det hadde markedets eneste fungerende sensor-rensesystem
    - Det hadde IS i huset
    - FourThirds

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,803
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes dette med feil fokus på Olympus E-510 var rart, for et speilrefleks kamera måler jo fokusen gjennom linsa med bruk av "TTL phase-contrast detection". Sikker på at du/kameraet ikke ble lurt av å få låst fokusen på feil skygge motiv eller noe, eventuellt at det finnes noen kraftige (IR) lyskilder i rommet som forstyrrer fokusen til å kompensere for eventuelle forskyvninger dette kan få i objektivet. Har du de samme problemene utendørs og f.eks macrofoto osv?

Ellers er jeg stadig imponert over din meget grundige gjennomføringen av Hjemmekino rommet ditt RuneW.

Er også mektig imponert over denne byggetråden, og det som vel kanskje imponerer meg mest er at du selv med 8 talls hull og andre uheldige episoder og hendelser osv tar deg tid til å ta bilder og dele dette med oss andre.

Hadde jeg f.eks klart å lage et 8talls hull i en plate (noe som er meget sansynelig), hadde jeg konsentrert meg såpass om å løse problemet å få opp den nye platen på veggen, at det neppe hadde blitt noen bilder av det.... Denne tråden viser vel da på en måte at det er godt vi er forskjellige :-D

Edit:
    Stå på RuneW, men det blir nesten litt kjedelig i forumet den dagen kinoen din står ferdig og det kanskje mer går i hvilken BD film som inneholder panoreringer som fikk provosert frem nakkesleng skadene på nytt eller noe...

Ellers så var vel ikke den bensin tørste 85hk Eivindrude påhengsen du skrev om tidligere en 68 modell, kom ikke denne ut en gang på 70 tallet?
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Synes dette med feil fokus på Olympus E-510 var rart, for et speilrefleks kamera måler jo fokusen gjennom linsa med bruk av "TTL phase-contrast detection". Sikker på at du/kameraet ikke ble lurt av å få låst fokusen på feil skygge motiv eller noe, eventuellt at det finnes noen kraftige (IR) lyskilder i rommet som forstyrrer fokusen til å kompensere for eventuelle forskyvninger dette kan få i objektivet. Har du de samme problemene utendørs og f.eks macrofoto osv?
    Problemene er både inne og ute og relativt hyppige. Har ikke merket noe "feil" ved macrofotografering, men siden objektivet er uegnet for dette hra det blirr begrenset med denslags. Tok en test med identisk objektiv 50-200mm med et eldre E-330-hus og mitt E-510 av nøyaktig smme motiv. Resultatene kan du se her:

E-510
    E-330

Bildene er tatt med senter-autofokus på det røde krysset. Merk deg hvor fokuspunktet på bildet er. Kameraet ble sendt inn til Olympus Norge med beskrivelse og et lass med eksempelbilder, men jeg fikk det i retur og beskjed om at ingen feil funnet...

Hadde jeg f.eks klart å lage et 8talls hull i en plate (noe som er meget sansynelig), hadde jeg konsentrert meg såpass om å løse problemet å få opp den nye platen på veggen, at det neppe hadde blitt noen bilder av det.... Denne tråden viser vel da på en måte at det er godt vi er forskjellige :-D
    NOE må jeg jo bruke all fritiden på ;-)

Ellers så var vel ikke den bensin tørste 85hk Eivindrude påhengsen du skrev om tidligere en 68 modell, kom ikke denne ut en gang på 70 tallet?
    Hmm... dette må jeg få sjekket opp. Det var den modellen med elektrohydraulisk gearskift, en genial oppfinnelse som sikkert virket bra de første årene... Men vi fikk bare forward til å funke - alltid like spennende når man skulle legge til...

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grunnen til at jeg nevner Pentax K er at disse er mer robuste en både Nikon og Canon sine - og siden du er en slik sterk mann Rune så hadde det passet deg.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høh?

Active Xell sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det skjer relativt ofte ville jeg gått over til å bruke manuell fokus, og brukt den tida jeg trengte på å finne et nytt kamera. Manuell fokus med speilreflekt er bare en vanesak. Man holder jo som regel uansett en hand på optikken og en på kamera. Kort brennvidde og stor lukkeråpning gir også stor dybdeskarphet, så selvom fukusen er litt off blir det liten forskjell på fokuspunktet og en halvmeter bak.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er i og for seg riktig alt du sier, men synes uansett at man bør kunne forvente at autofokusen fungerer...

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mens vi venter på at GG'en skal komme, kan vi ta en titt inn i Makita-laderen:
    -pb112557_th-jpg

Ikke vet jeg hva slags komponent dette har vært, men den er det ikke nå lenger ;-)

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Høh?

Det jeg tenkte er en speilrefleks som tåler litt mer en andre speilreflekser. Denne har et hus som tåler mere regn og byggestøv, kan jeg tenke meg.

Active EXCEL sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Mens vi venter på at GG'en skal komme, kan vi ta en titt inn i Makita-laderen:
    -pb112557_th-jpg

Ikke vet jeg hva slags komponent dette har vært, men den er det ikke nå lenger ;-)
    Hvis du tar en avbiter og klipper vekk komponenten, så kan du ta et bilde av symbolet som sitter på PCB´en.......

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg tenkte er en speilrefleks som tåler litt mer en andre speilreflekser. Denne har et hus som tåler mere regn og byggestøv, kan jeg tenke meg.
    Akkuratski. Støv blir det fort en del av. Det er også en av grunnene til at jeg er litt forsiktig med å dra inn speilrefleksen i kaoset.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EXCEL
    Hvis du tar en avbiter og klipper vekk komponenten, så kan du ta et bilde av symbolet som sitter på PCB´en.......

Sånn ser det ut under (etter avklipping av "kull-rosa"):
    -pb112559_th-jpg

Men det har jo bare akademisk interesse - jeg kommer aldri til å forsøke å reparere denne saken.

Active EXCEL sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt mulig denne er "beyond repair", uansett så er dette en dobbel zenerdiode eller "suppressor" om du vill.... Denne skal hindre at spenninga blir for høy......man kan vel trygt si at den har gjort så kan den kunne... Mest sansynelighvis ligger det en sikring eller multifuse i serie som også har tatt kvelden.....

Side 170 av 587 FørsteFørste ... 30 40 50 60 70 80 90 100 110 120 130 140 150 160 166 167 168 169 170 171 172 173 174 180 190 200 210 220 230 240 250 260 270 280 290 300 310 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •