RuneW: Byggetråd - Status: Lavfrekvent støy i OpenElec-menyene - Side 169

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  11
Side 169 av 587 FørsteFørste ... 29 39 49 59 69 79 89 99 109 119 129 139 149 159 165 166 167 168 169 170 171 172 173 179 189 199 209 219 229 239 249 259 269 279 289 299 309 ... SisteSiste
Viser resultater 3,361 til 3,380 av 11737
    Intermediate TheNatural sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    (litt bruk av hviskelær,
    Ja, eller whispering leather som de sier i statene

Nei seriously, dette begynner virkelig å likne noe. Utfresingen med kontrollplaten er jo bare helt nydelig, flott arbeid Rune, og som vanlig, kjempegod dokumentasjon.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av halvnakke
    sweet job på plata , det ser ut som du traff på første forsøk
    Egentlig var det vel 2. forsøk...ops: Men 1. forsøk m/nedfelling, ja :-)

Sitat Opprinnelig postet av Psychonaut
    Sjuk byggetråd du har her altså! Kan vell ikkje noe annet enn å skryte den opp i skyene... Du er en "liten" perfektsjonist
    Mange gøye og smarte løsninger du har foretatt deg også.

Har lyst å ta meg en tur i kinoen din når den er ferdig, dette blir rett og slett skam bra!!!!!
    Takk skal du ha. Jeg begynner å miste oversikten, men i fall du ikke har vært innom tråden så: Velkommen!

Sitat Opprinnelig postet av TheNatural
    Ja, eller whispering leather som de sier i statene

Nei seriously, dette begynner virkelig å likne noe. Utfresingen med kontrollplaten er jo bare helt nydelig, flott arbeid Rune, og som vanlig, kjempegod dokumentasjon.
    Ups... ops: Rettskrivningen er kanskje ikke 100% på denne tiden av døgnet, nei... Får vel nesten rette det da, siden du har tatt deg tid til å påpeke det ;-)

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Du sitter vel klar i soffan med fugepistolen i ventre hånd og fjernkontrollen i høyre hånd febrilsk zappende for å finne noe fruW blir enda trøttere av og til slutt sier:"Nei......."

Ser det for meg.
    Dessverre er det akkurat det motsatte som ofte skjer...:

- Det zappes (dessverre) IKKE
    - FruW har kontrolllen
    - Det er JEG som blir trøtt av det som går på TVn

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    den hvite ledningen som kommer ut av kontrollplate-hullet, hva er den til???
    har sett at den ligger der hele tiden, aldri kveilet opp eller noen ting.... er det provstrøm eller noe? :-D

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    provstrøm, ja. Hvis det betyr PROVisorisk STRØM så er dine antagelser 100% korrekte. Jeg brukte rett og slett en av de ledige k-rørene fra bakboksen til kontoret i naborommet. Tok støpselet av en skjøteledning, dro ledingen igjennom og skrudde på støpselet på andre siden igjen. Så da har jeg "byggestrøm" inntil jeg får liv i kontaktene i rommet. Dette for da for å slippe å ha døra inn til rommet på gløtt for å ha en skjøteledning i gjenom (blir en del støving og dritt).

Det ble forøvrig en scene verdt å minnes da jeg skulle ha på denne "alle platers mor". Da måtte jeg jo nødvendigvis dra ut denne strømledningen, slik at jeg fikk tatt den gjennom firkanthullet i plata. Jeg visste jo at det ville bli stokk mørkt når jeg dro ut ledningen, men hadde visst litt for store forventninger til mitt mentale kart over rommet... Tror det var en eller to ting jeg ikke snublet i på de 3 meterene jeg måtte bevege meg i mørket...

Intermediate TheNatural sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ups... ops: Rettskrivningen er kanskje ikke 100% på denne tiden av døgnet, nei... Får vel nesten rette det da, siden du har tatt deg tid til å påpeke det ;-)
    Feilskriving nå og da er jo bare sjarmerende i en tråd som denne. Så korrigeringen din hehe, var ikke meningen å kritisere, bare litt moro på din bekostning

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Moro på min bekostning er helt ok ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Level 3 ser lett ut. Svært få steder å "miste liv" ser det ut til. Noen skjulte farer?

Kul film forresten. Hvor er opptakene tatt? På den tiden (slutten på 90 tallet) var vi også fire gutter som herjet rundt på sjøen med wakeboards. Men vi var ikke så avanserte så vi filmet det.

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Ditto :roll:

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    videoen 1001 Tryn
    Dette er nok filmen
    READY FOR LEVEL 3:[/font][/size]
    -img_2069_th-jpg
    Her er Level 3

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Følger dere ikke med da gutter, er nivået for høyt?

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Kul film forresten. Hvor er opptakene tatt? På den tiden (slutten på 90 tallet) var vi også fire gutter som herjet rundt på sjøen med wakeboards. Men vi var ikke så avanserte så vi filmet det.
    Det er vel ca 40% i Glomma og 60% ved Furuholmen i Torsneskilen...

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel ca 40% i Glomma og 60% ved Furuholmen i Torsneskilen...
    Jeg synes jeg kjente meg igjen i tæssekilen. Bra triks det der med å hoppe over tauet med 180 °. Var det deg?

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begynner å bli noe OT her, men ja, det var nok meg i mine "glans"-dager, ja... Det var også jeg som gikk på trynet i et lignende (ufilmet) forsøk og fikk han andre som stod sammen med meg i hodet... Vi roet litt ned med med disse triksene etter det. Kiropraktoren min, når han ser bilder av nakken min, spør stadig om jeg noen gang har vært i en bilulykke - lurer på hvorfor...

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, da fikk vi endelig den litt uggne platen på plass og slik ble utfresingen til terminalplaten:
    Lekkerbisken!
    Jeg viste at du kom til å ta av plata etter å ha satt griller i hodet på deg Men så ble jo resultatet bra og!
    Venter i spenning på Level 3 :-D

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -img_2060_th-jpg
    Dette er vel uten sidestykke forumets mest omtalte mdf-plate! Og det med god grunn. Det ser bare "ett hundre prosent ut"!

Kommentar til ormeyngelens ladestasjoner... Jeg tror det er noe galt med laderene her i huset. Det går i snitt to timer før "batteriene" får kontakt med "ladestasjonen" hver kveld. Dette merkes også veldig godt på denne tiden av døgnet. Man tar batteriet ut av ladestasjonene, men merker at det er noe redusert kapasitet uansett... Tror ikke det hjelper å gjøre ren kontaktflaten med 5-56 heller...

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Dette er vel uten sidestykke forumets mest omtalte mdf-plate! Og det med god grunn. Det ser bare "ett hundre prosent ut"!
    Takk doktor! Men hvis vi skal ta spranget fra doktor til sykdom - det som er det syke, er at jeg mest sannsynlig skal lage en "lerrrets-vegg", slik at denne plata ikke vil synes uansett...

Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Kommentar til ormeyngelens ladestasjoner... Jeg tror det er noe galt med laderene her i huset. Det går i snitt to timer før "batteriene" får kontakt med "ladestasjonen" hver kveld. Dette merkes også veldig godt på denne tiden av døgnet. Man tar batteriet ut av ladestasjonene, men merker at det er noe redusert kapasitet uansett... Tror ikke det hjelper å gjøre ren kontaktflaten med 5-56 heller...
    Man vet ikke før man har prøvd... Og jeg vet at i din situasjon er man villig til å gå ganske langt. Det var i alle fall jeg når jeg hadde akkurat det problemet med ladestasjonene/batteriene.

Men nå ser det ut til at problemet med dårlig kontakt har løst seg. Nå sliter vi litt med tidvis kort ladetid.)

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rumble-filter ankommet

Denne lille, men solide saken lå på kontoret mitt når jeg ankom på jobb i dag (beklager blasse mobilbilder):

-r_b1_00-jpg

-r_b1_01-jpg

Så nå kan vi pøse på mot Ernaene med redusert fare for ukontrollerte membranbevegelser.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Out of GG!

Jepp. Det måtte skje. Nå har jeg brukt min siste GG-patron og så langt kom jeg:
    -pb112554_th-jpg

Ingen krise, da det er en ny ladning på vei fra AVShop as we speak. Ny Makita-lader er også på vei fra England (håper jeg). Den gamle er definitivt gåen - for det skal vel ikke lyse og ryke når man setter i støpselet...?

En annen ting som er gåent er det &/%€(%&€& speilreflekskameraet mitt. Jeg har et Olympus E-510 som liksom skulle være greia (for et års tid siden i alle fall). Jeg har liksom ikke fått så bra bilder som jeg hadde håpet på og så viser det seg at det veldig ofte frontfokuserer, dvs. at autofokusen bommer og ikke bare litt heller, men veldig VELDIG mye. Bildet over er et godt eksempel på hva jeg sliter med. Her har jeg brukt "senter fokus", fokusert på "målepinnen" og flyttet utsnittet noe til venstre før jeg tok bildet. Men bildet er liksom ikke helt bra og hvorfor ser vi på utsnittet under:

-pb112554_th-2-jpg

Hitsiden av verktøykassa er i omtrent perfekt fokus... Dette er altså en bom på minst en meter og da snakker vi om med kameraet 3.5 meter fra det jeg tar bilde av...

Jeg blir så dritt lei det kameraet... Tar heller bilder med IXUS'en. Vel, vel. Dere skal få slippe å slite med dette.

Side 169 av 587 FørsteFørste ... 29 39 49 59 69 79 89 99 109 119 129 139 149 159 165 166 167 168 169 170 171 172 173 179 189 199 209 219 229 239 249 259 269 279 289 299 309 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •