RuneW: Byggetråd - Status: Lavfrekvent støy i OpenElec-menyene - Side 164

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  11
Side 164 av 587 FørsteFørste ... 24 34 44 54 64 74 84 94 104 114 124 134 144 154 160 161 162 163 164 165 166 167 168 174 184 194 204 214 224 234 244 254 264 274 284 294 304 ... SisteSiste
Viser resultater 3,261 til 3,280 av 11737
    Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,803
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Lurer litt på om det er nødvendig eller egentlig en fordel å tette denne åpningen, vil man ikke da lettere overføre mekansisk vibrasjon til vegg boksen?
    Det å bruke en egnet pakning så høytaler terminalboksen får en lufttett kobbling (som også kan demonters) er vel det viktigste?
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Lurer litt på om det er nødvendig eller egentlig en fordel å tette denne åpningen, vil man ikke da lettere overføre mekansisk vibrasjon til vegg boksen?
    Boksen sitter på samme stender som platene, så mekanisk kobling er det fra før. Hele sulamitten er altså fast i det innerste rommet i rom-i-rom-opplegget. Det er mekanisk kobling ut mot "det ytre rom" man skal se opp for.

Slik ser boksen ut på stenderverket:

Koblingen til ytter-rommet går via k-røret i en bøy og blir forhåpentligvis minimal.

Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Det å bruke en egnet pakning så høytaler terminalboksen får en lufttett kobbling (som også kan demonters) er vel det viktigste?
    Uten tvil! Denne fugingen jeg driver med har minimal betydning i forhold.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

1.5 vegger kledd med MDF...

Jada, det skjer NOE nede i dypet, men som vanlig ikke mye å skrive hjem om. I ettermiddag under Barne-TV sa faktisk FruW til meg: "Ta deg en tur ned i kjelleren du så tar jeg barna i kveld. Da kan du jobbe i fred i flere timer nede i kjelleren."

Vanligvis går jeg i mikro-dvale under Barne-TV, så jeg trodde jeg hadde hørt feil, men neida. Jeg fikk faktisk en hel kveld, uten avbrudd med jobbing i kjelleren. Fantastisk!

Og så fikk jeg bevist en gang for alle at selv om alle forutsetninger er tilstede for å jobbe raskt, ja så går det sakte med meg... Det er mye måling, kutting, boring, fresing osv som skal til på den veggen jeg har tatt nå (vestveggen med en dør og to vinduer). Og når er det siste laget og da må jeg liksom være litt forsiktig. Ting skal plutselig synes!!! Ja, og GG gjør også alt så mye morsommere...

Vel, selv om det går tregt med meg, fikk jeg i alle fall ferdig den verste veggen:
    -pb042550_th-jpg
    (beklager dårlig kvalitet på bildet - hvitbalansen var stilt bananas på kameraet...)

Min faste følgesvenn skruehull-linjalen blir dratt fram igjen for hvert platelag. Denne gangen er det de røde markeringene det skal skrus etter:
    -pb042552_th-jpg

Jeg håper at de neste veggene går en del lettere enn den første!

---

Jeg har forresten funnet ut at edderkoppenes svar på elefant-kirkegården er inne i nota på SmartPanel-plater som blir lagret i garasjer. Halve tiden går jo med på å fjerne de tullete ledd-dyrene som har funnet det for godt å kile seg fast og dø i notene mine. Makan!

---

Ellers så vil mye av fritiden min gå med til forberedelsene til årets HTF, så det blir som det blir med bygging i en treukers periode framover.

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jahh, se det! Så var jo kvelden vel anvendt!
    Går ut fra at MDF-panelene etterhvert utstyres med en mer "moteriktig" farge?
    Og det skal du ha: Nå begynner det jo så smått å ta form! :-D
    Selv om jeg fortsatt har deg mistenkt for å dra prosjektet godt forbi forestående ribbe-seanse. ;-)

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir vel både ribbe og malte egg før jeg er i mål, ja...

Og du har selvsagt rett - jeg har tenkt å ha noe annet enn MDF-farge på rommet :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går utfra at de er ubehandlet og ikke rosa som det ser ut på bildene?? Uansett begynner jo dette virkelig å ta form Jeg tror derimot på Disney "prøvesending for barna" før jul....om så i en litt ferdig kino....Berømmer forøvrig FruW for tålmodighet og tiltak for at du skal bli ferdig :-D

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pass nå på at du har trommehinner igjen etter HTF. Etter hva jeg kan se fra forumet deres (og et absolutt 100% sykt bilde fra en garasje...) så kan det ryke både vegger og trommehinner

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe - det er en som påstår at han har fått tinnitus etter et HTF, men det har jeg liten tro på. Vi spiller ikke høyt da...

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det må jeg si, her begynner det å ta form. Synes det virker som fruW har blitt mer vennligsinnet til prosjektet?

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hun begynner vel å se en ende på det!
    W'er foretrekker slike ting som gjør at det ser ut som at ting tar form
    Slik som at panelplater kommer på veggen, 1. lag med maling, gulvet er lagt etc.
    Isolasjon og grunnarbeider interesserer dem overhodet ikke...
    2 lag med gips, hva skal du med det? Det syns jo ikke like vel! :-|

Ser bra ut Rune! fortsett slik! Men sett av noen timer til HTF også

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Går utfra at de er ubehandlet og ikke rosa som det ser ut på bildene?? Uansett begynner jo dette virkelig å ta form
    Ja, som skrevet, så var hvitbalansen helt på jordet. Det er LITT mindre sykelige farger i virjeligheten.

Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Ja, det må jeg si, her begynner det å ta form. Synes det virker som fruW har blitt mer vennligsinnet til prosjektet?
    Hun har vel gitt helt opp vel... Neida, hun var ferdig med en eksamen i går (som gikk bra), så da var det god stemning!

Jeg skulle virkelig ønske at det gikk litt fortere med disse evinnelige platelagene, slik at jeg kunne rapportere om noe interessant igjen. Dette er jo bare det samme vaset om og om igjen...

---

Jo, forresten! Det var tilløp til dramatikk på mandag kveld. Pga MDF-støvet lukker jeg for tiden døra videre inn til kjelleren der Makita-laderen står. Da jeg skulle inn en tur for ett eller annet, slo det en vanvittig lukt imot meg og det viste seg å komme fra 230V->110V-trafoen! Den var formelig smeltet og oss i mellom luktet det ikke roser av Makita-laderen heller... Det er mulig det siste bare er innbilning. Jeg får ikke testet det, for jeg har ingen 230V->110V-konverter lenger...

I værste fall har jeg også ødelagt laderen OG batteriet som sto i... Det kunne jeg ha klart meg uten. Men det var i alle fall godt jeg ikke hadde satt batteriet til lading og gått og lagt meg...

Så nå orker jeg ikke amerikansk lader lenger, men må ha meg norsk. Problemet er at det haster litt. Jeg aner ikke hvor lenge sirkelsaga holder. Til nå har jeg bare brukt ett batteri på 1.5 vegg, så jeg håper det holder til alle veggene (har 3 batterier).

Å sage for hånd er jo helt utenkelig...

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Huffda, skummelt med slike elektrogreier. Har du en fungerende røykvarsler i nærheten?

Men de har jo en slags kampanje på Monter i disse dager, håndsirkelsag til 298,-.

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Å sage for hånd er jo helt utenkelig...
    Det finnes jo sirkelsager med ledning også (dersom du ikke kapper den da)
    EDIT: tols1 kom meg i forkjøpet!

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paalab
    Ser bra ut Rune! fortsett slik! Men sett av noen timer til HTF også
    Jada, det er bare å ta av natta. Der er det jo flere timer uten aktivitet...

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paalab
    Det finnes jo sirkelsager med ledning også (dersom du ikke kapper den da)
    Hehe - erfaringsmessig er ledningen er det første som blir kappet med en slik sag

Makitaen er en drøm å sage med (ja det ER stor forskjell), og jeg gidder ikke å kjøpe en dårlig sirkelsag bare for dette. Jeg får bare bestille meg en norsk lader.

Intermediate TheNatural sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, nå begynner det jo virkelig å vises. Nå er ikke tiden inne til å jobbe raskere. Du må jo spare på arbeidet så du ikke en vakker dag står der uten noe å gjøre.

Jeg har forresten funnet ut at edderkoppenes svar på elefant-kirkegården er inne i nota på SmartPanel-plater som blir lagret i garasjer. Halve tiden går jo med på å fjerne de tullete ledd-dyrene som har funnet det for godt å kile seg fast og dø i notene mine. Makan!
    Hahaha. Hillarious. Du e enn artikar Rune....:-D

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TheNatural
    Ja, nå begynner det jo virkelig å vises. Nå er ikke tiden inne til å jobbe raskere. Du må jo spare på arbeidet så du ikke en vakker dag står der uten noe å gjøre.
    Ja, huff, det ville vært ille... ;-)

---

Argh! Nå har jeg blitt blind også! HVOR er det de har 230V DC18RA-ladere i norske nettbutikker? Klarer plutselig ikke å finne noen...

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Argh! Nå har jeg blitt blind også! HVOR er det de har 230V DC18RA-ladere i norske nettbutikker? Klarer plutselig ikke å finne noen...
    Oversikt over norske forhandlere av Makita-stuff.

Power Tools :: Hand Tools. £50

T.Bentsen AS.

Og til slutt, antageligvis den siste url`en du trenger i denne omgang? Forutsatt at du kan vente 13 dager... darn! :wink:

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker doktor!

Har vel sneiet innom de fleste her... i alle fall den siste. Litt slitsomt med auksjon og disse 13 dagene. Tror jeg er tom for strøm før det, for å si det sånn ;-) Merkelig at det skal være 13 dager hvis det er fast-pris? Er det noen som skjønner det opplegget?

Har uansett sendt mail til forhandlerene i Særp, så får vi se hvor dyrt det blir...

Mulig jeg sager for hånd noen dager mot å spare 500,- ;-)

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, har du bruk for en JVC D-VHS spiller, så kan du få en av meg for en slikk og en ingenting (med medfølgende 220V-110V burk som kan brukes til laderen)

Den samler bare støv uansett. Noen originale D-theater 1080p D-VHS filmer og greier kan også følge med. Fikk den selv av Stølen her på forumet, men har fått brukt den fint lite. Betaler du frakten så er den din. Har ikke hjerte til å selge den siden jeg faktisk fikk den free of charge selv.

Side 164 av 587 FørsteFørste ... 24 34 44 54 64 74 84 94 104 114 124 134 144 154 160 161 162 163 164 165 166 167 168 174 184 194 204 214 224 234 244 254 264 274 284 294 304 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •