RuneW: Byggetråd - Status: Lavfrekvent støy i OpenElec-menyene - Side 153

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  11
Side 153 av 587 FørsteFørste ... 13 23 33 43 53 63 73 83 93 103 113 123 133 143 149 150 151 152 153 154 155 156 157 163 173 183 193 203 213 223 233 243 253 263 273 283 293 ... SisteSiste
Viser resultater 3,041 til 3,060 av 11737
    Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av PerEspen
    Utifra de første målene på rommet: 6.3 m x 3.75 m blir det 23.625 m2. Gips har en vekt på 9 kg/m2, så hvis mine mål på rommet er feil kan du fin regne dette. Totalen på 3 lag skal bli da ca 638 kg. Ikke så avskrekkende som man skulle tro. Egenvekt på 48x198 har jeg ikke regnet ut, men kan tippe par hundre kilo. Så totalt nærmer du deg et tonn.

Ellers vil jeg bøye meg i (sparkle)støvet over det du har gjort. MEGET gjennomført arbeid.
    Se det... latterlig lett. Men du har gjort noen fatale feil i regnestykket.

- 3.75 x 6.3 meter er den endelige indre størrelsen på rommet (etter tre platelag på veggene)

- Du har glemt å ta med vekten av skruene

- Du har glemt å ta med vekten av sparkel

- Du har glemt å ta med vekten av GG

- Du har glemt å ta med vekten av fugemassen (riktignok er mesteparten langs kantene...)

Dette skulle bli tett opp mot et tonn!!!

Neida, jeg bare tuller ;-)

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Øystein Sunde
    Ja, her sitter jeg og klokka er over fire om morran og kona mi sover...
    -htf-004-jpg
    Hadde håpet det var noe aktivitet i CinemaCamen midt på natten....

EDIT: Bildet ble vist borte..
    (litt selv ironisk må man være...)
    Vedlegg 39304

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paalab

Hadde håpet det var noe aktivitet i CinemaCamen midt på natten....
    Hehe - nei du. Jeg venter nok på en ny ladning gips...

Men jeg må også innrømme at jeg er litt uinspirert for tiden. Håper det hjelper på når jeg kan begynne med andre ting enn den &€€()%( gipsen.

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW

Men jeg må også innrømme at jeg er litt uinspirert for tiden. Håper det hjelper på når jeg kan begynne med andre ting enn den &€€()%( gipsen.
    På en eller annen måte må man jo holde seg våken midt på natten når man mater barn...
    Vanligvis Sovner Barnet ved tåteflasken, men ikke denne gangen!
    Å ta med et veldig våkent barn opp på soverommet igjen fører bare til at størstemann våkner, og det vil vi jo ikke!!!
    Takk og lov for at det finnes AVforum, National Geographic og Discovery!:-D

Intermediate maskinisten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Du får prøve å tenke slik jeg gjorde da jeg bygde huset for et par år siden, prøv å se fremover til neste milepæl, bygging består jo av så mange faser.
    Da jeg bygde hus gjorde jeg alt grunnarbeide, legging av rør til vannbåren varme, legging av vann/avløp, armering og støyping av plate, isolering, oppsetting av lettvegger inne, innvendig himling, veggplater, sentralstøvsuger, gulv, montering av kjøkken og baderomsinnredning, og til sist listing.. (vel.. bygde meg en stor flott terasse i vår).
    Jeg satte meg hele tiden delmål, og ble jeg jei av hele greia tok jeg meg tid til å slappe av litt innimellom, jeg tror ikke det er veldig lurt å presse seg for mye over en lang periode, og produktiviteten daler ganske fort når man blir lei.
    I mitt tilfelle tror jeg at det var lurt med en timeout innimellom, for byggeperioden ble til syvende og sist ikke veldig lang.
    Så finn på noe sammen med kjærring og unger innimellom, det gir deg garantert lysten og pågangsmotet tilbake

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for den! Ja, det går litt opp og ned. Jeg har jo kommet et stykke på vei i alle fall, og lagt et ok grunnlag for resten av rommet.

Men jeg lagde en litt mer detaljert ToDo-liste i går og fikk nesten bakoversveis... Bare de to vinduene (med underprosjekter som: innfelte spot'er, luftsirukulasjon, mekanisk frikoblede utforingslister, elektrisk styrte lysgardinger og DIY lydvindu) kan se ut til å ta resten av høsten - i mitt tempo vel og merke.

Fordelen med vindusbiten av prosjektet er at jeg nok kommer til å brøyte en del upløyd mark og trenger masse innspill og kommentarer. Da kan kanskje denne tråden få litt futt og fart igjen!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg og kommet meg igjennom hele tråden din. Og som så mange ganger før legger jeg meg også i gips/sparkelstøvet over det prosjektet her! Mektig imponert, og gleder meg til å se sluttresultatet. Men bruk gjerne lang tid for det er blitt vane å sjekke denne tråden på starten av dagen. Kaffen om morgenen kommer sikkert ikke til å smake likt uten noe nytt her

Og kommer det noen ny oppdatering snart?

Håkon

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonW
    Da har jeg og kommet meg igjennom hele tråden din. Og som så mange ganger før legger jeg meg også i gips/sparkelstøvet over det prosjektet her! Mektig imponert, og gleder meg til å se sluttresultatet. Men bruk gjerne lang tid for det er blitt vane å sjekke denne tråden på starten av dagen. Kaffen om morgenen kommer sikkert ikke til å smake likt uten noe nytt her

Og kommer det noen ny oppdatering snart?

Håkon
    Ja, det var det da...

Forresten, tusen takk for den moralske støtten, Håkon og takk for den store ære det er å få din første post i tråden min :-)

---

Joda, NOE skjer, selv om det ikke er så innmari interessant at det gjør noe... OleA hjalp meg i hus med et ny bunke med gips:
    -img_1976_th-jpg

Dette er det garantert siste bunken med gips i rommet! Yesss!

Denne gangen droppet jeg avanserte laser-mekaniske innretninger for å få den første plata på rett kjøl, men bruke kritt-snor fra Byggmax isteden:
    -img_1977_th-jpg

Det enkleste er nesten alltid det beste...

Denne kritt-snora var mye større enn jeg hadde sett for meg fra bildet på Byggmax' hjemmesider. Den fungerer all right, men det er litt vanskelig å få krittet ut av beholderen og inn i snor-kassetten. Ikke noe proff-verktøy akkurat, noe som er en skandale til den stive prisen av 39.90,-

Jepp, så er jeg altså i gang med lag 3 i taket og den viktige førsteplata:
    -img_1979_th-jpg

Som sagt. Ikke veldig spennende, men det må gjøres (vel, og må...).

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som sagt. Ikke veldig spennende, men det må gjøres (vel, og må...).
    Du trenger ikke lengre unnskylde deg. Alle som leser tråden din vet at det gjøres. Sånn er det bare :wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uansett Rune hvor mye du uroer deg så kommer det til å bli bra

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Du trenger ikke lengre unnskylde deg. Alle som leser tråden din vet at det gjøres. Sånn er det bare :wink:
    Hadde enda alle i min omgangskrets vært like forståelsesfulle som dere avforum-gutta... ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :-D For en tråd. Har vært inne og satt spor før, men må bare en gang til. Dette må da bli hjemmekinobyggerenes svar på bibelen. For en dokumentasjon, og for en innsatsvilje. Mektig imponert. Skulle igang med ett liknende prosjekt selv, men så gikk det kluss med driverene på hjemmefronten og Kone 1.0 fikk virus, og avinnstallerte seg. I stedet fikk jeg ekskone1.0:-?

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Aircooled
    :-D For en tråd. Har vært inne og satt spor før, men må bare en gang til. Dette må da bli hjemmekinobyggerenes svar på bibelen. For en dokumentasjon, og for en innsatsvilje. Mektig imponert. Skulle igang med ett liknende prosjekt selv, men så gikk det kluss med driverene på hjemmefronten og Kone 1.0 fikk virus, og avinnstallerte seg. I stedet fikk jeg ekskone1.0:-?
    Ai ai ai... slikt er ikke noe morsomt :-(

Jeg må passe meg litt selv, så ikke kino-prosjektet medfører lignende tilstander. Det er faktisk en av grunnene til at jeg tar det litt pent og det går sakte.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser jo at dette er fasiten på hvordan man gjør alt riktig fra A til Å i en hjemmekinobyggeprosess. Selv kommer jeg til å inngå en masse kompromisser med det perfekte, og beundrer dem som har tålmodighet til å gjøre alt det tidkrevende arbeidet skikkelig grundig. Stå på, RuneW. Du er en skikkelig inspirasjonskilde.

Aircooled: Jeg har så langt en forståelsesfull kone som holdt ut med meg da jeg drev og bygget BEL-høyttalerne mine. Nå er det ikke lenge før jeg er i gang med mitt lille kinoprosjekt, noe hun er innefortått med, og det viktigste tror jeg er at jeg ikke går i direkte sofamodus når hjemmekinoen er ferdig, men fortsetter med de andre oppussingsprosjektene i huset. Ellers vil hun nok synes jeg er svært egoistisk...
    Sånn er det, man må ha en balanse mellom fokus på personlig tilfredstillelse og fokus på fellesskapets behov.

Active chal sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjempeflott at vi har slike tråder her inne, og så veldig detaljert med bilder, fremgangmåter osv veldig bra. Utrolig spennende og følge med

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har allerede kontaktet elhandel.no om denne:

Har spurt om det er mulig å skru av lyset når det IKKE er strømbrudd.

Men det er klart - det er ikke noe SJARM med å kjøpe noe ferdig.

På den annen side - det er ikke spesielt sjarmerende at 10 mennesker får vill panikk inne i et stupmørkt rom fordi tosken absolutt skulle snekre sammen noe selv (som selvsagt svikter når det ikke skal)...
    ...bare for å hente opp et gammelt tema..

MUlig jeg velger dette med sotefilm over for å dempe lyset.

Exit skilt: LED Exit-skilt - kr.349,00 : LedLysButikken.no, led lys | diode | bil lys og pærer | båt lamper

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chal
    kjempeflott at vi har slike tråder her inne, og så veldig detaljert med bilder, fremgangmåter osv veldig bra. Utrolig spennende og følge med
    Så spennende er det vel ikke, men takk i alle fall! :-)

Sitat Opprinnelig postet av Tigerberget
    ...bare for å hente opp et gammelt tema..

MUlig jeg velger dette med sotefilm over for å dempe lyset.

Exit skilt: LED Exit-skilt - kr.349,00 : LedLysButikken.no, led lys | diode | bil lys og pærer | båt lamper
    Denne var jo veldig lekker da! Kanskje jeg må pelle ut innmaten av en standard nødlyslampe og bruke denne isteden?

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har allerede kontaktet elhandel.no om denne:

Har spurt om det er mulig å skru av lyset når det IKKE er strømbrudd.

Men det er klart - det er ikke noe SJARM med å kjøpe noe ferdig.

På den annen side - det er ikke spesielt sjarmerende at 10 mennesker får vill panikk inne i et stupmørkt rom fordi tosken absolutt skulle snekre sammen noe selv (som selvsagt svikter når det ikke skal)...
    Synes egentlig ikke dette var så lekkert. Men innmaten med lys og batteri er jo nesten verdt pengene alene. Burde vel være mulig å modifisere dette med et rele som er koblet ut når det står 230V på inngangen, men som kobler inn lyset når 230V forsvinner? Har søkt på Elfa, men finner bare releer for 230V som er på nå det er spenning på spolen.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Synes egentlig ikke dette var så lekkert. Men innmaten med lys og batteri er jo nesten verdt pengene alene. Burde vel være mulig å modifisere dette med et rele som er koblet ut når det står 230V på inngangen, men som kobler inn lyset når 230V forsvinner? Har søkt på Elfa, men finner bare releer for 230V som er på nå det er spenning på spolen.
    Bare for å være klar: Skal jeg ha noe EXIT-skilt, så skal det kun lyse ved behov, altså når strømmen går.

Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere er noen jålebukker med alle disse skiltene deres .

Side 153 av 587 FørsteFørste ... 13 23 33 43 53 63 73 83 93 103 113 123 133 143 149 150 151 152 153 154 155 156 157 163 173 183 193 203 213 223 233 243 253 263 273 283 293 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •