RuneW: Byggetråd - Status: Lavfrekvent støy i OpenElec-menyene - Side 151

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  11
Side 151 av 587 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 81 91 101 111 121 131 141 147 148 149 150 151 152 153 154 155 161 171 181 191 201 211 221 231 241 251 261 271 281 291 ... SisteSiste
Viser resultater 3,001 til 3,020 av 11737
    Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hehe - Frue, ja, men klaging, nei! Ikke denne gangen :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så hun syns ikke du er en fryktelig syk man som står nede i kjellern og skrur gipsplater midt på natta? :grin: 8)

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sooound
    så hun syns ikke du er en fryktelig syk man som står nede i kjellern og skrur gipsplater midt på natta? :grin: 8)
    Smøre seg inn med kokosolje, rulle seg i mel og posere naken foran webkameraet i utfordrende stillinger midt på natta - det er sykt.

Å skru opp gipsplater er ganske uskyldig.

Men at hun er dritt lei hele gipsen, det er vel ingen sjokk-nyhet...

---

SeniorW og undertegnede fikk forresten lempet inn 9 nye gipsplater i dag. Vi hadde nesten flaks med været. Opphold helt til vi var framme ved huset - så BØTTET det ned. Vi spurtet de 30 meterene fra bilen til kjellerinnangen så gipsplatene bølget. Artig c-moment å prøve å legge presenning over de resterende platene i hengeren med en hånd, samtidig som man holder en plate med den andre hånden...

Men nå er de i hus - som man kan tyde av CinemaCam-bildene så ha jeg lagt dem i litt vifteform med luft i mellom i håp om at det lille som kom av dråper tørger fort opp uten noe mere dill.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det virket som om platene tørket helt ok og fikk stebet opp et par plater i går kveld/natt.

Et problem som jeg sliter med, er å få markert nøyaktig posisjon til bjelkelaget overm slik at jeg får platene rett. Det hadde vært griseenkelt med to personer og en sånn der "merkesnor" som man "snepper" et merke bortover med. Men alene, uten "linje-laser" () er det ikke bare lett. Jeg har selvsagt markert bjelkelaget i hver ende av taket (dvs på veggene), men det var området i mellom da...

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    4 plater gips og en pizza?

Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...og en flaske vin i ny og ne?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Det hadde vært griseenkelt med to personer og en sånn der "merkesnor" som man "snepper" et merke bortover med. Men alene, uten "linje-laser" () er det ikke bare lett. Jeg har selvsagt markert bjelkelaget i hver ende av taket (dvs på veggene), men det var området i mellom da...
    det er jo bare og sette en skrue i den ene enden, også ta og henge krittsnora i den, også gå til den andre siden på rommet, stramme den opp, også "snepp", så har du en rett strek bortover.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er jo bare og sette en skrue i den ene enden, også ta og henge krittsnora i den, også gå til den andre siden på rommet, stramme den opp, også "snepp", så har du en rett strek bortover.
    Hakke slik en krittsnor gitt... Men kan selvsagt strekke en vanlig snor og merke her og der... Tror jeg var inne på den løsningen, men likte ikke tanken på å lage ekstre hull i taket. Etter en god natts søvn skjønner jeg jo at det bare er svada og at jeg ikke har tenkt klart i det hele tatt ops:

Takk for løsningen! Skjønner på tankearbeidet mitt at jeg muligens burde ha sovet noen av de timene jeg holder på i kjelleren...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner på tankearbeidet mitt at jeg muligens burde ha sovet noen av de timene jeg holder på i kjelleren...
    Nettop!

------------------

du får kjøpt slike krittsnorer f.eks. på

Clas; Clas Ohlson Internettbutikk - Alt for en enklere hverdag
    byggmax; Krittsnor - BYGGmax

:-D

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nettop!

du får kjøpt slike krittsnorer f.eks. på

Clas; Clas Ohlson Internettbutikk - Alt for en enklere hverdag
    byggmax; Krittsnor - BYGGmax

:-D
    Takk for tips!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jøsses... er du der nede og skrur gips så seint?? kl. er 2 snart....

men så godt du har lydisolert, er det vel ingen som hører deg når du bråker? :-D

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bråker ikke å skru gips vel (da er det kanskje verre med musikken jeg spiller for å holde meg våken...).

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

60% ferdig...

Søvn eller ikke søvn - i kveld/natt bestemte jeg meg for å holde på til jeg var ferdig mot sørveggen. Dette innbefattet bl.a. en plate med 4 hull til diverse i forbindelse med PJ, noe som alltid setter en spiss på tilværelsen.

I et øyeblikk av genialitet kom jeg på ideen om å plaste HDMI-kabelen, slik at den ikke skulle bli klinet til av GG:
    -img_1895_th-jpg

Tenk deg dette glidemiddelet elektrikkere bruker for å dra kabler lettere gjennom rør. Hvis noe middel har den totalt motsatte effekt så er det GG. Så sånn i tilfelle jeg skal bytte HDMI-kabel noen gang, så er det greit med så lite GG som mulig. Ja, det går an å dra kabelen andre veien, men det er ikke alltid man kan velge slikt ting hvis en kabel ikke vil samarbeide...

Og skulle du ha sett! Klin ble det:
    -img_1900_th-jpg

Men nå er jeg i alle fall godt over halvveis med lag 2 i taket:
    -img_1898_th-jpg

4 plater igjen nå...

Ja, så er det bare å sette igang med et nytt lag :-)

Det går mye GG. Nå har jeg brukt 3 kasser.

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble du ferdig med 2. lag?

Ulempen med denne GG er at du kan ikke kan henge opp platen med 8-10 skruer , og så feste neste. For så ta en engen runde der du bare skrur i ettertid. Det er jo sånn mann gjør vanligvis.
    Dette medfører jo mye ekstra tid.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paalab
    Ble du ferdig med 2. lag?

Ulempen med denne GG er at du kan ikke kan henge opp platen med 8-10 skruer , og så feste neste. For så ta en engen runde der du bare skrur i ettertid. Det er jo sånn mann gjør vanligvis.
    Dette medfører jo mye ekstra tid.
    Ja, NÅ er jeg engelig ferdig med lag 2 i taket.

Bare resten igjen!

:-)

Bestilte forresten opp 8 slike som dette:

Etter at jeg fant ut at de ville kunne monteres flush med veggen (noe som er et must når de skal være bak surroundhøyttalerene), fikk jeg ro i sjela og kunne hanke inn en bunke av dem.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjedelige saker som foregår nede i hulen for tiden. Driver og forer ut alle mulige og umulig bokse med slike utforingsringer:

-img_1901_th-jpg

(beklager dårlig bildekvalitet - vet ikke helt hva som skjedde...)

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ser jo meget bra ut. :-) Flott håndverk.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor fore de ut nå? du kan jo vente til du har satt opp smartpanelen. da er den enklere å jobbe med (siden du må tre not/fjær).
    Du må selvsagt lage hullene i platen først, men i de tilfellene der du har plassert Elboksen på høyre side av stenderen vil du få mindre problemer (du stabler platene fra venstre mot høyre) .

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paalab
    Hvorfor fore de ut nå? du kan jo vente til du har satt opp smartpanelen. da er den enklere å jobbe med (siden du må tre not/fjær).
    Du må selvsagt lage hullene i platen først, men i de tilfellene der du har plassert Elboksen på høyre side av stenderen vil du få mindre problemer (du stabler platene fra venstre mot høyre) .
    Ja, du sier noe... I de tilfellene man kommer nærme "knekken" kan det bli litt knotete. Jeg har heldigvis bare rukket a ta 3-4 elbokser (høyttalerterminalene har jeg bare foret ut så de ikke går utenfor gipsen). Men jeg tror jammen meg jeg skal drøye resten til jeg får på plass SmartPanelen.

Takk for tips!

Hvis jeg får problemer med noen av boksene ved plassering av SmartPanel'et, får jeg bare rive av utforingene. Smeltelim er i dette tilfellet heldigvis ikke det samme som Araldit...

SmartPanel-delen blir forøvrig et ny hakk på stress-skalaen, da vi får en thriller av montering med følgende ingredienser:

- Not/fjær m/lim (vel?)
    - Utforingsringer som kanskje kan krangle
    - Hull til bokser som pga nedfresing av høyttalerterminaler MÅ passe omtrent på mm'eren (jeg ser for meg at et evt slik hull over to plater kan medføre en del ord som ikke står i ordboka...(med mindre jeg forhåndslimer to plater da))
    - Og sist, men ikke minst: Ultra-klissete GreenGlue oppe i alt det andre

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg ser for meg at et evt slik hull over to plater kan medføre en del ord som ikke står i ordboka...(med mindre jeg forhåndslimer to plater da))
    Du har vel ingen bokser som står direkte i stenderen? i såfall vil problemet aldri dukke opp.
    Bokser som ligger på Høyre side av stenderen vil ikke skape monteringsproblemer
    Det eneste stedet må være ved panelet ditt.
    Ved slike tilfeller, legger du platene på gulvet, eller egnet underlag, setter de sammen, og borrer/ skjærer.
    Sett så opp en og en plate.
    Ikke lim platene!
    Dersom de er ubehandlede, kan du jo evt. fuge sprekkene mellom not og fjær før du maler dem.

Side 151 av 587 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 81 91 101 111 121 131 141 147 148 149 150 151 152 153 154 155 161 171 181 191 201 211 221 231 241 251 261 271 281 291 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •