RuneW: Byggetråd - Status: Lavfrekvent støy i OpenElec-menyene - Side 150

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  11
Side 150 av 587 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 110 120 130 140 146 147 148 149 150 151 152 153 154 160 170 180 190 200 210 220 230 240 250 260 270 280 290 ... SisteSiste
Viser resultater 2,981 til 3,000 av 11737
    Newcomer amatør1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nok et havrekjeks

Legger meg i gips-støvet og takker ydmykt for at det finnes slike tråder som dette Underholdende, detaljert og ekstremt lærerik tråd må jeg si. Er en av de mange "som er sprø som havrekjeks" (ref. Rune) som har lest gjennom hele tråden fra starten. Er stum av beundring og merker at det klør i fingrene av å starte lignende prosjekt selv. Er totalt amatør innen det audiofile området, men har fattet interesse etter å ha fulgt denne tråden. Vi får se om kjellerstuen blir ombygd med tiden :-D
    P.S. Tror der snart må startes en anonyme cinemacamoholikeres forening - farlig vanedannende å se andre arbeide

Ærbødigst
    Amatør1

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe

ser ikke lett ut og drive med de gipsplatene alene (ref. cinemacam)
    hvertfall ikke når du la plata feil vei på plateheisen første gang...

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Nope. Det er som allerede nevnt, 1/4" UNC. ;-)

Her: Interfoto Webshop - Gitzo Kameraskrue D2271.13 1/4" m/ratt

Dermed er vi vel ferdige med den diskusjonen?
    Den diskusjonen er bare å legge død. Har jobbet med verkstedmatriale (bla skruer) i fem år, og ja - det er 1/4" UNC. For å være nøyaktig så er gjengesnitte 1/4" med 20 gjengestigninger pr Tomme/".

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk! :-D

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sooound
    hehe

ser ikke lett ut og drive med de gipsplatene alene (ref. cinemacam)
    hvertfall ikke når du la plata feil vei på plateheisen første gang...
    Haha - du så DEN ja ;-)

Om ikke annet er det god underholdning for dere

Men JEG KLARTE DET! Fortsettelse følger....

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amatør1
    Legger meg i gips-støvet og takker ydmykt for at det finnes slike tråder som dette Underholdende, detaljert og ekstremt lærerik tråd må jeg si. Er en av de mange "som er sprø som havrekjeks" (ref. Rune) som har lest gjennom hele tråden fra starten. Er stum av beundring og merker at det klør i fingrene av å starte lignende prosjekt selv. Er totalt amatør innen det audiofile området, men har fattet interesse etter å ha fulgt denne tråden. Vi får se om kjellerstuen blir ombygd med tiden :-D
    P.S. Tror der snart må startes en anonyme cinemacamoholikeres forening - farlig vanedannende å se andre arbeide

Ærbødigst
    Amatør1
    Selv takk, og velkommen til denne langtekkelige tråden!

Jeg har merket meg en viss trafikk på den siden, ja... Men kom dere ut i frisk luft istendenfor å følge med på en fjomp som ikke ser forskjell på frmsiden og baksiden av en gipsplate ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ca. tid pr. plate i tak: 30min (du startet 21:58 og var vel ferdig med den 22:30)
    var utrolig mye du måtte gjøre for og få opp den ene plata?
    først GG, så priming, så klosser på veggen for riktig mål, og tror tilogmed du tok bilder? syns jeg så et kamerastativ...
    (hadde lite og gjøre i kveld, og samtidig er det morsomt og se andre jobbe... )

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Men kom dere ut i frisk luft istendenfor å følge med på en fjomp som ikke ser forskjell på fremsiden og baksiden av en gipsplate ;-)

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ca. tid pr. plate i tak: 30min (du startet 21:58 og var vel ferdig med den 22:30)
    først GG, så priming, så klosser på veggen for riktig mål, og tror tilogmed du tok bilder? syns jeg så et kamerastativ...
    Det ER en grunn til at "logoen" til denne tråden ser slik ut:

Ja, det er ikke bare-bare å buksere en hel gipsplate med GG alene opp i et tak - i alle fall ikke for en med min kropp. Synes 30 min var ganske bra jeg

kamerastativ, ja... Jeg drev visst engang å tok bilder av det jeg drev med... Skal vi se... Ja, her er det noen ja!

Jeg fikk jo den bunken med utforingsringer til alle boksene mine rundt omkring. Her limer jeg fast to og to 6mm'ere med smeltelim for å komme "en plate ut":

Så fuging. Kritiske småarbeider tar jeg med silikon:

Hehe - så over til kveldens økt. Jeg må le litt av meg selv. En stakkar som meg sliter skikkelig med å få til disse gipsplatene. Hadde egentlig gitt opp å få gipsplater MED GG opp på gipsheisen, men fant ut at hvis jeg satte gipsheisen inntil veggen og la plata på skrå som under, så var det muligheter:

(legg merke til den tjukke isoporplaten(*) som muliggjør å få tak under platen for å lempe den opp på gipsheisen)

GG ble "klæsjet" på i vertikal stilling:

For å illustrere hvor lettflytende GG egentlig er. Dette hullet laget med en liten minustrekker er alt som skal til for et jeg - JEG - klarer å presse GG ut med lillefingeren min:

Nok om mine lillefingre.

Jeg tok ingen sjanser og tapet på avstandsklossene før jeg begynte å balle med platen:

Hva gir du meg? Her er jaggu meg plata oppe på gipsheisen:

Og her er'n i taket:

Dagens tabbe var forøvrig å bruke den fantastiske lasermåleren for å måle ut hvordan plata skulle ligge. Endeveggen er IKKE så rett på langveggene at dette var veien å gå, noe som gjorde at jeg var tvunget til å legge plate #2 litt skjevt i forhold til plate #1. Dritt, men ikke så veldig kritisk for noen ting. Blir et par mm glippe som jeg fyller med sparkel når den tid kommer.

Så over til denne (%€&%€(€ tingen:

Jeg har alltid ment at det finnes 3 klasser verktøy:

1. Fantastiske verktøy du blir i godt humør av å bruke.
    2. Verktøy man forholder seg nøytral til, som gjør jobben, men ikke er noen spesiell glede.
    3. Dårlig verktøy man irriterer seg over.

Men når jeg forsøkte å bruke den dritten over, måtte jeg innse at det finnes en klasse verktøy til. Verktøy som får deg til å forbanne designerens familie i 7 ledd bakover og 7 ledd framover. Verktøy som øyensynlig er laget med det ene for øyet å drive brukeren til vanvidd...

Denne såkalte stenderfinneren hadde en feilmargin på ca 50 cm og etter å ha stått å strukket meg (med krampetendenser) på en gardintrapp og laget streker i taket der denne onde, onde boksen fant det for godt å pipe, så taket ut som noe 4-åringen i huset kaller "katt" - en masse meningsløse streker som ikke var mulig å tolke på noe som helst vis...

Forresten - "katta" til ungen er mye lettere å tyde. Sorry ungen!

Eller så var det jeg som overhodet ikke har skjønt hvordan man bruker den

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har tydligvis mye trafikk for bildene dukker ikke opp Rune.

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stendermåleren brukes på følgende måte:
    1. Plasser måleren på veggen og beveg den i en retning til du får et signal el.l. 2. Gjenta punkt 1. for å se om du havner på samme sted, og sett et merke.
    3. Flytt måleren ca 30-40cm forbi merket, og gjenta punkt 1 og 2, men i motsatt retning.
    4. Punktet midt mellom disse 2 punktene du har satt skal (teoretisk) være stenderen.
    Avstanden mellom punkt 1 og punkt 2 vil bli større for hvert gipslag du legger på.

Stenderfinneren kan også bli forvirret av (K-)rør og ledninger som befinner seg i veggen. (noe du sikkert ikke har... )

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Du har tydligvis mye trafikk for bildene dukker ikke opp Rune.
    Nei, nå begynner jeg å bli lei akkurat dette &%€/€%%& fenomenet her! Ofte, når jeg legger inn bilder som vedlegg, så blir de til ugyldige. Hvis jeg senere prøver å vise bildet som skal skulle ha vært vist, får jeg meldingen:

"Ugyldig Vedlegg spesifisert. Hvis du fulgte en gyldig link, vennligst gi beskjed til webmaster"

Er tråden blitt FOR lang? Er det problemer med AVForum og FireFox? Dere får bare roe ned så lenge, så skal jeg gjøre et nytt forsøk når jeg kommer hjem.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paalab
    Stendermåleren brukes på følgende måte:
    1. Plasser måleren på veggen og beveg den i en retning til du får et signal el.l. 2. Gjenta punkt 1. for å se om du havner på samme sted, og sett et merke.
    3. Flytt måleren ca 30-40cm forbi merket, og gjenta punkt 1 og 2, men i motsatt retning.
    4. Punktet midt mellom disse 2 punktene du har satt skal (teoretisk) være stenderen.
    Avstanden mellom punkt 1 og punkt 2 vil bli større for hvert gipslag du legger på.

Stenderfinneren kan også bli forvirret av (K-)rør og ledninger som befinner seg i veggen. (noe du sikkert ikke har... )
    Dette var vel ikke så ulikt det jeg prøvde på :-(

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var vel ikke så ulikt det jeg prøvde på :-(
    Jeg prøvde å finne stendere på et gipslag, og 36 mm stendere.
    "avtrykket" ble på 50-60mm, dvs ca 1-2cm unøyaktighet pr side...

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er hjertelig velkommen til å gjør det samme i kjelleren min...

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er hjertelig velkommen til å gjør det samme i kjelleren min...
    Og hva er helgens planer for rommet?

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helgens planer for rommet er å male litt ute og vinterlagre båten :-(

Jeg må uansett få hentet mer gips før jeg kommer videre. På tide jeg får presangen min fra OleA (5 gipsplater m/bærehjelp)

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg markerte forresten første lag2-plate i taket med følgende 3-for-2-kjøp på play.com:

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vi prøver igjen... kommer bildene NÅ da???

Det ER en grunn til at "logoen" til denne tråden ser slik ut:

Ja, det er ikke bare-bare å buksere en hel gipsplate med GG alene opp i et tak - i alle fall ikke for en med min kropp. Synes 30 min var ganske bra jeg

kamerastativ, ja... Jeg drev visst engang å tok bilder av det jeg drev med... Skal vi se... Ja, her er det noen ja!

Jeg fikk jo den bunken med utforingsringer til alle boksene mine rundt omkring. Her limer jeg fast to og to 6mm'ere med smeltelim for å komme "en plate ut":
    -img_1880_th-jpg

Så fuging. Kritiske småarbeider tar jeg med silikon:
    -img_1881_th-jpg

Hehe - så over til kveldens økt. Jeg må le litt av meg selv. En stakkar som meg sliter skikkelig med å få til disse gipsplatene. Hadde egentlig gitt opp å få gipsplater MED GG opp på gipsheisen, men fant ut at hvis jeg satte gipsheisen inntil veggen og la plata på skrå som under, så var det muligheter:
    -img_1882_th-jpg
    (legg merke til den tjukke isoporplaten(*) som muliggjør å få tak under platen for å lempe den opp på gipsheisen)

GG ble "klæsjet" på i vertikal stilling:
    -img_1886_th-jpg

For å illustrere hvor lettflytende GG egentlig er. Dette hullet laget med en liten minustrekker er alt som skal til for et jeg - JEG - klarer å presse GG ut med lillefingeren min:
    -img_1890_th-jpg

Nok om mine lillefingre.

Jeg tok ingen sjanser og tapet på avstandsklossene før jeg begynte å balle med platen:
    -img_1883_th-jpg

Hva gir du meg? Her er jaggu meg plata oppe på gipsheisen:
    -img_1887_th-jpg

Og her er'n i taket:
    -img_1889_th-jpg

Dagens tabbe var forøvrig å bruke den fantastiske lasermåleren for å måle ut hvordan plata skulle ligge. Endeveggen er IKKE så rett på langveggene at dette var veien å gå, noe som gjorde at jeg var tvunget til å legge plate #2 litt skjevt i forhold til plate #1. Dritt, men ikke så veldig kritisk for noen ting. Blir et par mm glippe som jeg fyller med sparkel når den tid kommer.

Så over til denne (%€&%€(€ tingen:
    -img_1892_th-jpg

Jeg har alltid ment at det finnes 3 klasser verktøy:

1. Fantastiske verktøy du blir i godt humør av å bruke.
    2. Verktøy man forholder seg nøytral til, som gjør jobben, men ikke er noen spesiell glede.
    3. Dårlig verktøy man irriterer seg over.

Men når jeg forsøkte å bruke den dritten over, måtte jeg innse at det finnes en klasse verktøy til. Verktøy som får deg til å forbanne designerens familie i 7 ledd bakover og 7 ledd framover. Verktøy som øyensynlig er laget med det ene for øyet å drive brukeren til vanvidd...

Denne såkalte stenderfinneren hadde en feilmargin på ca 50 cm og etter å ha stått å strukket meg (med krampetendenser) på en gardintrapp og laget streker i taket der denne onde, onde boksen fant det for godt å pipe, så taket ut som noe 4-åringen i huset kaller "katt" - en masse meningsløse streker som ikke var mulig å tolke på noe som helst vis...

Forresten - "katta" til ungen er mye lettere å tyde. Sorry ungen!

Eller så var det jeg som overhodet ikke har skjønt hvordan man bruker den

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er det Fruen som kommer og klager på bråket? :roll:
    http://www.sub20hz.com/ht/pics/cinem...2232156928.jpg

Side 150 av 587 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 110 120 130 140 146 147 148 149 150 151 152 153 154 160 170 180 190 200 210 220 230 240 250 260 270 280 290 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •