RuneW: Byggetråd - Status: Lavfrekvent støy i OpenElec-menyene - Side 145

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  11
Side 145 av 587 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 85 95 105 115 125 135 141 142 143 144 145 146 147 148 149 155 165 175 185 195 205 215 225 235 245 255 265 275 285 ... SisteSiste
Viser resultater 2,881 til 2,900 av 11737
    Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Tar gjerne statistikk på begge deler jeg.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er veldig få kinoer som bruker CV.

Ca 70-80 % av kinoene bruker JBL i sine oppsett.

Oxo klipsch og et merke på starter på V leverer høytalere til Kino.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå blir dette en kraftig OT, men jeg leste et sted senest i dag at Klipsch har gått forbi JBL for flere år siden. Hvertfall i USA. Flere av de største kjedene der borte har altså byttet til Klipsch. Prøver å finne statistikk, men sliter...

Sorry Rune.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Tar gjerne statistikk på begge deler jeg.
    For å legge denne CV! diskusjonen i RuneW's tråd død, kan jeg jo innrømme med en gang at jeg skrev akkurat den settningen fordi Lygren var såpass blærete i sitt innlegg tidligere (noe jeg synes han bør holde seg god til, som han desverre alt for ofte ikke klarer etter min mening).

Jeg er fullstendig klar over Runew's forhold til CV!. Vi var tross alt på CV! demo på HFK i sammen, og det var ikke akkurat i det rommet Runew oppholdt seg mest. Så jeg prøver på ingen måte å "lure" inn noen røde ringer her.

Når det gjelder statistikk på hjemme og borte fronten har jeg selvfølgelig ingen dokumentasjon, bare litt kvalifisert gjettning.

Hjemme = 8 %
    Borte = 0,1 %

Sånn!

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er fra Norske kinoer jeg har det.

Men det er mange år siden jeg var med på lyd og bildekontroll på kino nå da :-O

Kan ha forandret seg siden jeg ble fortalt dette av representant fra Norsk kino teknikk

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare nyskjerrig jeg Konrad. Husker godt at CV hadde heftige subprosjekt for kino en gang i tiden, men kan ikke huske at det har blitt brukt mye i kino. Som sagt, bare nyskjerrig.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det stemmer sikkert fortsatt, de må jo ha THX sertifiseringen.

De JBL kassene er stygge, men de gjør sikkert en knalljobb sammen Erna og klonen av henne.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Bare nyskjerrig jeg Konrad. Husker godt at CV hadde heftige subprosjekt for kino en gang i tiden, men kan ikke huske at det har blitt brukt mye i kino. Som sagt, bare nyskjerrig.
    Det er lenge siden, tror vi snakker sort/hvitt film.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke plastkasser på disse JBL-ene? De var veldig lette. 8,6kg eller noe...

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Det er lenge siden, tror vi snakker sort/hvitt film.
    Riktignok er det en stund siden Klubben ble opprettet, men det var etter at fargefilmen var standard.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En klipsch surround høytaler kansje ? KPT-250 - Klipsch Cinema Loudspeaker

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Altså, hva er kriteriet for at en høyttaler er beregnet for å plassere den bak et perforert lerret. Det viktigst må vel være det perforerte lerrettet. Hvis man lager en høyttaler som er beregnet for det, så MÅ man jo ikke gjøre den grisestygg?
    Bare for å ha det klinkende klart - det eneste jeg tenkte på med "beregnet for bak lerretet" var høyttalerens DYBDE. Jeg tenkte overhodet ikke på lyd i denne sammenhengen.

Forøvrig er de eneste JBL-høyttaleren jeg har hørt disse:

Jeg hadde dem bak i Hi-Acen... Det var ok de.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

JBL lager generelt "good shit" de. Ingen tvil om det.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Bare for å ha det klinkende klart - det eneste jeg tenkte på med "beregnet for bak lerretet" var høyttalerens DYBDE. Jeg tenkte overhodet ikke på lyd i denne sammenhengen.

Forøvrig er de eneste JBL-høyttaleren jeg har hørt disse:

Jeg hadde dem bak i Hi-Acen... Det var ok de.
    Hehe..nesten uansett kvalitet på disse, så er det liksom forventet mer fra denne kinoen
    Når det er nevnt..det aktuator galskapet du snakker om...spør du meg så er det helt genialt og helt i stil med alt annet i kinoen din (har faktisk vanskelig for å uttale ordet og har forøvrig aldri hørt ordet før!)

Det JBL systemet Lygren nevner er jo spennende. Tror likevel du tenker litt som meg...det beste fra samme verdener..både film og musikk?
    Du snakket tidligere om det å koble "hovedfronter" og "filmfronter" på reciever. Dette tror jeg kanskje blir en for stor last for recieveren...?? Vet ikke om dette kanskje bare var synsing? Andre som kan fylle inn..??

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg tenker på i denne debatten rundt valg av kino høytalere til bruk bak lerret osv, er at de JBL høytalerene lygren viser til har bass refleks portene pekende rett ut mot lerretet. Vil ikke det kunne skape problemer med vibrasjoner i lerret duken, sammen med noen litt hardtslående Erna1 og Erna2 subber.....?
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Active St3ffaN sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte du ikke RS-52 til å ha bak? Hva med å gå for Klipsch i front også? Nå vet jeg ikke hvor dype de er, men RF-82 eller RF-63 hadde vel gjort seg bra?

Synes også det ser finest og mest ryddig ut med høyttalerne skjult bak lerretet, men det er min mening da.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Du snakket tidligere om det å koble "hovedfronter" og "filmfronter" på reciever. Dette tror jeg kanskje blir en for stor last for recieveren...?? Vet ikke om dette kanskje bare var synsing? Andre som kan fylle inn..??
    Jeg formulerte meg muligens uklart. Jeg mente "hififronter" ELLER "filmfronter", altså ikke begge på en gang (hjelpe og trøste...).

Jeg mener min gamle, men ikke så veldig gode, Sony-receiver har et A og B høyttaleruttak som man kan switche mellom. Har aldri skjønt poenget med det, men det er mulig et slags sone-opplegg, der man kan ha et par høyttalere ett annet sted. Det var noe tilsvarende jeg tenkte på om fantes...

Altså: Ikke BÅDE OG, men ENTEN ELLER!

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Det jeg tenker på i denne debatten rundt valg av kino høytalere til bruk bak lerret osv, er at de JBL høytalerene lygren viser til har bass refleks portene pekende rett ut mot lerretet. Vil ikke det kunne skape problemer med vibrasjoner i lerret duken, sammen med noen litt hardtslående Erna1 og Erna2 subber.....?
    Jeg har også lurt på i hvilken grad lerretet lar seg bevege av høyttalere bak. Er superinteressert i fakta om dette.

Når det gjelder Ernaene, så vil også de flytte litt luft, men de vil jo ikke "blåse" rett mot lerret. Men jeg ER bekymret for dette, det er helt klart.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Jeg formulerte meg muligens uklart. Jeg mente "hififronter" ELLER "filmfronter", altså ikke begge på en gang (hjelpe og trøste...).

Jeg mener min gamle, men ikke så veldig gode, Sony-receiver har et A og B høyttaleruttak som man kan switche mellom. Har aldri skjønt poenget med det, men det er mulig et slags sone-opplegg, der man kan ha et par høyttalere ett annet sted. Det var noe tilsvarende jeg tenkte på om fantes...

Altså: Ikke BÅDE OG, men ENTEN ELLER!
    Det var godt Mange av de nye recieverne har flere soner og det skulle vel la seg gjøre å koble opp på disse. Det eneste jeg mener å ha lest et sted, uten at jeg vet om dette får noen konsekvens, er at sone 2 av og til ikke har kalibreringsmulighet? Det betyr jo ikke annet enn å ha "filmhøytalerene" på sone 1 så alt av Ernaer kan integreres og Hifioppsett på sone 2. For alt jeg vet nå så kan det hende synsingen min ikke holder vann, men det er sikkert noen her inne som har prøvd og vet bedre....

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av St3ffaN
    Kjøpte du ikke RS-52 til å ha bak? Hva med å gå for Klipsch i front også? Nå vet jeg ikke hvor dype de er, men RF-82 eller RF-63 hadde vel gjort seg bra?

Synes også det ser finest og mest ryddig ut med høyttalerne skjult bak lerretet, men det er min mening da.
    Det er nok min mening også, rent estetisk i alle fall. Det er en kattepine dette med kino/HiFi, og jeg er ikke den første som er havnet i den...

Når det gjelder RF-82 eller RF-63, så er den minste over 41 cm dyp og det blir nok akkurat i meste laget. Jeg har vel uttalt før min skepsis til Klipsch som stereoformidler, men det er basert på en demo-opplevelse på Quality Hotell i Sarpsborg for noen år siden der Patos og Klipsch ble spilt litt annenhver gang. Der falt Klipsch helt i gjennom når det gjaldt kvalitet på lyden for mitt vedkommende (men her kan mange faktorer ha spilt inn).

Atle kjørte demo på noen store Klipsch'er under subkalibrerings-kurset i Hjemmekino's kino og da syntes jeg ikke det var så ille...

Men uansett: Jeg er rimelig sikker på at Klipsch ikke er noe dårligere (lydmessig) enn f.eks. disse JBL kino-høyttalerene som jeg antar rett og slett er PA-høyttalere. Rett meg hvis jeg tar feil.

Jeg har lekt litt med tanken på å kjøre ren kino først (skjult "PA-frontsett") for så å utvide med et stereosett senere. Et problem med denne taktikken er at FruW muligens setter foten ned hvis jeg "plutselig" kjøper et par voksne høyttalere som jeg skal plassere et stykke ute i rommet.

Side 145 av 587 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 85 95 105 115 125 135 141 142 143 144 145 146 147 148 149 155 165 175 185 195 205 215 225 235 245 255 265 275 285 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •