RuneW: Byggetråd - Status: Lavfrekvent støy i OpenElec-menyene - Side 143

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  11
Side 143 av 587 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 93 103 113 123 133 139 140 141 142 143 144 145 146 147 153 163 173 183 193 203 213 223 233 243 253 263 273 283 ... SisteSiste
Viser resultater 2,841 til 2,860 av 11737
    Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Usj, så flautops:

Bare så det er sagt: Når jeg tar på meg blådressen og ser meg speilet så står det på logoen at jeg jobber for SNEMEIS! ;-)
    Snemeis - kunne ha vært nasjonalfuglen vår... ;-)

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

En til...

Fikk gnuret litt til i dypet i kveld. Ble ikke mer enn en gipsplate til, men fikk fuget litt rundt omkring og testet disse berømmelige ht-terminalene. Som vanlig lurte jeg på hvordan jeg skulle finne senter til ventilasjonsrøret/lydrøret når jeg måle opp for utsaging.

Antageligvis noe alle ville skjønt før meg, men denne gangen brukte jeg vateret for å finne senter:
    -img_1860_th-jpg

Jepp. Det var kveldens bildereportasje...

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Hmmm.... forsenkede høyttaler-terminaler... smatt, smatt.... Det hadde vært veldig stilig (synd de blir skjult). Har en utfordring siden det er MDF-panel, men prinsippet er jo delikat!
    Har du virkelig ikke beregnet deg frem til at terminalene kommer midt på en slett flate?

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av freddie
    Har du virkelig ikke beregnet deg frem til at terminalene kommer midt på en slett flate?
    ops:

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

CinemaCam news

Har nå sloss med PHP i en time og fått oppdatert kamerasiden slik at det er hakket mer interessant.

I tillegg til det kjedsommelige siste-bilde-av-et-tomt-rom-rett-før-lyset-slukkes hovedbildet, blir det nå presentert en billedserie på bunnen av siden. Dette er bilder som er tatt med 20 sek mellomrom.

Opplegget er at når en stakkar forviller seg inn på CinemaCam-siden, så starter et PHP-script som fiser gjennom alle 20-sekunders-bildene og sletter alle bortsett fra de 15 siste (dette kan jeg tweake etterhvert) som blir vist nederst. Kameraet knipser imidlertid videre av full lyst og neste gang en stakkar snubler over siden, vil det samme skje med filene igjen. Vi får se hvordan det funker. Kanskje burde det ha vært lenger enn 20 sek mellom disse "progresjons-bildene".

Feedback er ok!

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå sloss med PHP i en time og fått oppdatert kamerasiden slik at det er hakket mer interessant.

I tillegg til det kjedsommelige siste-bilde-av-et-tomt-rom-rett-før-lyset-slukkes hovedbildet, blir det nå presentert en billedserie på bunnen av siden. Dette er bilder som er tatt med 20 sek mellomrom.

Opplegget er at når en stakkar forviller seg inn på CinemaCam-siden, så starter et PHP-script som fiser gjennom alle 20-sekunders-bildene og sletter alle bortsett fra de 15 siste (dette kan jeg tweake etterhvert) som blir vist neders. Kameraet knipser imidlertid videre av full lyst og neste gang en stakkar snubler over siden, vil det samme skje med filene igjen. Vi får se hvordan det funker. Kanskje burde det ha vært lenger enn 20 sek mellom disse "progresjons-bildene".

Feedback er ok!
    GENIALT! :-D
    Når det gjelder veggboksene så har jo ikke ringene disse flate sidene, så da går det kanskje greit med forsenkningen (Ser at det finnes flere typer av disse... )
    Du kan jo som andre har nevnt før meg her lage et mindre hull i MDF platen slik at terminalene passer perfekt.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes muligens flere typer av disse boksene, men den jeg hadde oppe her om dagen (som nevnt i byggetråden min) kunne man rett og slett skru ut innmaten. Dette er ikke ELKO men en slik fra Elhandelen.no.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Høyttalerterminal i veggboks i boks?

Hvis det er slik at man kan ta ut innmaten i en venlig elko veggboks, så skulle dette gå relativt greit.

Her er "assembly'n":
    -ste_1-gif

Som vi ser er det greit nok tettet mellom gips og boks. Jeg må dog innrømme at det er sprukket opp visse steder hos meg (sannsynligvis fordi jeg ikke har primet gipsen (godt nok)). Da er det godt å vite at jeg kjører "overkill"-prinsippet og tetter i alle bauger og kanter!

En fugen rundt boksen før vi klemmer/skrur på MDF-plata vil forhåpentligvis sikre enda bedre tetthet. Utfresing av spor til terminal er allerede blitt en besettelse (tu-u-u-u-usen takk freddie ;-)), og må bli gjort, slik at den ikke på noen måte kommer i veien for høyttaleren.

Her en skisse med slik det (forhåpentligvis) blir til slutt:
    -ste_2-gif

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Freser du den ned slik at du får en helt slett flate (dvs går i ett med bunnen av panel "fugene") eller bare slik at den går jamt med overflaten (mulig dette er omtrent samme posisjon)

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paalab
    Freser du den ned slik at du får en helt slett flate (dvs går i ett med bunnen av panel "fugene") eller bare slik at den går jamt med overflaten (mulig dette er omtrent samme posisjon)
    Jeg skjønner hva du mener. Freser jeg helt ned faller jo "spor-problemet" bort. Lurt. Hadde kanskje blitt ørlite grann penere med terminalen i flush, men kommer den noe innenfor, gjør det ingen ting så lenge tettingen blir bedre!

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skjønner hva du mener. Freser jeg helt ned faller jo "spor-problemet" bort. Lurt. Hadde kanskje blitt ørlite grann penere med terminalen i flush, men kommer den noe innenfor, gjør det ingen ting så lenge tettingen blir bedre!
    Tror neppe den stikker mer en 1-2mm på innsiden. Sporene på MDFplatene mine er ca 3mm dype mener jeg (uten å ha målt)

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror neppe den stikker mer en 1-2mm på innsiden. Sporene på MDFplatene mine er ca 3mm dype mener jeg (uten å ha målt)
    Ok. Skal prøve å få sjekket dybden i kveld.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Skal prøve å få sjekket dybden i kveld.
    Har du funnet dybden?

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du funnet dybden?
    Vi snakker ganske nøyaktig 3 mm - som er nøyaktig dybden på "kappen" til terminalen. Så det passer jo helt perfekt!

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gipslag nr 2 komplett!

Endelig ferdig med gipslag nummer 2 på veggene. Ja, nå er jeg faktisk helt ferdig med all gips på veggene - juhuuu!

Her er siste gipsplate på plass på nordveggen:
    -img_1861_th-jpg

Nå juger jeg, forresten. Det mangler fortsatt litt gips på denne veggen. kan du se hvor? Ikke det? Vi får ta en nærmere titt, da:
    -img_1861_th-2-jpg

Der! Til venstre for boksen! Det ble litt ambisiøst å prøve å skjære ut et hull slik at det bare stod igjen en 15mm kant av gipsplaten. Så jeg tenker jeg skjærer til en og limer på i etterkant. Men da er veggen i alle fall ferdig gipset!

Det har gått en del GG:
    -img_1862_th-jpg
    (to kasser + en patron for å være helt nøyaktig...)

Nok en milepel er nådd og ditto premie til meg selv:
    -img_1865_th-jpg

Det kommer en AVForum'er på inspeksjon i morgen, så jeg måtte nesten rydde litt opp og støvsuge litt:
    -st-vsuging-jpg

Merk hørselsvernet - hadde den (ikke helt billige) Foma industristøvsugeren sugd like mye som den bråket, så hadde betongdekket vært i fare...

---

Neste post på programmet, er å:

- prime
    - dytte inn 10mm bunnfyllingslist
    - fuge

Alle sprekker mellom gulv/vegg, vegg/vegg og vegg/tak. Har gått tom for bunnfyllingslist, men hører rykter om at SeniorW (som er i godt lage) skal hanke med seg 100 meter med slikt på vei til meg en av de neste dagene.

Etter jeg har presset inn noen kilo fugemasse starter jobben med gips i taket. Gipsheisen har jeg ikke lenger, men får låne den ved behov. Ingen problemer!

Å legge gips to ganger i taket er null problem. Det har jeg jo i og for seg gjort før med dette taket (og da regner jeg ikke med gipsen mellom bjelkelaget).

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Mein gott"!
    Nå MÅ du da snart være ferdig med det "gipsstyret"?

Får inderlig for din del, håpe på at all jobbinga til slutt ender opp i et "superresultat"! Alt annet må jo bli en nedtur, etter innsatsen din.

Tenkt noe i retning av navn på kinoen ennå? Det må i allefall bli noe med "knox" i navnet, bunnsolid bygget som den er. :twisted:

Btw: Gled deg til den filmen! I alle fall om du digger litt sci-fi, som jeg...

Intermediate Troeen sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    "Mein gott"!
    Nå MÅ du da snart være ferdig med det "gipsstyret"?

Får inderlig for din del, håpe på at all jobbinga til slutt ender opp i et "superresultat"! Alt annet må jo bli en nedtur, etter innsatsen din.

Tenkt noe i retning av navn på kinoen ennå? Det må i allefall bli noe med "knox" i navnet, bunnsolid bygget som den er. :twisted:

Btw: Gled deg til den filmen! I alle fall om du digger litt sci-fi, som jeg...

det er i produsjon de nye skiltene som det står tilfluktsrom

nå kan finne frem den store svarten pennen så den klar til strekke ut gips på lista over ting som er gjort da taket er ferdig

keep up the gooooood woork

Troeen

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er noen her som gleder seg til han er ferdig med alt som heter gips, ja... ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan tenke meg du gleder deg enda mer til du kan sette deg ned med den filmen i kinoen Uansett, bra jobbet med gips!

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med ferdig Gipsede vegger!

Side 143 av 587 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 93 103 113 123 133 139 140 141 142 143 144 145 146 147 153 163 173 183 193 203 213 223 233 243 253 263 273 283 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •