RuneW: Byggetråd - Status: Lavfrekvent støy i OpenElec-menyene - Side 139

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  11
Side 139 av 587 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 89 99 109 119 129 135 136 137 138 139 140 141 142 143 149 159 169 179 189 199 209 219 229 239 249 259 269 279 ... SisteSiste
Viser resultater 2,761 til 2,780 av 11737
    Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hmmm.... ser at pan/tilt på kameraet har forandret seg... jeg PRØVDE å stille inn så det tracket bevegelser, men trodde ikke jeg fikk det til. Artig leketøy!

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah, innrøm det! Du har satt kattevesenet i arbeid som web-cam-operatør!
    -operat-jpg

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er på ingen måte noen Hifi guru, men med alt det snakket om de Ernaene dine, så må jeg nesten få litt mer info om dem?

Intermediate HansMarius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er 2 stk DIY sylindersuber ala SVS sine. Du kan søke etter RuneW's byggetråd vha forumets søkefunksjon:-)

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Ah, innrøm det! Du har satt kattevesenet i arbeid som web-cam-operatør!
    -operat-jpg
    Hehehe ;-)

Men den går ikke! Katte(u)vesenet er under kniven idag og blir uformerbar. Hadde time kl 09:00, så jeg fikk faktisk holdt på 1 time nede i dypet i dag før jobb!

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Suvdal
    Er på ingen måte noen Hifi guru, men med alt det snakket om de Ernaene dine, så må jeg nesten få litt mer info om dem?

Erna 4 og 5 er de to sub'ene mine og er langt i fra noen HiFi-objekter ;-)

Erna 4/5 - Byggetråd

Erna 4/5 - ekstern byggelogg

Erna 3 - ekstern byggelogg

Erna 1/2 - ekstern byggelogg

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe slik kunne jeg tenke meg at frontveggen blir med den integrerte stereobenken:

-08-jpg

Stereobenken har jeg jo vært inne på før, og blirnok et sub-DIY-prosjekt (sukk). Vel, den skal ha sotede "barnesikre" glassruter og aktiv ventilasjon (les: vifter).

Intermediate crusade sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Jepp, jeg tenkte mest på crusade med den 230-kommentaren, selv om det ikke gikk spesielt klart fram... ;-)
    230 er jo forsåvidt ok.:-) Sjølv så vil eg prøve å få mest mulig bilde hos meg. Har 2.35:1 på ca. 250cm bredde i stua no. Sitter 3m fra, og det er akkurat passe synes eg. Det er jo uten tvil stort, men eg vil helst ikkje ha det mindre personlig. Kona er og faktisk enig i at størrelsen er fin.:-D

Du kan jo sjekke og i kalulatoren her, ka som er anbefalt THX avstand.
    Home Theater Calculator: Viewing Distance, Screen Size » CarltonBale.com

På 265cm bredde som eg planlegger ligger anbefalt avstand fra minimum 1.9m til maks 4m.

På 230cm blir det minimum 1.7m og maks 3.6m så din løsning blir jo innenfor anbefalt det og.:-)

No husker eg ikkje fra tideligere i tråden, men det er fastsatt at det blir 16:9 på deg? Estetisk, så vil jo eit 2.35:1 lerret kunne strekkes til 265 uten at det blir meir dominerende enn det du har skisset opp no. Overflaten blir vel kanskje til og med mindre?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du går for 230cm lerret, tror jeg du vil trege i etterkant, Rune. Ikke fordi det er lite, men fordi du kunne hatt et større
    Kinofølelsen øker VELDIG når lerretet blir større, noe jeg regner med er ganske viktig? 3.8m til 230cm lerret (bredde) fungerer utmerket, men med den sitteavstanden vil det ikke være noe problem å gå opp til 265cm dersom dette er fysisk mulig å få til. Jeg sitter ca 3m (posisjon på hodet) fra et lerret på 240cm, noe som ikke på noen måte er problematisk.

Husk også at eksempelvis Adeo lager lerret på mål. Ønsker du eksempelvis et lerret på 250cm bildebredde, er det ingen problem å få laget. Det koster ikke mye ekstra heller.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Dersom du går for 230cm lerret, tror jeg du vil trege i etterkant, Rune. Ikke fordi det er lite, men fordi du kunne hatt et større
    Kinofølelsen øker VELDIG når lerretet blir større, noe jeg regner med er ganske viktig? 3.8m til 230cm lerret (bredde) fungerer utmerket, men med den sitteavstanden vil det ikke være noe problem å gå opp til 265cm dersom dette er fysisk mulig å få til. Jeg sitter ca 3m (posisjon på hodet) fra et lerret på 240cm, noe som ikke på noen måte er problematisk.
    Hmmm... Jeg får tenke meg nøye om før jeg skrider til verket og lager veggen. Hengslet-vegg-på-jul-løsningen bør fungere utmerket hvis den blir gjort riktig. Jeg får lage noen bilder med 265 og se hvorden det ser ut. Takk for info!

Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Husk også at eksempelvis Adeo lager lerret på mål. Ønsker du eksempelvis et lerret på 250cm bildebredde, er det ingen problem å få laget. Det koster ikke mye ekstra heller.
    Den muligheten hadde jeg ikke tenkt på... Men siden jeg har dette berømmelige gavekortet på 3000 på DreamScreen-lerret, så hadde det vært greit å brukt det...

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik! Da har jeg poppet meg en balje med popcorn og satt meg tilrette med en hotfinger på F5 knappen! Go, go, go!

Ulempen er jo nå at jeg selv ikke har tid til å gjøre noe mer selv lenger siden jeg sitter her ... :sad:
    Det er jo bare å sette opp PJ koblet opp til pcen, så føler du at dere jobber sammen
    Konge med Webkamera!
    Har hatt noen dager med møter, og har ikke fått fulgt noe særlig med!
    Det hadde kommet 5 nye sider siden sist jeg var inne :shock: fremdeles noen sider igjen før jeg er asur...

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rammelerret + ormeyngel = garantert katastrofe?

En ting jeg ikke har tenkt på, er at jeg har 3 unger i huset. Lett å glemme slikt...

Etter å ha lest om Kokken sitt lille uhell med lerretet. har jeg fått kalde føtter. Med et stort, hvitt lerret i "klåhøyde", er det vel duket (høhø) for katastrofe. Kanskje en grunn alene til å gå for motorisert...

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glimrende anledning for konsekvenstrening det. Klår man, blir det 1mnd utestengelse fra kinoen til pappa.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Fordelen med et rammelerret er jo at du enkelt kan bytte ut duken, noe som ikke lar seg gjøre på et motorisert. Nå er sikkert ikke du av den late typen, i det minste virker det jo ikke slik som du står på, men glemmer du altså lerretet i nedre posisjon vil jeg jo påstå at risikoen for skade er desto større med et motorisert lerret!

Samtidig er jo et motorisert lerret svært enkelt å sette opp da, og rent estetiske kan du jo gjemme det helt bort om du ønsker. Du bør absolutt vurdere tab-tension i så tilfelle, både mer slett duk og ikke minst langt planere enn vanlige motoriserte duker som benytter materiale med mer glassfiber.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Glimrende anledning for konsekvenstrening det. Klår man, blir det 1mnd utestengelse fra kinoen til pappa.
    Hehehe - ikke en dum ide!

Kanskje jeg skal lage en rød strek 1m fra lerretet og si "hit, men ikke lenger"...

Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Fordelen med et rammelerret er jo at du enkelt kan bytte ut duken, noe som ikke lar seg gjøre på et motorisert. Nå er sikkert ikke du av den late typen, i det minste virker det jo ikke slik som du står på, men glemmer du altså lerretet i nedre posisjon vil jeg jo påstå at risikoen for skade er desto større med et motorisert lerret!
    Mulig du er inne på noe...

Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Samtidig er jo et motorisert lerret svært enkelt å sette opp da, og rent estetiske kan du jo gjemme det helt bort om du ønsker. Du bør absolutt vurdere tab-tension i så tilfelle, både mer slett duk og ikke minst langt planere enn vanlige motoriserte duker som benytter materiale med mer glassfiber.
    Jepp. Det blir definitivt tab-tension hvis det blir motorisert.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Two down, two to go

To av fire vegger kledd med GG + gipslag 2...

Så nå har jeg flyttet kameraet til vestveggen som er neste for tur. Ja, jeg har faktisk "allerede" fått på plass en plate:
    -hq-jpg

Som vi ser, har jeg begynt på midten og jobber meg utover. Dette fordi jeg, elendig snekker som jeg er, som regel får en viss "avdrift" sideveis (litt mer enn 120 cm per plate...). Dette problemet minimeres når jeg begynner på midten og jobber meg utover.

Den observante leser ser også at jeg har gått bort fra liggende gips på denne veggen. Det ble dessverre litt for vanskelig for meg å få dette til:

1. Litt for mye knot å få på plass platene i andre høyde
    2. Bule-problemet
    3. Denne veggen er det bare vinduer og dører i. For mye knot og for ømtåelige plater til å handteres på denne måten

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den observante leser ser...
    ...ser også at WEB kameraet benyttes til dokumentasjonen ;-). Merker at bildekvaliteten er litt svakere enn når du setter kameraet ditt i sving, men for all del - meget bekvemmelig :-D

tols1 kom med en link i min tråd og deler den gledelig med deg:
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    De har jo litt vifte- og rørstæsj på Vifter & Miljø AS.
    De har vifteregulator som passer bra til X-Comfort til en hyggeligere pris enn det jeg har sett andre steder (les: på jobben min).

Det gikk dårlig å linke direkte, men gå slik i menyen:
    Nettbutikk -> HASTIGHETSREGULERING -> Signalstyrt 0-10V/4-20mA -> ERV1 Signalstyrt hastighetsreg. enfase vifter opp til 1,5A

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...ser også at WEB kameraet benyttes til dokumentasjonen ;-). Merker at bildekvaliteten er litt svakere enn når du setter kameraet ditt i sving, men for all del - meget bekvemmelig :-D
    Så lenge det i praksis ikke skjer noe nytt, men bare at jeg har satt på en plate til i samme tralt, tipper jeg folk er glade for å slippe maset med detaljer ;-)

Men dere slipper nok ikke unna, når det skjer nye, spennende ting!

Jeg har f.eks. fått alle delene jeg trenger til mørkeleggings-gardinene. Det vil nok bli et interessant underprosjekt.

tols1 kom med en link i min tråd og deler den gledelig med deg:

De har vifteregulator som passer bra til X-Comfort til en hyggeligere pris enn det jeg har sett andre steder (les: på jobben min).

Det gikk dårlig å linke direkte, men gå slik i menyen:
    Nettbutikk -> HASTIGHETSREGULERING -> Signalstyrt 0-10V/4-20mA -> ERV1 Signalstyrt hastighetsreg. enfase vifter opp til 1,5A
    Den første i denne listen mener du? Hvis den funker på min vifte, er det jo aldeles glitrende!!!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den første i denne listen mener du? Hvis den funker på min vifte, er det jo aldeles glitrende!!!
    Stemmer. Den kan belastes opp til 1,5 Ampere og ettersom den grimme "potmeter-saken" er ratet til 1.0 Ampere, så dekker den 50% mer enn den du fikk med deg fra [:evil:]Fresh.no[/:evil:]. Plentifull!

(Hvis ingen andre protesterer da... ?)

Edit: "Grim'en":

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom til å tenke på en ting: Sørg for at du har returrett når/hvis du kommer så langt at du bestiller en. Noen regulatorer/frekvensomformere av kan (men trenger ikke) lage noe støy på strømnettet.

Side 139 av 587 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 89 99 109 119 129 135 136 137 138 139 140 141 142 143 149 159 169 179 189 199 209 219 229 239 249 259 269 279 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •