RuneW: Byggetråd - Status: Lavfrekvent støy i OpenElec-menyene - Side 138

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  11
Side 138 av 587 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 88 98 108 118 128 134 135 136 137 138 139 140 141 142 148 158 168 178 188 198 208 218 228 238 248 258 268 278 ... SisteSiste
Viser resultater 2,741 til 2,760 av 11737
    Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvis du er litt kremmer RuneW, så selger du sendetid. Ser for meg følgende plakat på veggen "Denne sendingen er sponset av KEF".

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Bitt av basillen ja :wink: Den er vel ikke irriterende nå? (gjorde den bittelitt mindre).
    Skal jo være litt irriterende. F.eks når man skal kopiere og inn i google for å finne ut hva i allverden det er for noe.

@RuneW: Får håpe det går bra med Senior.
    Det er nok våre grafikk-sig'er som har knelte serverene til AVForum skal du se!

Jeg har forresten redusert størrelsen på grafikken min også. Mulig jeg tar den helt vekk etterhvert. Den er totalt på ca 1900 bytes nå...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha! Kanskje det var derfor jeg ikke kom inn i morges??

Intermediate maskinisten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er egentlig en hel masse man kunne sagt i form av ros og komplimenter her RuneW!! :-D
    Men ord blir egentlig fattige etter å ha lest og fulgt med i denne tråden!!
    Derfor vil jeg forholde meg i korthet og bare si det så enkelt som:

''Ingen over, ingen ved siden!!''

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av maskinisten
    Det er egentlig en hel masse man kunne sagt i form av ros og komplimenter her RuneW!! :-D
    Men ord blir egentlig fattige etter å ha lest og fulgt med i denne tråden!!
    Derfor vil jeg forholde meg i korthet og bare si det så enkelt som:

''Ingen over, ingen ved siden!!''

Hehe - så, så, så ops:

Som sagt - jeg er verdensmester på å gjøre mye ut av lite. Jeg kan nærmest GARANTERE at resultatet ikke blir like bra som innsatsen - jeg kjenner meg selv og mine tidligere prosjekter såpass. Men det er morsomt å holde på!

---

Litt morsom tanke å skjule noen "bad boys" bak lerretet. Jeg vil jo alltid ha de synlige frontene å falle tilbake på, så fallhøyden blir ikke så stor. Kunne til og med tenke meg å bygge dem selv. SLAPP AV! Det kommer ikke til å skje for rommet er ferdig og vel så det!

Men hvis/når den tid kommer, vil jeg prøve å tromme sammen noen av ressursene her på forumet for å designe noe slikt (grunne, stygge, gode bak-lerretet-høyttalere). Dette er nemlig langt over mitt nivå.

Newcomer CyberAage sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

For en inspirasjonstråd du har laget

Hei

Har brukt 4-5 dager på å komme meg gjennom byggetråden din.
    Jeg er mektig imponert over din dedikasjon til lydisolering og hvor ekstrem du har vært når du har fulgt dine mål.
    I tillegg til dette har du dokumentert hver en skrue som er brukt, noe jeg finner veldig fasinerende. Setter stor pris på slike byggetråder.
    Har selv pusset opp 4 leiligheter i en leiegård jeg og kona kjøpte for 3 år siden og det jeg angrer på er at jeg kun tok bilder av framgangen av og til.

Jeg valgte å bruke lydbøyler i tak samt 2x plater gips mellom leilighetene. Dette har fungert helt strålende, selv om jeg bare har brukt en brøkdel av den mengden fugemasse som du har brukt Gikk tidlig til anskaffelse av en luftdrevet fugepistol.

Bøyer meg i støvet for en vannvittig byggetråd. Kommer til å følge med helt til du kan sette deg ned i godstolen og sette på første film.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CyberAage
    Hei

Har brukt 4-5 dager på å komme meg gjennom byggetråden din.
    Jeg er mektig imponert over din dedikasjon til lydisolering og hvor ekstrem du har vært når du har fulgt dine mål.
    I tillegg til dette har du dokumentert hver en skrue som er brukt, noe jeg finner veldig fasinerende. Setter stor pris på slike byggetråder.
    Har selv pusset opp 4 leiligheter i en leiegård jeg og kona kjøpte for 3 år siden og det jeg angrer på er at jeg kun tok bilder av framgangen av og til.

Jeg valgte å bruke lydbøyler i tak samt 2x plater gips mellom leilighetene. Dette har fungert helt strålende, selv om jeg bare har brukt en brøkdel av den mengden fugemasse som du har brukt Gikk tidlig til anskaffelse av en luftdrevet fugepistol.

Bøyer meg i støvet for en vannvittig byggetråd. Kommer til å følge med helt til du kan sette deg ned i godstolen og sette på første film.
    Nok en galning som har giddet å lese gjennom alt dette svadaet!!!

Dere er sprø som havrekjeks - hele gjengen...

Uansett: Velkommen til tråden, CyberAage, og takk for den hygglige tilbakemeldingen :-) Som jeg har sagt så mange ganger før, det er slike tilbakemeldinger som gjør at jeg gidder å holde på med denne dokumentasjonen!

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

265 cm -> 230 cm

Det ser ut til at jeg må bite i gresset og gå ned til 230 lerret. Det blir rett og slett for vanskelig å få det til med 265 cm. Går jeg ned til 230 cm faller en rekke biter på plass.

En skisse med 230 cm 16:9-lerret:
    -kurvet-lerret-4-gif

En vesentlig fordel med å gå ned til 230 cm, er at jeg ka få ut Ernaen(e) på denne måten:

Hengsle side-"veggen":

-kurvet-lerret-5-gif

Og dra ut Erna (som selvsagt står på noe som sklir lett på gulvet):

-kurvet-lerret-6-gif

(hun bør nok gjerdes inn når hun spiller...)

Dette hadde vært komplett umulig med 265 cm lerret, men med 230 cm har jeg full tilgang "backstage".

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mens vi venter...

Mens vi venter på at noe spennende skal skje, tenkte jeg å vise noen skisser av hvordan jeg ser for meg rommet med de siste planene.

Her fra sweet spot:
    -sp_02-jpg

Utenfor rommet (og vi ser Erna4 på lur bak veggen):
    -siden-jpg

Bakover (jeg har ikke PJ på plass enda...):
    -bakover-jpg

Og et bak i hjørnet-bilde:
    -fugl-jpg

Har også laget et par roterende videoer av rommet (men i langt dårligere kvalitet).

Video 1 (fra innsiden rommet)

Video 2 (fra utsiden rommet)

---

CinemaCam News

Etter en liten (og egentlig helt opplagt) korreks fra FruW, kommer jeg nå bare til å ha på CinemaCam'en når jeg jobber. Det SKJER jo ikke noe ellers (i alle fall ikke noe som dere har med ;-)). Nei, men seriøst. Ungene sine og slikt er det dårlig nettskikk å kringkaste.

Så får vi håpe at kameraet tåler å bli dratt ut strømmen på 2 ganger om dagen...

Ellers, og det har dere sikkert oppdaget, så er det altså ett bilde hvert 6. sekund og ikke hvert minutt som jeg har skrevet ett eller annet sted...

Intermediate crusade sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Det ser ut til at jeg må bite i gresset og gå ned til 230 lerret. Det blir rett og slett for vanskelig å få det til med 265 cm. Går jeg ned til 230 cm faller en rekke biter på plass.
    Du kan jo og hengsle på høyre side av lerretet. Lag et støttehjul på venstre kant, så lar du heile lerretet svinge fram når du skal bak. Bør være fullt mulig med ei litt stiv ramme, og eit eller to støttehjul for å avlaste hengselet. Ville prøvd alt for å ikkje mist 30cm eg..;-)

Har planer sjølv om å presse mest mulig ut av mitt 3m breie rom. Kanskje til og med lage lita nisje i veggen for ramme, så eg får inn 3m bredt lerret. ;-)

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var virkelig fine skisser, hva slags program har du brukt for å få frem disse detaljene? Dette oser skikkelig kvalitet hele veien, virkelig en dyktig kar du Rune. Ser virkelig frem til grand finale her. Du har den desidert beste byggetråden her inne, og maken til detaljerte løsninger skal man virkelig leite lenge etter. Du har nok hørt det før, men etter å se sånt så har man lyst å rive det man har og bygge nytt. Virkelig flott dette her altså, åssen ser fru W på dette prosjektet ditt? Hun burde være veldig stolt og kry, etter tegningene dine å bedømme så ligger du nok godt ann til å bli østfolds fineste kino her inne.

Du kan forbedrede deg på masse høye scores fremover når dette prosjektet er ferdig, vi ser frem til den dagen... Rekker du noe annet mens du er i gang på rommet ditt?

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crusade
    Du kan jo og hengsle på høyre side av lerretet. Lag et støttehjul på venstre kant, så lar du heile lerretet svinge fram når du skal bak. Bør være fullt mulig med ei litt stiv ramme, og eit eller to støttehjul for å avlaste hengselet. Ville prøvd alt for å ikkje mist 30cm eg..;-)

Har planer sjølv om å presse mest mulig ut av mitt 3m breie rom. Kanskje til og med lage lita nisje i veggen for ramme, så eg får inn 3m bredt lerret. ;-)
    Jeg har vært inne på tanken, men er litt usikker på hvor mye et slikt lerret tåler av handtering før det blir skeivt og rart. Må i så fall lage en solid ramme RUNDT lerretet som er hengslet. Skal titte litt mer på det. Ingen ting er bestemt enda!

Intermediate crusade sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Jeg har vært inne på tanken, men er litt usikker på hvor mye et slikt lerret tåler av handtering før det blir skeivt og rart. Må i så fall lage en solid ramme RUNDT lerretet som er hengslet. Skal titte litt mer på det. Ingen ting er bestemt enda!
    Jepp, du må da lage ein solid ramme eller "vegg på hjul", som du da monterer lerretet inn i. Ser for min egen del for meg å lage ramma fra gulv til tak som ein lettvegg strekt med stoff. Må kanskje og lage ein trekant-vinkel bakover ved gulvet(og i taket?) og ekstrahjul der for å gjere det stabilt også i den retningen.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Dette var virkelig fine skisser, hva slags program har du brukt for å få frem disse detaljene? Dette oser skikkelig kvalitet hele veien, virkelig en dyktig kar du Rune.
    Fink og flink... Trenger ikke å være flink for å bruke det progammet jeg bruker (jeg har jo tross alt lagt det selv... NÅ snakker vi DIY, eller ;-)). Vel, vel, vi er vel 4 stk som lager det, så skal ikke ta all æren, men tegne-delen er det en kollega og jeg som har laget. Programmet er egentlig beregnet for å tegne kjøkken og bad og heter Winner, og er vel egentlig ikke egnet til hjemmekino som sådan... Men bruker jeg Winner kan jeg teste programmet og tegne kino på jobben...

Ser virkelig frem til grand finale her. Du har den desidert beste byggetråden her inne, og maken til detaljerte løsninger skal man virkelig leite lenge etter. Du har nok hørt det før, men etter å se sånt så har man lyst å rive det man har og bygge nytt. Virkelig flott dette her altså, åssen ser fru W på dette prosjektet ditt? Hun burde være veldig stolt og kry, etter tegningene dine å bedømme så ligger du nok godt ann til å bli østfolds fineste kino her inne.
    Stolt og kry? Hah! Ja, det hadde vært noe. For å være ærlig så er hun imot hele prosjektet og det har NULLPRIORITERING. Jeg har konstant dårlig samvittighet når jeg holder på der nede, og holder som regel på relativt sent på kvelden (rart jeg klarer å få noe rett i det hele tatt...).

Du kan forbedrede deg på masse høye scores fremover når dette prosjektet er ferdig, vi ser frem til den dagen... Rekker du noe annet mens du er i gang på rommet ditt?
    Ja, jeg rekker noe annet. Det er vel derfor det går så sakte med rommet!

Active Xell sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville i så fall ikke brukt lerretsramma som base for "døra", men laget ei stabil ramme som lerretet er festet i og la denne ramma kunne svinges frem og tilbare slik Roger beskriver. Det vil jå være hele, eller nesten hele, veggen som svinges ut.

Og det var litt sent svart ja :/

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har ingenting å ha dårlig samvittighet for, dette prosjektet ditt er så godt gjennomført så jeg synes hun burde hatt litt forståelse for din jobb som du har lagt ned. Kan jo ha meg deg ungen ned din til å kline på med green glue på gipsen, unger elsker å søle så det er fint at de starter i tidlig alder.

Kanskje hun trenger litt smøring? Det kan funke med å kjøpe noe fint til henne med et lite koselig brev, pleier som regel å gå ganske bra det altså. Ellers kan ho bare snakke med oss her inne, vi støtter deg og ser bare mer frem til grand finale her altså. Virkelig fint det programmet dere har utviklet i hvertfall, kjekt med 3d løsninger på slike ting.

Jeg drømmer om en kino med tiden jeg også, der jeg kan se opskallert Fjolls til fjells dvd. Haha... Er drømmen men det koster for mye å få realisert slike drømmer, men moro å se folk drar den helt ut til de grader. We like it!

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crusade

Det burde fungere utmerket. Det blir vel ikke noe tungt som skal henge på lerretsveggen eller, Rune? Jeg gjorde dette med veggen som tv-en min henger på. Funker kjempefint.

-stueveggen-kino-003-jpg

-stueveggen-kino-012-jpg

-stueveggen-kino-013-jpg
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, denne imponerende veggen mener jeg å ha sett før!

Men er det virkelig så "ille" med 230cm med 3.8 m til sweet spot? Kanskje med 2.35:1-filmer...

Synes skjermen virker relativt dominerende som den gjør allerede, jeg...:

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det syns jeg på ingen måte Rune. Det var bare for å illustrere at det går an.

Syns ideen din var den beste og letteste jeg. Så lenge du kommer til på baksiden så er det det viktigeste. Syns også at det holder med 230 lerret der.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Det syns jeg på ingen måte Rune. Det var bare for å illustrere at det går an.

Syns ideen din var den beste og letteste jeg. Så lenge du kommer til på baksiden så er det det viktigeste. Syns også at det holder med 230 lerret der.
    Jepp, jeg tenkte mest på crusade med den 230-kommentaren, selv om det ikke gikk spesielt klart fram... ;-)

Side 138 av 587 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 88 98 108 118 128 134 135 136 137 138 139 140 141 142 148 158 168 178 188 198 208 218 228 238 248 258 268 278 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •