RuneW: Byggetråd - Status: Lavfrekvent støy i OpenElec-menyene - Side 137

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  11
Side 137 av 587 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 87 97 107 117 127 133 134 135 136 137 138 139 140 141 147 157 167 177 187 197 207 217 227 237 247 257 267 277 ... SisteSiste
Viser resultater 2,721 til 2,740 av 11737
    Newcomer almightybozo sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    ..trenger du hjelp til å holde plata el??

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Morsomt initiativ med webcam. Du skal ha all honnør for hjemmekinobyggingen din, det gjelder både selve byggingen og denne usedvanlig veldokumenterte tråden

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...det jeg tror kunne vært utrolig nyttig, er en oppsummeringstråd med bilder av hele prosessen og forklaringer etter "prosjektet" er ferdig. Blir jo rene AV-rom-bibelen dette, og jeg kommer til å bruke tipsene i denne tråden aktivt når jeg skal sette opp mitt eget rom, men kunne nok samtidig har god bruk for en litt kortere oppsummering, ev. med henvisning til detaljert forklaring i hovedtråden.

Det er folk som deg som gjør AVforum til det stedet mange av oss har blitt så glad i!

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rune, du burde ha et display eller noe som viser hvor mange som sitter å glor?

Edit: ikke slik at vi kan se hvor mange som glor, men for din egen del. Eller det er kanskje en dårlig idé, kan fort på prestasjonsangst av slikt.

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik! Da har jeg poppet meg en balje med popcorn og satt meg tilrette med en hotfinger på F5 knappen! Go, go, go!

Ulempen er jo nå at jeg selv ikke har tid til å gjøre noe mer selv lenger siden jeg sitter her ... :sad:

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av almightybozo
    ..trenger du hjelp til å holde plata el??
    Som om det ikke var tungt nok i utgangspunktet, hang den &%R/&%€&%&%€&/ HDMI-kabelen i veien i tillegg...

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Slik! Da har jeg poppet meg en balje med popcorn og satt meg tilrette med en hotfinger på F5 knappen! Go, go, go!

Ulempen er jo nå at jeg selv ikke har tid til å gjøre noe mer selv lenger siden jeg sitter her ... :sad:

Hei! Få med dere noe underholdende isteden. JEG ser på "Ylvis møter veggen"...

Newcomer slowscan sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Hei! Få med dere noe underholdende isteden. JEG ser på "Ylvis møter veggen"...
    Ylvis er slutt, skal du se nyhetene også eller?
    Knallbra opplegg Rune! Mer underholdende tråd finnes ikke!

Edit: Jeg så'n! Pæra i lyskaster'n gått?

(SS)

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nå har jeg sittet i 10-12minutter å kikket på dette bildet. Det er akkurat som om det er noe rart på bildet. Noe som forundrer meg. Etter møysommelig nid-kikking har jeg kommet frem til at det må være 0.5mm høydeforskjell mellom de to uttakene. Det høyre virker å være bittelitt lavere enn det andre.

Er det noen andre som legger merke til dette merkelige fenomenet, eller er det bare meg?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg for min del har sittet og sett på den katten...det virker som det er en repetisjon i bildet...Dejavu?? Run Trinity, run

Sinnsykt bra ide ellers RuneW...det her er den råeste byggetråden ever...skulle likt å sett hvem som skulle toppet denne noengang!!

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehehe - morsomme er dere alle sammen ;-)

---

Jeg sitter her og er spill våken. Det har vært en begivenhetsrik kveld. Ja, jeg fikk fyrt opp cinemacam'en, men kanskje enda mer spennende var det at jeg fikk telefon om at SeniorW hadde fått et illebefinnende og var kjørt til legevakta med ambulanse. Slikt setter jo en spiss på tilværelsen...

Etter noen timer sammen med gubben på legevakten, ser det ut til at det ikke er noen fare med ham, så ingen grunn til kondolanser riktig enda ;-)

---

Vel, vel, vel. Siden jeg er så oppspilt likevel, kan jeg jo like godt logge litt.

Dette skjedde for et par dager siden, men har ikke hatt anledning til å skrive om det før nå. Før platelag #2 på sørveggen settes inntil platelag #2 på østveggen, måtte jeg bunnliste/fuge:
    -img_1795-2_th-jpg

Det hold med dette vegg-vegg-hjørnet i denne omgang:
    -img_1796-2_th-jpg

Til venstre ser vi status nå, og til høyre når alle lag / fuger er på plass...:
    -corner-gif

---

CinemaCam

Trådløse pan/tilt nettverkskameraer er ikke det billigste på denne siden av Glomma, så jeg hadde ikke nerver til å bare henge det ubeskyttet på veggen. Derfor måtte jeg lage en støvtett "fuglekasse" det kunne plasserers i.

Et diplom til ett av ormeyngelet måtte ofres for å få glassplate. En plankebit ble, etter lemfeldig oppsaging, selve kassen. Jeg skulle "designe" og lage kassen på ca 1 time. Jeg gjør ALDRI noe på en time...

Her ser vi kassen nesten ferdig:
    -img_1802_th-jpg

Det som ikke ble helt inntil hverandre, ble fuget så det holdt. Den merkelige skråplaten er for å gi kameraet en "native" vinkel nedover, idet kameraet skal plasseres oppunder taket.

Her den meget avanserte skråplaten fro oversiden:
    -img_1803_th-jpg

Riktig vinkel ble ordnet ved å skru fast platen løselig i bunn og presse en trebit ned på baksiden...

Her prøves diplom-glassplaten:
    -img_1804_th-jpg

Kassa ble lagt på hodet under liming av glassplate for å få riktig flukt med toppen av kassa (slik at når topplokket blir skrudd på, vil det bli relativt tett).

Her er glassplata limt på med smeltelim:
    -img_1806_th-jpg

Og her har vi BigBrother i all sin prakt:
    -img_1807_th-jpg

Nå skal jeg, i teorien, kunne støve og grise av all lyst, uten at teknikken skal svikte.

---

Jeg er litt usikker på om slike kameraer har noe vondt av at jeg drar ut støpselet i tide og utide? Jeg (og ingen andre heller) har interesse av å se et tomt rom uten aktivitet. Derfor kunne jeg tenke meg å slå av lyset og kameraet når jeg ikke er der. Men som sagt, jeg vet ikke om kameraet har vondt av det, så foreløbig lar jeg det stå på...

Newcomer Adyton sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking Skikkelig psyko utvikling

Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Jeg for min del har sittet og sett på den katten...det virker som det er en repetisjon i bildet...Dejavu?? Run Trinity, run

Sinnsykt bra ide ellers RuneW...det her er den råeste byggetråden ever...skulle likt å sett hvem som skulle toppet denne noengang!!
    ... det blir vanskelig å få til noe med fingeren limt til F5-knappen :-)

Bøyer meg ærbødig i (gips)støvet, du er et oppkomme av tids-spisende påfunn, Rune, og tidenes byggetråd bør gjerne komme ut i et eller annet video-format, bøker blir lett litt én-dimensjonale.

Ellers håper også jeg at Trinity kjenner sin besøkstid, og springer som bare rakker'n.

Et lite PS til slutt: Lygren's idé mht økning av antall fronter var faktisk ganske genial, eh, eller var det bare plassering... (Det W ikke ser, har W ikke vondt av, ikke det aller minste....)

Ha en ellers god natt, ser at du har tatt kvelden allerede :-)

En liten edit før jeg poster: Såklart måtte du lag en slik innretning til kameraet, noe annet var ikke mulig ;-)

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har DrErling fått grafikk i signaturen syndromet også?

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling

Nå har jeg sittet i 10-12minutter å kikket på dette bildet. Det er akkurat som om det er noe rart på bildet. Noe som forundrer meg. Etter møysommelig nid-kikking har jeg kommet frem til at det må være 0.5mm høydeforskjell mellom de to uttakene. Det høyre virker å være bittelitt lavere enn det andre.

Er det noen andre som legger merke til dette merkelige fenomenet, eller er det bare meg?

Det er bare skyggen til katte-vesenet som lurer deg! Tror faktisk det er den høyre som er 1mm HØYERE enn den andre...

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Auto refresh

For de av dere som begynner å få krampetendenser i F5-fingeren, kan dere heller titte her:

Untitled Document

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Din syke, syke mann.... ) Gliste godt når jeg leste igjennom de siste dagers poster...

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra Rune.

Nå får du nok besøk av mange "hendige" folk snart - som vil på tv!
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Bra Rune.

Nå får du nok besøk av mange "hendige" folk snart - som vil på tv!
    Ja, hvis det ikke er mer som skal til så... ;-)

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig bra Rune. Det er ikke lenge til "moroa" starter nå.
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Har DrErling fått grafikk i signaturen syndromet også?
    Bitt av basillen ja :wink: Den er vel ikke irriterende nå? (gjorde den bittelitt mindre).
    Skal jo være litt irriterende. F.eks når man skal kopiere og inn i google for å finne ut hva i allverden det er for noe.

@RuneW: Får håpe det går bra med Senior.

Side 137 av 587 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 87 97 107 117 127 133 134 135 136 137 138 139 140 141 147 157 167 177 187 197 207 217 227 237 247 257 267 277 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •