RuneW: Byggetråd - Status: Lavfrekvent støy i OpenElec-menyene - Side 132

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  11
Side 132 av 587 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 82 92 102 112 122 128 129 130 131 132 133 134 135 136 142 152 162 172 182 192 202 212 222 232 242 252 262 272 ... SisteSiste
Viser resultater 2,621 til 2,640 av 11737
    Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av HilRam
    Angående fruW: Du kan jo fortelle henne at Halvor fra homsepatruljen så sent som første sesong av "Norges styggeste rom" langet ut mot kaffe latte på veggene - det er ut!

Mokka, derimot, det var tingen... :roll:

Du kan jo tolke "mokka" som "mörkrost" svenskekaffe, da blir det tilnærmet svart. 8-)
    Hehe, jeg vet ikke helt, jeg...

Newcomer HilRam sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Sted
    OSLO
    Poster
    265
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det der med at latte var ut og mokka er inn er forresten ikke noe som kommer fra min kreative hjernehalvdel.

Dersom du får fremforhandlet mokka som farge så er den tross alt mye mørkere, og burde borge for mindre refleksjoner fra projektor.

Så kan dere jo ha latte på bakveggen, det er jo ingen som har øyne i nakken ! Dette burde være et godt kompromiss for både mor og far! (Hvorfor får ikke jeg meg jobb hos familierådgivningskontoret??? )
    "If you can't be right, be wrong at the top of your voice!"

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HilRam
    Det der med at latte var ut og mokka er inn er forresten ikke noe som kommer fra min kreative hjernehalvdel.

Dersom du får fremforhandlet mokka som farge så er den tross alt mye mørkere, og burde borge for mindre refleksjoner fra projektor.

Så kan dere jo ha latte på bakveggen, det er jo ingen som har øyne i nakken ! Dette burde være et godt kompromiss for både mor og far! (Hvorfor får ikke jeg meg jobb hos familierådgivningskontoret??? )
    Er det ikke der du jobber da?

:-)

Men for å være litt seriøs: Fargene er ikke banket på noe som helst vis enda. Jeg har fortsatt et håp om å kunne (få lov til å) bruke mørke/matte farger og heller pøse på med (direkte/indirekte) lys for å gjøre rommet så lite dystert som mulig i ikke-kino-modus. Det er lenge igjen til jeg står med rullen i hånda, for å si det slik...

Intermediate frippsi sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    510
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Nei, ingenting er spikret, men "noen" her i heimen boikotter fullstendig et svart rom, så det blir vel muligens noe kaffe latte-greier på side- og bakvegg og en litt mørkere farge på frontveggen (for det er nemlig moderne og DA er det selvsagt pent ).
    Ja, dette her er VELDIG viktig. Det har jeg selv erfart hjemme hos oss.
    Det heter visst "feature wall"

Intermediate hansam sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    846
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, ingenting er spikret, men "noen" her i heimen boikotter fullstendig et svart rom, så det blir vel muligens noe kaffe latte-greier på side- og bakvegg og en litt mørkere farge på frontveggen (for det er nemlig moderne og DA er det selvsagt pent ).
    Du må ikke være så veldig bakfull eller klomsette for å klare å så "kaffe" isteden for "cafe latte" når du handler maling

Da blir det iallefall mørkt. Riktig nok bæsjemørkt... blæh.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hansam
    Du må ikke være så veldig bakfull eller klomsette for å klare å så "kaffe" isteden for "cafe latte" når du handler maling
    Noe bakfull/klumsete må man kanskje være for å male tre vegger med "kaffe" uten legge merke til den "noe" mørkere fargen...

Intermediate hansam sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    846
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe bakfull/klumsete må man kanskje være for å male tre vegger med "kaffe" uten legge merke til den "noe" mørkere fargen...
    Joda. det er sant. Men da har du alt kjøpt malinga? Er ikke bytterett på blanda maling og kan vel ikke bare kaste det?. Da sitter du jo der med skjegget fullt av postkasser.

Uansett. "Cafelatte" er en veldig lys farge. 0802 Y20R eller noe rundt der.
    Den er lysere enn "skumring" i allefall som 1000-N, og "skumring" ser hvit ut på veggen når du ikke har referanse til hvit.
    Så du må vel få tvunget igjennom en noe mørkere farge..

25xx-XxxX og mørkere har JEG lyst på.

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et lite spørsmål om dine planer for veggkontakter for høyttalere: Har du tenkt å kjøre samme termineringer som på panelet eller har du noe lurt på gang der også?

edit: Ref min jakt på termineringer: link

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hansam
    Joda. det er sant. Men da har du alt kjøpt malinga? Er ikke bytterett på blanda maling og kan vel ikke bare kaste det?. Da sitter du jo der med skjegget fullt av postkasser.

Uansett. "Cafelatte" er en veldig lys farge. 0802 Y20R eller noe rundt der.
    Den er lysere enn "skumring" i allefall som 1000-N, og "skumring" ser hvit ut på veggen når du ikke har referanse til hvit.
    Så du må vel få tvunget igjennom en noe mørkere farge...
    Du skal se vi får lurt noe gjennom nåløyet når den tid kommer ;-)

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Et lite spørsmål om dine planer for veggkontakter for høyttalere: Har du tenkt å kjøre samme termineringer som på panelet eller har du noe lurt på gang der også?
    Jeg har tenk en del på dette. Når det gjelder utseende, stilte jeg meg selv følgende spørsmål:

Skal det ser pent ut MED høyttalere eller UTEN høyttalere?

De fleste er vel enige om at denne ikke er spesielt vakker, eller ser eksklusiv (vellydende?) ut:

Men spiller det noen rolle?

For mitt vedkommende vil jeg forsøke å skjule terminalene BAK surround-høyttalerene uansett. Da faller faktisk mange alternativer bort. Jeg har vurdert Speakon-varianter og samme type som jeg har brukt på veggpanelet.

Men selv om de er pene, faller de gjennom for montering bak høyttaleren.

Faktisk er Biltema-varianten (men skulle helst ha hatt en med så liten diameter at innmaten fikk plass i en elko-boks) den eneste jeg kan se som gjør det mulig å plassere høyttaleren rimelig tett på veggen.

Så kort: Siden de ikke vil synes uansett, vil jeg velge det mest praktiske. Lydmessig tror jeg ikke det er så mye hente på fancy stuff. Dyre saker tåler sikkert 10 ganger så mange inn/ut-plugginger, men hvor ofte bytter du egentlig høyttalere?

Dette gjelder altså SURROUND-høyttalere. For fronter gjelder selvsagt ikke disse betrakntingene...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte meg ett sett kontakter nå. Har dog ikke fått montert dem på veggen enda.. Men de ser utvilsomt veldig pene ut..

Russound PlateMate produkter

Kjøpte 2 stk BP10D.. En til veggen bak forsterkeren, og en bak sofaen

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Suvdal
    Jeg kjøpte meg ett sett kontakter nå. Har dog ikke fått montert dem på veggen enda.. Men de ser utvilsomt veldig pene ut..

Russound PlateMate produkter

Kjøpte 2 stk BP10D.. En til veggen bak forsterkeren, og en bak sofaen
    Kan ikke huske å ha sett deg her før, Suvdal? I så fall: Velkommen på tråden!

Når det gjelder dette tipset, så kan du jo også legge det til i Kokkens terminal-tråd.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke huske å ha sett deg her før, Suvdal? I så fall: Velkommen på tråden!

Når det gjelder dette tipset, så kan du jo også legge det til i Kokkens terminal-tråd.
    Har fulgt med lenge, og ivrer daglig etter nytt lesestoff her Men jeg har ikke hatt all verdens å komme med, så har forblitt taus til nå..

Så også tråden til Kokken, men de oppfyller nok ikke alle punktene hans.. Om det er ønskelig kan jeg ta noen bilder av kontakene.. Får ett litt bedre inntrykk da..

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Suvdal
    Så også tråden til Kokken, men de oppfyller nok ikke alle punktene hans.. Om det er ønskelig kan jeg ta noen bilder av kontakene.. Får ett litt bedre inntrykk da..
    Bilder sier vi aldri nei takk til og når det gjelder lista mi, så er det ikke utenkelig at jeg må fire på noen krav, i likhet med ønskelista jeg leverer til W hver jul ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bilder sier vi aldri nei takk til og når det gjelder lista mi, så er det ikke utenkelig at jeg må fire på noen krav, i likhet med ønskelista jeg leverer til W hver jul ;-)
    Nå har det seg sånn at jeg styrer som ett h@£!ete med drenering rundt hele huset om dagen, men jeg skal prøve å få tatt bilder av kontaktene etter jobbinga ute i kveld jeg. Greit med bilder av de før jeg skrur dem på veggen også. (Noe som forøvrig ikke blir gjort før jeg er ferdig ute:sad: )

Intermediate Troeen sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=RuneW]
    men hvor ofte bytter du egentlig høyttalere?

QUOTE]

kommer vel litt ann på hvem du spør. men det da noen på forumet som har HT par nr 2-3 for testin bare i år

troeen

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Troeen
    men hvor ofte bytter du egentlig høyttalere?

kommer vel litt ann på hvem du spør. men det da noen på forumet som har HT par nr 2-3 for testin bare i år

troeen
    Hehe, jada, men jeg spurte hvor ofte Kokken byttet høyttalere, ikke Devilej ;-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, jada, men jeg spurte hvor ofte Kokken byttet høyttalere, ikke Devilej ;-)
    Jeg ser for meg å omterminere hvis jeg skal kjøre surround vs 2-kanal. Så om jeg ikke bytter høytalere, så ønsker jeg betjeningskomfort og fleksibilitet. Men at høytalere blir byttet engang i fremtiden, det er sikkert, annet strider mot naturlovene som styrer oss AV-hengige.:razz:

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser for meg å omterminere hvis jeg skal kjøre surround vs 2-kanal. Så om jeg ikke bytter høytalere, så ønsker jeg betjeningskomfort og fleksibilitet. Men at høytalere blir byttet engang i fremtiden, det er sikkert, annet strider mot naturlovene som styrer oss AV-hengige.:razz:
    Men gjør du dette på terminalene ved surround-høyttalerene?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men gjør du dette på terminalene ved surround-høyttalerene?
    Ikke Multikanal vs 2 kanal, men jeg har flere muligheter på surroundsiden og vil nok kunne sjonglere litt der også.

Med 4

og et sett med

og noe DIY og annet rart på lur, så skal vi ikke se bort fra at jeg kommer til å leke meg bak også!

Side 132 av 587 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 82 92 102 112 122 128 129 130 131 132 133 134 135 136 142 152 162 172 182 192 202 212 222 232 242 252 262 272 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •