RuneW: Byggetråd - Status: Lavfrekvent støy i OpenElec-menyene - Side 130

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  11
Side 130 av 587 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 110 120 126 127 128 129 130 131 132 133 134 140 150 160 170 180 190 200 210 220 230 240 250 260 270 ... SisteSiste
Viser resultater 2,581 til 2,600 av 11737
    Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av sooound
    her har det skjedd lite i det siste? fått opp noe mere gips i det siste?
    eller er det andre plikter som kaller? hehehe :-D
    Ingen dramatikk. Jeg sa ifra for lenge siden at det kom til å bli lite aktivitet før i morgen pga diverse bryllup og underholdning++. Tok en del timer å redigere den beryktede "Project Pål"-videoen som vi viste på kvelden, f.eks...

Men i morgen har jeg lagt traumatiske bryllup og diverse 40-års-lag bak meg og tenker å starte opp med GG-biten. Eller i alle fall forberedelser. Jeg må f.eks. handle inn 15 gipsplater.

I'LL BE BACK

;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis seniorW er lei av å bære plater er det bare å si ifra.....

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Hvis seniorW er lei av å bære plater er det bare å si ifra.....
    Gjett om !

Desverre er jeg barnevakt på tirsdag + pluss at jeg spiller kamp... (ja, jeg vet vi stinker... ;-)).

Så "din" dag går bort...

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Compusoft BIL??? Det første som slo meg var Tufte da jeg så lagbildet Neida, det var bare en spøk... dog mulig litt for tidlig på morran :-D

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gonigogo
    Compusoft BIL??? Det første som slo meg var Tufte da jeg så lagbildet Neida, det var bare en spøk... dog mulig litt for tidlig på morran :-D
    Tufte? Ingen dum sammenligning - bortsett fra at vi ikke har trener, da...

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Tufte? Ingen dum sammenligning - bortsett fra at vi ikke har trener, da...
    Dat.
    Tirsdag 27.05 20:00
    VS:
    Faktor Entrepenør

Res:
    2 - 15

Delt.
    Pål, Kåre, Christian, Rune, Johannes + en del Kosovo-albanere

Ja, hva skal vi si? Ny bunnrekord for vårt vedkommende... Det hjalp ikke spesielt at hele 5 spillere møtte og vi måtte bruke tilfeldige Kosovo-albanere som var i nærheten for å få til et slags lag...
    :twisted:

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehehe - ja, say no more...

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gg!

Ahhh! Endelig tid for lag 2 med gips og dette sagnomsuste, grønne klisset kjent som Green Glue!

Jeg har hanken inn noen kasser som dette:
    -img_1754_th-jpg

Av en eller annen grunn er de møysommelig pakket med isopor (unnskyld, ekspandert polystyren) og det heile.

Ganske gromme tuber er det også, men nesten en liter i hver:
    -img_1755_th-jpg

Så setter vi i gang. Dette er i første omgang et solo-prosjekt, men det bør gå bra så lenge platene skal STÅ. Da legger jeg bare avstandsstykker på gulvet og sjekker at platen har riktig form, før den legges ned for påføring av guffe.

Plastikk-tutene på GG-patronene er helt tette, så de må kuttes av før bruk og dette bør gjøres i riktig størrelse. Jeg var blind i går, dvs. uten nett-tilgang, så jeg fikk ikke lastet ned GG-instruksjonene som jeg hadde tenkt å studere rett før bruk. Irriterende, men jeg husket det meste, og satte igang etter å ha kuttet åpen tuten.

Jeg pumper og pumper og forventning går over i fortvilelse når det ikke kommer noe ut av tuten. Var det mye luft i front av patronen eller? Noe skjer for det er ikke veldig hardt å pumpe. Etter en stund skjønner jeg at dette ikke fører noe sted hen og drar ut stempelet fra patronen og ser dette:
    -img_1758_th-jpg

Hva i ...? All GG'en har jo kommet ut på BAKSIDEN av patronen for (/%()/&%(/&%€&€!!!! Har jeg likevel fått før gamle patroner? Har GG'en tørker i front eller noe??

Jeg legger til side denne patronen og tørker forsiktig av pistolen. Forsiktig, for GG er mer klissete enn de fleste andre klissete substanser på denne jord. Så prøver jeg en ny patron. Skjører av plast-tuppen, setter den inn i pistolen og begynner å pumpe forsiktig. Ingenting skjer. Jeg pumper litt til og hører de samme illevarslende guffe-som-finner-veien-ut-i-feil-ende-av-patronen-lydene som sist.

MEN HVA ER DETTE FOR NOE DRIT DE HAR SENDT MEG DA???

Lett desperat studerer jeg fronten på patronen litt mer nøye:
    -img_1761_th-jpg

Huh? "Puncture seal in..."

-argh-jpg

S U P P E H U E ! ! !

Man skulle selvsagt stikke NOK et hull i selve aluplaten som plast-tuppen er festet i... dummedummedummedummedummedumme....

vel, etter punktering fikk jeg i alle fall trøkket ut resten av det som var i de to tubene, og laget følgende kunstferdige mønster:
    -img_1759-edit_th-jpg
    (Nei, streken med rød pil er ikke GG men en ledning)

Det ble i alle fall nok GG til at det tøt ut på siden:
    -img_1760_th-jpg

Ja, dette var mit første møte med GG og jeg har blitt en del klokere. Heldigvis begynte jeg på den minst kritiske veggen, slik at det nok blir mer elegant på de mer utsatte veggene...

Jeg synes f.eks. det er vanskelig å få fine kruseduller, men jevn strek.

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha Du kan virkelig få sagt det med Hulken! (aldri følt det har passet mer med "mrgreen"-smiley enn nå).

Men: Kan du ikke bruke trykklufts-dispenseren på disse tubene?

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Haha Du kan virkelig få sagt det med Hulken! (aldri følt det har passet mer med "mrgreen"-smiley enn nå).
    Jeg hadde omtrent samme kropps-språk (dog omtrent motsatt kroppsbygning) som vår grønne venn ;-)

Men: Kan du ikke bruke trykklufts-dispenseren på disse tubene?
    Den tar dessverre max 600 ml pølser. Disse patronene er på 8-900 ml.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende stoff.

Og hvor hvor stort forbruk ser du for deg pr. plate? Én ( hel ) tube?

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde omtrent samme kropps-språk (dog omtrent motsatt kroppsbygning) som vår grønne venn ;-)
    Med manuell squeezing av tubevis av GG-patroner, så vil du vel få litt Hulk-kropp; i alle fall i underarmene. Eller var det kanskje Popeye's underarmer du satser på ???

Newcomer Adyton sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gratulerer med vel overstått, Rune

40 er ingen alder om du var 39 sist ;-).

Det var kjedelig at du ikke kunne benytte trykkluft-assistent til å få guffa ut av tubene, har du sjekket om det ikke finnes dispensere som tar større patronstørrelser enn 600 ml?

Ellers skal det bli spennende å følge med hva du ender på mht lerret, buet og perforert har jo absolutt sin sjarm og sine fordeler, selv om heller ikke dét heller er en løsning bestående av bare fordeler...

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Spennende stoff.

Og hvor hvor stort forbruk ser du for deg pr. plate? Én ( hel ) tube?
    Det var liksom her nettsurfingen og brukermanualene glimret med sitt fravær...

Jeg mener jeg har ca 60 tuber.

I taket blir det ca 24 kvadrat (= ca 8.5 gipsplater) og tre lag gips, dvs. 2x8.5 = 17 gipsplater.

Veggene er ca 43 kvadrat (2x6x2.3 + 2x4x2.3 minus dører og vinduer) (= ca 15 gipsplater) og tre lag plater, dvs 2 x 15 = 30 plater.

Så i sum ca 47 "plate GG lag". Raskt og gæli har jeg i underkant av 1.5 GG tuber per plate å boltre meg i.

I følge GG-gutta skal det være mellom 1-3 tuber per plate (1 tube gir ca 70% av maks effekt). Det skal visstnok også være litt å hente på å justere mengden mellom lagene, dvs, at det f.eks. kan lønne seg å bruke 1 tube på det innerste laget og 2 på det ytterste laget med GG. Jeg har vært i dialog med GGG (GrenGlue-gutta) angående dette, men fant ikke mailene i går...

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med manuell squeezing av tubevis av GG-patroner, så vil du vel få litt Hulk-kropp; i alle fall i underarmene. Eller var det kanskje Popeye's underarmer du satser på ???
    Hehe - den vakke dum! Om ikke jeg får underarmer som SER slik ut så FØLES de nok slik ut etterhvert...

Neida, GG er utrolig lettflytende og kan ikke sammenlignes med acryl/silikon på noen som helst måte når det gjelder viskositet.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Adyton
    40 er ingen alder om du var 39 sist ;-).

Det var kjedelig at du ikke kunne benytte trykkluft-assistent til å få guffa ut av tubene, har du sjekket om det ikke finnes dispensere som tar større patronstørrelser enn 600 ml?

Ellers skal det bli spennende å følge med hva du ender på mht lerret, buet og perforert har jo absolutt sin sjarm og sine fordeler, selv om heller ikke dét heller er en løsning bestående av bare fordeler...
    Det går nok bra skal du se!

Fikk forresten en veldig interessant pakke på jobben i dag (flere avlange deler) ;-)

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    oh, dette blir bra.. Spent på effekten av Greenglue. Koster å væra kar .

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var liksom her nettsurfingen og brukermanualene glimret med sitt fravær...

Jeg mener jeg har ca 60 tuber.

I taket blir det ca 24 kvadrat (= ca 8.5 gipsplater) og tre lag gips, dvs. 2x8.5 = 17 gipsplater.

Veggene er ca 43 kvadrat (2x6x2.3 + 2x4x2.3 minus dører og vinduer) (= ca 15 gipsplater) og tre lag plater, dvs 2 x 15 = 30 plater.

Så i sum ca 47 "plate GG lag". Raskt og gæli har jeg i underkant av 1.5 GG tuber per plate å boltre meg i.

I følge GG-gutta skal det være mellom 1-3 tuber per plate (1 tube gir ca 70% av maks effekt). Det skal visstnok også være litt å hente på å justere mengden mellom lagene, dvs, at det f.eks. kan lønne seg å bruke 1 tube på det innerste laget og 2 på det ytterste laget med GG. Jeg har vært i dialog med GGG (GrenGlue-gutta) angående dette, men fant ikke mailene i går...
    Ok, takker. Du har opprettet de rette kontaktene skjønner jeg (GGG)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En fantastisk tråd !
    har brukt et par dager nå på å lese meg igjennom den.. og må si dette blir bra!

Har nettopp kastet ut hybelbeboeren min, og skal bygge hjemmekino og kontor der. Har i utgangspunktet tenkt å gjøre det samme som deg i forhold til konstruksjon/løsninger, derfor er det jo veldig greit å følge deg nå da så jeg slipper å gå i de samme fellene

Ser du er litt i tvil om hva slags romstyring du skal gå for.. planen min er å bruke et program som heter DVD Lobby, dette kan med litt ekstra stasj styre det meste og selvfølgelig også spille filmen. Jeg kommer i tillegg til denne kjøre en kontroller fra Crestron.

Men først må jeg få unna noen små prosjekter for den jeg deler postkasse med

Følger spent med og lykke til videre

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gjett om !

Desverre er jeg barnevakt på tirsdag + pluss at jeg spiller kamp... (ja, jeg vet vi stinker... ;-)).

Så "din" dag går bort...
    Ikke rart det går dårlig. Morten Gamst spiller jo på laget deres. (nr 2 fra høyre, stående).
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Side 130 av 587 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 110 120 126 127 128 129 130 131 132 133 134 140 150 160 170 180 190 200 210 220 230 240 250 260 270 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •