RuneW: Byggetråd - Status: Lavfrekvent støy i OpenElec-menyene - Side 128

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  11
Side 128 av 587 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 88 98 108 118 124 125 126 127 128 129 130 131 132 138 148 158 168 178 188 198 208 218 228 238 248 258 268 ... SisteSiste
Viser resultater 2,541 til 2,560 av 11737
    Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av crusade
    Havnet på "50år eller mer" eg, er 30 :roll: Jaja.. hehe, tar det ikkje så tungt. ..har kone, venter barn og hus, føler meg vel 30+ egentlig sånn sett. Ingen vei tilbake no fra veletablert og "voksen" no, må bare få opp heimekino i dedikert rom så er eg fornøyd.. 8)

Gratulerer med 40år forresten RuneW! Satser på å komme opp på ditt prosjektnivå iløpet av dei neste årene eg og.:-) veldig inspirerande! Skal til kommunen no og søke om større garasje så eg får plass til liknande rom.;-)
    Takk for hyggelige ord, crusade!

Jeg fikk faktisk 50+ selv, for å være helt ærlig. Så da er det tydeligvis mulig å være barnslig og satt samtidig...

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med 40 årsdagen - nå er du nærmere 50 enn 30 Virker som du tar det med fattning Lykke til med de neste 40!

Newcomer LiNK sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gratulerer!

Hiver meg med og gratulerer jeg også.

Ja takk, begge deler!

Motorsykkel og PJ! :roll:

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    (til alle som lurer - paalab er IKKE knyttet til Biltema)
    Det er for gjort å lure på sånt av og til, når man leser en del av innleggene hans.
    (Må innrømme at jeg har mye biltemagreier selv også)

Edit: gratulerer med dag også!

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Kirsebær er også endel mørkere enn mine. Jo mørkere og flere lag lakk, desto mer merkbart vil jeg tro. Tik-ene er bøk. I mine øyne blir de penere og penere selv om jeg alltid har sagt at jeg bare skal ha sorte.... Nå hjelper jo den meget spesielle formen til det også da.

-ti10k-plass-002-medium-jpg
    Synes det alltid er gøy og se andres kino oppsett, og dette var jo et koselig oppsett, men må inrømme at jeg stusser på andre ting enn lysrefleksjonen fra høytalere i dette bildet. Faktorer som bruken av døra og høyre høytaler, samt plasseringen av subwooferen og høyre kne osv, er vel ganske hete kandidater....

Har ellers god erfaring med å bruke egnet maskeringstape (som lett lar seg fjerne uten at den ødelegger lakken osv) som "grunning" for eventuelle andre pålimte matte flater eller tekstiler på høytaler kabinettet i slike områder der man får uønskede refleksjoner.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Synes det alltid er gøy og se andres kino oppsett, og dette var jo et koselig oppsett, men må inrømme at jeg stusser på andre ting enn lysrefleksjonen fra høytalere i dette bildet. Faktorer som bruken av døra og høyre høytaler, samt plasseringen av subwooferen og høyre kne osv, er vel ganske hete kandidater....
    Hehe - ja, får inderlig håpe døra er låst så vi slipper noen dyre domino-lignende katastrofer ;-)

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Test din mentale aldrer så skal du se. Kanskje den er sammenfallende med den hexadesimale? Test din mentale alder Jeg havnet hvertfall på 28.
    Havnet på 30år etter denne testen (ble nettop 40år selv også), men det er jo etter min mening alltid mange håpløse spørsmål i slike tester, som kanskje sier mer om de som har laget testen enn alderen til de som testes. Har mange ganger lurt på om disse spørsmålene som stilles ikke er mere individ og verdisyn avhengige og ikke egentlig alders betinget....

Hiver meg også på bølgen for å en liten 40 års gratulasjon til deg RuneW, måtte de 40 neste bli enda bedre

Tror en oppgradering av projektoren ville vært veien å gå for å redusere 40års krisa for min del også, en Cine9 hadde jo vært morsomt å ha i taket...
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulere, 40 er ikkeno :-D Når du runder 50 begynner det å skje noe...

Artig test forresten jeg er 30 år yngre enn antatt
    Eller at jeg er jæv... umoden ????

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med dagen! Fortsatt 15år til jeg når den alderen

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe - takk igjen, alle sammen. Men som noen sa, det er jo bare et tall... Det som er så fint med AV er at det ikke stiller så store krav til fysikk, slik at alle (selv de over 40) kan være med!

Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan nok tenkes at innenfor vår hobby at det finnes litt under snittet antall atleter ja. Grattis forresten!

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med dagen!

Pakke: En valgfri kveld med gips-platebæring / montering! (Kan ikke brukes på Mandager, Onsdager, Torsdager, Fredager eller helg. Må brukes innen 08.09.2008 )

Trykk her for å bruke innholdet i pakken ---->

PS! Jeg er kun 27 år. (Dårlig utvalg av radiokanaler forresten, mPetre var jo ikke med! :evil: )

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Gratulerer med dagen!

Pakke: En valgfri kveld med gips-platebæring / montering! (Kan ikke brukes på Mandager, Onsdager, Torsdager, Fredager eller helg)
    Så du mener at du kan ta deg en tur en tirsdag, altså? Det skal jeg ikke glemme så lett ;-)

PS! Jeg er kun 27 år. (Dårlig utvalg av radiokanaler forresten, mPetre var jo ikke med! :evil: )
    Hø hø hø...

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Så du mener at du kan ta deg en tur en tirsdag, altså? Det skal jeg ikke glemme så lett ;-)
    Jepp, det skal gå fint. Andre dager passer sikkert også, men sånn ståa er nå med aktiviteter så passer Tirsdager best. Det er jo moro å se utviklingen ikke bare i bilde og tekstform også. Lenge siden jeg var innom nå....

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, det skal gå fint. Andre dager passer sikkert også, men sånn ståa er nå med aktiviteter så passer Tirsdager best. Det er jo moro å se utviklingen ikke bare i bilde og tekstform også. Lenge siden jeg var innom nå....
    Ja, det ble vel gips-bæring sist du var innom også... ;-) Stakkars! Det er lov å komme innom UTEN å måtte bære gips også altså!

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2

Har ellers god erfaring med å bruke egnet maskeringstape (som lett lar seg fjerne uten at den ødelegger lakken osv) som "grunning" for eventuelle andre pålimte matte flater eller tekstiler på høytaler kabinettet i slike områder der man får uønskede refleksjoner.
    He he he. Som nevnt så er ht-ene på test. Hverken Ti10k som står midt på gulvet her, eller Ti2k som står bak skal stå der. Som dere ser så har jeg vegghengte ht-er på siden av tv-en. Bildet lyver ang suben også. Alt dette skal stå i kinoen når den en gang blir ferdig. Suben er så tung at jeg ikke løfter den alene.

Ja, også en ting til. "W" er ikke hjemme denne uken.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med noe alla denne løsningen da Rune? Skjermene lager man i ht-stoff og fester de på veggen eller lager fot til de. Kanskje lage de slik at man lett kan ta de bort, og feste de igjen....?

-mize_screen-jpg
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dæven! Det var litt av en drømmehule det der

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med de 40

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Gratulerer med de 40
    Takk takk :-)

Når det gjelder høyttalere og refleksjon - ja kanskje et slags stoff foran... Men da må det nesten bli en hel "vegg", på linje med lerretet, eller perforert lerret.

Jeg må litt i tenkeboksen når det gjelder dette altså. Hadde i utgangspunktet tenkt meg et kombi-rom. Og da snakker jeg ikke om FruWs dagdrømmer om kino og kjellerstue, men kombinasjonen kino og stereo-stue.

Stereo-stue = Relativt lyst og trivelig rom hvor man kan SE høyttalerene og muligens mm-tweake plasseringen osv. Og med skjult lerret, slik at det var så lite kino som mulig.

Jeg er LANGT fra mm-nivået enda, men kunne godt tenke meg å ha muligheten til å drive med slikt.

Men skal jeg stikke fingeren i jorda, så må jeg vel innrømme at det blir 80% kino og 20% lyd. Kanskje jeg skulle gå for buet, fast og perforert lerret? Hvor langt fra bakvegg bør et slikt lerret være? Det blir vel diktert av høyttaleren bak, vil jeg tro. Jeg har jo ikke all verdens med plassmellom frontvegg og det første vinduet (snakker vi 60 cm?). Det er slett ikke umulig at det rett og slett ikke GÅR med buet lerret.

Jeg trodde også at DreamScreen ikke hadde lydtransparente lerreter, men ser jo nå at det finnes noe slikt som dette:

AVshop.no / DreamScreen V3 DynaGrey CineScope ProCurve 2.37:1 295cm/125"

Hmm... det er mulig det blir en runde med ho mor om dette. Ikke det at det har all verdens å si enda. Jeg skal uansett lage en helt firkantet, så-lydtett-som-mulig-men-ventilert kasse av et rom først, så kommer detaljene etterpå.

Side 128 av 587 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 88 98 108 118 124 125 126 127 128 129 130 131 132 138 148 158 168 178 188 198 208 218 228 238 248 258 268 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •