RuneW: Byggetråd - Status: Lavfrekvent støy i OpenElec-menyene - Side 125

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  11
Side 125 av 587 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 85 95 105 115 121 122 123 124 125 126 127 128 129 135 145 155 165 175 185 195 205 215 225 235 245 255 265 ... SisteSiste
Viser resultater 2,481 til 2,500 av 11737
    Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Er det for å trekke varm PJ-luft ut av rommet? Ikke at det har noe som helst med hvor mye du kan belaste triggerutgangen med...
    Det er litt irriterende med hele "12V trigger" opplegget. Det hvar vært diskutert før på forumet at det varierer "litt for mye" hva de enkelte produsentene designer av effekt på trigger-funksjonen. Det bør sjekkes på forhånd hva f.eks en receiver gir og hva en forsterker må ha for å trigge.

Det er ikke noe standard såvidt jeg vet. Jeg ser det nevnes ~80mA på 12V trigger på et annet forum, men om det er 100% vet jeg ikke.

12V/80mA (0.96W?) Så da må du ha et rele som trigger på en del under 80mA. Tipper et av 12V relene på Clas Ohlson (Omron) kan fungere?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Bare kjøp en PJ du ikke behøver å være så redd for, så legger du bare noen fryseelementer over'n når du bruker den.. Da holder'n seg kald, og det bråker lite.

Hva er dette Hoj? Skjult kamera?

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Hva er dette Hoj? Skjult kamera?
    Ser ut som moderne kunst

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på hvilken funksjon lampeskjermen har?

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tviler kanskje litt på om det finnes noen trigger utgang eller fjerkontroll styrings mulighet på denne, men det ville kanskje være en veldig god ide med både et godt synlig Exit skilt over rømningsveien og et brannslukknings apparat lett tilgjengelig, hvis all pappen og papiret plutselig flammer opp og sikkringene i hjemmekinoen ryker...

Mulig en slags Lumenlab konstruksjon dette, imponerende lens shift og valg av linse forresten...

Ellers ved bruk av releer styrt av trigger utganger, er det viktig å velge et relee som ikke kan sende ut en høy spenningspuls fra elektromagnet viklingene sine som typiske 12v releer til bruk i bil ofte han gjøre.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for at du penser oss over på riktig tema, ask4me2, nemlig EXIT-skilt og nødbelysning ;-)

Denne tråden ser ut til å ha fått sitt eget liv, så jeg kan sitte her og humre for meg selv...

Men for å være litt seriøs: Jeg har hatt det ekstremt travelt forrige uke, og kommer til å få det også denne. Men SÅ løsner det litt og jeg kan GARANTERE masse morsomt søl med Green Glue.

Det er til og med mulig at dette kan bevitnes "real time" ettersom jeg har gått til innkjøp av følgende lille morsomme kamera(t):

Det måtte bli trådløst, siden det rett og slett ble for langt USB-strekk. I tillegg har jeg tenkt å bruke det som "Ormeyngel-cam" i framtiden og da er det greit å ha det trådløst.

Jeg har imidlertid store problemer med å få det til å snakke trådløst med aksesspunktet mitt, så jeg vet ikke når det blir online.

Jeg regner med at det blir å sende ut enkelt bilder i lav kvalitet 1 gang per sekund og i "høy kvalitet" 1 gang per minutt og legge disse ut ett eller annet sted på 'www.sub20hz.com' (webhotell-deomenet mitt).

Taim will sjåv!

Først må jeg få spetakkelet til å kjøre!

Og jeg må også lage en slags støvtett boks å ha det i, slik at det overlever i mer enn 2 dager i det "fientlige miljøet" nede i kjelleren ;-)

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mens vi venter: Høyttalervalg

Jeg må innrømme at jeg var en Libresse Invisible (eller hårsbredd) fra å kjøpe et par svarte KEF XQ40 på bruktbørsen her om dagen. Men en av grunnene til at det ikke ble noen handel, var bekymringen for refleksjoner fra lerretet i den blanke, buede sideflaten til XQ'ene.

Jeg gjorde en rask modellering av XQ'ene og gjorde en sjekk i noe som kanskje vil ligne mitt framtidige rom. Modellen av XQ40'ene er selvsagt ikke 100% korrekt, kanskje ikke 25% korrekt engang, men uansett - jeg har ringet rundt det potensielle området:

-kef_xq40_refleks_1-jpg

Her med "lights out":

-kef_xq40_refleks_2-jpg

Med flate sider, blir det (som de skrøt så veldig av den gang skjermene ble flate (ikke tynne)) mindre refleksjoner. Med buede sider, blir det nesten garantert reflekser.

Så - er det noen som har noen kommentarer angående dette? Hvor irriterende har disse refleksjonene potensiale til å bli?

Edit: Hmmm... her på hjemme-skjermen min ble jo refleksjonene nesten usynlige. Enten er jobb-skjermen min eller hjemme-skjermen min helt feilkalibrert...

Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er et høyaktuelt problem for meg også som har Dali Euphonia MS5 i maple (veldig lyse og fine). Kan du ikke bare henge litt scene molton over de? Det må ihvertfall jeg gjøre.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er det jeg ser? Røde ringer, blir det CV! CLS-15 i front?

Fra spøk til revolver, gjenskinn i pianolakk er nok ikke noe kult. Du har ikke mulighet til å plassere høytalerne side om side med lerrett da? Med Ernaene bak blir det kanskje for langt ut i rommet?

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spoonfeedme
    Det er et høyaktuelt problem for meg også som har Dali Euphonia MS5 i maple (veldig lyse og fine). Kan du ikke bare henge litt scene molton over de? Det må ihvertfall jeg gjøre.
    "Jeg lener meg tilbake i godstolen og med en (par) knappetrykk starter jeg projektoren, mens lerretet og lysgardinene lydløst senker seg og spot'ene sakte dimmes mot film-nivå... Ja og så opp og legge over noe stoff over de blanke høyttalerene da."

Jeg vet ikke helt jeg...

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er det jeg ser? Røde ringer, blir det CV! CLS-15 i front?
    Dream on ;-)

Fra spøk til revolver, gjenskinn i pianolakk er nok ikke noe kult. Du har ikke mulighet til å plassere høytalerne side om side med lerrett da? Med Ernaene bak blir det kanskje for langt ut i rommet?
    Det er vel rett og slett ikke plass rett på siden av lerretet, på grunn av nevnte politiker.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dream on ;-)
    Den drømmen er ikke mye fuktig. Det måtte i så fall være 215.

Det er vel rett og slett ikke plass rett på siden av lerretet, på grunn av nevnte politiker.

Hu er jo ganske drøy ja, hva med å slanke lerrettet? Eller flytte fronter og lerrett bakover i rommet så den todelte politikeren får boltre seg litt fritt.

Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Jeg lener meg tilbake i godstolen og med en (par) knappetrykk starter jeg projektoren, mens lerretet og lysgardinene lydløst senker seg og spot'ene sakte dimmes mot film-nivå... Ja og så opp og legge over noe stoff over de blanke høyttalerene da."

Jeg vet ikke helt jeg...
    Det må jo ligge permanent på i tilfelle. Bør vel ikke se helt på trynet ut hvis stoffet er riktig sydd heller.

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser poenget, men forstår ikke "problemet"?

Dvs, jeg gjør jo selvsagt det, men synes oppriktig talt at det er synd at en slik bagatell skal ødelegge for (et godt!) valg av høyttalere!
    Tror neppe problemet blir særlig påtrengende. Skal man på liv og død glo etter slike detaljer (som man høyst sannsynlig knapt vil legge merke til i det daglige), så kan det jo løses som allerede nevnt ovenfor.
    Kan sagtens sende deg en passende bit scenemolton, om det kniper! ;-)

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er elendig med sånne sketch-greier så jeg har (med enkle midler) fiksa på skissa di...
    Håper du forstår
    Vedlegg 37223

Intermediate crusade sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg vet ikke helt jeg...
    Tja.. sandpapir av litt grovt kaliber og "rubbe" ned litt der det skinner.. det bør da gjere susen..

..eller så kan du jo vurdere som Lygren og eg har, SMX lerret, så kan du strekke det litt ekstra ut og gjemme høyttalerne bak det.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo alltids bruke slike til å matte ned:

-308638_b_2005-07-15_103705-jpg

Neida. Jeg har Tik-serien fra JBL på besøk for tiden, og er slett ikke plaget selv om de er buet. Jeg vil nok tro at det viser endel bedre på sort pianolakk. Men som Scrooge sier, ikke la det bestemme hvilken ht du velger.

Edit: ahhhhh...litt sen med sandpapir-spøken.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har man særlig garanti for at en hjemmesnekre hysjboks vil hysje ned en ny rimelig hysj PJ egentlig? Man må jo inn med kjølevifter som uansett vil lage litt støy, og noe av støyen fra PJ slipper vel ut av åpningene for kjøling også?
    Jeg kjøpte meg 3 stk papst vifter som er oppgitt til 19dB for å bruke i TV møbelet mitt. Og ja de er tilnærmet støyfrie i friluft, men når jeg fikk festet dem til møbelet fikk jeg resonaner i hele topplaten som støyer mer enn PJ ihvertfall :twisted:
    Man må altså vite litt hva man driver med når det gjelder det også
    For å drive dem kjøpte jeg en 12V omformer på Biltema, som er plugget inn i 230V strømuttaket på receiveren, dermed slapp jeg hele problemet med trigger utgangen. På min Denon 3806 er det faktisk max 25mA, ikke nok til et rele engang!

Fin hjemmeside forresten (sub20hz) RuneW

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Er elendig med sånne sketch-greier så jeg har (med enkle midler) fiksa på skissa di...
    Håper du forstår
    Vedlegg 37223
    Hehe, men det var da ikke noen dårlig tegning. Til og med jeg skjønte den ;-)

Jeg skal ha den i bakhodet når/hvis det blir en hushbox på meg.

Jeg går og lurer på om jeg faktisk skal trekke boksen helt tilbake til spotkassa bak som nevnt tidligere her jeg også. Det kan bli fint, i alle fall når man regner med at diverse kabler blir skjult som en bonus.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spoonfeedme
    Det må jo ligge permanent på i tilfelle. Bør vel ikke se helt på trynet ut hvis stoffet er riktig sydd heller.
    Ja, kanskje det? Svogeren min har faktisk en sub kledt i kalveskinn!

Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Ser poenget, men forstår ikke "problemet"?

Dvs, jeg gjør jo selvsagt det, men synes oppriktig talt at det er synd at en slik bagatell skal ødelegge for (et godt!) valg av høyttalere!
    Ja, jeg er langt på vei enig med deg. Samtidig er jeg litt usikker på i hvilken grad dette er en "detalj". Jeg har jo ikke sett dem live enda.

Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Du kan jo alltids bruke slike til å matte ned:

-308638_b_2005-07-15_103705-jpg

ARRRRRRGGGHHHHHH!!!!!

Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Neida. Jeg har Tik-serien fra JBL på besøk for tiden, og er slett ikke plaget selv om de er buet. Jeg vil nok tro at det viser endel bedre på sort pianolakk. Men som Scrooge sier, ikke la det bestemme hvilken ht du velger.
    Jeg synes faktisk kirsebær er penere enn sort, for å være helt ærlig, og hvis f.eks. kirsebær er bedre egnet til "å bli borte" under film, så er valget enkelt.

Side 125 av 587 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 85 95 105 115 121 122 123 124 125 126 127 128 129 135 145 155 165 175 185 195 205 215 225 235 245 255 265 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •