RuneW: Byggetråd - Status: Lavfrekvent støy i OpenElec-menyene - Side 114

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  11
Side 114 av 587 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 94 104 110 111 112 113 114 115 116 117 118 124 134 144 154 164 174 184 194 204 214 224 234 244 254 ... SisteSiste
Viser resultater 2,261 til 2,280 av 11737
    Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    ops: Trodde det var for 310 ml: Sikacryl-S Hvis det er 600 ml er det ikke ille nei.
    Jeg vet ikke om det er 310ml eller 600 ml... Ok ser på linken din at dette dreier seg om 310ml ja... My bad...

Men til info: Du får 600ml pølser for omtrent samme prisen (bare ikke på Jernia...).

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser forresten i denne tråden at prisen faktisk er nede i 46,- per 600 ml pølse!

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tipper det er 600 det er snakk om i den Jernia-linken og at de har surret med bildene. I denne linken er det bilde av pølse men den er benevnt med ...310. Men Jernia er sikkert ikke billigste sted å handle. Vel, vi setter strek for denne akrylsaken nå:
    __________________________________________________ ______________

strek

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tipper det er 600 det er snakk om i den Jernia-linken og at de har surret med bildene. I denne linken er det bilde av pølse men den er benevnt med ...310. Men Jernia er sikkert ikke billigste sted å handle. Vel, vi setter strek for denne akrylsaken nå:
    __________________________________________________ ______________

strek
    Hehe - artig strek ;-)

Hvis det ER 46,- for en pølse på Jernia, er jo Jernia slett ikke det dummeste stedet å handle! Får stikke innom en Jernia-butikk når jeg går tom.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vandalisering - del 2

I kveld satte jeg igang med å hærpe toppen av to stendere for å gjøre plass til motoren til lysgardinene.

Nå begynner det å bli lite igjen av toppen på denne stenderen. Saget i bakkant, gjennomhullet og halvert sideveis:
    -img_1554-jpg

Da er det greit å få litt hjelp av en limeskrudd 2x4:
    -img_1555-jpg

Her har vi begge vinduene behandlet:
    -img_1556-jpg

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men dette her må da bare bli bra (til slutt ) Jeg tror vel forøvrig ikke at en litt smal/tynn stender helt øverst er noen krise. Platene skal jo festes på toppsvilla også og vil jo være med å stive av stenderen. Skal ikke du ha 3 lag gips da? De platene går ingen vei, garantert.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men dette her må da bare bli bra (til slutt ) Jeg tror vel forøvrig ikke at en litt smal/tynn stender helt øverst er noen krise. Platene skal jo festes på toppsvilla også og vil jo være med å stive av stenderen. Skal ikke du ha 3 lag gips da? De platene går ingen vei, garantert.
    Nei bare 2 lag gips og ett lag MDF SmartPanel... ;-)

Neida, jeg regner med at det holder, men her i huset tar vi ingen sjanser!

Nå er det bare liming av to lister (lysgarding-slisse-spikerslag) igjen, så kan vi fortsette med ting som MONNER igjen.

Dvs.:

- Boring av hull ca 70mm bar framkant til stenderverk som isolasjonen kan hvile på
    - Isolering
    - Gipsing
    - Fuging av gipsskjøter
    - Sparkling av gipslag #1 (vegg/tak)
    - Plasting av alle åpne hull (dører/vinduer og ikke minst ventilasjonshull !!! DER vil vi IKKE har pussestøv)
    - Grovpussing (vi snakker 40-papir (nei, selv JEG har ikke tenkt å bruke 1200 vannslipepapir til pussingen av sparkel mellom lag 1 og 2 av gips))

Dermed er det klart for gipslag 2 (på veggene) og den store GG-festen !!

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal bli bra å komme i gang med ting som synes igjen ja. Slik pusling tar så lang tid, det verste er jo at det ikke synes en gang.

Når gardinene glir sakte og lydløst ned foran vinduene kommer sikkert naboen/svigermor til å nikke og si -Elektriske gardiner, så fifi... Det er dessverre ingen "normale" folk som setter pris på slik innsats som du legger for dagen her. Men vi her inne på AVF er kanskje ikke "normale" i vanlig forstand....

Stå på Rune, dette blir helt kanon!!

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal bli bra å komme i gang med ting som synes igjen ja. Slik pusling tar så lang tid, det verste er jo at det ikke synes en gang.

Når gardinene glir sakte og lydløst ned foran vinduene kommer sikkert naboen/svigermor til å nikke og si -Elektriske gardiner, så fifi... Det er dessverre ingen "normale" folk som setter pris på slik innsats som du legger for dagen her. Men vi her inne på AVF er kanskje ikke "normale" i vanlig forstand....

Stå på Rune, dette blir helt kanon!!

Du treffer spikeren på hodet. Det er i alle fall ingen andre i MIN husstand som bryr seg katta om slike ting... Muligens ingen andre i min omgangskrets heller, når jeg tenker meg om. Blir vel ansett som noe sprø ;-)

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hahaheheho, vi gæærne har det godt!

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Du treffer spikeren på hodet. Det er i alle fall ingen andre i MIN husstand som bryr seg katta om slike ting... Muligens ingen andre i min omgangskrets heller, når jeg tenker meg om. Blir vel ansett som noe sprø ;-)
    Vi bryr oss om slike detaljer :smile: En DIYer vet å sette pris på små men finurlige detaljer8-)

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paalab
    Vi bryr oss om slike detaljer :smile: En DIYer vet å sette pris på små men finurlige detaljer8-)
    "Finurlig" er vel ganske treffende ja, både på godt og vondt ;-)

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg legger meg helt flat i treflis- og gipsstøvet av beundring.... Du går virkelig verks med dette rommet - morsomt å nesten "lukte" entusiasmen når jeg er innom tråden og leser!

Hvor lenge har du holdt på og når regner du med å være "ferdig"? ("ferdig" fordi man alltid vil rette på noe i et slikt rom og utbedring av utstyret - tenker på når du kan jekke første pilsen/coca'n å se en film)

Når det gjelder å bli ferdig, så husker jeg en kommentar på et billøp for en 10 års tiden siden med spørsmål om han "typen" (husker ikke navnet og ikke er det relevant heller...) blir ferdig med den bilen snart. Da var det en som sa følgende: alle tror du er ferdig med å bygge hus, når 4 vegger og tak er oppe - husk på alt som skal til innvendig! Der var det motor som skulle bygges, alle innfestinger til for- og bakstilling, elektrisk anlegg, kjøleanlegg, drivlinje - her er det kino som bygges

Den regner jeg med passer godt inn her

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Hvor lenge har du holdt på og når regner du med å være "ferdig"? ("ferdig" fordi man alltid vil rette på noe i et slikt rom og utbedring av utstyret - tenker på når du kan jekke første pilsen/coca'n å se en film)
    Tja, jeg begynte vel egentlig når huset ble bygget på sånn ca i 2004. Planen har været klar fra starten, men (rå)kjelleren har fungert som lager/sub-bygge-verksted helt til jeg ble ferdig med å pusse opp de to obligatoriske badene og denne tråden ble startet. Husker ikke helt når det var (tidlig i år?).

Så jeg har vel ikke holdt på mer enn et år...

Du lurer på når jeg blir ferdig, og du er ikke den første. Jeg hører vel også til kategorien "undrende" når det gjelder dette spørsmålet ;-)

Jeg har vel som et slags mål å komme relativt langt i år, men har ingen illusjoner om at de første bildene vil rulle over skjermen før utpå senvinteren 2009... Men det er klart, det KAN jo hende det skjer før...

Active Xell sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er jo detaljene som er viktige. Spesielt de skjulte. Hvis vi har lyst til å se noen spelle opp gipsplater fort tar vi kontakt med en snekker. Men det er de fine løsningene som arbidslogger intresante, ikke det endelige resultatet. Hvis ikke hadde det ikke vært en arbeidlogg, men en "skryte av det ferdige resulatet"-tråd.

Så bare kom med detaljene Rune. Personlig synes jeg det er det som er viktigste grunn til å følge en arbeidslogg, være seg kinorom, høytaler, eller hvasomhelst.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Xell
    Ja det er jo detaljene som er viktige. Spesielt de skjulte. Hvis vi har lyst til å se noen spelle opp gipsplater fort tar vi kontakt med en snekker. Men det er de fine løsningene som arbidslogger intresante, ikke det endelige resultatet. Hvis ikke hadde det ikke vært en arbeidlogg, men en "skryte av det ferdige resulatet"-tråd.

Så bare kom med detaljene Rune. Personlig synes jeg det er det som er viktigste grunn til å følge en arbeidslogg, være seg kinorom, høytaler, eller hvasomhelst.
    Ja, ja. Da prøver vi vel litt til... ;-)

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Enig med Xell. Det er mye artigere med detaljerte byggelogger og hjemmelagde innretninger enn resulatet fra dagens utførte tapetsermesteroppdrag.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe - som over middels HiFi-interessert føler jeg at jeg må ha lov til å si at den sangen er intet mindre enn genial!

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble noen timer i kjelleren i dag. Ikke med kinobygging, men med noe som egentlig er mye, mye viktigere:

-img_1561-jpg
    (har tilgode å høre om folk som har angret på at de har tilbrakt for mye tid med ungene, for å si det slik)

---

Først ut mot natten, ble det gjort mer kino-forberedende tiltak. Lyskontroll-opplegget er ferdig for denne gang (og takk for det). Nå er det isolasjon som skla på plass. Pga frykt for kondens/fukt skal jeg bruke kun 70mm isolasjon, selv om jeg kunne fått plass til 150mm. Som vanlig bruker jeg snor for å ha noe å støtte isolasjonen på i bakkant.

Alt av tråd på bildet er i ett stykke ():
    -img_1563-jpg

Jeg vet ikke hvordan jeg klarer det, men jeg brukte altså 1.5 timer på å måle opp, bore hull og trekke denne /&%&/%¤/&% tråden...

Neste omgang er støvsuging av vegg og isolasjon. Deretter gips.

Side 114 av 587 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 94 104 110 111 112 113 114 115 116 117 118 124 134 144 154 164 174 184 194 204 214 224 234 244 254 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •