RuneW: Byggetråd - Status: Lavfrekvent støy i OpenElec-menyene - Side 101

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  11
Side 101 av 587 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 81 91 97 98 99 100 101 102 103 104 105 111 121 131 141 151 161 171 181 191 201 211 221 231 241 ... SisteSiste
Viser resultater 2,001 til 2,020 av 11737
    Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Du får feire at du har passert 2000 poster i tråden også (finnes det lengre tråder her på forumet?)

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paalab
    ...(finnes det lengre tråder her på forumet?)
    Denne er over 8000: Link
    Denne ble over 13000 før den ble stengt: Link
    Denne er over 16000!: Link

Snodig nok er alle i sniksnakk-delen

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paalab
    Du får feire at du har passert 2000 poster i tråden også (finnes det lengre tråder her på forumet?)
    HD formatkrigen -tråden hadde godt over 13.000 poster før Toshiba trakk inn årene og tråden gikk i glemmeboken, men 2000 poster (der RuneW ligger på 1plass med 881poster, du på andreplass med 235poster, SannaX med 96...) er jo godt oppe på lista!

DrE

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Denne er over 16000!: Link
    Har ikke Sunnmøringene hørt om messenger? :-D

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror jeg må GJØRE noe snart igjen, før det bare blir svada her... ;-)

(men kan ikke være 2 steder på en gang - må prøve å jobbe litt innimellom også)

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Jeg tror jeg må GJØRE noe snart igjen, før det bare blir svada her... ;-)

(men kan ikke være 2 steder på en gang - må prøve å jobbe litt innimellom også)
    Ja, hva har du GJORT i dag da?

BD tips: Planet Earth! Dette er en must have

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Ja, hva har du GJORT i dag da?

BD tips: Planet Earth! Dette er en must have
    Jeg driver, jeg driver!

Godt tips! Skal skrive det bak øret (et idiotisk sted å skrive det, forøvrig. Når så du sist bak ditt eget øre????)

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg driver, jeg driver!

Godt tips! Skal skrive det bak øret (et idiotisk sted å skrive det, forøvrig. Når så du sist bak ditt eget øre????)
    Bare å la angulare gyrus jobbe litt så ordner det seg . Btw, du og er flink til å legge opp til avsporinger!

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Spikerslag til bakhøyttalerene

Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Bare å la angulare gyrus jobbe litt så ordner det seg . Btw, du og er flink til å legge opp til avsporinger!
    Ha! Avsporinger is my middle name! Og DINE avsporinger er alltid underholdende ;-)

Og forresten takk for at du har fått meg til å bruke 15 minutter på å skjønne hva du mente angulare gyrus hadde med å skrive ting bak øret å gjøre

Nuvel!

Til dagens høydepunkt - spikerslag til bakhøyttalerene. Jeg er litt usikker på om dette er strengt tatt nødvendig så... Vent litt her... nå skriver jeg ting jeg ikke selv forstår. Hva betyr "strengt tatt nødvendig"???

La oss starte på nytt. I dag startet jeg jobben med å lage spikerslag til bakhøyttalerene. Jeg tar ingen sjanser på at SmartPanel MDF'en som kommer på utsiden av de to gipslagene er spikerslag nok for å holde RS-52'ene (og hvem vet hva ved et senere tidspunkt) på plass. Derfor setter jeg tre høyder med rupanel litt under der hvor høyttaleren ca skal plasseres, så kan jeg i verste fall lage en hylle/knekt under høyttalerene.

Her i full gang med å masseprodusere rupanel:
    -img_1206-jpg

Som vi alle ser, har jeg kommet over det kritiske punkt, hvilket vil si at jeg har kappet opp nok rupanel til at jeg kan sitte under den videre kappingen. Alle skulle være på 54.8 cm (noe som medførte at de 2 første ble på 54.3 siden jeg ikke klarte å se forskjell på hel og halvstrek på meteren).

Et par andre kommentarer til bildet:

1. Hørselsvernet er ikke i bruk pga sagen, men det infernalske bråket fra (den splitter nye) Foma industristøvsugeren. Maken til rakleverk skal man lete lenge etter. Den fungerer bra, men skal det være nødvendig å bråke så inni kattetarmen?

2. Som noen muligens har lagt merke til, her jeg forsøkt å koble til et avsug til DW707'en. Dette fungerte på den måten at sponet ble hvirvlet rundt i rommet på en helt annen måte, men i nøyaktig like store mengder som uten avsuget. Den tredje slangen dere ser som ikke er i bruk, er forsøkt plugget. Men det er godt mulig at den skulle ha vært plassert ett eller annet sted på sagen som jeg ikke skjønte... Håpløst var det i alle fall...

Jeg må sette på spikerslag til spikerslaget først:
    -img_1207-edit-jpg

Testing av rupanelet:
    -img_1208-jpg

Men dette kan jeg ikke skru på før jeg har tatt på isolasjonen.

Dette var så langt jeg kom i dag. Latterlig dårlig kanskje, men når jeg har fått tenkt gjennom og fullført ETT spikerslag, går resten raskt (og alt er jo ferdig kappet).

Ja, kjøpte forresten to ruller med 150mm isolasjon i dag, så nå har jeg mer eller mindre til resten av prosjektet.

---

En annen spennende sak er at bakpanelet mitt er på vei.

Det blir neglebiting før jeg skal sjekke om alle hull passer...

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bedre med fremgang enn tilbakegang, selv om den er aldri så liten. Vi har nok startet å forvente mer av deg ;-)

Et alterantiv til å sage deg opp en arbeidstol hver gang du skal gjøre deg noen kapp, er selvsagt å supplere 707'en med et skikkelig sagebord. DeWalt DE7023 løftet (bokstavelig talt) arbeidet til nye høyder! :-)

Skjønt jeg _aner_ jo at du muligens har en slik fra før, men (som meg) ikke alltid orker å finne den frem for et par små kapp...ops:

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bedre med fremgang enn tilbakegang, selv om den er aldri så liten. Vi har nok startet å forvente mer av deg ;-)

Et alterantiv til å sage deg opp en arbeidstol hver gang du skal gjøre deg noen kapp, er selvsagt å supplere 707'en med et skikkelig sagebord. DeWalt DE7023 løftet (bokstavelig talt) arbeidet til nye høyder! :-)

Skjønt jeg _aner_ jo at du muligens har en slik fra før, men (som meg) ikke alltid orker å finne den frem for et par små kapp...ops:
    Tro det eller la det være, men jeg har faktisk ikke denne altså... Kanskje neste trøste-kjøp?

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Et lite tips der, Rune!

Hvis du vil spare noen kroner, så går du på OBS og handler samme bordet, men med merket "Kellen". Kan ikke se noen forskjell på bildene ihvertfall, og det er skikkelig stabilt og bra. Mener "Kellen" er low-end merket til "DeWalt". Koster rundt 800,- på stadige tilbud på OBS.

Følger interessert med i tråden din, vet du og må bare beundre pågangsmotet ditt. Det er kanskje litt "veien som er målet", kanskje?

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mor10
    Et lite tips der, Rune!

Hvis du vil spare noen kroner, så går du på OBS og handler samme bordet, men med merket "Kellen". Kan ikke se noen forskjell på bildene ihvertfall, og det er skikkelig stabilt og bra. Mener "Kellen" er low-end merket til "DeWalt". Koster rundt 800,- på stadige tilbud på OBS.
    Takk for tipset, Morten!

Sitat Opprinnelig postet av Mor10
    Følger interessert med i tråden din, vet du og må bare beundre pågangsmotet ditt. Det er kanskje litt "veien som er målet", kanskje?
    "Veien er målet"-innstillingen er den eneste måten å overleve dette prosjektet på. Den eneste måten.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tro det eller la det være, men jeg har faktisk ikke denne altså... Kanskje neste trøste-kjøp?
    Eller du kan låne en av meg. Ikke helt lik, men den gjør jobben. Har du trekt kabelen? Har tid i kveld. Det siste røret til saga skal festes til en tings..;-)

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleA
    Eller du kan låne en av meg. Ikke helt lik, men den gjør jobben. Har du trekt kabelen? Har tid i kveld.
    Jeg tar imot den trekkehjelpen jeg kan få jeg vettu! Vi kan ringes...

Sitat Opprinnelig postet av OleA
    Det siste røret til saga skal festes til en tings..;-)
    Du kan evt vise meg dingse-tingsen i kveld...

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et par andre kommentarer til bildet:

2. Som noen muligens har lagt merke til, her jeg forsøkt å koble til et avsug til DW707'en. Dette fungerte på den måten at sponet ble hvirvlet rundt i rommet på en helt annen måte, men i nøyaktig like store mengder som uten avsuget. Den tredje slangen dere ser som ikke er i bruk, er forsøkt plugget. Men det er godt mulig at den skulle ha vært plassert ett eller annet sted på sagen som jeg ikke skjønte... Håpløst var det i alle fall...
    Og her har du løsningen på problemet :-D

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et sånt sagstativ vil jeg også ha.

Du skal altså ha 2 lag gips+MDF-plater? Jeg har vondt for å tro at MDF-platene ikke klarer å bære høyttalerne, men du tar jo som kjent ingen snarveier, så

Uansett, stå på videre. Tråden din følges med argusøyne.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Loffen68
    Og her har du løsningen på problemet :-D
    Ha! Takk Loffen68! Skal se om jeg finner riktige "plugger" i kveld!

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Et sånt sagstativ vil jeg også ha.

Du skal altså ha 2 lag gips+MDF-plater? Jeg har vondt for å tro at MDF-platene ikke klarer å bære høyttalerne, men du tar jo som kjent ingen snarveier, så

Uansett, stå på videre. Tråden din følges med argusøyne.
    2xgips + MDF er planen, ja. Med GG mellom alle lag.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bakpanelet ankommet!

I dag har jeg formelig blitt overøst med pakker på jobben. Riktignok var bare en av dem til meg, men det får være så.

Etter å ha tigget huset rundt, fikk jeg skrapet sammen de 1054 kronene mannen fra UPS skulle ha av meg før jeg fikk slitt fra ham pakken (kan noen fortelle UPS at det er en god ide å ha med seg kortterminaler rundt?). Men det var vel verdt det:

-panel-jpg

Det råtne mobilbildet yter ikke panelet på noen måte rettferdighet. Det ser rett og slett lekkert ut! Skal få tatt noen bedre bilder i kveld.

Og det beste av alt - det ser ut til at skruehullene passer til type-d-kontaktene! Flaksen vil tydeligvis ingen ende ta ;-)

Side 101 av 587 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 81 91 97 98 99 100 101 102 103 104 105 111 121 131 141 151 161 171 181 191 201 211 221 231 241 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •