Yamaha DSP-Z11 styrer showet fra nå! :) - Side 17

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 17 av 18 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 SisteSiste
Viser resultater 321 til 340 av 351
    Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Blir vel litt som her: en film i ny og ne når det er kjølig på kvelden. Så får de store planer og den store inspirsjonen komme til høsten

Active bircoff sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    373
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    akuratt lest gjennom hele tråden her.

Dette er imponerende greier og heldigvis godt dokumentert med bilder. Inspirerende for oss "oppstartende" audiophile.

Intermediate grumle sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    565
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Blir vel litt som her: en film i ny og ne når det er kjølig på kvelden. Så får de store planer og den store inspirsjonen komme til høsten
    Helt klart! Hva sier du til et lite besøk til høsten ? kunne godt ha tenkt meg en titt/lytt i rommet ditt

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    565
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bircoff
    akuratt lest gjennom hele tråden her.

Dette er imponerende greier og heldigvis godt dokumentert med bilder. Inspirerende for oss "oppstartende" audiophile.
    Det var moro å høre! Får satse på at finishen og siste rest kommer på plass iløpet av vinteren! Skal bli godt å bli ferdig etter 3 år

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av grumle
    Helt klart! Hva sier du til et lite besøk til høsten ? kunne godt ha tenkt meg en titt/lytt i rommet ditt
    Selvsagt, skulle bare mangle Kunne vært artig å tatt en svipptur nedom Mjøskanten også, så vi får plan legge noen utflukter utover høsten.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    565
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Selvsagt, skulle bare mangle Kunne vært artig å tatt en svipptur nedom Mjøskanten også, så vi får plan legge noen utflukter utover høsten.
    Så bra! bare å ta turen! Flere kinorom i nærområdet her om det skulle være av interesse

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    565
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja da var høsten her og tid for hjemmekino igjen!

Man blir vel aldri helt ferdig med ett sånn rom, men håper jeg skal få det såppas ferdig iløpet av vinteren at det bare blir å bytte ut komponenter ettersomoppgraderings spøkelset truer :P

Første ting inn denne høsten er ny center så nå er frontrekken så og si komplett. Har ventet med finish bak lerettet sånn at alt utstyret er på plass før jeg gjør det siste der, eller sånn er det egentlig med hele rommet. har liksom
    mangla en ting her og en ting der som har gjort sitt til at jeg ikke kunne gjøre finishen ferdig noen plass egentlig :P
    Men nå har jeg snart ingen unnskyldning lengre

Slenger med ett bilde av LSsenteren veldig midlertidig oppsatt

-dsc061221-jpg

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    565
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I går kom ett par JBL Studio L830, har satt dem opp ganske provisorisk "begynner å bli en vane dette :P" som precense i front så nå er alle 11 høyttalere i hus!
    Måtte jo da finne frem en film med 7.1 for å høre 11.2 for første gang :P
    Mangler endel akustiske tiltak men virker veldig lovende!
    L830 har litt mere futt en L820 som jeg har bak, men mye av lyden blir borte på veien så det ble veldig lik lyd i alle høyttalerne!! Fungerer også utrolig bra med 6 like høyttalere bak imo

Fant også ut at den ene suben i front ikke spilte så må nok sendes inn igjen til Lsound. Når det først skulle skje så var det greit det skjedde før rommet var ferdig

Mangler nå 3 elektroniske duppeditter før jeg kan begynne å fokusere penger på kabler og finish

Den ene av duppedittene kommer forhåpentligvis neste måned

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av grumle
    I går kom ett par JBL Studio L830, har satt dem opp ganske provisorisk "begynner å bli en vane dette :P" som precense i front så nå er alle 11 høyttalere i hus!
    Måtte jo da finne frem en film med 7.1 for å høre 11.2 for første gang :P
    Mangler endel akustiske tiltak men virker veldig lovende!
    L830 har litt mere futt en L820 som jeg har bak, men mye av lyden blir borte på veien så det ble veldig lik lyd i alle høyttalerne!! Fungerer også utrolig bra med 6 like høyttalere bak imo

Fant også ut at den ene suben i front ikke spilte så må nok sendes inn igjen til Lsound. Når det først skulle skje så var det greit det skjedde før rommet var ferdig

Mangler nå 3 elektroniske duppeditter før jeg kan begynne å fokusere penger på kabler og finish

Den ene av duppedittene kommer forhåpentligvis neste måned
    Kult! Digger kinoen din... Må du ha 7.1 filmer for å benytte presence? Jeg har snust litt på muligheten selv, men kjedelig hvis det bare funker til Disney filmer da.. (det siste satt litt på spissen, men de er gode på den delen!)

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    565
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BigT
    Kult! Digger kinoen din... Må du ha 7.1 filmer for å benytte presence? Jeg har snust litt på muligheten selv, men kjedelig hvis det bare funker til Disney filmer da.. (det siste satt litt på spisse, men de er gode på den delen!)
    Takker for det BigT Precense fungerer utmerket i 5 kanaler, måtte bare
    teste en gang med alle høyttalere i drift hehe.Selv om det ikke har så mye for seg hos
    meg som bruker direkte slående høyttalere, hører nesten ikke forskjell på 7.1 og 5.1.
    Tipper det blir større forskjell om man har større rom og om man bruker dipol.
    var faktisk en disney/pixar jeg testet det med også hehe, Toy story 3

Om jeg skal prøve å forklare hvordan jeg opplever lyden med og uten precense
    så må jeg vel si at det ikke er så veldig merkbart med en gang, det er liksom ikke sånn at man hører det kommer lyder fra precense kanalene, men mere at hele rommet fylles med lyd og at det blir mere liv/klang.
    Det er i mine ører en posetiv ting siden dem aldri tar fokus bort fra hovedkanalene.
    En annen ting er at lyder går mere på tvers av rommet med precense, feks. fluene som surrer rundt king kong etter kampen med de 3 t-rexene hører man bra forskjell på med og uten precense. lyden kommer aldri direkte fra precense kanalene, men man hører dem flyr på skrå og ikke bare rett forbi bak hodet Etter å ha prøvd det en stund så blir det vanskelig å kutte det ut! :P

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    veldig fin kino du har ordnet deg her. Og gratulerer med z11

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    565
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk takk xxxchefxxx

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    565
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ble det endelig en dedikert bluray spiller igjen
    Skal bli moro å tukle litt med denne utover høsten!

Blir stas med litt sacd og DVD-audio igjen også

En stk sonefri oppo BDP93EU
    -dsc06125l-jpg

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nais! Kikker alltid innom her i håpet av flere bilder, ser frem til å se helheten!! ... Kan jeg spørre hvor du kjøpte den og hva den kostet?

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    565
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Moro å høre at du følger med! Har desverre ikke vidvinkel så har tenkt å få en kompis til å ta noen litt mere helhetslige bilder da rommet er ferdig, noe som forhåpentligvis skjer i vinter!

Kjøpte spilleren her : Oppo BDP-93 Sonefri Sonefri 3D Blu-ray-spiller av høy kvalitet

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    565
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått gjort litt mere på rammen til lerettet den siste uken.

Vet ikke hvor mye jobb jeg skal legge i dette prosjektet
    siden den øverste mekanismen blir dekket til av bassfeller og molton uansett.
    Men er nok ett par ting jeg kommer til å forbedre +at det skal få litt sort matt lakk etter at jeg er sikker på at sveisinga og uttestinga er unnagjort.

Sånn det er nå så fungerer det greit til litt tweaking bak lerettet, men hører litt forskjell med og uten lerettet i stereo så vurderer å sette på ett par gass sylindre "noe ala det som er på bakluken på varebiler" for å hjelpe til med å dytte lerettet opp og for å holde det i åpen stilling "lyttemodus"

Rammen er bygd opp av c profiler og alle tre delene kan slides i hverandre +at jeg kan slide lagerbukkene frem og tilbake på de to c profilene som stikker ut i rommet.
    Dette gjør at man kan plassere lerettet akkurat der jeg ønsker det, er bare 2 cm klaring på hver side så justeringer måtte til!
    Og hele rammen til lerettet henger ett par cm over benken der høyttalera står så den øverste rammen måtte være solid nok til å holde 20 kg
    I lager bukkene sitter det 20mm aksling som er vinklet 90 grader og montert inn i 4 rørklammer på lerett rammen.

-dsc06129l-jpg

-dsc06131l-jpg

-dsc06132l-jpg

-dsc06134l-jpg

Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser virkelig opp til hvor dyktig du er med hendene, kompis! Dette er virkelig fantastisk arbeid. Ikke mye som er overlatt til tilfeldighetene her.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    565
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for det alkar! Synes det er utrolig moro å jobbe med stål så da måtte det jo bare bli en liten kreasjon i kinorommet og hehe. Synes også det er spennende å teste ut ting og tang, noe som resulterer i at kinorommet ser ut som en krigssone til tider men håper det kommer noe godt ut av all testingen! Føler iallefall jeg er på rett vei, men mye utfordringer i ett så lite rom.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    265
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan med dette bevitne at konstruksjonen er fabelaktig.
    Du er en mester med sveiseapparatet, kompis!

Ser frem til videre testing

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    565
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, takker for det weva! Alltid like koslig med deg på besøk!!

Side 17 av 18 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •